2017-12-13, 14:24
  #481
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag har inte skrivit någonstans att kräldjur inte skulle vara synonymt med reptiler.

Jepp och den biologin har alltså inte gjort kvinnor ett skit underlägsna män, så som män haft sånna enorma behov av att hävda genom historien.
Jag förordar jämställdhet och anser att patriarkat lett samhällen helt fel.


Du gjorde ett påpekande om att dinosaurier var kräldjur när jag länkade till reptiler. Din grej är nog ”socialkonstruktivism”.

Vad du förordar tar inte naturens lagar hänsyn till. Oavsett hur mycket du avskyr patriarkatet så är det vad som ligger bakom inte bara vår överlevnad utan också all reell utveckling och alla högcivilisationer. Visst har ”the rule of the weak over the strong” prövats tidigare men alltid misslyckats. Kommunism brukar det kallas och där har du en tredje utkonkurrerad företeelse som du klamrar dig fast vid. För det är vad feminism är. En gren på kommunistträdet.
Citera
2017-12-13, 15:17
  #482
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, kvinnor kan på "pappret" vägra föda/ amma söner ex. precis som män "på pappret" kan döda alla kvinnor.
Båda sakerna är ex. på "hot", båda är lika lite troliga.
men det ena har ständigt används som något slags svar på varför män överordnar sig kvinnor.

Män är i genomsnitt större , starkare och mer aggressiva än kvinnor .

Genom evolutionens gång har detta visat sig vara ett framgångsrikt recept både för Homo Sapiens överlevnad och den manliga dominansen .

Sedan förstår jag inte vad du menar med att kvinnor "kämpat" sig till rättigheter genom att hota med något som du själv erkänner inte är troligt ???

Du får nog tänka igenom det lite och återkomma .
Citera
2017-12-13, 16:49
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du gjorde ett påpekande om att dinosaurier var kräldjur när jag länkade till reptiler. Din grej är nog ”socialkonstruktivism”.

Vad du förordar tar inte naturens lagar hänsyn till. Oavsett hur mycket du avskyr patriarkatet så är det vad som ligger bakom inte bara vår överlevnad utan också all reell utveckling och alla högcivilisationer. Visst har ”the rule of the weak over the strong” prövats tidigare men alltid misslyckats. Kommunism brukar det kallas och där har du en tredje utkonkurrerad företeelse som du klamrar dig fast vid. För det är vad feminism är. En gren på kommunistträdet.

Nej jag påpekade att fåglar är de som idag finns kvar av dinosarier. De har alltså inte utplånats totalt.

Nej är inte manlig dominans som gjort att människan överlevt, återigen du är oerhört tröttsam.
Vi har snarare överlevt TROTS patriarkat. och är kanske på väg utplåna oss själva pga dito.

De egenskaper som människan haft ( båda könen) som de flesta experter med insyn i detta ger som grund för vår spridning coh överlevnad heter:
-vår hjärna (och den är helt beroende av kvinnors förmåga föda stora skallar samt tillräckligt lång barndom med social omsorg och omvårdnad ( vilket i stort kvinnor skött)
-våra empatiska förmågor vilket sköter ovan samt nedan.
-vår samarbetsförmåga, vilket i stort har handlat om:
-vår kommunikationsförmåga.


Både språk, kommunikation generellt och kanske också empatiskt anses kvinnor slå män, så vet du
kvinnor har nog haft mycket att göra med att vi överlevt.
Citera
2017-12-13, 16:58
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du gjorde ett påpekande om att dinosaurier var kräldjur när jag länkade till reptiler. Din grej är nog ”socialkonstruktivism”.

Vad du förordar tar inte naturens lagar hänsyn till. Oavsett hur mycket du avskyr patriarkatet så är det vad som ligger bakom inte bara vår överlevnad utan också all reell utveckling och alla högcivilisationer. Visst har ”the rule of the weak over the strong” prövats tidigare men alltid misslyckats. Kommunism brukar det kallas och där har du en tredje utkonkurrerad företeelse som du klamrar dig fast vid. För det är vad feminism är. En gren på kommunistträdet.

Nej jag påpekade att fåglar är de som idag finns kvar av dinosarier. De har alltså inte utplånats totalt.

Nej är inte manlig dominans som gjort att människan överlevt, återigen du är oerhört tröttsam.
Vi har snarare överlevt TROTS patriarkat. och är kanske på väg utplåna oss själva pga dito.

De egenskaper som människan haft ( båda könen) som de flesta experter med insyn i detta ger som grund för vår spridning coh överlevnad heter:
-vår hjärna (och den är helt beroende av kvinnors förmåga föda stora skallar samt tillräckligt lång barndom med social omsorg och omvårdnad ( vilket i stort kvinnor skött)
-våra empatiska förmågor vilket sköter ovan samt nedan.
-vår samarbetsförmåga, vilket i stort har handlat om:
-vår kommunikationsförmåga.

Det är DÄR människan skilt sig från andra arter ex. patriarkala schmpanser...
hade patriakat varit "grejen" hade vi haft "apornas planet" med schimpanser i huvudrollen.



I både språk, kommunikation generellt och kanske också empatiskt anses kvinnor slå män, så vet du kvinnor har nog haft rätt mycket att göra med att vi överlevt.

Vidare visar forskning att det våra förfäder levt på som samlar jägare har varit ca 70-80% insamlad mat ( sm går att spara)...och bara 20-30% jagat kött.( som inte gick att spara)
Ser du på dagens samlar & jägare så är det ofta som jägare kommer tillbaka utan fångst...
kvinnornas/ barnens/ vissa mäns insamlande är därför avgörande för överlevnaden.

Så att påstå att vi har överlevt tack vare enbart män....är ren idioti.
Citera
2017-12-13, 17:53
  #485
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Vi ser hur framgångsrikt den strategin används i Afrika

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zo1XO/afrika-riskerar-att-drabbas-av-den-varsta-svalten-pa-70-ar
Jag jämförde inte med Afrika utan med dig.
Citera
2017-12-13, 17:57
  #486
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du gjorde ett påpekande om att dinosaurier var kräldjur när jag länkade till reptiler. Din grej är nog ”socialkonstruktivism”.

Vad du förordar tar inte naturens lagar hänsyn till. Oavsett hur mycket du avskyr patriarkatet så är det vad som ligger bakom inte bara vår överlevnad utan också all reell utveckling och alla högcivilisationer. Visst har ”the rule of the weak over the strong” prövats tidigare men alltid misslyckats. Kommunism brukar det kallas och där har du en tredje utkonkurrerad företeelse som du klamrar dig fast vid. För det är vad feminism är. En gren på kommunistträdet.
Kvinnors makt i Sverige ökar, det måste du väl hålla med om?
Vare sig du gillar det eller ej.
Citera
2017-12-13, 18:09
  #487
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej jag påpekade att fåglar är de som idag finns kvar av dinosarier. De har alltså inte utplånats totalt.

Nej är inte manlig dominans som gjort att människan överlevt, återigen du är oerhört tröttsam.
Vi har snarare överlevt TROTS patriarkat. och är kanske på väg utplåna oss själva pga dito.

De egenskaper som människan haft ( båda könen) som de flesta experter med insyn i detta ger som grund för vår spridning coh överlevnad heter:
-vår hjärna (och den är helt beroende av kvinnors förmåga föda stora skallar samt tillräckligt lång barndom med social omsorg och omvårdnad ( vilket i stort kvinnor skött)
-våra empatiska förmågor vilket sköter ovan samt nedan.
-vår samarbetsförmåga, vilket i stort har handlat om:
-vår kommunikationsförmåga.

Det är DÄR människan skilt sig från andra arter ex. patriarkala schmpanser...
hade patriakat varit "grejen" hade vi haft "apornas planet" med schimpanser i huvudrollen.



I både språk, kommunikation generellt och kanske också empatiskt anses kvinnor slå män, så vet du kvinnor har nog haft rätt mycket att göra med att vi överlevt.

Vidare visar forskning att det våra förfäder levt på som samlar jägare har varit ca 70-80% insamlad mat ( sm går att spara)...och bara 20-30% jagat kött.( som inte gick att spara)
Ser du på dagens samlar & jägare så är det ofta som jägare kommer tillbaka utan fångst...
kvinnornas/ barnens/ vissa mäns insamlande är därför avgörande för överlevnaden.

Så att påstå att vi har överlevt tack vare enbart män....är ren idioti.


Dinosaurierna är utdöda som art. När du ser en fågel så är det en fågel du ser. På samma sätt som lungfisken är utdöd som art och det är en människa du ser när du ser en människa. Du greppar verkligen inte detta med evolution och ”speciation”.

Kombinationen av okunnighet och dumhet är aldrig klädsam. Du kan så klart hävda att människor överlevt TROTS att de inte haft vingar men det kan du aldrig bevisa. Samma sak med patriarkatet. Det är de facto genom patriarkat och INTE matriarkat som vi överlevt.

Så klart du glömmer att räkna upp typiskt manliga egenskaper som gynnat vår överlevnad. Som organisation och långsiktig planering. Eller kalkylerat risktagande och uppfinningsrikedom. Och givetvis också våldskapitalet som gjort att man kunnat skydda flocken från rovdjur och fientliga angrepp. Lustigt att du tar upp schimpanser. Nu är det iofs en annan art så därför kan inte uttrycken för deras patriarkala beteende jämföras med människors. Dock kan det ju noteras att schimpansens närmaste släkting är feministernas favorit bonobon. Den senare är matriarkal och...trumvirvel...utrotningshotad. Går alltså lite bättre evolutionärt för den patriarkala schimpansen.

Nu har jag aldrig hävdat att människan överlevt enbart tack vare män. Så den halmgubben kan du stoppa upp någonstans. Däremot har jag konstaterat att du systematiskt klamrar dig fast vid företeelser som konkurrerats ut evolutionärt. Nämligen matriarkat, jägar-och samlar samhällen samt kommunism. Det ger ett komiskt intryck när du samtidigt yrar om att utvecklingen ska gå ”framåt”.
Citera
2017-12-13, 18:11
  #488
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kvinnors makt i Sverige ökar, det måste du väl hålla med om?
Vare sig du gillar det eller ej.


Absolut. Och vet du vad? Jag har inga invändningar mot det. Eftersom det bara kommer att påskynda undergången av det genomruttna vänstersamhället.
Citera
2017-12-13, 19:27
  #489
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kvinnors makt i Sverige ökar, det måste du väl hålla med om?
Vare sig du gillar det eller ej.
Det kan bara öka så långt innan rekylen kommer.
Varje kraft har en lika stor motkraft och jag gissar att väldigt många inte kommer gilla det som kommer.
Citera
2017-12-13, 19:42
  #490
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Absolut. Och vet du vad? Jag har inga invändningar mot det. Eftersom det bara kommer att påskynda undergången av det genomruttna vänstersamhället.
Minns jag rätt vurmar du mer för ett nazistiskt tänkande. och eftersom den ideologin, liksom jehovas vittnen kräver en apokalyps för att få igång det himmelska paradiset så förstår jag inte varför du argumenterar mot feministiska tankar.
Stöd dom och det går fortare för din del.
Citera
2017-12-13, 19:46
  #491
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det kan bara öka så långt innan rekylen kommer.
Varje kraft har en lika stor motkraft och jag gissar att väldigt många inte kommer gilla det som kommer.
Feminismens idéer går ju ut någorlunda likvärdig representation av könen i makten.
Har du något emot det?

Du har enbart en stor motkraft, men den tar ju inte spjärn någonstans.
Citera
2017-12-13, 20:20
  #492
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Minns jag rätt vurmar du mer för ett nazistiskt tänkande. och eftersom den ideologin, liksom jehovas vittnen kräver en apokalyps för att få igång det himmelska paradiset så förstår jag inte varför du argumenterar mot feministiska tankar.
Stöd dom och det går fortare för din del.


Om du med ”nazistiskt” menar ett livsrum för etniska svenskar på meritokratisk grund så stämmer det. I motsats då till ett marxistiskt system där alla från hela världen ska ha rätt att parasitera på den vite mannen. Jag stödjer givetvis inte det feministiska vanvettet. Däremot inser jag att neokommunisterna redan förstört Sverige och att det inte längre finns något kvar att rädda förutom de mer värdefulla raselementen. So, let it burn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in