2017-12-11, 21:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var Missing People som drev det fallet själva. Heder åt dem, förresten.

Den begåvningshandikappade mannen kunde inte ha hunnit långt. Det hade varit betydligt lättare att hitta hans kropp (eller ännu hellre honom i livet, medan det fanns en chans) än att finkamma havsbottnen i hela Öresund... nästan. Nä, jag vidhåller att olika brotts- och olycksoffer tillmäts olika värde, helt enkelt.

Tänk bara på alla unga män som ramlar över kajkanter på fyllan, det är flera sådana försvunna varje år i olika hamnstäder. Finns hur många fall som helst, där polisen inte söker särskilt länge utan väntar tills kroppen flyter upp av sig själv. OM den gör det, och OM den hinner observeras då - innan den sjunker för gott...

Jag menade naturligtvis inte bara här i tråden. Jag reagerade mest på att danska polisen sa att det var så viktigt för de anhöriga att ha kropp att begrava. Visst, men en massa andra människor då som aldrig får en kropp att begrava? Det är inte lika viktigt.
Vad har dina personliga åsikter och fördomar om hur polisen bedriver eftersökningar av försvunna personer i denna tråd att göra?
Är du fortfarande så förbannat bitter över att de hittat hela offrets kropp och att Madsen kommer att dömas för mordet, d.v.s LÅSAS IN? Unnar du inte Kims föräldrar - efter det avskyvärda som Madsen gjort mot deras dotter - att åtminstone få ha en kropp att begrava?
Citera
2017-12-11, 21:14
Medlem
kugutts avatar
Jag fortsätter mitt eget ressonement:

-Man kan spekulera om inte denna kommentar "Raket-Madsen är död" kan vara et utlopp för frustration över att ha förlorat raketkapploppet mot von Bengtsson.( at den inte har någon sammanhang med hendelserna på Nautulius och att han nu skal i fängelse) At få "stryk" av bengtsson har dratt honom inn i en känsla av djup frustration och förtvivlan. Det var förlusten mot Bengtsson som fyllde hans huvud EVEN efter det helvete som måste ha försejgått på Nautulius. Stackars Kim Wall var nog i selskap med en mycket frustrerad/ deprimerad och labil Madsen. En tickande bomb.-
.....
OM Madsen var fylld av ilska över sitt failande gentemot Bengtssons projekt, är det inte då rimmligt att mordet på Wall kan ha varit et utlopp för Madsens raseri. Altså inte et sexmord, men et rent vredesmord. Vilken bagatell som helst kan ha triggat det: et felplasserat skratt, en upphetad diskution, en dum kommentar etc. Så fikk Wall hela hans extrema vrede mot sig. Sågen, pervofilmerna ja even knivhuggen i underlivet är ju i verkligheten inga absoluta bevis på at det var et sexmord. Detta hendelsesförlopp ger iallafall lite mer svar på det som många har uppfattat som dårlig planleggning.
Jag är inte helt övertygad om denna teori, men den kjenns logisk, äller...?
Senast redigerad av kugutt 2017-12-11 kl. 21:23.
Citera
2017-12-11, 21:39
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt

-Man kan spekulera om inte denna kommentar "Raket-Madsen är död" kan vara et utlopp för frustration över att ha förlorat raketkapploppet mot von Bengtsson.( at den inte har någon sammanhang med hendelserna på Nautulius och att han nu skal i fängelse) At få "stryk" av bengtsson har dratt honom inn i en känsla av djup frustration och förtvivlan. Det var förlusten mot Bengtsson som fyllde hans huvud EVEN efter det helvete som måste ha försejgått på Nautulius. Stackars Kim Wall var nog i selskap med en mycket frustrerad/ deprimerad och labil Madsen. En tickande bomb.-
.....
OM Madsen var fylld av ilska över sitt failande gentemot Bengtssons projekt, är det inte då rimmligt att mordet på Wall kan ha varit et utlopp för Madsens raseri. Altså inte et sexmord, men et rent vredesmord. Vilken bagatell som helst kan ha triggat det: et felplasserat skratt, en upphetad diskution, en dum kommentar etc. Så fikk Wall hela hans extrema vrede mot sig. Sågen, pervofilmerna ja even knivhuggen i underlivet är ju i verkligheten inga absoluta bevis på at det var et sexmord. Detta hendelsesförlopp ger iallafall lite mer svar på det som många har uppfattat som dårlig planleggning.
Du har nog rätt i att Madsen var en tickande bomb. Intensiv stress, frustration och känsla av förlorad kontroll är just sådana faktorer som kan ge sexualsadisten impulserna till att iscensätta sin groteska sexualsadistiska fantasi. När han förverkligar sin fantasi så handlar det om att han återtar makt och kontroll, den ultimata makten och kontrollen över sitt offer, över offrets liv och död. Se rädslan i offrets ögon. Känna att HAN har all makt i världen - just då.
Citera
2017-12-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt

.....
Allt du nämner kan ha gjort att PM känt sig "pressad en längre tid" som han själv sa.
Men det är några saker du glömt.
Allt tyder på att han hade ett sjukligt, intresse för tortyr,mord samt en fascination för död.
Klubben Manifest med uppträdande av sjuka,perversa skådespel. Faketortyr och fakemord.
PMs intresse för "bisarra porrfilmer". Med gruppvåldtäkter och mord.
Hårdisken i PMs dator på företaget som innehöll snuff-filmer. Riktiga mord,tortyr och styckningar.

Allt som kom fram efteråt när polisen utredde PMs sexuella preferenser.
Det är möjligt att de här fantasierna blev värre när PM mådde dåligt psykiskt.
Så allt hänger nog ihop tror jag.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-11 kl. 21:51.
Citera
2017-12-11, 22:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Allt du nämner kan ha gjort att PM känt sig "pressad en längre tid" som han själv sa.
Allt tyder på att han hade ett sjukligt, intresse för tortyr,mord samt en fascination för död.
Klubben Manifest med uppträdande av sjuka,perversa skådespel. Faketortyr och fakemord.
Hårdisken i PMs dator på företaget som innehöll snuff-filmer. Riktiga mord,tortyr och styckningar.

Fast jag tvivlar starkt på att alla de som är inblandade i Manifest även torterar och mördar folk. Den kopplingen baserad på fördomar borde försvinna ur tråden.
Citera
2017-12-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast jag tvivlar starkt på att alla de som är inblandade i Manifest även torterar och mördar folk. Den kopplingen baserad på fördomar borde försvinna ur tråden.
Den kopplingen har jag nog missat i tråden. Däremot kan det tänkas att "likasinnade" lär känna varandra på en sådan klubb. Samt förmedlar tex snuffvideos till varandra.
EDIT: Och de som är intresserade av snuff-filmer fantiserar nog kring verkliga mord tyvärr.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-11 kl. 22:21.
Citera
2017-12-11, 22:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Den kopplingen har jag nog missat i tråden. Däremot kan det tänkas att "likasinnade" lär känna varandra på en sådan klubb. Samt förmedlar tex snuffvideos till varandra.

Jo det finns en användare som kallar sig Merwinna som flera gånger kopplat samman Madsens intresse för udda sex med dådet som skedde i ubåten.
Citera
2017-12-11, 22:12
Medlem
Trollet3s avatar
Tack, klokt beslut 😅!
BORTSE FRÅN OVANSTÅENDE, blev helt fel och vet inte hur jag får bort det!!!
Senast redigerad av Trollet3 2017-12-11 kl. 22:16. Anledning: Fel
Citera
2017-12-11, 22:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du har nog rätt i att Madsen var en tickande bomb. Intensiv stress, frustration och känsla av förlorad kontroll är just sådana faktorer som kan ge sexualsadisten impulserna till att iscensätta sin groteska sexualsadistiska fantasi. När han förverkligar sin fantasi så handlar det om att han återtar makt och kontroll, den ultimata makten och kontrollen över sitt offer, över offrets liv och död. Se rädslan i offrets ögon. Känna att HAN har all makt i världen - just då.

Madsens handling blir på många sätt hans medicin. Frågan är om han tog sexpillret äller vredespillret.
Citera
2017-12-11, 22:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jag har inte glömt dessa saker, jag bare valde att se fallet från en annan vinkel.
Citera
2017-12-11, 22:24
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ämnet ”Var Kim Wall oförnuftig som gav sig ut på en ubåtsfärd ensam med en främmande man” och liknande ämnen kring kvinnors riskbeteenden, kan nu anses vara uttömda. Nu går vi vidare med andra frågeställningar.

Fortsatta diskussioner kring detta tas i en separat tråd i ett annat delforum med en generell frågeställning om vilka risker kvinnor tar i arbetet och på fritiden samt vilka konsekvenser ett sådant riskbeteendet kan medföra.

Synpunkter på moderatorsmeddelandet tas som vanligt i pm och inte i tråden.

/Mod
Tack, ett jättebra beslut, började bli vansinnigt tröttsamt 😅
Citera
2017-12-11, 22:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Och hur vet DU vad "gemene man" vill? Jag har uppfattat att många danskar och ubåts- och raketintresserade personer över hela världen, tycker att det vore en skam om han ska i fängelse. För han har mycket kvar att ge, och folk vill fortsätta följa hans projekt. En av dem uttryckte på annat forum t.ex. angående att polisen konfiskerat Nautilus, att det var synd att offra ett fint skepp för en korkad feminist. Sedan är det upp till vars och ens bedömning om skeppet var fint och om feministen var korkad (eller ens feminist), såklart, men det är sådana åsikter som också finns bland "gemene man". DU har inte tolkningsföreträde.
Det här var nog ungefär det värsta jag hittills läst i tråden. Det mest iögonfallande empatistörda resonemanget. Inte bara empatistört utan tyder även på avsaknad av verklighetsförankring. Hur intressant och vettigt är det att dra in en äckelkommentar av något primitivt, stört avskum på något sunkforum? Ja, såklart, så gör man ju inte om man inte instämmer i kommentaren.
Hur empatistört är det inte att säga att det var "synd att offra ett fint skepp för en korkad feminist"? Fattar du inte att du med det berättar hur SJUKA I HUVUDET de är, de som vill att Madsen ska slippa fängelse?
Det finns vissa människor som saknar empati och då inte har förmågan att ge och ta på ett för andra normalt sätt. Empatin lärs in i tidig ålder, har inlärandet gått snett och empatin saknas som vuxen kan den inte längre läras in. Den som aldrig plågas av dåligt samvete tillåter sig då att behandla andra på ett känslokallt sätt. Empati är förmågan att förstå hur andra mår och känner, finns stort mått av empati finns även gränser och spärrar i sitt eget handlande mot andra, kort och gott, brist på empati formar en svår människa att umgås med. Du förstår nog vilken personlighetstyp jag tänker på...
Verkar som att de som numera ingår i Madsens fanclub passar in där.
Citat:
Man får hoppas att det inte går att styrka dödsorsaken så att han inte kan bli dömd för mord, utan endast griftefridsbrottet (och sedan antagligen något mindre enligt sjölagstiftningen också, om åsidosättande av befälhavaransvar eller liknande formulering).
Jag förmodar att detta inte var seriöst menat? Om du skulle ha lagt ner lite tid på att läsa på om hur sexualsadister fungerar istället för att lägga all energi på att förtala offret och höja mördaren till skyarna så skulle du inte uttala dig så fruktansvärt infantilt och osmakligt.
En sexualsadist som gått över gränsen och förverkligat sin fantasi och dödat - han fortsätter oftast med det, d.v.s om han inte åker fast. Han får "mersmak" av sitt dåd och fantasierna ger honom inte längre den kick och den kontroll han är ute efter. Tvångstankarna och drifterna gör att han måste döda igen. Men, det kanske det kan vara värt för MördarMadsen är ju så "kreativ och inspirerande", eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in