2017-12-12, 13:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
"Hon tycker det är viktigt att skolan förser eleverna med fakta i sakfrågan, något som flera lärare har gjort. ''

Också hatfakta?

Då blir det väl avsked, eller åtminstone varning från Skolinspektionen?
Citera
2017-12-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Också hatfakta?

Då blir det väl avsked, eller åtminstone varning från Skolinspektionen?

Snart kommer hon å pudla, no problems
Citera
2017-12-12, 14:08
Medlem
AussieRedMans avatar
Fast man borde tänka efter vad man skanderar.
Nu ropar alla No borders No nations och jalla jalla, Sverige åt alla.
Inte genomtänkt om man frågar mig.
-Skicka oss inte till döden. -Skulle du skicka ditt barn till Afghanistan, etc är vettigare/slagkraftigare.
Citera
2017-12-12, 14:53
Medlem
Sydsvenskan - vem annars? - gör sig till megafon för UngiSverige och blåser hejdlöst upp deras försök till skolstrejk - på nyhetsplats och högst upp på förstasidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sydsvenskan
/rubrik:/ Elever i hela landet protesterade mot avvisningar

(---)

Bakom manifestationen stod elever i Stockholm som ordnat en grupp på Facebook. Strejken genomfördes i samarbete med föreningen Ung i Sverige, som jobbar för ensamkommande unga. Enligt administratörerna i gruppen hade de representanter på 28 skolor i Stockholm, och på skolor i minst 13 andra städer runtom i Sverige.

Andra ställen i Skåne där elever samlades var, enligt uppgift från strejkgruppen på Facebook, Polhemsskolan och Spyken i Lund och Österportskolan i Ystad.

Från början kallades det skolstrejk, men det fick eleverna på Latinskolan inte kalla manifestationen.

– Skolan var motståndare till ordet skolstrejk, för Malmö Latin är inte en del av detta. Men vi fick heta elevstrejk, förklarade Ingeborg Westerström för det femtiotalet elever som deltog i snålblåsten på skolgården.

https://www.sydsvenskan.se/2017-12-12/elever-i-hela-landet-protesterade-mot-avvisningar

Till detta stora bilder som ska ge intryck av nationell upprördhet och stark uppslutning, trots det rätt blygsamma antalet elever. Malmö Latin har väl typ 1000 elever, det var alltså några procent som deltog där...

Notera att SDS helt utan kontroll litar på UngiSveriges uppgifter, och inte ens ställer frågan: ni har webbmedlemmar på Facebookgruppen i 13 städer/orter utanför Stockholm, men på hur många av dessa ställen blev det någon strejk att tala om?

"I hela landet", yeah yeah.

Herregud, alltså.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-12-12 kl. 14:58.
Citera
2017-12-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kolla in det (troligtvis) 40-åriga "barnet" med de buskiga ögonbrynen till vänster i filmklippet!

Och vilket pinsamt skådespel av killen i mitten, hur han slänger på lite hysteriska tårar mitt i, likson "nu ska jag ta till det tunga artilleriet och skrika 'Snjeeellllaaa SNJEEEEEEELLAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!' och sprattla och kränga lite med kroppen" och kolla hur de andra gubbarna börjar "gråta" på beställning när de ser att han i mitten börjar med akten. Reportern beskriver det som "starka scener".

Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Eller hur ? Det är f-n magstarkt alltså. Enligt VISU blev deportationen ett fiasko:

http://www.mynewsdesk.com/se/number-vistaarinteut/pressreleases/tvaangsdeportationen-som-blev-ett-fiasko-2326757?utm_campaign=channel&utm_source=facebook&u tm_medium=referral

Jag ger upp
Jo, fast de menar ju snarare att ALLA "barn" skulle fått stanna kvar. Kolla in vilka "kontaktpersonerna" är i "Mynewsdesk" artikeln. Stereotypen av batikhäxor personifierade!
Citera
2017-12-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ung aktivist får Martin Luther King-priset

– Fatemeh är en stor förebild för många och en värdig pristagare. Som jag förstått saken var det en enig jury som utsåg henne, berättar George Olvik, kommunikationschef i Equmeniakyrkan.

http://www.dagen.se/nyheter/ung-aktivist-far-martin-luther-king-priset-1.1069179

Kommentarer överflödiga...

Hon är på väg till er igen hon ger sig inte !

Citat:
Längtar efter att träffa er på Medborgarplatsen. Skolstrejk 121212 !!!
Vi ska trösta varandra, och stärka varandra, och när vi samlas ser vi hur många vi är.

Fateme k äger Sverige hahahhahahaha sorry LaScala men jag börjar bli galen av allt detta.
Citera
2017-12-12, 17:42
Medlem
Citat:
Information
#skolstrejk121212 – STOPPA UTVISNINGARNA!

När regeringen driver en flyktingpolitik som dödar, som är helt omänsklig, orättvis och ohållbar måste vi resa oss och tillsammans säga ifrån. Tystnad betyder medhåll. Vi kan inte leva som vanligt, gå i skolan som om inget hänt. Därför ska vi samlas till skolstrejk kl 12 den 12/12, över hela landet.

Vi vill understryka att detta inte kommer vara en sittstrejk då man manifesterar sin åsikt symboliskt, utan en strejk där vi aktivt protesterar, vi lägger helt enkelt ner vårt skolarbete och går inte på några lektioner efter klockan 12.00 för att visa att vi inte går med på läget som det ser ut nu.
Sedan ska vi samlas på fredliga manifestationer runtom i landet
. (se fastnålat inlägg för alla samlingar, manifestationer och demonstrationer.)

Än så länge har vi två paroller:

1) Stoppa utvisningarna till krig och förtryck, däribland alla utvisningar till Afghanistan!
2) Ersätt de tillfälliga tillstånden med permanenta!

Händer det inget på din skola? Skicka ett pm eller maila strejkkontaktgruppen@gmail.com så försöker vi lösa det tillsammans!

¡Stop deportations!

/Elever mot utvisningar & Låt oss leva

Fy fan
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-12-12 kl. 17:46.
Citera
2017-12-12, 18:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Hon är på väg till er igen hon ger sig inte !

Fateme k äger Sverige hahahhahahaha sorry LaScala men jag börjar bli galen av allt detta.

Jag är redan galen. Ni får hålla i mej så jag inte går bort till Medis och går till attack mot henne. Det blir ju fängelse för mej. Minst.
"Nationalhelgonet attackerad av galen kvinna. Döms för mordförsök, hets mot folkgrupp mm"
Citera
2017-12-12, 18:26
Medlem
Citat:
Jag är redan galen. Ni får hålla i mej så jag inte går bort till Medis och går till attack mot henne. Det blir ju fängelse för mej. Minst.
"Nationalhelgonet attackerad av galen kvinna. Döms för mordförsök, hets mot folkgrupp mm"

Vi gör det tillsamman, köra den jävla megafonen i halsen på henne !

2 galna är bättre än 1

Eller det kanske blir flera som har tröttnat

https://twitter.com/BarbEUfel/status/940629487489835008
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-12-12 kl. 18:29.
Citera
2017-12-12, 18:41
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sydsvenskan - vem annars? - gör sig till megafon för UngiSverige och blåser hejdlöst upp deras försök till skolstrejk - på nyhetsplats och högst upp på förstasidan.

https://www.sydsvenskan.se/2017-12-12/elever-i-hela-landet-protesterade-mot-avvisningar

Till detta stora bilder som ska ge intryck av nationell upprördhet och stark uppslutning, trots det rätt blygsamma antalet elever. Malmö Latin har väl typ 1000 elever, det var alltså några procent som deltog där...

Notera att SDS helt utan kontroll litar på UngiSveriges uppgifter, och inte ens ställer frågan: ni har webbmedlemmar på Facebookgruppen i 13 städer/orter utanför Stockholm, men på hur många av dessa ställen blev det någon strejk att tala om?

"I hela landet", yeah yeah.

Herregud, alltså.

"Ett femtiotal elever, främst från Malmö Latinskola, krävde att utvisningarna av ensamkommande ska stoppas. Samma slags demonstration hölls runtom i landet vid samma tid på tisdagen."

Med tanke på hur många som går på Latinskolan så är 50 jävligt dåligt.
St Pauli ligger några meter därifrån och lite längre bort Värnhemskolan.
Borde väl vara +2000 elever inom 500m.
Inte ens gymnasieeleverna är mao speciellt intresserade av att stödja.
Citera
2017-12-12, 18:50
Medlem
Citat:
-Jag är rädd för att om du misslyckas i attacken så kommer jag slutföra den.
Citera
2017-12-12, 18:57
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:

Ahhh utifrån användarnamnet antog jag att du är en man Fatemeh kommer likt alla andra som Virtanen och Cantwell förstöra för sig själv och vad hen påstås kämpa för. Se på engagemanget som enbart lockar batikhäxor och asylbedragare vanliga svenskar bryr sig knappt.

Jag tycker synd om Martin Luther King som får sitt namn dragit i smutsen först Ernman och nu nynazisten Khavari.

(FB) Martin Luther King-pris till Fatemeh Khavari
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-12-12 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in