2016-04-14, 22:03
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Han har i alla fall tidigare bott i Kristinehamn.
Ok tack. Jag kan inte riktigt förstå hur polisen inte har kontrollerat PK uppgifter om att PU kom smutsig och hade rivmärken på natten till PKs hem. Tycker varningsklockorna borde ringa där för polisen men de kanske inte vet om detta?
Citera
2016-04-14, 22:10
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reisling73
Hej, bra jobbat! Har ni pratat med "taximannen" om era uppgifter?

Hej! Nej, det har vi inte gjort. Vi gör gärna det om han skulle känna ett behov av att komma till tals.
Citera
2016-04-14, 22:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ok tack. Jag kan inte riktigt förstå hur polisen inte har kontrollerat PK uppgifter om att PU kom smutsig och hade rivmärken på natten till PKs hem. Tycker varningsklockorna borde ringa där för polisen men de kanske inte vet om detta?

Som jag har förstått det, så vet polisen detta. PU har dock alibi (tjej, han säger sig ha delat taxi med hem den aktuella natten).
Citera
2016-04-14, 22:13
Medlem
Det som stör allra mest är att man inte får veta vad som hände direkt när man upptäckte att hon var försvunnen. Letade någon? Vilka i så fall? Och var?

Att polisen sökte vet vi och att sökandet avbröts. Väldigt märkligt.
Citera
2016-04-14, 22:15
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ljus bil med oroliga personer siktades där tidig morgon skriver kk.
Jag tycker att kung karl har bidragit med väldigt mycket intressant info tillsammans med rednecks och om det som de delgivit tråden stämmer så finns väl många av svaren i tråden. Jag har aldrig trott att gärningsmannen varken begravt henne eller sänkt henne i någon sjö pga att det kräver mer arbete, verktyg och bör vara mer riskfyllt och lättare att bli påkommen om GM först ska flytta kroppen till en båt och sen sänka offret eller om GM står och gräver nånstans. Men att kasta ner någon i ett hål och kanske fylla på med sten bör gå ganska snabbt. Men det är bara mina spekulationer och inte något annat.

Hej!
Tack för svaret! Vi saxade ett par tankar i ditt inlägg som vi helt håller med dig om !

Jag har aldrig trott att gärningsmannen varken begravt henne eller sänkt henne i någon sjö

vara mer riskfyllt och lättare att bli påkommen om GM först ska flytta kroppen till en båt och sen sänka offret
Citera
2016-04-14, 22:19
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Som jag har förstått det, så vet polisen detta. PU har dock alibi (tjej, han säger sig ha delat taxi med hem den aktuella natten).
Låter konstigt att tjejen ger honom alibi ( om vi utgår ifrån att han är inblandad) I såfall borde hon blivit skrämd att ge honom alibi eller är själv inblandad i nåt?
Citera
2016-04-14, 22:20
Medlem
Citat:
Låter konstigt att tjejen ger honom alibi ( om vi utgår ifrån att han är inblandad) I såfall borde hon blivit skrämd att ge honom alibi eller är själv inblandad i nåt?

Han har tagit taxin efteråt.
Citera
2016-04-14, 22:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Ja, och frågan är när hon gav detta vittnesmål.
Citera
2016-04-14, 22:27
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Ok, har läst hela tråden men det är så mycket information så ber om ursäkt att jag missar .
Citera
2016-04-14, 22:28
Medlem
Var PU klädd i helvitt den där dagen?
Citera
2016-04-14, 22:31
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
När är PU född? Var de lika gamla? Gick de på samma skola någon gång t ex så att de kände varandra inte bara från gymmet?

Hej!
Nu var vi visst två på bollen igen!
Dina två första två frågor har du redan fått svar på från Prinzezzan.

Vi vill bara tillägga att PU och HA inte bara " kände " varandra från Mickes GYM.
Deras " relation " eller berörings punkter är mer omfattande än så.
Citera
2016-04-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Hur långt efteråt då? Och varifrån tog han taxin? Tycker inte det har kommit fram något bra svar på det. Kan han ha haft Helena liggande i bakluckan på sin egen bil under tiden? (Parkerad var? Sjukhuset?
Citat:
Ja, och frågan är när hon gav detta vittnesmål.
Ja när var det?

PU kom fram. Svara, för din egen skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in