2017-12-14, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Gör de inte?
Enligt de seismologiska mätningarna tog det ca 10-12 sekunder.
Citera
2017-12-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ser också fram mot denna diskution som jag gladeligen ska kasta mig in i så snart du betat av de utestående frågor du så länge lovar bemöta.
Bra, länka till respektive inlägg som du vill att jag ska bemöta. Svårt att hålla reda på i villervallan.
Citera
2017-12-14, 17:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Enligt de seismologiska mätningarna tog det ca 10-12 sekunder.
Visst, för största delen av kollapserna men därefter stod stora delar av kärnorna kvar i ca 15 sekunder till innan de också kollapsade, men det gav förstås inte lika kraftiga seismologiska spår.
Citera
2017-12-14, 17:38
Bannlyst
Om man struntar i de seismologiska mätningarna och bara mäter det som syns på de olika videorna, så försvinner tydligen ca 120 meter på 5 sekunder.
Håller du med om detta, snakeplissken?
Citera
2017-12-14, 17:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, länka till respektive inlägg som du vill att jag ska bemöta. Svårt att hålla reda på i villervallan.

Nu får jag känslan av att du inte alls tänkt svara trots att du lovat...
hmm, jag får väl leta upp frågorna åt dig så fort jag får tid - kan inte nu i bilen.
Citera
2017-12-14, 18:17
Bannlyst
Är alla överens om att ca 120 meter av ett av tornen försvann på 5 sekunder, eller råder det delade meningar även här?
Citera
2017-12-14, 18:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om man struntar i de seismologiska mätningarna och bara mäter det som syns på de olika videorna, så försvinner tydligen ca 120 meter på 5 sekunder.
Håller du med om detta, snakeplissken?

Vilket torn pratar du om och vilken sekvens?
Citera
2017-12-14, 18:37
Bannlyst
Citat:
Vilket torn pratar du om och vilken sekvens?
Södra tornet:
"Using that marker it is possible to time the fall of the South Tower's top up to the moment it gets swallowed up by the dust cloud. At that point the dust cloud rises only slightly above the level of the 78th-floor sky lobby visible as a two-story band on the adjacent North Tower. A small extrapolation gives a good estimate of the time of fall of the South Tower's roof to the level of the 78th floor of five seconds. That distance is about 384 feet (12 feet per story times 32 stories)."
Citera
2017-12-14, 19:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Södra tornet:
"Using that marker it is possible to time the fall of the South Tower's top up to the moment it gets swallowed up by the dust cloud. At that point the dust cloud rises only slightly above the level of the 78th-floor sky lobby visible as a two-story band on the adjacent North Tower. A small extrapolation gives a good estimate of the time of fall of the South Tower's roof to the level of the 78th floor of five seconds. That distance is about 384 feet (12 feet per story times 32 stories)."

Så nån har tittat på en video ( http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/videos/st_nbc1.html ) och bedömer ungefär var damm-molnet slukar den del av byggnaden som i stort sett välter åt sidan? Ptja, jag tänker inte säga emot att den kan ha tippat över i ungefär den hastigheten...
Citera
2017-12-14, 19:06
Bannlyst
Citat:
Så nån har tittat på en video ( http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/videos/st_nbc1.html ) och bedömer ungefär var damm-molnet slukar den del av byggnaden som i stort sett välter åt sidan? Ptja, jag tänker inte säga emot att den kan ha tippat över i ungefär den hastigheten...
Så du håller inte med om att taket föll rakt ner 120 meter på 5 sekunder?
Citera
2017-12-14, 19:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du håller inte med om att taket föll rakt ner 120 meter på 5 sekunder?

Inte utifrån den där filmen och de estimat de t.o.m erkänner att de gjort.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-14 kl. 19:35.
Citera
2017-12-14, 19:34
Bannlyst
Citat:
Inte utifrån den där filmen och de stimmat de t.o.m erkänner att de gjort.
Så hur lång tid anser du att det tog för taket att falla 120 meter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in