Citat:
Jag skriver inte att det är ett citat av vad NIST skriver, jag menar att det är vad NIST verkligen säger/skriver när de utesluter SAMTLIGA vittnesmål om kraftiga explosioner, SAMTLIGA möjliga ljud av explosioner registrerade på videor med ett BLANKET STATEMENT som grundar sig på ett godtyckligt lägsta gränsvärde (130 dB) som man godtyckligt i sin tur påstår inte har upplevts av något vittne eller registrerats på någon video.Varför ska man alltid behöva förklara allting för dig fem gånger - det är ju uppenbart att du inte läser mer än en bråkdel av det man skriver till dig.
Men OK, det du skrev var:
NIST skriver att MAN vet att det INTE är ljud från sprängmedel som hörs i videon, men säger inte rakt ut att den vetskapen också den grundar sig på subjektiva/godtyckliga skattningar
Det stämmer inte med sanningen eftersom NIST inte har skrivit ett ord om den filmen.
Sen skrev du:
NIST säger att samtliga explosioner som hördes från WTC 9/11 går att förklara med annat än sprängmedel. Därav inget behov av att genomföra vetenskapligt forensiska tester/studier av rasmaterialet.
Det stämmer inte med sanningen eftersom NIST inte skriver att samtliga explosioner som hördes från WTC 9/11 går att förklara med annat än sprängmedel.
Men OK, det du skrev var:
NIST skriver att MAN vet att det INTE är ljud från sprängmedel som hörs i videon, men säger inte rakt ut att den vetskapen också den grundar sig på subjektiva/godtyckliga skattningar
Det stämmer inte med sanningen eftersom NIST inte har skrivit ett ord om den filmen.
Sen skrev du:
NIST säger att samtliga explosioner som hördes från WTC 9/11 går att förklara med annat än sprängmedel. Därav inget behov av att genomföra vetenskapligt forensiska tester/studier av rasmaterialet.
Det stämmer inte med sanningen eftersom NIST inte skriver att samtliga explosioner som hördes från WTC 9/11 går att förklara med annat än sprängmedel.
Den aktuella videon innehåller ljud av en smäll/explosion som NIST därmed avfärdar med sitt BLANKET statement inte kan komma från exploderande sprängmedel eftersom ljudvolymen enligt NIST är för låg.
Återigen, har jag för avsikt att direkt citera vad någon skriver/säger, i det här fallet NIST, så anger jag det tydligt i texten. Om inte, så är det min tolkning/deduktion/slutledning av vad som sägs som avses.
Är du osäker? Fråga.
Citat:
Nej, jag har sedan kort efter attackerna väntat på att apologeterna av den dumma muslim-terroristerna-teorin ska använda samma måtstock i sin bedömning av de officiella ansvariga utredarnas propagering av samma teori, som av av kritikerna av samma teori.
Har du väntat på att "apologeterna" ska kritisera NIST ända sedan NIST fick uppdraget?
1. Jag anger tiden ”16 år” eftersom apologeterna i fråga har varit i farten sedan dag ett.
2. Jag anger ”NIST” som representant för ansvariga utredare eftersom den myndigheten har haft huvudansvaret under merparten av samma tidsperiod och står för den slutliga rapporten.
3. Att NIST kom in i bilden först ca ett år efter attackerna är således inte på något sätt relevant för mitt argument just här. Men visst, jag hade kunnat skriva NIST ”& co” för extra tydlighet så att även begåvningsreserven i tråden förstår.
”Ljuger jag”? I helvete heller.
Citat:
Det blev tydligt ganska omgående att NIST inte hade för avsikt att avvika från dumma arab-terror-personer-teorin som ju hamrades in dagligen in i det amerikanska folket och övriga världen, främst av MSM. Som sagt, apologeterna har funnits där från dag ett. Villiga. Beslutsamma. Aggressiva. Oresonliga. Fanatiska. Med dubbel bokföring som en mycket omhuldad del av sin verkltygslåda.
Hade det inte varit bättre att vänta på vår kritik tills NIST lämnat sina rapporter?
Eller menar du egentligen att du har förutfattade meningar mot NIST? Har de kanske gjort något tidigare som du också vänder dig emot?
Eller menar du egentligen att du har förutfattade meningar mot NIST? Har de kanske gjort något tidigare som du också vänder dig emot?
Citat:
Här får du gärna presentera bevisen och om så, vad har det för betydelse för vad, menar du?
Smällen vi diskuterar inträffade cirka 7 timmar innan WTC 7 kollapsade,
Citat:
Som är tagna sekunderna innan kollapsen och under själva kollapsen? Länk?
det finns bilder man kan titta på som visar att endast ett fåtal fönster nedtill på byggnaden var trasiga.
Citat:
Nej, det är inte trams, det är kritiska frågor med direkt bäring på ditt och NIST’s påstående att det inte finns några indikationer på explosioner från sprängmedel före och under WTC 7’s kollaps.
Trams som personliga påhopp och upprepade påståenden du fått svar på idiotiskt många gånger redan ignorerade
Det här är ett återkommande trick du använder dig av, SnakePlisssken. Att klippa och klistra i motpartens inlägg på sätt som tar udden av den massverkan som annars blir tydlig. Det är möjligt att du kortsiktigt vinner på det här och dina andra små trick, men på längre sikt är det givetvis helt förödande för din trovärdighet. Den börjar i dagsläget mer och mer närma sig noll.
En gång förlorad, förlorad för alltid.
Edit: Jag listar punkterna igen.
Du skrev:
Citat:
- Det fanns exakt TVÅ personer inne i WTC 7 timmarna innan kollapsen, varav båda initialt vittnade om mycket kraftiga explosioner INNE i byggnaden.
Eftersom jag är helt övertygad om att vi hade hört mängder av vittnen berätta om sådana explosioner inifrån WTC 7 om de förekommit.
- I övrigt har vi ett evakuerat nedre Manhattan med mycket få kvarvarande vittnen varav ett antal även de vittnar om mycket kraftiga explosioner i anslutning till kollapsen.
- Vidare, det finns minst TVÅ ytterligare videor som trots det stora avståndet med fullt av höghus i vägen som vid enkel filtrering även de innehåller möjliga registreringar av exploderande sprängämnen.
- Vidare så har vi videon från den kvinnliga reportern som intervjuar en småbarnsmamma där båda reagerar starkt och vänder sig om i riktning WTC 7 precis INNAN byggnaden börjar kollapsa samt att reportern skriker: ”this is it, this is it ... ”
- Hur många vittnen känner du till som uttryckligen säger att de trots sin närhet till WTC 7 INTE hörde några kraftiga explosioner från byggnaden?
- Att ett antal brandmän och andra vittnen på plats och efteråt, säger att WTC 7 ”is going to explode” och att WTC 7 ”is going to be brought down” och Silverstein som säger att ”they decided to pull it”, trots att byggnaden så dags sedan många timmar bakåt redan var ”pulled”.
- Att nyhetsreportrar felaktigt uppgav att WTC 7 hade kollapsat trots att det fortfarande inte hade hänt.
Är det allt det här och mycket mer därtill som gör dig så ”helt övertygad” att dina ”gissningsvis” inte på något sätt försätter din hjärna i kognitiv dissonans?
https://youtu.be/ERhoNYj9_fg
Senast redigerad av onopono 2017-12-12 kl. 12:50.
Senast redigerad av onopono 2017-12-12 kl. 12:50.