2017-12-12, 10:33
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Ett par ensamkommande unga har förstått att dom inte är hetero och vissa har funnit kristendomen, det är inte lätt att vara under förtryck/skam och därför måste MV ta ny sexualitet/religion i beaktning även om dom dolt det in i det sista. Nu till det finurliga, om dom säger att deras identitet är falsk i Kabul flygs dom tillbaka för ny utredning i Sverige och kan överklaga och få en ny chans. Dessa pojkar och flickor, deras öden i fattigdom/krig/förföljelse är så hemsk. Har inte skrivit här idag innan nu då vi kämpat och haft fullt upp att rädda dessa barn/unga. Stackars unga som är på planet nu. Ett barn fick rätt att stanna efter 5 avslag och han får nu en chans till trygghet. Amnesti nu.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Nu tar till och med msm upp era lögner. Vi som trodde att du åkt med asylbedragarna skickamejistället.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6838456
Citera
2017-12-12, 10:39
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
För varje räddat barn/ungdom från död/tortyr/fattigdom och misär är värt handlingen, tycker inte du det? Om det var din dotter, mor?

Åldersuppskrivingarna har fått rejäl kritik sista veckan då resultaten är knepiga och osäkra min vän.Tänk på deras känslor nu på dödsplanet som just nu är i luften och lämnar EU, det gör ont i hjärteroten. 4 kommer tillbaka för en ny prövning som det ser ut nu vilket är en lättnad men inget är säkert.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Asylaktivister kritiserar åldersuppskrivningar. Det som är totalt osäkert och knepigt är att lita på männens egna berättelse. Du beskriver själv hur ni batikhäxor uppmanar männen att ljuga om religion och sexuell läggning nu är till och med försäljning av asylberättelser big business. Skrev inte du nyss att alla dör, psykisk döda? Hur kan fyra kriminella bedragare återvända om bedragarna är döda? Köper du asylberättelser för socialbidrag som du får?
Citera
2017-12-12, 10:41
Medlem
Hälsning från Arif Mo som är på förvaret i Åstorp men inte blivit deporterad:

Citat:
Har suttit hela kvällen instängd i förvaret men har hela tiden följt de kämparna som protesterade utanför förvaret i Åstorp.
Har bara gråtit o har känt mig jätte maktlös att kunde inte göra något, att kunde inte vara där o skrika Afghanistan är inte säkert, Låt de unga stanna och migration migration stop deportation.
Så mycket oroligt för min vän som har blivit utvisad ikväll, hans hela familj är här o har fått PUT men bara han blev utvisad för att han var över 18.
Sista gången ikväll när jag pratade med han via mobilen så sa han - Arif nu ska de utvisa mig o ingen kunde hjälpa mig men ställ den frågan från Svenska invånare, är det rättvist att jag blir skickad så långt från mina syskon, från mina föräldrar till ett land där jag känner ingen, har inte trygghet, Fråga dem vilka föräldrar o vilka syskon kan gå genom detta?
Hans mobil har varit stängd efter detta o jag fick inte höra hans röst längre. Mina tänker är bara hus honom, hur han o andra i hans situation mår? Vem kommer ta emot dem i Kabul? Var ska de sova o var ska de ta väggen nu?
Men nu har jag fått veta att Qasim o Binjameen har släppt fri från förvaret o det blir jag så glad för men önskar om de andra kunde oxå blir friad.
Tackar alla medkämpar som har varit där idag o visat deras stöd o är så tacksam till alla andra som gör allt för en förbättring av Sverige, för medmänskligheten de visar o de som finns för alla de personer som behöver hjälp.
Vi kan inte göra allt men vi kan göra det som vi kan o man bygger en mur med ett ett sten.
Vi fortsätter vidare.
Är inte den jäveln åtalad för ofredande av en 14 årig tjej? I normala fängelse skulle fångarna själva ta hand om honom, här måste han skyddas. Varför satt han inte på planet ?

Fortsätt vidare du att gråta ut under kjolarna på häxorna räkenskapsdagarna kommer
Citera
2017-12-12, 10:44
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin

Är inte den jäveln åtalad för ofredande av en 14 årig tjej? I normala fängelse skulle fångarna själva ta hand om honom, här måste han skyddas. Varför satt han inte på planet ?

Fortsätt vidare du att gråta ut under kjolarna på häxorna räkenskapsdagarna kommer

Den jäveln praktjakt och alla andra batikhäxor blir våta av. Han är väl ledsen över att hans vän riskerar att utvisas vem ska han nu dra runt på stan med och sexuellt ofreda och våldta barn. Hazarer är klena föredrar att våldta i grupp.

(FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig
Citera
2017-12-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Den jäveln praktjakt och alla andra batikhäxor blir våta av. Han är väl ledsen över att hans vän riskerar att utvisas vem ska han nu dra runt på stan med och sexuellt ofreda och våldta barn. Hazarer är klena föredrar att våldta i grupp.

(FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig

Sant ! Har någon sett en ensam hazar/afghan var man än går i Sverige idag, det kryllar av dem på alla möjliga ställen, alltid i grupper på minst 5 och av någon mystisk anledning har de tagit sig in i kärringarnas hjärtan alt. fittan så som det gråtas för dem. Ingen annan grupp får så mycket uppmärksamhet här, vad kan det bero på ?
Citera
2017-12-12, 11:04
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hörde det också på P1 i morse. Det här är dynamit och mycket obekvämt för afghankramarna, men inte alls särskilt förvånande egentligen. Att ha en tårknipande och läskig story att hala upp inför MigV och media är guld värt om man ska tricksa sig in i Svedla aoch få PUT här. Då är falska facebookprofiler och liknande utmärkta verktyg.

Borde det inte vara lätt för miv att ta reda på om ett socialt mediakonto är falskt följa statistiken och kolla upp bakgrunden. När det kom till Amir kunde Bali visa att hans blogg skapades runt 2012. Nu sprids det åtminstone i alternativ media.

Lite positiva nyheter i allt mörker.

https://nyheteridag.se/sentio-december-s-tappar-kraftigt-i-opinionen-jamnstora-med-sd/
Citera
2017-12-12, 11:12
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin

Här är brottet i sammandrag, där finns länkar till FUP och dom:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc. (MORADI ARIF HUSSAIN aka 'Arif MO')

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-12-12 kl. 11:16.
Citera
2017-12-12, 11:12
Medlem
Citat:
Borde det inte vara lätt för miv att ta reda på om ett socialt mediakonto är falskt följa statistiken och kolla upp bakgrunden. När det kom till Amir kunde Bali visa att hans blogg skapades runt 2012. Nu sprids det åtminstone i alternativ media.

https://nyheteridag.se/sentio-december-s-tappar-kraftigt-i-opinionen-jamnstora-med-sd/

MigV:s personal har varken det tekniska kunnandet eller de s a s halvpolisiära juridiska muskler som krävs för att korsförhöra asylsökande på det sättet, tvinga dem att hålla sig till en historia och sedan faktachecka den, verifiera eller jämföra den med andra källor.

MigV har sällan befogenheter att tydligt säga till en asylsökande: "Du ljuger, grabben, sluta snacka skit. Du ljuger, och därmed ska du ut ur landet!"

Förr var det polisen som gjorde utredningarna, det vore lämpligt att återgå till den ordningen. Det minskade också snyftvalserna från alla migranter.
Citera
2017-12-12, 11:14
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På morgonen avslöjades det varför så många i slutänden fick anstånd. Det räcker nämligen med att lämna in en ansökan om gymnasiestudier för att polisen (utifrån en dom i Migrationsdomstolen) ska backa.

Det spelar ingen roll om det rör sig om en ansökan på uppenbart felaktiga grunder eller att man fått avslag tidigare. En ansökan ger i sig en grund för att ett utvisningsbeslut ej kan fullföljas.

På SR i morse sade polisen att män dömda för brott på så vis kan hålla sig kvar i landet. Men i grunden är det allvarligare än så då Kostsamma processer tillåts dra ut på tiden in absurdum.

??????????
Alltså vad fan?............
Detta måste ju ändå regeringen vara medvetna om? Och ändå så görs inget????
Varje gång man tror att det inte kan bli mer absurt så blir det...
Citera
2017-12-12, 11:16
Medlem
Citat:

Det finns så mycket snusk bakom dessa Ek från Afghanistan. Men tror att regeringen är intresserad av att ta reda på det, tror inte jag. Efter allt som avslöjades kom MP med kravet att de får stanna med lagförslag och Löfven gav efter. Fy fan säger jag. Och VISU, kyrkan, Röda Korset och andra asylhaverister fortsätter kräva amnesti för dem.
Citera
2017-12-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
??????????
Alltså vad fan?............
Detta måste ju ändå regeringen vara medvetna om? Och ändå så görs inget????
Varje gång man tror att det inte kan bli mer absurt så blir det...

Någon från VISU skrev igår att 6 s t rymde ????? hur i helvete var det möjligt ? Om det är sant har de fått hjälp utifrån.
Citera
2017-12-12, 11:21
Medlem
Nu är det strax dags för 121212. Ribbenvik och Fritzon måste ge ett svar, vad kommer hända med våra ensamkommande barn/unga? När kommer amnestin? Många ensamkommande barn/unga fryser nu både själsligt och fysiskt i vinter. Det är dags att ge dessa amnesti. Släck inte hoppet för dessa barn/unga. Det är snart storhelg och nyår.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in