2017-12-13, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Jag är ingen stor porrfantast men likt många andra killar i min ålder tittar jag på sådana porrsidor då och då och något jag noterat den senaste tiden är att BDSM genren har växt enormt.

Känns också som tjejer (vanliga tjejer/kvinnor) i stort sett föredrar BDSM med och att det blir vanligare? Kanske mest tjejer ur arbetarklasser..

Vad beror detta på? Är dagens tjejer less på "vanilla" sex? Är BDSM den extra kryddan som faktiskt får igång tjejer och faktiskt ger tjejer den eftersträvande orgasmen? Jag tänker på internet porren. Är det kvinnor tro som står för det ökande antalet tittare och sökningarna "BDSM" tro?

Tycker feminister, miljöradikala och kommunister om BDSM?
Citera
2017-12-13, 04:01
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
Tycker feminister, miljöradikala och kommunister om BDSM?

De flesta i vänstern är asexuell men inte alla. Det finns en del som började utöva BDSM redan innan de blev feminister och då fortsätter man ju oftast med det. En intressant sak är att feminister är undergivna betydligt oftare än genomsnittet bland BDSM-utövare. Uppskattningsvis går det bland feministtjejer 9 undergivna på varje dominant. Medan snittet bland BDSM-tjejer överlag kanske är "bara" 7 undergivna tjejer per dominant tjej.

Man hade kanske kunnat tro att feminister vill dominera män pga sin ideologi, men så är det alltså sällan. Inte ens de som beskriver sig som "female supremacists" är feminister, jag kan inte påminna mig att jag sett en enda.
Citera
2017-12-13, 09:37
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
De flesta i vänstern är asexuell men inte alla.
Intressant. Finns det någon länk där man kan läsa mer om detta fenomen? Asexuellitet är ju annars väldigt sällsynt rent generellt. Det vore mycket fascinerande om det alltså är belagt att exempelvis majoriteten av vänsterpartister och kommunister alltså är asexuella. Gäller detta också exempelvis Kuba och Nordkorea?
Citat:
Man hade kanske kunnat tro att feminister vill dominera män pga sin ideologi, men så är det alltså sällan.
Det verkar ju rimligt när det gäller vänsterpolitiska feminister, om de i huvudsak är asexuella. Men hur är det med högerorienterade feminister t ex?
Citera
2017-12-14, 00:49
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Intressant. Finns det någon länk där man kan läsa mer om detta fenomen? Asexuellitet är ju annars väldigt sällsynt rent generellt. Det vore mycket fascinerande om det alltså är belagt att exempelvis majoriteten av vänsterpartister och kommunister alltså är asexuella. Gäller detta också exempelvis Kuba och Nordkorea?

Det verkar ju rimligt när det gäller vänsterpolitiska feminister, om de i huvudsak är asexuella. Men hur är det med högerorienterade feminister t ex?

Jag ska förtydliga att jag syftar på asexualitet som sätt att leva, inte som läggning. Observera skillnaden. När det däremot gäller den inre driften är de lika ofta heterosexuella som alla andra. Men feministnormerna gör att de inte vågar känna efter vad de egentligen vill och de tror sig inte gilla sex även om de blir blöta av tanken på porrig sex.

Vad menar du med "högerorienterad feminist"?
Citera
2017-12-14, 01:57
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Vad menar du med "högerorienterad feminist"?
Någon som är höger i motsats till vänster. Låt oss ta en kvinna som tillhör toppen i näringslivet t ex. Antagligen är hon strax över femtio år gammal med en bakgrund som VD och styrelsemedlem i namnkunniga koncernbolag. Hon är gräsrotsmoderat, bor på Öfvre Östermalm i Stockholm. Traditionellt höger. Och uttalad feminist.

En feminist som är högerpolitiskt lagd. Som är uppväxt med borgerliga och högerpolitiska värderingar.

Det är möjligen ett extremt exempel. Det finns inte en ansenlig mängd kvinnliga näringslivstoppar. Men det finns ju massor av politisk högerorienterade kvinnor som är feminister. Jag skulle ju gissa att det är få sossar och vänsterpartister som kommer ut ur Handelshögskolan t ex. Samma sak bland bolags- och skattejurister.

Det förefaller bara märkligt att asexualitet är så kraftigt utbrett bland vänsterpolitiska feminister. Om det beror på feministiska normer som du säger, borde man kunna observera samma fenomen bland högerorienterade feminister. Och är det i så fall samma statistiska förhållande där? Dvs 90% av dessa kvinnor är undergivna? (Bortsett från de som är asexuella)

Jag tycker i vilket fall det är ett intressant forskningsresultat. Att 70% av icke uttalade feminister med en dragning till BDSM är undergivna. Medan 90% feminister med dragning till BDSM är undergivna.

Det skulle vara intressant att få läsa mer om den forskningen då jag har svårt att förstå hur ett ställningstagande till jämställdhet kan påverka den sexuella läggningen.
Citera
2017-12-14, 06:58
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Någon som är höger i motsats till vänster. Låt oss ta en kvinna som tillhör toppen i näringslivet t ex. Antagligen är hon strax över femtio år gammal med en bakgrund som VD och styrelsemedlem i namnkunniga koncernbolag. Hon är gräsrotsmoderat, bor på Öfvre Östermalm i Stockholm. Traditionellt höger. Och uttalad feminist.

En feminist som är högerpolitiskt lagd. Som är uppväxt med borgerliga och högerpolitiska värderingar.

Det är möjligen ett extremt exempel. Det finns inte en ansenlig mängd kvinnliga näringslivstoppar. Men det finns ju massor av politisk högerorienterade kvinnor som är feminister. Jag skulle ju gissa att det är få sossar och vänsterpartister som kommer ut ur Handelshögskolan t ex. Samma sak bland bolags- och skattejurister.

Det förefaller bara märkligt att asexualitet är så kraftigt utbrett bland vänsterpolitiska feminister. Om det beror på feministiska normer som du säger, borde man kunna observera samma fenomen bland högerorienterade feminister. Och är det i så fall samma statistiska förhållande där? Dvs 90% av dessa kvinnor är undergivna? (Bortsett från de som är asexuella)

Jag tycker i vilket fall det är ett intressant forskningsresultat. Att 70% av icke uttalade feminister med en dragning till BDSM är undergivna. Medan 90% feminister med dragning till BDSM är undergivna.

Det skulle vara intressant att få läsa mer om den forskningen då jag har svårt att förstå hur ett ställningstagande till jämställdhet kan påverka den sexuella läggningen.

Men höger handlar ju om att alla ska vara lika inför lagen, dvs ekvivalism och jämställdism. Medan feminism handlar om manshat och att tro på patriarkat och att man måste tänka generaliserande och se "strukturer". Åtminstone är det så som majoriteten av de som kallar sig feminister definierar ordet.
Så "högerfeminist" är en oxymoron.
Citera
2017-12-14, 08:25
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Men höger handlar ju om att alla ska vara lika inför lagen, dvs ekvivalism och jämställdism. Medan feminism handlar om manshat och att tro på patriarkat och att man måste tänka generaliserande och se "strukturer". Åtminstone är det så som majoriteten av de som kallar sig feminister definierar ordet.
Så "högerfeminist" är en oxymoron.
Det verkar som att du har komplett missuppfattat både begreppen högerpolitik och feminism. Högerpolitik definieras inte av någon sorts jämställdhetsambition. Feminism handlar inte om manshat. Dessutom är det inte ens lite sant att majoriteten av alla feminister definierar sig så.

Med detta blir jag ännu mer nyfiken på hur politiskt ställningstagande påverkar kvinnors läggning inom BDSM. Finns det någonstans man kan läsa mer om forskningen?
Citera
2018-01-26, 17:41
Medlem
Har inte läst hela tråden.
Men kan berätta vad jag vet om 2 undergivna tjejer jag har haft nöjet att få utöva Bdsm med.

Frågade dom helt enkelt varför dom gillar att bli bundna och nyttjade efter att vi hade träffats ett par ggr.

Fick ett ganska så exakt lika svar från bägge..
Att dom var less att alltid behöva vara den som fixar i hemmet,tar hand om barnen,lagar mat,ja allt ansvar på deras axlar så att säga.

Och genom att då bli bunden så lämnar dom då detta ansvar bakom sig,åtminstone för stunden och kan bara focusera på sig själv och sin egna njutning.

Samt att dom länktar efter att få bli riktigt tagna av en dominant karl som kan sätta dom på plats och ta för sig av deras kropp allt under tiden dom känner sig "hjälplösa".

Svårt att återge deras svar,men det var så klockrent så att till och med jag förstog deras situation.

Den andra gemensamma saken dom har är att dom är helt vanliga tjejer
Citera
2018-11-24, 04:21
Medlem
Hur hittar man bäst undergivna tjejer? Vet att det finns hemsidor för det på nätet men känns alltid som det är nästan omöjligt hitta tjejer på sexbetonade sidor på grund av den extremt skeva könsbalansen.

Eller är denna kink så vanlig idag att man kan ragga upp någon random tjej på krogen eller jobbet och med stor sannolikhet så vill hon bli hårt dominerad om man frågar?
Citera
2018-11-26, 14:04
Medlem
Citat:

Det är vanligt bland kvinnor, dock inte hos män av biologiska skäl.
Citera
2018-11-26, 14:18
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Det är vanligt bland kvinnor, dock inte hos män av biologiska skäl.
Det kan ju knappast ha med biologi att göra om det bottnar i vilken politisk färg man identifierar sig med. Men jag börjar förstå att det helt enkelt saknas källor på att det förhåller sig så.
Citera
2018-12-03, 00:21
Avslutad
Jag tror att alla som utövar någon form av BDSM har mentala problem. I exemplet du beskriver så låter det som att hon inte växt upp än och "längtar tillbaka" till när hon var ett litet barn och blev omhändertagen av sin pappa. Det i kombination med att hon "längtar" efter någon som sätter gränser. Förmodligen var hennes pappa riktigt tafatt och mesig. Så när hennes enda roll är att ta hand om saker i köket så blir hon uttråkad eftersom det är allt hon känner till redan. "Var är hennes gränser som hon söker...typ"

Jag tror inte en sekund på att riktig sexuell njutning kan uppstå genom att man kanaliserar vardagslivets bestyr i en sexuell akt. Det är lika stört som att ta ut sin frustration på barn genom att slå dom och hävda att det är så man når "familjeharmoni" - visst för den störda föräldern kanske men inte för barnet. Och ja, jag kan väl köpa att det inte finns något offer på samma sätt i BDSM...

Ett fysiskt slag, vare sig det är sexuellt eller om det handlar om att slå barn, bottnar i dels en oförmåga att förstå sig själv och sist den praktiska komponenten att man inte kan "landa" förrän man på ett fysiskt sätt "fått ur sig det". Sen spelar det ingen roll om det är att ge eller ta i den sexuella akten. Det är missriktat alltihopa.

En sån ska man inte skaffa barn med. Eller en person som inte klivit ut ur djungeln än och fortfarande äter djurs kroppsdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av Xyrks
Har inte läst hela tråden.
Men kan berätta vad jag vet om 2 undergivna tjejer jag har haft nöjet att få utöva Bdsm med.

Frågade dom helt enkelt varför dom gillar att bli bundna och nyttjade efter att vi hade träffats ett par ggr.

Fick ett ganska så exakt lika svar från bägge..
Att dom var less att alltid behöva vara den som fixar i hemmet,tar hand om barnen,lagar mat,ja allt ansvar på deras axlar så att säga.

Och genom att då bli bunden så lämnar dom då detta ansvar bakom sig,åtminstone för stunden och kan bara focusera på sig själv och sin egna njutning.

Samt att dom länktar efter att få bli riktigt tagna av en dominant karl som kan sätta dom på plats och ta för sig av deras kropp allt under tiden dom känner sig "hjälplösa".

Svårt att återge deras svar,men det var så klockrent så att till och med jag förstog deras situation.

Den andra gemensamma saken dom har är att dom är helt vanliga tjejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in