2017-06-12, 23:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Öy

Öststatare är säkert överrepresenterade än så länge men när de ensamkommande börjar bli av med sina "studiebidrag" kan vi räkna en explosiv utveckling av den här typen av brott.

Tråden handlar inte om ett mord i framtiden, vad som framöver kan komma att ske kan du kanske diskutera i en separat tråd.
Citera
2017-06-12, 23:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Har läst några fuppar de senaste åren, rånmord utförda av gästarbetare från Baltikum... De har kanske t.om jobbat på gården eller hört att det ska vara välbeställda gamlingar med pengar i ett kassaskåp... Vägrar att öppna skåpet och det slutar med att det blir ett dubbelmord.

Vilka fuppar har du läst?

Tycker det känns som en del här överdriver "östatstsspåret".

Förra året, har jag för mig det var, gjorde två unga killar (15 år eller eventuellt yngre) inbrott hos en man som i samband med det slogs ihjäl. De killarna hade ingen öststatskoppling vad jag vet.
Senast redigerad av Troian 2017-06-12 kl. 23:11.
Citera
2017-06-12, 23:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Öy

Öststatare är säkert överrepresenterade än så länge men när de ensamkommande börjar bli av med sina "studiebidrag" kan vi räkna en explosiv utveckling av den här typen av brott.

Vi har ju också de två rymlingarna från ett SIS-hem(?) som mördade Rolf Börjesson i Derome.

https://www.flashback.org/t2579717

En av dem hette faktiskt Kevin och var svensk, men var välintegrerad i kaoz-kulturen.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förra året, har jag för mig det var, gjorde två unga killar (15 år eller eventuellt yngre) inbrott hos en man som i samband med det slogs ihjäl. De killarna hade ingen öststatskoppling vad jag vet.

Men det dådet var mera kaoz, ingen snygg hoptejpning.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-06-12 kl. 23:16.
Citera
2017-06-12, 23:14
Medlem
Browngreeneyess avatar
Hoppas polisväsendet sätter in resurser nu. Dom brukar ju inte göra det när det är svenskar av någon anledning. Förjävligt är det i alla fall...men är det paret L? Verkade som han höll på med MC, sådant kan ju locka till rån.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men oavsett ursprung är det nog ganska sannolikt att GM/GM:s (lutar åt plural) har någon form av diagnos ja.

De med diagnos är de mest rörliga. Så ursprunget "nån annanstans ifrån" är så gott som alltid förknippat med extra mycket diagnoser.
Citera
Medlem
Detta är med stor sannolikhet fråga om ett rånmord. Detta baserar jag dels på liknande händelser och framför allt på att offren var ihoptejpade. Det brukar i den här typen av fall vara så att GM tror att BO har någonting av stort värde hemma i bostaden. GM vet inte var värdeföremålen förvaras eller så har de inte koden till kassaskåpet. De mer eller mindre torterar offren tills de ger upp, om de nu har något. Därefter avrättas brottsoffren.

Detta är synnerligen grova och brutala brott. De som utför brotten är vanligen hitresta från andra länder. Någon i Sverige som har kännedom om parets förmögenhet har så att säga beställt jobbet.
Citera
2017-06-12, 23:17
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byllen56
klart polisen svarar om det ringer o offrens telefoner.

Varför är det klart? Och vad skulle dom då säga, nej tyvärr det går inte att ta en fika herrn har blivit mördad?
Citera
2017-06-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är med stor sannolikhet fråga om ett rånmord. Detta baserar jag dels på liknande händelser och framför allt på att offren var ihoptejpade. Det brukar i den här typen av fall vara så att GM tror att BO har någonting av stort värde hemma i bostaden. GM vet inte var värdeföremålen förvaras eller så har de inte koden till kassaskåpet. De mer eller mindre torterar offren tills de ger upp, om de nu har något. Därefter avrättas brottsoffren.

Detta är synnerligen grova och brutala brott. De som utför brotten är vanligen hitresta från andra länder. Någon i Sverige som har kännedom om parets förmögenhet har så att säga beställt jobbet.

Ja, tyvärr så tyder väl det mesta på just rånmord. Svårt att inte dra paralleller till exempelvis Brattås eller Kalamark.
Citera
2017-06-12, 23:19
Bannlyst
vet inte vad ni läser för FUPar men statistiken talar för att det är någon som bor i närhet och som paret känner som har gjort det här. Oftast en anhörig.

Men fortsätt skylla på öststatare ni, jag förstår nog varför.
Citera
2017-06-12, 23:20
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är den här typen av brott vanligare i öststaterrna?
Tror knappast att det är vanligare där, det är ju så att de flesta i öststaterna har det jäkligt knapert, även om det finns en liten klick som sitter på 90 % av degen. Vanligt däremot är det med öststatare som stjäl här hos oss... Ibland så har det slutat med mord, när de försökt sig på personrån i någons hem.
Citera
2017-06-12, 23:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
vet inte vad ni läser för FUPar men statistiken talar för att det är någon som bor i närhet och som paret känner som har gjort det här. Oftast en anhörig.

Men fortsätt skylla på öststatare ni, jag förstår nog varför.

Fast då röjer man väl kroppen/kropparna ur vägen? Man tejpar inte omsorgsfullt ihop dem innan man i god ordning kör därifrån?
Citera
2017-06-12, 23:21
Medlem
Lifeisnows avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14855968.ab

I detta tragiska och hemska rånmord kom gm från Polen..det är väl den tiden på året då många utlänningar kommer till Sverige för att söka jobb av olika slagoch där en del låter det gå för långt när det gäller att komma över pengar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in