2017-12-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politiker.ljuger
Att vara man i sverige idag är att vara en historisk toalettstol. Nästan ALLA män får ta skit för ALLT som gjorts de senaste 300 åren av ett fåtal. Att börja säga ifrån till detta är lika med självmord. Vi vet att dessa hysteriska kärringar, det är långt ifrån alla, någon gång kommer att lugna ner sig. Det gäller bara att hålla ut. Frågan är vad man ska göra med de MÄN som står brevid dessa surkärringar och hyllar deras hat mot män.

Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Enklaste sättet att tysta hysteriska personer är att inte bry sig. Vi jobbar på och håller oss undan i väntan på att stormen blåser över.

Men det är ju detta som är så vidrigt. Visst, nu har det av någon anledning blivit någon medelålders -Sverige-kändis-parad av det hela, men dom få män som kommit med motargument har blivit totalt mosade.
Citera
2017-12-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Jag har pratat med massor av kvinnor IRL och väldigt få sluter upp helhjärtat bakom #metoo.

Och som vanligt argumenterar du mot halmgubbar.
jag har pratat med massa fler kvinnro IRL ( och är en själv!) och de flesta tycker metoo är på tiden.

Uppslutningen i metoo borde kanske vara tillräckligt övertygande över vad kvinnor tycker i denna sak.

Whataboutism är ingen halmgubbe och det är upp till var och en bedöma om detta är exempel på just det eller inte.
Citera
2017-12-12, 19:54
Bannlyst
Jag markerar och håller galna män och kvinnor utanför min zone, ge dom inte luft så kan idioter vs idioter ranta ihjäl sig!

Det finns viktigare saker att kriga för här i norden!
Citera
2017-12-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag har pratat med massa fler kvinnro IRL ( och är en själv!) och de flesta tycker metoo är på tiden.

Uppslutningen i metoo borde kanske vara tillräckligt övertygande över vad kvinnor tycker i denna sak.

Whataboutism är ingen halmgubbe och det är upp till var och en bedöma om detta är exempel på just det eller inte.

Vad kvinnor tycker och vad kvinnor gör, är två helt olika saker.

Syftet bakom metoo var helt rätt, men sen kapade ett gäng dårar med uppmärksamhetsbehov hela skiten och förstörde det. Hur fan kan inte dom kvinnor och flickor som hakat på detta inte se vad fan som händer? Om alla män i diverse yrkesgrupper hade startat en #shetoo, då jävlar hade det tagit hus i helvete.

Och jo, Whataboutism låter precis som en halmgubbe, av något voodoo-slag.
Citera
2017-12-12, 20:01
Medlem
Dreamtimes avatar
Den tuffaste alfahanen Paolo Roberto försökte ju skoja lite och blev avstängd och hatad så nu vet vi andra fårskallar inte vad vi ska göra.
Citera
2017-12-12, 20:06
Medlem
Luxuss avatar
Säger ifrån och säger ifrån.. vi får väl se vad reaktionen blir vid nästa val då vi tagit bort rösträtten ifrån er igen. Har ju gått käpprätt åt helvete sen man började med det experimentet...
Citera
2017-12-12, 20:10
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterljuvt
Men det är ju detta som är så vidrigt. Visst, nu har det av någon anledning blivit någon medelålders -Sverige-kändis-parad av det hela, men dom få män som kommit med motargument har blivit totalt mosade.
Äh, ämnet är avhandlat hos de flesta utanför fjollträsk redan och lär nog mest bli ihågkommet som ett meme för hur lättkränkta vissa personer kan vara och det har man sig själva att skylla. Läser inte nyheter annat än de lokala och har inte hört någon prata om det sedan det hela spårade ur.
Citera
2017-12-12, 20:27
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterljuvt
Jag håller på att bli vansinnig av det som pågår gentemot män, och har pågått så länge jag minnas.
Jag är själv kvinna, men jag sliter snart håret av mig av skam och frustration.

Hur fan kan ni killar ta det här!? Inte för att jag klandrar er, men det måste väl finnas någon gräns. Det har ballat ur för längesedan och det här jävla metoo-helvetet är crescendot av den demoniseringen och generaliseringen av män som länge pågått.

Det är inte män som är problemet. Det är vi kvinnor.

Kan ni kvinnor, som gör er till offer, SLUTA! Ni tar fokus från dom verkliga offren som finns där ute, som både kvinnor och män vill skydda! Ni lägger skuld på generationer av oskyldiga män för något ni, om ni hade haft ett uns självrespekt och integritet, hade kunnat projicerat och sagt ifrån gentemot, dom gånger dessa orättvisor dykt upp och gett fan i att generalisera alla män. Jag har både begått och utstått "olämpliga" beteenden, men från osäker tonåring till vuxen kvinna, lärt mig vart gränsen går. Samma gräns som män har. Om vi kvinnor hade sagt ifrån mera, satt ned foten när det inte passade oss, inte banat väg för dom skörare själarna som kanske inte kunde eller hade det i sig att göra det, så hade vi aldrig befunnit oss i detta kollektiva, vidriga, trångsynta och motsägelsefulla manshat.

Tycker ni kvinnor, att det är rimligt att en Hollywoodkampanj ska stjäla fokus från gruppvåldtäkter, övergrepp inom familjen osv. för skit som "han tog mig på rumpan på julfesten""han flåsade i mitt öra" och ännu sjukare: "vi var tillsammans men jag anser ändå att han begått någon form av hittepå övergrepp för 27 år sedan"?

Vi är olika biologiskt sett, män och kvinnor. Men istället för att jobba mot förbättring med det vetenskapliga faktumet så har vi suddat ut gränserna mellan könen.
Vi har infört könskvotering, vilket inte ser till kompetens utan till kön, är det jämställt?
Vi lever i ett rättssamhälle där vi hellre tar det säkra före det osäkra, och burar in unga män utan bevis för olika former av sexuella övergrepp.

Feminismen är utdaterad, den behövdes förr men den passar inte in idag. Och ändå verkar kvinnorna ha roffat åt sig scenen. Jag hoppas att detta kommer att bita oss kvinnor i arslet och att männen vågar stå upp för sig själva. Ingen jävel kallar mig hora och jag ska fan aldrig spotta ur mig ordet "våldtäktsman" obefogat.

Hejja er grabbar.

Utan att gå off genom att säga att jag inte helt tror på dig så svarar jag som man.

Just nu njuter jag hur maktvänstern inom media, kultur och politik begår harakiri med hjälp av #Metoo. Sedan detta drev startade så har jag äntligen förstått varför alla dessa kvinnor har haft ett sådant hat mot den svenska vita mannen. Om man befinner sig i deras bubbla och blir utsatt av härskarteknik och sexuella trakasserier så är det nog lätt att tro att hela samhället ser ut så här.

Men nej, smeta inte dessa makthavares vidriga beteende på oss vita medelsvenssons, vi drabbas även som män av deras översitteri även om det inte alltid är sexuellt. Oavsett så har det nu tydligt utkristalliserats vilka som är de riktiga asen bakom detta upprop.

Mäktiga hens (även lesbiska kvinnor) inom media med tydliga vänsterliberala åsikter baserat på den nya feminismen som ofta ser ner på den vite arbetarmannen.
Citera
2017-12-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Jag har pratat med massor av kvinnor IRL och väldigt få sluter upp helhjärtat bakom #metoo.

Och som vanligt argumenterar du mot halmgubbar.

Kan verifiera detta. Kvinnor från olika nationaliteter och etniskt svenska. I stort alla tycker det är trams som är överspelat.
Citera
2017-12-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Säger ifrån och säger ifrån.. vi får väl se vad reaktionen blir vid nästa val då vi tagit bort rösträtten ifrån er igen. Har ju gått käpprätt åt helvete sen man började med det experimentet...

Finns ju en anledning varför kvinnor i alla åldrar söker sig till starka hårda män. De vet själva att de behöver ledsagas då de beter sig som småbarn med diagnoser.
Citera
2017-12-12, 20:34
Bannlyst
Tror att om man "säger ifrån" kryddar man bara diskussionen. Det hela är en cirkus från första dan och syftet är att flytta fokuset från de riktiga förövarna (ej svenskar) och en bieffekt har även blivit att de flyttar fokus från de riktiga offren.
Kärnfrågan att vissa kvinnor kanske faktiskt inte vet sina rättigheter och man därför kanske borde ha någon kurs i skolan om lagar och rättigheter/skyldigheter är inget som lyfts. Kanske skulle de inte heller hjälpa då förövarna oftast inte går i svensk skola ..
Citera
2017-12-12, 20:35
Medlem
Vi jagar inte upp oss i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här