2017-12-12, 19:05
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Fast man borde tänka efter vad man skanderar.
Nu ropar alla No borders No nations och jalla jalla, Sverige åt alla.
Inte genomtänkt om man frågar mig.
-Skicka oss inte till döden. -Skulle du skicka ditt barn till Afghanistan, etc är vettigare/slagkraftigare.

Det förklarar en del när till och med ungisverige insett att skicka oss inte till döden är avslöjat som en bluff Psykiskt död är inte lika slagkraftigt eller ens vettigt. Varför skulle svenskar skicka sina barn till Afghanistan?
Citera
2017-12-12, 19:10
Medlem
LaScalas avatar
Tack för stöd i min fåfänga kamp. "Flashbackmobb gripna för vilt upplopp på Medborgarplatsen. Slet slöjan av Sveriges Nationalhelgon"
Så kommer vi att gå till eftervärlden i media.
Just nu rapporterar TV4 nyheterna från skolstrejken. Det är olidligt att se och höra de hjärntvättade barnen från Globala gymnasiet.
Citera
2017-12-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
12 stycken skulle ut... 9 är kvar ikväll ändå. Bara 3 personer utvisades.

Så fruktansvärt motbjudande! Politikerna och regeringen har lovat 80.000 utvisningar och att avslag ska gälla och att det ska vara ordning och reda. Ändå utvisas idag bara 3 personer i slutändan efter en helt enorm process hela dagen.

Det måste vara ett ett slut på dessa tramsanden på avvisningsdagen, dom har fått avslag i varje instans, på alla överklaganden, på alla införda extrachanser, dom saknar helt asylskäl, dom har ljugit om sin ålder osv. DOM SKA ÅKA HEM!!! Varför sitter inte dessa 9 på planet nu ikväll???

Sånt jävla trams!!!
Och asyladvokater hurrar i korus över alla pengar som trillar in på deras lönekonton.
Du och jag betalar.
Citera
2017-12-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
"Ett femtiotal elever, främst från Malmö Latinskola, krävde att utvisningarna av ensamkommande ska stoppas. Samma slags demonstration hölls runtom i landet vid samma tid på tisdagen."

Med tanke på hur många som går på Latinskolan så är 50 jävligt dåligt.
St Pauli ligger några meter därifrån och lite längre bort Värnhemskolan.
Borde väl vara +2000 elever inom 500m.
Inte ens gymnasieeleverna är mao speciellt intresserade av att stödja.

Ja, jag hörde senare på eftermiddagen ett par tjejer som gick (åtminstone den ena) på Katedralskolan i Lund - Katte nämns också som en av de skolor där det hade strejkats - de satt och pratade om detta vid ett kafébord ett par meter från mig. Jag uppfattade bara en del av vad de sade men hörde definitivt att det hade varit endast ett litet fåtal som demonstrerat en stund, och att hela frågan "gjorde alla väldigt arga", dvs rörde upp mycket heta och aggressiva känslor. Det verkar alltså tydligt att många på Katte antingen är trötta och irriterade på hela frågan - ungefär som här på FB - elller känner sig lurade och bedragna av asyllobbyn och afghanerna själva.

Och om det är så på Katte så ligger det säkert likadant till på de andra gymnasierna och högstadieskolorna i Lund.
Citera
2017-12-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag är redan galen. Ni får hålla i mej så jag inte går bort till Medis och går till attack mot henne. Det blir ju fängelse för mej. Minst.
"Nationalhelgonet attackerad av galen kvinna. Döms för mordförsök, hets mot folkgrupp mm"

*sätter handbojor bakom ryggen på LaScala*

"Nej, inte än, damen, visa litet tålamod - men en dag kommer Fatemeh att ha just de här på sig"
Citera
2017-12-12, 23:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Ja det är för jävligt alltså. Jag trodde att de som sitter på förvaret har redan fått saken prövad i alla instanser men tydligen finns det fler möjligheter.

Till slut, hur många lyckades polisen verkställa igår ? Inga ?

Edit: fick svar på min egen fråga, enligt VISU åkte 5 EK och 2 vuxna. Alltså tanten fortfarande tycker att ek var baarrrnnn, jisses
Tydliga besked från såväl Helene Fritzon som Annie Lööf i Aktuellt - att kunna skjuta upp sin utvisning gång på gång genom att söka till gymnasiet är något de har ambition att sätta stopp för:
https://www.svtplay.se/video/16240246/aktuellt/aktuellt-12-dec-21-00-1?start=auto

50 sek in i programmet.
Citera
2017-12-13, 01:42
Medlem
soosanys avatar
Kollade lite på deras live-flöde idag under demonstrationen. Där står en kille på scen med en skylt med texten:
"no borders no nations stop deportation"

Va i helvete handlar det om? Vilka krafter styr dessa idioter? Är det globaliseringsvurmare?

Sen samlar man dessutom information och arrangerar aktioner (tillsammans med JÄH) för att stoppa utvisningar. Helt öppet.

Är allt det här lagligt?
Citera
2017-12-13, 04:16
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag är redan galen. Ni får hålla i mej så jag inte går bort till Medis och går till attack mot henne. Det blir ju fängelse för mej. Minst.
"Nationalhelgonet attackerad av galen kvinna. Döms för mordförsök, hets mot folkgrupp mm"

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Jag är rädd för att om du misslyckas i attacken så kommer jag slutföra den.

Hon bor strax utanför stan, söder om söder närmare sagt Hammarbyhöjden, nära till söder och allt

Inte för jag uppmuntrar eller så, men ja....
Citera
2017-12-13, 07:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
*sätter handbojor bakom ryggen på LaScala*

"Nej, inte än, damen, visa litet tålamod - men en dag kommer Fatemeh att ha just de här på sig"

Eftersom handfängsel varit mitt arbetsredskap i många år så har jag sparat en nyckel gömd i skon.
Jag visste att den skulle komma till användning en vacker dag.
Tålamod är inte min största dygd men om du lovar att Fatemeh en dag förs bort i bojor under folkets jubel ska jag stilla mej.
Det borde väl finnas många åtalspunkter mot henne nu? Allt ifrån olaga demonstration till hindrande av polis i tjänst.
Citera
2017-12-13, 13:58
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Alex Bengtsson: De unga afghanerna skriver svensk historia

Den galna migrationspolitiken och folkbyte som regeringen genomför kommer att gå till historien

http://aktuelltfokus.se/alex-bengtsson-de-unga-afghanerna-skriver-svensk-historia/

Talibanerna kidnappade tjejer, männen som skulle försvara dem sitter på trappan på Medis.

Fuck you afghaner åk hem och ta aktivisten Alex med ER !

Alex har nu lämnat sitt uppdrag i Tillsammansskapet efter grova sexuella anklagelser.

Flera kvinnor vittnar om hans mångåriga övergrepp, han har haft en relation med några av kvinnorna.
Det första vittnesmålet är från drygt femton år sedan, och kommer från en kvinna som i dag är en högt uppsatt politiker för Vänsterpartiet. Kvinnan, som då var i tonåren och hade en relation med mannen, berättar att hon vid flera tillfällen våldtogs av honom. Han hade redan då hade ett förtroendeuppdrag inom en vänsterorganisation.
I en artikel så får vi ta del av följande:

ANKLAGELSERNA
Kränkningar.
Trakasserier.
Sexuella övergrepp.
Psykisk och fysisk misshandel.
Kvinnohatare.
Våldtäkter (obs pluralis).
Våldsam.
Hotfull.
Manipulativ.
Verbalt aggresiv.

EXPO
Varit anställd på Expo, slutade ca kvartal 3 2016.
Expo har avslutat allt samarbete.
Brutal läxa för Expo enligt Daniel Poohl

OM HONOM SOM PERSON
Väldigt uppburen och uppskattad.
Framstående aktivist och vänsterprofil.

FAKTA OM HONOM
Företrätt flera olika organisationer under två decennier.
Har jobbar mot rasism, diskriminering och för jämlikhet.
Talat frekvent på olika seminarium/sammankommster.
Framträdande och höga positioner under 20 år.
Nyligen avslutat en anställning som ordförande för en landsomattandeförening mot rasism.
Avgick från en ordförandepost denna helg pga sjukdom.
Har kommenterat sin avgång på Facebook.

BEVISAD BROTTSLIGHET
Saknas - han är inte dömd eller åtalad.

Artikeln: LÄNK

/Provokatör
Citera
2017-12-13, 16:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
OM HONOM SOM PERSON
Väldigt uppburen och uppskattad.
Framstående aktivist och vänsterprofil.

Utopier drar till sig knäppgökar.
Citera
2017-12-13, 21:38
Moderator
Tinuviels avatar
Det verkar som om Ung i Sverige är involverade i ytterligare ett våldsdåd. Amir Nabilzadeh gråter ut på twitter och outar den 17-åring som hamnade i knivslagsmål och dog som Mahmoud. Han anger att Mahmoud var med och planerade strejken vilket är så pass mycket information att den som följt rörelsen kan göra en kvalificerad gissning avseende vem det är (men säkert kan man ju inte vara).
https://twitter.com/nabizadehse/status/941001951684198400
https://twitter.com/nabizadehse/status/941023720931577856

På sin Facebooksida flaggar Ung i Sverige i svart.

Själva dådet diskuteras här:
(FB) Enskede: elev knivdödad på gymnasium 2017-12-13
Senast redigerad av Tinuviel 2017-12-13 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in