2017-12-08, 18:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tack! Ja, nu verkar den fungera - och ser lustigt nog ut att vara publicerad kl 06.00 idag (med tanke på att google-texten fanns där redan tidigare i natt).

Det kan ju ha sin naturliga förklaring - men kan ändå inte låta bli att tycka att det är en hel del i detta fall som skiljer sig från andra när det gäller information från utredningen till media. Men det kanske bara är som jag fått för mig
Jag tycker det verkar som att polis och åklagare rent allmänt lägger locket på mer nu än för bara något år sedan.
Hur som helst blev det ju känt redan för nån vecka sedan, att åtalet dröjer alltså.
Citera
2017-12-08, 18:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tycker det verkar som att polis och åklagare rent allmänt lägger locket på mer nu än för bara något år sedan.
Hur som helst blev det ju känt redan för nån vecka sedan, att åtalet dröjer alltså.

Ja, det var just därför jag tyckte det var litet konstigt att SR gick ut med en artikel en vecka i efterhand, oftast publicerar ju alla tidningar ungefär samma story, samtidigt, när det släpps något pressmeddelande eller uttalande från utredare/åklagare. Trodde därför att de nu hade något nytt i avsnittet om de fått analyssvar från NFC, men icke...
Citera
2017-12-08, 19:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, det var just därför jag tyckte det var litet konstigt att SR gick ut med en artikel en vecka i efterhand, oftast publicerar ju alla tidningar ungefär samma story, samtidigt, när det släpps något pressmeddelande eller uttalande från utredare/åklagare. Trodde därför att de nu hade något nytt i avsnittet om de fått analyssvar från NFC, men icke...
Jo, men det var ändå lite, lite nytt där. NFC var i stort sett klara och MGM ska förhöras om NFC:s svar. Tidigare sa man bara att han skulle förhöras ytterligare (med vinklingen att det var så påfrestande med förhör för alla inblandade, typ).
Edit: Man kan, om man vill, tolka det som, att de har fått fram ännu mer bevis mot honom.
Citera
2017-12-11, 23:18
Medlem
Det verkar fortfarande jävligt oklart angående hur och varför MGM valde ut det här paret i Mantorp. Att motivet är pengar och att MGM är en sjuk jävel som fantiserat om att ha ihjäl personer på ett brutalt sätt verkar stå ganska klart. Men snälla ni duktiga FB:are, berätta för mig varför just dessa BO med allt vad det innebär angående platsen, långt ifrån MGM:s hem, en till synes oklar koppling till BO, men trots detta en planerad gärning med inköp av tejp etc. Hur kan vi knyta ihop dessa lösa trådar?
Citera
2017-12-12, 00:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det verkar fortfarande jävligt oklart angående hur och varför MGM valde ut det här paret i Mantorp. Att motivet är pengar och att MGM är en sjuk jävel som fantiserat om att ha ihjäl personer på ett brutalt sätt verkar stå ganska klart. Men snälla ni duktiga FB:are, berätta för mig varför just dessa BO med allt vad det innebär angående platsen, långt ifrån MGM:s hem, en till synes oklar koppling till BO, men trots detta en planerad gärning med inköp av tejp etc. Hur kan vi knyta ihop dessa lösa trådar?
Jag tror du egentligen försöker få två helt olika motivbilder att på något sätt kunna koka ihop till detta vansinniga dåd. Å ena sidan en galnings plötsliga rånmord, å andra sidan en kallblodig mördares planerade gärning med ett okänt bakomliggande motiv.
Visst är det rörigt.
Hoppas verkligen att vi någon gång kommer att få full klarhet. Tyvärr är jag pessimist i den frågan
Citera
2017-12-12, 11:13
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tror du egentligen försöker få två helt olika motivbilder att på något sätt kunna koka ihop till detta vansinniga dåd. Å ena sidan en galnings plötsliga rånmord, å andra sidan en kallblodig mördares planerade gärning med ett okänt bakomliggande motiv.
Visst är det rörigt.
Hoppas verkligen att vi någon gång kommer att få full klarhet. Tyvärr är jag pessimist i den frågan

Det viktigaste är att de anhöriga till paret Lekander får klarhet i vad som har hänt .
Det är ju dom som behöver få svar på sina frågor om morden .
Vad du och alla andra fantiserarare här på FB vet eller inte vet spelar ingen som helst roll .
Citera
2017-12-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Hon hade bara trosor o tröja på sig har jag hört o det ska vara från morgonen den 11/6.
[B[/b]
Det var ej på morgonen det var på eftermiddagen
Citera
2017-12-12, 11:38
Medlem
man undrar vad dom flesta här tänker.
Jag har bott i denna lilla byn i 30 år, vi känna varandra väl.
Men när man läser här kan man knappt hålla sig för skratt.
Vad mycket påhitt å spekulationer om något ni inte har en aning om när det gäller detta par som fick sluta sitt liv på detta sätt 😢.
Det är förståeligt att man spekulerar, men tycker det går till överdrift .
2 underbara människor fick lämna jordelivet pga någon/några idioter 😡.
Citera
2017-12-12, 11:40
Medlem
Å vad är det för foto ni pratar om ?
Citera
2017-12-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
Å vad är det för foto ni pratar om ?
Vad är det för foto _du_ pratar om?

Citera gärna inlägget du undrar över.
Citera
2017-12-12, 12:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
[B[/b]
Det var ej på morgonen det var på eftermiddagen

Vad får dig att tro det?
Citera
2017-12-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Om du nu har pratat med stallägaren, vem var det som gick in i stallet halvnaken,någon de kände igen eller en okänd
ingen vi kände igen på bilden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in