2017-12-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Bankerna har ett stort ansvar i att ej låna ut pengar till folk hursomhelst, nu gjorde de detta i mitt fall de dumma jävlarna.
Då får de stå sitt kast och se pengarna gå förlorade.

Det borde vara hårdare regler kring lån, idag kan man skaffa 400.000 på 10 min på nätet, sjukt.

De förtjänar sitt straff, jag sitter och myser här hemma i vetskapen om att de aldrig kommer få se pengarna igen.

Du är ju uppenbarligen hjärndöd och jag hoppas att kronofogden får tag i pengarna omgående.
Jävla imbecill. Gör rätt för dig din sopa.
Citera
2017-12-13, 22:26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAMam
Du är ju uppenbarligen hjärndöd och jag hoppas att kronofogden får tag i pengarna omgående.
Jävla imbecill. Gör rätt för dig din sopa.

Haha, håller med! En sak är ju säker i alla fall och det är att TS inte kommer att komma undan. Blir ju lite löjligt när han får ett megaarv där han med enkelhet kan betala av skulden också. Var glad för arvet för fan liksom, vad är problemet?
Citera
2017-12-13, 22:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Haha, håller med! En sak är ju säker i alla fall och det är att TS inte kommer att komma undan. Blir ju lite löjligt när han får ett megaarv där han med enkelhet kan betala av skulden också. Var glad för arvet för fan liksom, vad är problemet?
Det beror på, gör han ett korrekt arvsavstående så är han på god väg, helt lagligt.
Citera
2017-12-13, 22:39
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det beror på, gör han ett korrekt arvsavstående så är han på god väg, helt lagligt.

Jag lovar att det är massa hinder TS inte berättar. Preskription är han väldigt övertygad om, vad är det för ett konstigt lån? Alla hade väl tagit det lånet i så fall och sedan gömt sig? En halv miljon i lån dessutom, och TS skrivförmåga vittnar ju inte om världens bästa kreditvänlighet.

Och det där när olika banker och myndigheter har gemensamma intressen, då är det nästan ALLTID en klausul som täcker upp gråzonerna. Tattare vinner ALDRIG över banker, myndigheter eller andra storbolag. Never.

Han kan hoppas men det kommer aldrig att gå.
Citera
2017-12-14, 00:37
Medlem
Citat:

Med tanke på hur jävla dum den här killen framstår som, så bör han omgående anlita en armé av jurister som ser till att det går igenom isåfall.
Att han skulle lyckas med detta själv, trots tips från FB finner jag som högst osannolikt.
Citera
2017-12-14, 04:01
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ska inte ett arvsavstående göras innan personen ifråga dör annars räknas det som en gåva vilken kan utmätas?

En släkting försökte nämligen med detta och då skulle det klassats som gåva så i det fallet fick kronofogden sitt. Osäker dock på alla detaljer i det fall jag hänvisar till.
Citera
2017-12-14, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ett arv på 4miljoner och det gnälls över en skuld på 500.000:- ....om Ts inte trollar oss(?) så är denne minst sagt gniden? Är väl bra att kunna göra rätt för sig, oavsett vem som nu har skulden.

Sen är det inte så jäkla lätt att svara på frågorna utan fakta, -vem har egentligen skulden? är det den avlidne så kommer pengarna dras ur dödsboet innan en spänn skickas vidare/ut ur dödsboet och om det är någon av er två som ska få ärva så är det bara för den ene (den med skulden) att avsäga sig arvsrätten och låta den andre få pengarna insatta på sitt konto. För ni litar väl på varandra?
vet att denna tråd är gammal och dammig men jag vill
bara höja min röst för TS här.

jag tycker om 500.000 kr av mina pengar skulle gå till
staten i ställe för mig så skulle jag försöka få allt själv.

det är rakt av en principsak för mig. jag betalar skatt
på allt och för bil och transport som jag måste ha.

ändå är våra vägar så dåligt underhållna att vägarna
i libyen är säkrare.

men underhåll på svenska vägarna kommer först till
sverige om någon ny invandrad somalier studsar ut
ur en buss och slår sig på aktuell väg inte annars.
Citera
2017-12-14, 06:31
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0entry

i libyen är säkrare.

Det är så vitt jag kan förstå skulder till banker/kreditinstitut(?) som det gäller, ej till staten, som nu ligger hos kronofogden.

Är det fortfarande OK förfarande då tycker du?

*Och så dammig är inte tråden - två dagar.*
Citera
2017-12-14, 06:35
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Ska inte ett arvsavstående göras innan personen ifråga dör annars räknas det som en gåva vilken kan utmätas?

En släkting försökte nämligen med detta och då skulle det klassats som gåva så i det fallet fick kronofogden sitt. Osäker dock på alla detaljer i det fall jag hänvisar till.
Nej, en arvsavsägelse skall göras innan arvlåtarens död, det är en helt annan sak.
Ett arvsavstående görs efter arvlåtarens död, men det måste göras i rätt tid och på rätt sätt för att detta skall få sakrättsligt skydd.

http://lawline.se/answers/9898
http://lawline.se/answers/sakrattsligt-skydd
http://www.lawline.se/answers/arvsavstaende-eller-arvsavsagelse
http://lawline.se/answers/arvsavsagelse-och-arvsavstaende-2
Citera
2017-12-14, 06:46
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Nej, en arvsavsägelse skall göras innan arvlåtarens död, det är en helt annan sak.
Ett arvsavstående görs efter arvlåtarens död, men det måste göras i rätt tid och på rätt sätt för att detta skall få sakrättsligt skydd.

http://lawline.se/answers/9898
http://lawline.se/answers/sakrattsligt-skydd
http://www.lawline.se/answers/arvsavstaende-eller-arvsavsagelse
http://lawline.se/answers/arvsavsagelse-och-arvsavstaende-2
Tack!

För att sammanfatta från dina länkar gäller helt enkelt:
Citat:
... ett arvsavstående måste vara skriftligt och inges senast i samband med registreringen av bouppteckningen. Ett arvsavstående måste vara oåterkalleligt och villkorslöst.
Citera
2017-12-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tack!

För att sammanfatta från dina länkar gäller helt enkelt:
Men arvsavstående innebär väl att arvet återgår till dödsboet och fördelas på legala arvingar. Hur kan det ge TS någon fördel?

Hmm. Efter lite läsande ser jag att jag nog har missuppfattat reglerna.
Senast redigerad av ardathbey 2017-12-14 kl. 09:50.
Citera
2017-12-14, 22:47
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0entry

i libyen är säkrare.

Ja men för fan! Googla "Traffic accidents Libya"! Ditt uttalande avslöjar dig så som varande mindre vetande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in