2017-12-14, 16:05
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag hakar på rattugglan: Hur många har hävdat att MrÖ skulle vara den personen som vi letar efter? För det är väl inte bara "parkbänksmannen" som har påstått detta? Du får det att låta som att det är horder av personer som pekar ut MrÖ.

För övrigt har du intagit en betydligt mer sansad och reserverande attityd angående utpekandet av MrÖ. Det verkar inte vara lika självklart nu. Hur kommer detta sig?

Enl. en poliskälla /längre bak i tråden) var Rönnl. huvudmisstänkt i början. Och många år senare grävdes hans trädgård upp.. Varför? Jo för den som bodde i huset då, hade fått uppgifter från grannen om att M.R bott där 92. Man åker väl för fasen inte och gräver i nåns trädgård om inte personen är väldigt intressant.
Citera
2017-12-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Enl. en poliskälla /längre bak i tråden) var Rönnl. huvudmisstänkt i början. Och många år senare grävdes hans trädgård upp.. Varför? Jo för den som bodde i huset då, hade fått uppgifter från grannen om att M.R bott där 92. Man åker väl för fasen inte och gräver i nåns trädgård om inte personen är väldigt intressant.

Efter allt som hänt runt MRö - från att lagt så mycket tid på skallgångskedjan till att polisen gräver upp hans trädgård till alla beskyllningar härinne från bla Twiggy - allt sammantaget så skulle iallafall jag anmäla detta för förtal. Varför MRö gör du ej detta? KM är inblandade - är du?
Citera
2017-12-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
På den tiden som det begav sig så visste jag inte vem MRö var. Jag hörde aldrig hans namn vad jag kan minnas MEN långt senare så fick jag honom utpekad av någon som berättade att det varit ett stort illamående i familjen just på grund av att MRö sades ha med Helenas försvinnande att göra. Att jag inte hört om honom innan är en sak men det jag då fick höra tydde på att många andra faktiskt trodde att han hade med hela saken att göra, så visst gick rykten om honom.

Ja, det har gått mycket rykten i mstad, bl.a. om MRö men också om många andra. Härom dagen t.ex. fick jag höra från en som sade sig vara säker på att pilot var RT och ytterligare dagen efter hade en hört på jobbet att det bombsäkert var TS. Det går runt saker, hamnar på olika ställen i olika skeden tyvärr.
Citera
2017-12-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Umgicks kusinerna Klas och Urban 1991?
Var de nära vänner ? Var bodde Urban då? Var han med på statshotellet denna kväll? Båda var vell 26år då 1991, gick de i samma klass ? Hur väl känner de varandra egentligen ?

Jag är faktiskt osäker på detta ska erkännas men tror de känner varandra rätt väl, UrA:s föräldrar bor också granne med KM.
Citera
2017-12-14, 18:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Om han nu var huvudmisstänkt (?) gick den misstanken över rätt snabbt, vad det verkar ...

Grävde upp Mickes trädgård? Det grävdes väl aldrig? Någon hade sett ett litet träkors utanför tomtgränsen (tror jag att det var) och trodde då att Helena låg där. Micke har ju här i tråden förklarat att vid korset ligger en död kanin begravd. Micke har skrivit att polisen frågade honom och att han (Micke) förklarade hur det låg till. Jag vill minans att Micke också skrev att polisen trodde på honom och aldrig brydde sig om att gräva. Någon som kan fylla på med mer?
Citera
2017-12-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja, det har gått mycket rykten i mstad, bl.a. om MRö men också om många andra. Härom dagen t.ex. fick jag höra från en som sade sig vara säker på att pilot var RT och ytterligare dagen efter hade en hört på jobbet att det bombsäkert var TS. Det går runt saker, hamnar på olika ställen i olika skeden tyvärr.

TS ha florerat, men det var tidigare. RT har jag inte hört själv, kanske en trådsanning? Får den bestämda känslan av att någon medvetet sprider falska rykten. Har nyligen fått hört ett namn med samma initialer som en av danskarna. Det namnet har inte varit uppe här tidigare. Bördig från orten och bor i stan.
Citera
2017-12-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
TS ha florerat, men det var tidigare. RT har jag inte hört själv, kanske en trådsanning? Får den bestämda känslan av att någon medvetet sprider falska rykten. Har nyligen fått hört ett namn med samma initialer som en av danskarna. Det namnet har inte varit uppe här tidigare. Bördig från orten och bor i stan.

Min fetning. Ja det är jag ganska säker på. Är det något som sticker ut i detta fallet så är det väl just detta att de som pekas ut blir utpekade av någon anonym person. Endast P*er Ullb*erg har blivit utpekad av en icke anonym person, Pet*er Krem*er. Därför förstår inte jag varför inte fler tror på hans utsago. En person som öppet går ut borde bli mer trodd än en anonym person. Om PU är den skyldige så betyder det inte att KM inte gick på bron eller vet vad som hände...
Citera
2017-12-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Min fetning. Ja det är jag ganska säker på. Är det något som sticker ut i detta fallet så är det väl just detta att de som pekas ut blir utpekade av någon anonym person. Endast P*er Ullb*erg har blivit utpekad av en icke anonym person, Pet*er Krem*er. Därför förstår inte jag varför inte fler tror på hans utsago. En person som öppet går ut borde bli mer trodd än en anonym person. Om PU är den skyldige så betyder det inte att KM inte gick på bron eller vet vad som hände...

Funderar på om PU kunde ha varit på inflyttningsfesten. Han kanske inte kände pern☆lla personligen, men han kanske hade en annan koppling till någon annan festdeltagare.
Och då blir han genast intressant.
Spekulation......
Citera
2017-12-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Hej!
Nu var vi visst två på bollen igen!
Dina två första två frågor har du redan fått svar på från Prinzezzan.

Vi vill bara tillägga att PU och HA inte bara " kände " varandra från Mickes GYM.
Deras " relation " eller berörings punkter är mer omfattande än så.
Gå gärna tillbaka i tråden och läs Bickans inlägg, finns mycket intressant där.
Citera
2017-12-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Gå gärna tillbaka i tråden och läs Bickans inlägg, finns mycket intressant där.

Han kanske var med som "vän" till HA
Citera
2017-12-14, 23:54
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korven1991
Snubblade in på den här tråden av en slump för någon vecka sedan och har mer eller mindre läst varenda sida här.

Vet inte hur man "citerar" andras inlägg osv, men på sidan 1036 och inlägg 12430 skriver ju MickeR om något tips om ett kors som hittats utanför staketet på hans före detta gård, där hans barns kanin ska ha blivit begravd (enligt honom). Ingen grävning gjordes.

Nu tror jag inte han skulle vara så dum att han satte ett kors där han ev skulle ha grävt ner Helena, men vänd för fan upp och ner på hela gården och genomsök tak och väggar och hela alltet om det nu är han som är den misstänkte.

Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
De har grävt där. Läs lite till.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om han nu var huvudmisstänkt (?) gick den misstanken över rätt snabbt, vad det verkar ...

Grävde upp Mickes trädgård? Det grävdes väl aldrig? Någon hade sett ett litet träkors utanför tomtgränsen (tror jag att det var) och trodde då att Helena låg där. Micke har ju här i tråden förklarat att vid korset ligger en död kanin begravd. Micke har skrivit att polisen frågade honom och att han (Micke) förklarade hur det låg till. Jag vill minans att Micke också skrev att polisen trodde på honom och aldrig brydde sig om att gräva. Någon som kan fylla på med mer?

Nädu. Pilot anhölls 98. Efter det sa Jenven att "jag flåsar honom i nacken, sista pusselbiten fattas. Då kan jag hämta honom direkt". Sen går det nästan 10 år, och polis får tips om en viss persons trädgård... Tror du att snuten skulle åka och gräva eller ens kontrollera typ Karl Persson trädgård UTAN nån substans. Alltså: inga misstankar "försvann snabbt". Hur många har inte begravda husdjur i trädgården? Många gör så för sina barns skull. Inte konstigt. MEN jävligt konstigt att de grävde hos någon som fått pris för sin insats av rikspolischefen. Detta var alltså efter 2005, då han sålde huset. Polisen måste haft väldigt starka skäl.
Citera
2017-12-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
@Brurryf..
Jaha, ok. Pudelfrissan har blivit avstängd? Vet du varför?
Jag vill ju inte heller bli avstängd o har inte helt koll på reglerna fast jag har hängt här någon månad läsandes.

Jo. det jag ville få ur mig.
Jag var på stadshotellet denna ödesdigra afton Natten då Helena försvann.
Jag såg henne livs levande nära dansgolvet, Det var mörkt, men jag såg att det var hon. Jag hade sett henne tidigare på Vadsbogymnasiet (tror jag). Hon var ju snygg. Så ja hoppades få ögonkontakt. Men det var ju kört, för det var flera intressenter. Ungefär 2 tjejjer o 3 killar i en klunga. Jag vet inte vilka de var. Men som jag minns var inte BW där o då. Jag såg inte han på hela den kvällen. Kan inte säga att jag kände honom. Men vi träffades vid några tillfällen. En tokrolig snubbe som jag gillade direkt. Har för mig att tjejjer gillade honom. Jag har inte träffat han sedan den tiden.
Jag var på ett förhör som jag minns att vi alla som var på stadt den kvällen fick åka in på. Har för mig att jag fick vänt bra länge på den typ 1-2 månader eller så. Jag har inte fått något yppande förbud vad jag vet. Kanske är det så att jag blev kallad igen för de ville kolla något, eller var det en kompis. Vi var ett gäng som var från en annan förfest. Jag ringde polisen för 4 veckor sedan för jag hade nya uppgifter. Har inte fått svar, vilket gör att jag väljer att droppa infon i tråden.
Lika bra jag skriver klart det jag har att berätta. För det blir väl en del frågor...
Det viktigaste saken. Jag minns att jag vinglade/minglade runt utanför stadt o torget som de flesta. Ledsnade efter ett tag o ville hem. Jag valde att ta en sväng förbi taxistationen för o se om det fanns folk som skulle åt mitt håll. Nu blir jag osäker på tiderna för det var ju ändå 25 år sedan. Men polisen borde ha dem eftersom jag där uppgav ungeför det jag uppger här. Sannolikt borde klockan varit tidigast 02.15 ungefär och senast ca 02.45 kanske? När jag strax utanför Trafikverkets ingång ser två "ynglingar" kliva ur en mindre ljus bil. Det var inget konstigt eg. men jääädrar vilken stämmning det var kring dem! De var inte stressade eller aggressiva. Men hela deras atmosfär var något som har etsat sig fast. Jag såg den ena killen rakt i ögonen. O ganska snabbt var det något i huvvet på mig som sa -sluta glo! Han e typen man inte etsar ögonen i för länge. Ja gick sedan vidare till taxistationen. Hittade inga kompisar eller andra som skulle åt mitt håll. Tittade sedan i minatomma fickor o började traska hemmåt.
Det är min story.
Bara det att i somras började ja lyssna på Radio Skaraborg o läsa Flashback. Några visste jag villka de var. PK, BW o BB t.ex. Men så diskuterades PU. Tror det var en länk till en bild, eller så sökte jag på Facebook. -Fan det är ju han!! Ja höll på o få dåndimpen! Jag kände tvärsäkert att det var samma kille som jag glodde in i ögonen den natten!
Men hur säker kan man vara efter 25 år? Jag kan inte minnas att jag har sett honom förut någonstans. Kan hjärnan spöka så? Han är ruskigt lik den mannen. Som 87an Karlsson ungefär. Tecknade figuren.
Uj detta blev långt.
Den andra ynglingen som ja tyckte klev ur förardörren vet ja inte så säkert hur han såg ut. Men de var ganska lika. Har dock inte sett bild på typ KM.
Vill lägga till att jag inte hunnit läsa på i tråden ang PU's förehavanden och inser att min iaktagelse kan styrka eller fälla andra sagesmål.
Denna iakttagelsen stärker min uppfattning om hur det hela gick till. Vet du möjligtvis hur P*er Ni*elsen ser ut? Kan det ha varit honom du såg köra bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in