2017-12-13, 13:20
Medlem
Ni får 4 miljoner, och har en skuld på 500k. Betala, ha kvar 3,5 miljoner och ha det betydligt bättre än de flesta i dagens Sverige vad gäller sparkonto.

Jag förstår inte vad problemet är? Skulden har ju uppkommit för att du/ni/han inte har betalt det han har tagit för sig av, eller lånat pengar utan att betala tillbaka eller vad det nu må va.
Det handlar ju inte om att pengarna ska gå till svenska statskassan och finansiera flyktingar eller något sådant. Det handlar om att de som har sålt varorna, eller lånat ut pengarna ska ha betalt för sin tjänst.

Säg att du ger mig 1000 spänn idag. Ett lån. Jag säger: du jag får lön på fredag, då får jag 30 000, och kan betala tillbaka dig då!

Du säger då, det blir kanon! Grymt.

Fredag kommer. Inga pengar in på ditt konto. Lördag kommer, inga pengar in på ditt konto och så fortsätter det. Jag slutar svara när du ringer, ignorerar dig om vi stöter på varandra etc.

Där sitter du med svarte Petter och har gett bort 1000 spänn till en horunge som inte kan eller vill betala för sig.

I det här scenariot är jag horungen.
I scenariot tråden handlar om, är du/ni/han horungen.

Vuxna människor - väx upp och betala för er.
Citera
2017-12-13, 13:51
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ditt inlägg #44

Det var inte det du skrev i ditt inlägg #44. Du skrev ”inte tänkte betala från början
Vi vet ingenting om vad TS tänkte från början, att göra ett korrekt arvsavstående som bl.a. jag föreslår är inte bedrägeri, att på ett juridiskt korrekt sätt försöka slippa betala en skuld är inte bedrägeri.

Jag skrev "...när man uppenbarligen kan ELLER..." och sen det du valde att läsa. Du har liksom citerat två stycken. Det är bevisligen minst andra gången du läser det aktuella. Om du läser så snabbt att du börjar hoppa över hälften av alla meningar då måste du dra ner på tempot min vän.
Citera
2017-12-13, 16:48
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Funderat på att öppna konto någonstans för att låta miljonerna passera under radarn.

Vilka konto kan man öppna för att lura fogden?

Sluta vara ett jävla patrask och stå för dina synder. Betala av det du är skyldig och sluta leva som en luffare
Citera
2017-12-13, 16:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Är det inte bättre i det långa loppet att betala av skulden? Annars växer väl skulden? Eller tänkte du "gömma" dina inkomster resten av livet? Jag förstår verkligen inte hur detta kan vara värt.
Citera
2017-12-13, 17:08
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Är det inte bättre i det långa loppet att betala av skulden? Annars växer väl skulden? Eller tänkte du "gömma" dina inkomster resten av livet? Jag förstår verkligen inte hur detta kan vara värt.

Planen är att få det hela https://sv.wikipedia.org/wiki/Preskription gäller att hålla sig undan i 3 år.
Jag kan däremot flytta tillbaka till Danmark, då kan ej svenska myndigheter ta pengar ifrån mig, har redan pratat med kronofogden på telefon om detta.

Jag bryr mig inte ett skit om detta landet längre efter den här massinvandringen som är så destruktiv.
Stefan den fete löven sitter och förstör landet under 4 år.

Jag har inga känslor kvar för detta skitland, därför vill jag undvika att betala tillbaka, för pengarna kommer gå till skäggbarn, krigsförbrytare och annat arabiskt pack.

Skäms över att vara halv svensk, pinsamt.

En flytt till Danmark snarast står högst på önskelistan till tomten i år, så får ni andra sitta i skiten här sen.
Citera
2017-12-13, 17:09
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genericname
Sluta vara ett jävla patrask och stå för dina synder. Betala av det du är skyldig och sluta leva som en luffare

Far åt helvete med dig.
Citera
2017-12-13, 17:13
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAMam
Ni får 4 miljoner, och har en skuld på 500k. Betala, ha kvar 3,5 miljoner och ha det betydligt bättre än de flesta i dagens Sverige vad gäller sparkonto.

Jag förstår inte vad problemet är? Skulden har ju uppkommit för att du/ni/han inte har betalt det han har tagit för sig av, eller lånat pengar utan att betala tillbaka eller vad det nu må va.
Det handlar ju inte om att pengarna ska gå till svenska statskassan och finansiera flyktingar eller något sådant. Det handlar om att de som har sålt varorna, eller lånat ut pengarna ska ha betalt för sin tjänst.

Säg att du ger mig 1000 spänn idag. Ett lån. Jag säger: du jag får lön på fredag, då får jag 30 000, och kan betala tillbaka dig då!

Du säger då, det blir kanon! Grymt.

Fredag kommer. Inga pengar in på ditt konto. Lördag kommer, inga pengar in på ditt konto och så fortsätter det. Jag slutar svara när du ringer, ignorerar dig om vi stöter på varandra etc.

Där sitter du med svarte Petter och har gett bort 1000 spänn till en horunge som inte kan eller vill betala för sig.

I det här scenariot är jag horungen.
I scenariot tråden handlar om, är du/ni/han horungen.

Vuxna människor - väx upp och betala för er.

Bankerna har ett stort ansvar i att ej låna ut pengar till folk hursomhelst, nu gjorde de detta i mitt fall de dumma jävlarna.
Då får de stå sitt kast och se pengarna gå förlorade.

Det borde vara hårdare regler kring lån, idag kan man skaffa 400.000 på 10 min på nätet, sjukt.

De förtjänar sitt straff, jag sitter och myser här hemma i vetskapen om att de aldrig kommer få se pengarna igen.
Citera
2017-12-13, 17:13
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Planen är att få det hela https://sv.wikipedia.org/wiki/Preskription gäller att hålla sig undan i 3 år.
Jag kan däremot flytta tillbaka till Danmark, då kan ej svenska myndigheter ta pengar ifrån mig, har redan pratat med kronofogden på telefon om detta.

Jag bryr mig inte ett skit om detta landet längre efter den här massinvandringen som är så destruktiv.

Jag har inga känslor kvar för detta skitland, därför vill jag undvika att betala tillbaka, för pengarna kommer gå till skäggbarn, krigsförbrytare och annat arabiskt pack.

En flytt till Danmark snarast står högst på önskelistan till tomten i år, så får ni andra sitta i skiten här sen.

Om vi säger såhär; Om du gömmer dig i Danmark eller går under jorden på något annat vis i 3 år tills den där preskriptionsgränsen passerar, och samtidigt ser kronofogden att pengar är på väg till dig från ett dödsbo (för de kommer veta om det), då kan jag nästan lova dig att det klassas som någon sorts avvikelse för det där är nästan ett för uppenbart sätt att smita från en skuld man lagt på sig.

Du kan ju försöka men jag ser det som ytterst orimligt att du skulle lyckas med denna planen.
Citera
2017-12-13, 17:34
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Far åt helvete med dig.

Skräpmänniska... Definitionen av white trash.
Citera
2017-12-13, 18:24
Medlem
Fenjal888s avatar
Betala skulden, var glad för att du får behålla merparten av ett rätt så stort arv. Risken finns väl att kronofogden på något vis tillsammans med dödsboet fryser pengarna så kan du sitta där i Danmark utan ett korvöre tills du dyker upp. Då kan du dessutom betala ränta.

Du är vuxen, du är myndig och du har tagit lånet. Gör nu inte ytterligare fel för det kommer bara kosta dig pengar.
Citera
2017-12-13, 19:59
Medlem
Citat:
Hej.

Om man är på väg att få ett arv på flera miljoner och har en skuld hos kronofogden, hur undgår man från att kronkalle ska upptäcka detta?

Bör jag/kan jag? öppna konto någonstans för att undvika att fogden ser inkomsten?

Min styvfarsa som ska få arvet har utmätning på sitt konto, därför jag frågar.

Han har swedbank idag men när de frågar vart arvs pengarna ska betalas ut så undrar jag om man själva får välja bank och konto utan konstigheter?

Det handlar om 4 miljoner kronor som jag ej vill att kronkalle ska plocka.

mvh

TS: Vad står det i testamentet, vet du det? KFM har inte juridisk rätt att utmäta alla arv.
Citera
2017-12-13, 20:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Hur kom du fram till 3 år, är din skuld en konsumentkredit eller är det ett banklån?
Du bör också tänka på att det kan ske ett preskriptionsavbrott även i Danmark.
Senast redigerad av trottwell 2017-12-13 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in