2017-12-12, 20:51
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Anledningen till att de flesta inte säger något kan sammanfattas med et citat från George Bernard Shaw.

"Never wrestle with pigs. You both gets dirty and the pig likes it"

De flesta normalt funtade kvinnor tycker uppropet är trams. De som inte gör det..ja det är ju bra att få en varningsflagg vilka nutjobs man ska hålla sig borta från.
Citera
2017-12-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterljuvt
Vad kvinnor tycker och vad kvinnor gör, är två helt olika saker.

Syftet bakom metoo var helt rätt, men sen kapade ett gäng dårar med uppmärksamhetsbehov hela skiten och förstörde det. Hur fan kan inte dom kvinnor och flickor som hakat på detta inte se vad fan som händer? Om alla män i diverse yrkesgrupper hade startat en #shetoo, då jävlar hade det tagit hus i helvete.

Och jo, Whataboutism låter precis som en halmgubbe, av något voodoo-slag.

Är ingen som "kapat" #metoo. Den fortsätter på exakt på samma sätt som den börjat med att kvinnor berättar.

Män är välkomna att starta vilken # som helst, garanterat gjort för övrigt. Men vet du, den lär inte alls få samma "uppbackning" förmodligen av det enkla skälet att män som grupp bär inte på motsvarande massiva erfarenheter av tafsande, respektlöshet, kränkningar från kvinnor som tvärtom.
Citera
2017-12-12, 21:04
Medlem
Kan folk sluta svara på Merapi så kanske alla trådar slutar balla ur, för hon har uppenbarligen inte något liv utöver att prata om feminism på flashback.
Om vi gör detta så kanske man kan diskutera saker civiliserat som man en gång kunde i den här forumsdelen.

Men för att besvara Ts, som ensam man har du ingenting att vinna på att säga ifrån utan väldigt mycket att förlora. Det lättaste för oss män som egentligen inte får några problem pga det här är att stoppa huvudet i sanden och låta idioter hålla på det där.
Senast redigerad av klopa 2017-12-12 kl. 21:11.
Citera
2017-12-12, 21:13
Medlem
Tjoflos avatar
Vi lever i ett angiverisamhälle där du råkar illa ut om du avslöjas med att inte vara som ledarskapet vill.
Hjälper inte så mycket om jag säger att de är dumma i huvudet och själva beter sig som odjur när de är på fest. Inget man skriver öppet på internet precis i det här klimatet.

Det här har pågått ett bra tag och det är inte bara iom metoo. När åren går och dessa kvinnor åldras kommer de bli bittra och ensamma, medans vanliga män har fina kvinnor och lyckliga familjer.
Citera
2017-12-12, 21:13
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag har pratat med massa fler kvinnro IRL ( och är en själv!) och de flesta tycker metoo är på tiden.
Ja, och vad säger det när en hel del knappt vet vad det är för något, och av alla 20 kvinnor jag pratat med om #metoo, har 3 varit för totalt (konstigt nog är en av dem en väldigt trevlig person), 4 har inte vetat vad det är, 2 (min egen mor och moster*, faktiskt) hatar allt pöbelbeteende och tror inte på berättelserna, och resten tycker ungefär (på olika sätt) att det var ett bra initiativ men att det går alldeles för långt och mitt sista intervjuobjekt var en snygg, 180 cm "milf", som berättade att män alltid har varit på henne, men sa "tycker synd om karlar idag, jag; snart kan de inte krama en tjej utan att klassas som våldtäktsmän" och att #metoo förringar allvaret i våldtäktsbegreppet.

Du umgås helt enkelt med likasinnade. Konstigt att du får uppfattningen att i princip alla kvinnor står bakom #metoo.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Uppslutningen i metoo borde kanske vara tillräckligt övertygande över vad kvinnor tycker i denna sak.
Det tyder på att kvinnor - vad det än gäller - hakar på det som är populärt för tillfället. De gjorde det när Hitler var poppis, de stödde kommunismen i Sovjet när den var poppis och i USA har i princip alla kvinnor, fram tills relativt nyligen, varit mot abort och allmänt konservativa. SJälvfallet hakar de också på PK-ismen nu när den är poppis.

Detta gäller även många män; säkert majoriteten, men alla riktiga revolutioner har startats av män och det är alltid mest män som är i opposition.

OCH trots ovanstående, så stämmer inte din bild att i princip alla kvinnor är för #metoo full ut. Jag är rätt säker på att mina siffror är närmre sanningen än dina, och jag är rätt säker på att långt ifrån 50 % av landets kvinnor tycker det är perfekt.

Möjligtvis stämmer din bild i gruppen väldigt unga kvinnor (25 och nedåt), och det eftersom de i redan ung ålder hjärntvättats av media. Men av de jag pratade var två runt 25, strax under, och kände inte ens till vad det är.

Citat:
Whataboutism är ingen halmgubbe och det är upp till var och en bedöma om detta är exempel på just det eller inte.
SVT tycker att du är ett troll:

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Whataboutism, gishgalopper och halmgubbar – med hjälp av retoriska tjuvknep kidnappar trollen samtalen på nätet.
*
Senast redigerad av Gerbanis 2017-12-12 kl. 21:15.
Citera
2017-12-12, 21:59
Medlem
Christopher.s avatar
Argumentera inte men en idiot, de tar dig ner på samma nivå och vinner på grund av erfarenhet. Följer inte debatterna längre, finns inget gått av det. Jag håller mig på min kant och isolerar mig så gått jag kan från politiken. Det är kvinnorna som styr det här landet nu, låt det fortgå så.
Citera
2017-12-12, 22:08
Medlem
Varför skall jag säga ifrån när entiteter som tror att de är riktiga tidningar och vassa journalister slåss mot väderkvarnar?
Hela "kampanjen" är en storm i ett vattenglas, som lustigt nog väter byxorna på dem som sitter vid dess matsalsbord.

"Vi män" ser med förtjusning på när hycklande vänsterjournalister och "medieprofiler" fullkomligt äter varandra som svultna koprofager som nyss släppts ut ur häktet.

Dels förintar det en hel del vänsterhycklare, dels ger det svart på vitt hur mediehus och andra smutsiga inrättningar håller fasaderna uppe och trycker ned locket över sin egen skit när de har något att dölja.

Låt det brinna.
Citera
2017-12-12, 23:04
Medlem
Blingons avatar
Hehe. Jag njuter... av flera anledningar.

Dels av att se PK-eliten slita strupen av varandra och vänsterfeminsterna visa sin rätta pöbelmentalitet.

Det allra roligaste i soppan är att det är samma PK-pack som har sett till att Sverige har invaderats av män med mycket tveksam kvinnosyn. Jag räknar iskallt att på sikt så kommer kvinnans plats och rätt i det offentliga rummet minska dramatiskt. Det är någon sorts poetisk rättvisa över det hela. Helt självförvållat och vi vita män kommer skita i det fullständigt, för vi har sett vad för mycket frihet leder till. Blir inte förvånade om detta blir det enda som vi vita män kommer ha gemensamt med de importerade araberna.

Samtidigt, så slipper jag som man känna några som helst krav på att ta på mig den manliga fixar-rollen som gentlemannamässig bilmekaniker utmed vägkanten, gratis snickare hos singelkvinnan eller danspartner åt den ensamma panelhönan, den ekonomiska försörjaren osv. Numera garvar jag bara rått och säger: "Dra åt helvete. Det kan du fixa själv. Fitta!"

Det vi män har inbyggt i oss är någon sorts generell konsekvensanalys över allt vad vi tar oss till i vardagen. Något som de flesta kvinnor verkar sakna helt.

Det som många kvinnor håller på med nu; det är att peta på en sovande björn med en pinne. Lycka till vid uppvaknandet säger jag.
Citera
2017-12-12, 23:06
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Jag håller på att bli vansinnig av det som pågår gentemot män, och har pågått så länge jag minnas.
Jag är själv kvinna, men jag sliter snart håret av mig av skam och frustration.

Hur fan kan ni killar ta det här!? Inte för att jag klandrar er, men det måste väl finnas någon gräns. Det har ballat ur för längesedan och det här jävla metoo-helvetet är crescendot av den demoniseringen och generaliseringen av män som länge pågått.

Det är inte män som är problemet. Det är vi kvinnor.

Kan ni kvinnor, som gör er till offer, SLUTA! Ni tar fokus från dom verkliga offren som finns där ute, som både kvinnor och män vill skydda! Ni lägger skuld på generationer av oskyldiga män för något ni, om ni hade haft ett uns självrespekt och integritet, hade kunnat projicerat och sagt ifrån gentemot, dom gånger dessa orättvisor dykt upp och gett fan i att generalisera alla män. Jag har både begått och utstått "olämpliga" beteenden, men från osäker tonåring till vuxen kvinna, lärt mig vart gränsen går. Samma gräns som män har. Om vi kvinnor hade sagt ifrån mera, satt ned foten när det inte passade oss, inte banat väg för dom skörare själarna som kanske inte kunde eller hade det i sig att göra det, så hade vi aldrig befunnit oss i detta kollektiva, vidriga, trångsynta och motsägelsefulla manshat.

Tycker ni kvinnor, att det är rimligt att en Hollywoodkampanj ska stjäla fokus från gruppvåldtäkter, övergrepp inom familjen osv. för skit som "han tog mig på rumpan på julfesten""han flåsade i mitt öra" och ännu sjukare: "vi var tillsammans men jag anser ändå att han begått någon form av hittepå övergrepp för 27 år sedan"?

Vi är olika biologiskt sett, män och kvinnor. Men istället för att jobba mot förbättring med det vetenskapliga faktumet så har vi suddat ut gränserna mellan könen.
Vi har infört könskvotering, vilket inte ser till kompetens utan till kön, är det jämställt?
Vi lever i ett rättssamhälle där vi hellre tar det säkra före det osäkra, och burar in unga män utan bevis för olika former av sexuella övergrepp.

Feminismen är utdaterad, den behövdes förr men den passar inte in idag. Och ändå verkar kvinnorna ha roffat åt sig scenen. Jag hoppas att detta kommer att bita oss kvinnor i arslet och att männen vågar stå upp för sig själva. Ingen jävel kallar mig hora och jag ska fan aldrig spotta ur mig ordet "våldtäktsman" obefogat.

Hejja er grabbar.

Hur ska männen säga ifrån? Här blir det ju tydligt, att den ENDA plattformen att säga ifrån är etablerad media. Det är där det feministiska hat-drevet Metoo utspelar sig. Med gott minne från ägarna till media och chefredaktörerna.

Det är det mediala ägarskiktet/ledningen som vill ha en onyanserad hetsjakt med hatstämning på män, och som nu begår statskupp i syfte att avsätta så många svenska män de kan från ledande positioner. Hur många män har fått sparken, därav många inte gjort ett skit för att förtjäna avsked? Dessutom har feministerna mage att påstå att det finns ett patriarkat av (vita) män som styr samhället. Om så var fallet, så skulle det inte se ut så här.

Jag har pratat med otaliga feminister, och VET att det är inte jämlikhet de är ute efter. Varenda diskussion jag haft har mynnat ut i att: "männen har styrt samhället i tusentals år och nu är det kvinnornas tur."
Senast redigerad av BeatriceCenci 2017-12-12 kl. 23:12.
Citera
2017-12-12, 23:23
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Syftet bakom metoo var helt rätt, men sen kapade ett gäng dårar med uppmärksamhetsbehov hela skiten och förstörde det.
Det är inte första gången den radikalfeministiska sekten och det manshat den torgför kapar och förstör något som hade kunnat leda till något gott. Du kan googla Erin Pizzey och läsa om hennes historia och vad hon har skrivit.

Hon startade världens första kvinnojour i England på 60-talet, för att hon såg att kvinnor som blev misshandlade av sin man inte hade någonstans att ta vägen, där män som blev misshandlade av sin kvinna kunde fly till sin arbetsplats eller till puben. Hon såg tidigt att de kvinnor som sökte sig till hennes kvinnojour ofta var lika våldsamma som de män de flydde ifrån – minst – och försökte aldrig förneka det. Men den kvinnojoursrörelse hon startat kapades snart av manshatande feminister som började förneka kvinnors våld i hemmen och med en förljugen bild av problemet med partnervåld ägnade de sig mer åt hatisk revolutionär politik och propaganda än åt att hjälpa kvinnor till en stunds respit från våldet – både utövandet och mottagandet.
Erin Pizzey blev snart utfryst och persona non grata i kvinnojoursrörelsen eftersom hon sade sanningen, som hotade att avslöja feministernas sexistiska och förvrängda propaganda som just lögner.

Det verkar som om det går den här vägen med allt som kvinnor driver utan en manlig besinningens röst, att det urartar i extremism och sektmentalitet eftersom – i den kvinnliga tankevärlden – inga avvikande röster eller åsikter tillåts, utan alla måste tycka och tänka lika eftersom man slipper konflikter inom gruppen då. Konflikten odlas istället mot en syndabock utanför gruppen och sekten.
Jag har noterat att inom många feministiska grupper – t.ex. genussekter vid akademin – lyfts den mest extrema, högljudda och oresonliga kvinnan fram som ledare och chefsideolog, istället för som i manliga motsvarigheter, den som är sansad och tolerant.

Ett gäng dårar med uppmärksamhetsbehov.
Citera
2017-12-13, 03:02
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äh det är bara undvika gnällmedia så slipper man det mesta manshatet i landet tycker jag. Sen har det faktiskt blivit bättre dom senaste åren nu när feministerna lägger sin tid på att försvara kriminella invandrare istället.
Citera
2017-12-13, 04:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jag håller på att bli vansinnig av det som pågår gentemot män, och har pågått så länge jag minnas.
Jag är själv kvinna, men jag sliter snart håret av mig av skam och frustration.

Hur fan kan ni killar ta det här!? Inte för att jag klandrar er, men det måste väl finnas någon gräns. Det har ballat ur för längesedan och det här jävla metoo-helvetet är crescendot av den demoniseringen och generaliseringen av män som länge pågått.

Det är inte män som är problemet. Det är vi kvinnor.

Kan ni kvinnor, som gör er till offer, SLUTA! Ni tar fokus från dom verkliga offren som finns där ute, som både kvinnor och män vill skydda! Ni lägger skuld på generationer av oskyldiga män för något ni, om ni hade haft ett uns självrespekt och integritet, hade kunnat projicerat och sagt ifrån gentemot, dom gånger dessa orättvisor dykt upp och gett fan i att generalisera alla män. Jag har både begått och utstått "olämpliga" beteenden, men från osäker tonåring till vuxen kvinna, lärt mig vart gränsen går. Samma gräns som män har. Om vi kvinnor hade sagt ifrån mera, satt ned foten när det inte passade oss, inte banat väg för dom skörare själarna som kanske inte kunde eller hade det i sig att göra det, så hade vi aldrig befunnit oss i detta kollektiva, vidriga, trångsynta och motsägelsefulla manshat.

Tycker ni kvinnor, att det är rimligt att en Hollywoodkampanj ska stjäla fokus från gruppvåldtäkter, övergrepp inom familjen osv. för skit som "han tog mig på rumpan på julfesten""han flåsade i mitt öra" och ännu sjukare: "vi var tillsammans men jag anser ändå att han begått någon form av hittepå övergrepp för 27 år sedan"?

Vi är olika biologiskt sett, män och kvinnor. Men istället för att jobba mot förbättring med det vetenskapliga faktumet så har vi suddat ut gränserna mellan könen.
Vi har infört könskvotering, vilket inte ser till kompetens utan till kön, är det jämställt?
Vi lever i ett rättssamhälle där vi hellre tar det säkra före det osäkra, och burar in unga män utan bevis för olika former av sexuella övergrepp.

Feminismen är utdaterad, den behövdes förr men den passar inte in idag. Och ändå verkar kvinnorna ha roffat åt sig scenen. Jag hoppas att detta kommer att bita oss kvinnor i arslet och att männen vågar stå upp för sig själva. Ingen jävel kallar mig hora och jag ska fan aldrig spotta ur mig ordet "våldtäktsman" obefogat.

Hejja er grabbar.

Jag utgår ifrån att du talar sanning när du säger att du är kvinna.
Tack för att du finns.

Precis som vid alla andra avarter, så måste man rensa upp inom de egna leden.
Det är inom de egna man hittar de mest effektiva.

Det finns ju några saker man kan göra som man som jag ser det.

Minimera skatteinbetalningarna.
Ta aktiva beslut (vote with feet & wallet), och vara beredd att tala om varför.
Vara öppen med sin ståndpunkt i alla lägen, men INTE debattera med radikalfeminister, för detta (sönderdebattering), är vad dom gör.

Man tycker kvotering är skit, då säger man det öppet på arbetsplatsen, och får man Ingången till det, så låter man sig inte dras i helt andra riktningar, för då är diskussionen snart i Ankeborg, med "Känslor" "orättvisor" och ad hominem.
Det klarar man sig utan.

Men återigen, tack för att du finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in