2017-12-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Han säger i intervjun att han trodde hon var 18-20 år så jag vet inte vad du läser.

Det finns ju fler än en intervju med Nemo.

https://blogg.ng.se/bloggbevakning/2...med-nemo-heden
Citera
2017-12-11, 19:46
Medlem
siisters avatar
Citat:
Han säger i intervjun att han trodde hon var 18-20 år så jag vet inte vad du läser.

Läs domen(inlägg #530). Han visste att hon var 14 år
Citera
2017-12-12, 02:46
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Löjligt av facebook att ta bort hans konto.
Håller med om att det är överdrivet att ta bort kontot pga sexet. Men tycker att han får skylla sig själv som går runt och pratar om det. Folk blir provocerade när de läser intervjun i Nöjesguiden. Helt vansinnigt att berätta att advokaten uppmanade honom att ljuga att han inte visste tjejens ålder. Artikeln i DN bekräftar bara att Facebook fått en idiot mindre.

Han hade Facebook i 8 år efter händelsen, hade han hällt käften hade ingen anmält honom.
Citera
2017-12-12, 11:54
Medlem
Helt otroligt att Nemo Hedén får sin handling av sexuellt utnyttjande mot ett barn till att det är synd om honom... Det är uppenbart att han inte står för sin handling. Vad är det med dessa män?
Citera
2017-12-13, 18:17
Medlem
Citat:

Om du läser domen framgår det att han erkänt att han visste att målsäganden var under 15 år ju
Citera
2018-01-19, 10:30
Medlem
BlondBimbos avatar
Herr Hedén borde kanske ta sig en blick på:
http://stoppabarnsexhandeln.blogg.se

Citera
2018-10-18, 18:55
Medlem
Nemo Hedén släpper självbiografin ”Ingen”, där han beskriver resan från trasig dokusåpastjärna till revanschen med nykterhet, karriärframgångar och barn.
Under de mörkaste åren fastnade han i ett missbruk och kunde festa flera dygn i streck på barturnéer – och tog droger ihop med Magnus Hedman.
– Han har min välsignelse att skriva om det, säger Magnus Hedman.

https://www.expressen.se/noje/nemos-...na-med-hedman/
Citera
2018-12-02, 19:53
Medlem
siisters avatar
Jag har roat mig med att läsa hans självbiografi och "självömkande fyllo" (som Calle Schulman sa) passar in rätt bra

Filmstaden Sergel är ett av fem jobb jag haft mellan Kungarna av Tylösand och tills jag hamnade på behandlingshem... Jag jobbar några månader som sopgubbe. Jag är på ett lager några månader. En annan period ska jag försöka värva fadderbarn. En annan gång jobbar jag på en bar. Och på ALLA dessa jobb händer EXAKT samma scenario" [...] "Men efter några månader så händer ALLTID samma sak - snacket börjar gå. Är det inte han? Han som knullade en massa i tv? Den där Tylösandskillen? Och kanske framför allt - han som har den där domen på sig? Och VIPS får jag sparken

någon sida senare:

Mitt sista jobb innan behandlingshemmet är på Dovas, en krog vid Skanstull. Jag får jobb av en kille som heter David trots att han vet vilken stökig lirare jag är. Detta är under våren 2015. Jag är väldigt glad och stolt över jobbet. Det är ju trots allt ett JOBB! Men även därifrån får jag sparken. Men inte på grund av domen denna gång. Jag ger min syrra rabatt och gratis mat vid ett tillfälle, och det märker Davids pappa som driver stället ihop med honom. Så han ger mig sparken direkt på plats. Jag tror dock han bara använder denna händelse som URSÄKT för att sparka mig. Det har hänt en massa grejor innan nämligen. Jag har sjukanmält mig flera gånger, plus att jag dykt upp i dom värsta möjliga skicken. Mitt missbruk har vid detta tillfälle verkligen eskalerat och vid ett tillfälle är jag så blek, stissig och svettig att David bara suckar och säger: "Gå hem, vila upp dig och kom tillbaka i morgon.

och angående Calle

https://www.expressen.se/noje/nemo-h...er-missbruket/
Publicerad 24 okt 2016 kl 22.36
Vad ljög du om?
– Allt. Ringde någon mig och frågade var jag var sa jag “Skanstull” trots att jag var på Medborgarplatsen. Jag ljög tvångsmässigt.
För alla?
– Överlag har jag försökt utnyttja människor runt mig. Calle Schulman är en av de personer som försökt hjälpa mig. Han har nästan varit lite medberoende. Jag har lånat pengar av honom och sånt.
Har du betalat tillbaka?
– Nej. Men i princip är jag skuldfri nuförtiden. Jag hade skulder, både privata och till myndigheter, på 150 000 för ett år sedan. De är nästan betalda.

https://www.instagram.com/p/BpHIrXiHqUv/
19 oktober 2018

Jag ljuger aldrig sedan över 3 år tillbaka
//
Och du, tack för lånet! Hade faktiskt glömt att betala tillbaka detta då det var många år sedan och dessutom mitt i mitt värsta missbruk. Allt var en dimma då. Men tack för påminnelsen som du lyckades få in mitt i din sms-attack.
Och den här killen får gå runt i samhället och tycka synd om sig själv samtidigt som han föreläser för ungdomar? Haahhaa
Citera
2018-12-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Lyssnade på det avsnittet nyss. Han sa att han var 20 år när han låg med 14-åringen? Han vet nog att han var 22 (eller 23 år?) Och blev jättekränkt av att Hanna ställde frågor kring det och att hon hade en "blick." Lol vad löjlig han är

16 minuter in

Han försvarar sig med att 14 åringen var med på det hela. Haha, är det inte sjukt att han får föreläsa på skolor?

Har missat det här helt tills nu.
Citera
2018-12-19, 14:26
Medlem
Gillar faktiskt hans pod. Dock så blir det ju rätt löjligt att Nemo tror att han är nån typ av kändis. Lyssnade på avsnittet med Sven Melander, och där nämner han att han satt på ett behandlingshem för offentliga/kända personer. Kom igen, hur många vet ens vem han är? Fråga 100 personer på stan så kanske 10 vet vem han är. Max.
Citera
2018-12-20, 03:26
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Gillar faktiskt hans pod. Dock så blir det ju rätt löjligt att Nemo tror att han är nån typ av kändis. Lyssnade på avsnittet med Sven Melander, och där nämner han att han satt på ett behandlingshem för offentliga/kända personer. Kom igen, hur många vet ens vem han är? Fråga 100 personer på stan så kanske 10 vet vem han är. Max.

Det är riktigt skämmigt! och ofta relaterar han till "när jag var i branschen" när han pratar med någon riktig kändis inom tv. Han var med i kungarna av Tylösand, det är liksom allt...ändå får han det alltid att låta som om han minsann hade en lång tv-karriär...
Citera
2018-12-20, 05:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans

"Fråga 100 personer på stan"

Om samtliga 100 personer är över 35 år, då är det ingen som vet vem han är.

Man kan kritisera Nemo för många saker, men en sak gör han bra, han lever helnykter idag, det vet jag med 100% säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in