Citat:
Ursprungligen postat av
Eroticon6
Det där med bränsle visar att du inte är insatt över huvud taget. Har du ens tittat på Spacex transportsystem.Om man skulle använda det konceptet så spelar tyngden ingen som helst roll och de blir betydligt dyrare att först ta sig till månen. Inget emot att de gör en ny färd till månen, av olika anledningar. Elon musk har själv frågat sig varför vi inte har en ännu inte har en månbas.
Mest för att testa tekniken, och har resurser om flera av de stora företagen sammarbetar. Även för att visa att man fortfarande kan och i entertainment syfte, betydligt fler är intresserade än vad deprimerade vänster-töntar försöker övertyga sig själva om.
Du hoppar som alltid in i dessa trådar efter en stund och visar som vanligt hur lite du vet.
Om något så kan du väl läsa på om de olika föreslagna koncepten att ta sig till Mars. det enda du gjort är att youtubea naturresurser på månen och trodde dig vara smart med att påpeka att det finns HELIUM-3.
Du fattar väl själv också att man inte kommer ta allt material på passsargerar skeppet och att det redan är bestämt att ¨först skicka obemannade "cargo ships" hur idiotisk får man vara och då är jag själv inte specielt påläst.
Där får du nog bidraga med någon förklaring(länk) som berättar varför flera ton bränsle inte påverkar tex förmågan att ta med sig mer material på resan.
För mig är helium 3 och den framtida användningen där och allmänkunskap för mig.
Men trevligt med en ad hominem i tron det skulle vara ett argument för din sak.
Och ja, jag har inte full koll, då jag inte följt såna här saker på åratal.
Men villig och få länkar som berättar att det inte har någon större betydelse för lastförmågan till mars och starta från jorden.
Att man kan ta sig till mars ifrån jorden, det har jag inga invändningar alls emot.
Och vart sa jag att vi måste ta allt material på farkosten som människor reser till mars med?
Det jag säger är att man kan ta mer om man gör ett stopp i rymden(docka) eller månen.
Och att man kommer ändå få ha obemannade transporter av material ändå.
Allt detta fanns redan i det tidigare inlägget, om än mer ytligt.
Klarar du av att svara utan ad hominem, lägga orden i munnen liknande saker och annat trams.
Eller är det enda sättet du klarar en diskussion?
Jag har inget emot du rättar till felaktigheter, men denna som bränsle får du vackert förklara med länk för visa denna vikt inte har betydelse på fraktkapaciteten.
Att det blir dyrare, det är inte frågan, även om det är en aspekt och hantera.