Hälsning från Arif Mo som är på förvaret i Åstorp men inte blivit deporterad:
Citat:
Har suttit hela kvällen instängd i förvaret men har hela tiden följt de kämparna som protesterade utanför förvaret i Åstorp.
Har bara gråtit o har känt mig jätte maktlös att kunde inte göra något, att kunde inte vara där o skrika Afghanistan är inte säkert, Låt de unga stanna och migration migration stop deportation.
Så mycket oroligt för min vän som har blivit utvisad ikväll, hans hela familj är här o har fått PUT men bara han blev utvisad för att han var över 18.
Sista gången ikväll när jag pratade med han via mobilen så sa han - Arif nu ska de utvisa mig o ingen kunde hjälpa mig men ställ den frågan från Svenska invånare, är det rättvist att jag blir skickad så långt från mina syskon, från mina föräldrar till ett land där jag känner ingen, har inte trygghet, Fråga dem vilka föräldrar o vilka syskon kan gå genom detta?
Hans mobil har varit stängd efter detta o jag fick inte höra hans röst längre. Mina tänker är bara hus honom, hur han o andra i hans situation mår? Vem kommer ta emot dem i Kabul? Var ska de sova o var ska de ta väggen nu?
Men nu har jag fått veta att Qasim o Binjameen har släppt fri från förvaret o det blir jag så glad för men önskar om de andra kunde oxå blir friad.
Tackar alla medkämpar som har varit där idag o visat deras stöd o är så tacksam till alla andra som gör allt för en förbättring av Sverige, för medmänskligheten de visar o de som finns för alla de personer som behöver hjälp.
Vi kan inte göra allt men vi kan göra det som vi kan o man bygger en mur med ett ett sten.
Vi fortsätter vidare.
Är inte den jäveln åtalad för ofredande av en 14 årig tjej? I normala fängelse skulle fångarna själva ta hand om honom, här måste han skyddas. Varför satt han inte på planet ?
Fortsätt vidare du att gråta ut under kjolarna på häxorna räkenskapsdagarna kommer