Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
NF har ju en typisk 80-tals jacka på bilden i tråden, kragen når något högre än en exempelvis en 60-talare från Moncler, 60-talaren är också lite rakare i modellen och når en bit på höften. Vissa skulle kanske beskriva modellen som ålderdomlig (särskilt på 80-talet med markerade midjor och korta jackor med breda axlar) medan andra skulle benämna den "klassisk" eller "stilsäker".
http://blogs.nordstrom.com/men/moncler/
bradgardsindianen, citat;
Vad är specifika för "äldre modell"?
Du verkar vara duktig på 80-tals jackor men har noll koll på täckjackor äldre än så, googla lite till så finner du nog svaret på din fråga. Jag tänker inte låta mig luras in i en detaljdiskussion om jackor.
Det intressanta är vad LP sade om jackan, min slutsats är att den jacka som hon observerade
inte var vanlig i Sverige vid tidpunkten för mordet, totalt ointressant vad som är specifikt för den jackan. Det är LP:s uppfattning att jackan var avvikande som är intressant, samt att den person som LP ser vid mordplatsen enligt hennes uppfattning är samma person som hon efter ett par minuter iakttar vid baracken.
LJ:s jacka ser inte ut som till exempel AB och NF:s jackor, bara för att ta ett exempel. AB och NF:s jackor var vanligare än LJ:s jacka i Sverige vid tiden för mordet, och alldeles säkert var de vanligare invid mordplatsen än vad LJ:s jacka var.