Citat:
Ursprungligen postat av
tlk00
Det är sant att det inte finns några "vetenskapliga" teorier om en platt jord eftersom vetenskapen som vi känner till bygger på att jorden skulle vara rund.
Förstår du problemet med att vetenskapligt bevisa nånting? Är det bestämt att jorden ska vara rund så visar vetenskapen det.
Det är lite så jag tänker, men som sagt, jag säger varken att jorden är platt eller rund. Jag måste nog bara se jorden med egna ögon innan jag bestämmer mig.
Nej jag förstår verkligen inte problemet och vetenskap fungerar inte på det viset du tror.
Det finns ingenting som hindrar dig och resten av FE-communityn att applicera vetenskapliga metoder på ert arbete. Skyll inte på vetenskapen för att du inte jobbar vetenskapligt.
Och nej, vetenskap bygger definitivt inte på att jorden ska vara rund. Det är fullt möjligt för dig att vetenskapligt falsifiera t.ex gravitation, satelliter eller stjärnhimlens rotation. Ditt problem är inte att "vetenskapen" hindrar dig - ditt problem är att du inte kan. Ditt problem är att du inte ens kan ställa upp rimliga alternativa hypoteser vilket i sin tur leder till att du inte ens vet vad du ska observera.
Du kan få ett exempel på hur du bör börja:
Ge en alternativ förklaring till våra observationer av polstjärnan.