2017-12-13, 09:12
Medlem
1907.Skanes avatar
Jaja, jag har aldrig sagt att jag var gammal, eller ens särskilt bra på att slåss för den delen, men jag är HIF och skulle något kul dyka upp så...
Citera
2017-12-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Jaja, jag har aldrig sagt att jag var gammal, eller ens särskilt bra på att slåss för den delen, men jag är HIF och skulle något kul dyka upp så...

Jag utgår enbart hur gammal jag är. Om du kan boxas eller hur gammal du är skiter jag fullkomligt i....
Citera
2017-12-13, 10:48
Medlem
1907.Skanes avatar
Helt med på den biten.
Citera
2017-12-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
En fråga då till dig som verkar veta. (För ändock verkar detta "Kringresande mma sällskapet") kunna vara 12 vs 25 och ändå plocka skalper emot stora stygga FB. Hur kan det komma sig? Då ni kör mot ajax med yxor och håller jämnt emot Zenit i EN minut, obs läses med saltkaret öppet, men ni kan inte ta ner 12 ynka WM när det är 25 st närvarande Aik. Låter för mig väldigt väldigt skumt. Nästan som att en hund ligger begraven....

Men jo, jag är av den bestämda åsikten att räkna nummer aldrig var en bra grej som infördes på scenen. Är av den bestämda åsikten att fria nummer ska gälla, det man kan ställa på tå för dagen är det som räknas. Men senast det blev box emellan WM och FB med fria nummer så åkte väl FB? Rätta mig gärna om jag har fel.

Och på min tid (låter riktigt gammal nu) så ställdes aldrig någonsin box in, det är också något av en ny företeelse som jag inte gillar....

Jag har varit med vi ännu sämre insatser där vi varit ännu fler, sånt händer. Just i det fallet var majoriteten inte ens FB (ultras tjejs födelsedag som firades) om man nu bryr sig om etiketter. Du borde veta att box inte är matematik, långt ifrån och det var var varesig första eller sista gången några åkt i numerärt överläge.

Yes det stämmer att Wm vann senast fria nummer, ett box som också var extremt tufft och stod och vägde, fråga göteborgarna också. Och det hade blivit ännu hårdare i våras när det grusades.

Undrar när din tid var men början 00 var värre, kanske inte inställda box men tjuvspel med telefonerna, två ligor kunde sitta kvarter ifrån varandra men ändå lurspela så allt rann ut i sanden. Mycket amatörmisstag som gjorde polisen ofta hann emellan
Citera
2017-12-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Jag har varit med vi ännu sämre insatser där vi varit ännu fler, sånt händer. Just i det fallet var majoriteten inte ens FB (ultras tjejs födelsedag som firades) om man nu bryr sig om etiketter. Du borde veta att box inte är matematik, långt ifrån och det var var varesig första eller sista gången några åkt i numerärt överläge.

Yes det stämmer att Wm vann senast fria nummer, ett box som också var extremt tufft och stod och vägde, fråga göteborgarna också. Och det hade blivit ännu hårdare i våras när det grusades.

Undrar när din tid var men början 00 var värre, kanske inte inställda box men tjuvspel med telefonerna, två ligor kunde sitta kvarter ifrån varandra men ändå lurspela så allt rann ut i sanden. Mycket amatörmisstag som gjorde polisen ofta hann emellan

Lite det jag gillade, att man satt på en krog ospottat och man visste inte riktigt vad det var man skulle få möta.

Som sagt, etiketter, de som klev ut ifrån skeppsbar var de som representerade aik just då, ultras, yngre, bla bla bla är skitsamma. Det är just detta jag menar, I dagens läge så är det just etikett sättning förr om åren var det te.x Bajen emot dif inget tjafs om storlek och ålder eller liknande.

I dagens läge så är rädslan för att torska en fight större än att få till något, tråkigt....

Vad som kunde hänt i våras är just spekulationer, nu hände det ingenting.

Faktum kvarstår, aik har inte tagit wm på 5 försök i olika nummer storlekar, så vad är det som verkligen talar för att det skulle hända den sjätte gången?
Citera
2017-12-13, 14:20
Medlem
Om man bortser från WMs pubattacker (i all ära), så har dom 4 senaste boxen i jämna nr slutat med 2 segrar till FB och 2 till WM.
2009 FB
2011 FB "Wisemen springer över avenyn, ojojoj vilken vacker syn"
2013 WM
2014 WM (små nr)

Det är 4 år sedan Laxå, lång tid nu. Bucklan är nu på podiumet, vem tar den? När AIK kommer är det samma grabbar som fick WM att springa längs avenyn...när WM kommer är det samma grabbar som sprang längs avenyn.

Du får göra matematiken själv Horknullarn huruvida FB har en chans eller inte
Senast redigerad av SolnaBoyz 2017-12-13 kl. 14:26.
Citera
2017-12-13, 14:45
Medlem
Citat:
Lite det jag gillade, att man satt på en krog ospottat och man visste inte riktigt vad det var man skulle få möta.

Som sagt, etiketter, de som klev ut ifrån skeppsbar var de som representerade aik just då, ultras, yngre, bla bla bla är skitsamma. Det är just detta jag menar, I dagens läge så är det just etikett sättning förr om åren var det te.x Bajen emot dif inget tjafs om storlek och ålder eller liknande.

I dagens läge så är rädslan för att torska en fight större än att få till något, tråkigt....

Vad som kunde hänt i våras är just spekulationer, nu hände det ingenting.

Faktum kvarstår, aik har inte tagit wm på 5 försök i olika nummer storlekar, så vad är det som verkligen talar för att det skulle hända den sjätte gången?

Håller med dig i nästan allting, och är också trött på etiketter, men Göteborg slog sig väldigt mycket för bröstet att det minsann var 25 fb man hade pucklat på. Det var en AIK liga som blev tagna på sängen, gott så.

Men håller inte med riktigt om förr jämfört med nu, i början 00tal var firmorna mindre, utfyllnaden större, mycket mer löst folk, fler människor som kom och gick, fler mangas och sämre folk på telefonerna. Det är min bild iallafall. Det här var när dessutom babyligorna kom och det var allmän hajp.

Tycker Dif var de som var mest solida då med handen på hjärtat så här i efterhand, stor och bra generation i gold prime.

Du undrar vad som talar för AIK mot Göteborg nästa gång, är att liga mot liga så vinner den som är bäst dagsform.
Citera
2017-12-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolnaBoyz
Om man bortser från WMs pubattacker (i all ära), så har dom 4 senaste boxen i jämna nr slutat med 2 segrar till FB och 2 till WM.
2009 FB
2011 FB "Wisemen springer över avenyn, ojojoj vilken vacker syn"
2013 WM
2014 WM (små nr)

Det är 4 år sedan Laxå, lång tid nu. Bucklan är nu på podiumet, vem tar den? När AIK kommer är det samma grabbar som fick WM att springa längs avenyn...när WM kommer är det samma grabbar som sprang längs avenyn.

Du får göra matematiken själv Horknullarn huruvida FB har en chans eller inte

För att räkna mattematik i det hela bara.
Men det är alltså Sju år snart sedan ni tog WM? Oavsett nummer. Rätt?

Och varför inte räkna med attacken emot Cheers? För att det inte såg så bra ut på film?
Nej du, den får vi allt ta att räkna in.

Tror att det är större chans att det är ligan ni sprang för i Laxå 2013 som står där start klart när det väl gäller? Eller är inte det större procentuell chans "matematikern"
Just sayin....

Sedan det där att leva på gamla meriter brukar vara att man backar 2-3 år. Dock inte 7 år, det är nästan ett decennium....

Och nej, bucklan alla babblar om är fortfarande i wm's ägo, men tar ni dem nästa gång så visst. Men som sagt. 7 år är lite mer än vad man gör på en 10 års volta.
Och det är iallafall mindre än sedan djurgården vann ett derby i fotboll....
Senast redigerad av Horknullarn 2017-12-13 kl. 15:09.
Citera
2017-12-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Håller med dig i nästan allting, och är också trött på etiketter, men Göteborg slog sig väldigt mycket för bröstet att det minsann var 25 fb man hade pucklat på. Det var en AIK liga som blev tagna på sängen, gott så.

Men håller inte med riktigt om förr jämfört med nu, i början 00tal var firmorna mindre, utfyllnaden större, mycket mer löst folk, fler människor som kom och gick, fler mangas och sämre folk på telefonerna. Det är min bild iallafall. Det här var när dessutom babyligorna kom och det var allmän hajp.

Tycker Dif var de som var mest solida då med handen på hjärtat så här i efterhand, stor och bra generation i gold prime.

Du undrar vad som talar för AIK mot Göteborg nästa gång, är att liga mot liga så vinner den som är bäst dagsform.

Ni är absolut inte chanslösa emot wm, den som säger det har aldrig varit med. Men faktum är att det är 7 år sedan ni tog wm (och det gjorde ni grande då).
Men hej, 7 år utan vinst emot wm, då skulle iallafall jag sitta ner i båten och inte slå sig för bröstet och kalla sig ledande just nu.
Senast redigerad av Horknullarn 2017-12-13 kl. 15:02.
Citera
2017-12-13, 15:02
Medlem
1907.Skanes avatar
För att vara lite ärlig så börjar även jag bli nostalgisk. Det var någon göteborgare som skickade den här videon till mig för ett tag sedan så jag tror att jag lägger upp den nu:
https://youtu.be/FTInwARZYco

(Det angår egentligen bara yngrescenen frånsett att där är några WM som inte kan hålla sig, de går sida vid sida med en kille från FL som inte gör ett piss, men så börjar de skrika om FL helt plötsligt för att vi är så många och så är där några WM som springer in)
Citera
2017-12-13, 15:12
Medlem
Citat:

Sedan det där att leva på gamla meriter brukar vara att man backar 2-3 år. Dock inte 7 år, det är nästan ett decennium....

Jag håller med dej om 2-3 år, vilket är varför jag påpekade att Laxå är 4 år sedan, det är lång tid nu. Man kan ju inte simulera bucklan till WM 2017 för ett Box man vann 2013.

Både FB och WM vill ha bucklan. Den ligger på podiumet just nu, så får vi vänta på titelfighten och se vem som tar den
Citera
2017-12-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolnaBoyz
Jag håller med dej om 2-3 år, vilket är varför jag påpekade att Laxå är 4 år sedan, det är lång tid nu. Man kan ju inte simulera bucklan till WM 2017 för ett Box man vann 2013.

Både FB och WM vill ha bucklan. Den ligger på podiumet just nu, så får vi vänta på titelfighten och se vem som tar den

Lampan är tänd, men det är fan tomt i lokalen.

Det är 7 år sedan ni vann ett box mot wm. De folket jag känner till inom wm mer än gärna och varje jävla dag ställer upp bucklan på det där satans podiumet du babblar om.

Men det är 7 år sedan ni tog wm.
Ser inte t.om du att WM är nr1 just nu så är det allvarligare än vad jag tidigare trott inom FB/aiks ligist organisation.

Tycker vi lägger ner detta nu. Återkom när denna titel fight ägt rum, fram tills dess tycker jag (och säkerligen många med mig) att wm är obestridlig 1.a
Senast redigerad av Horknullarn 2017-12-13 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in