Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Och hur vet DU vad "gemene man" vill? Jag har uppfattat att många danskar och ubåts- och raketintresserade personer över hela världen, tycker att det vore en skam om han ska i fängelse. För han har mycket kvar att ge, och folk vill fortsätta följa hans projekt. En av dem uttryckte på annat forum t.ex. angående att polisen konfiskerat Nautilus, att det var synd att offra ett fint skepp för en korkad feminist. Sedan är det upp till vars och ens bedömning om skeppet var fint och om feministen var korkad (eller ens feminist), såklart, men det är sådana åsikter som också finns bland "gemene man". DU har inte tolkningsföreträde.
Det här var nog ungefär det värsta jag hittills läst i tråden. Det mest iögonfallande empatistörda resonemanget. Inte bara empatistört utan tyder även på avsaknad av verklighetsförankring. Hur intressant och vettigt är det att dra in en äckelkommentar av något primitivt, stört avskum på något sunkforum? Ja, såklart, så gör man ju inte om man inte instämmer i kommentaren.
Hur empatistört är det inte att säga att det var "synd att offra ett fint skepp för en korkad feminist"? Fattar du inte att du med det berättar hur SJUKA I HUVUDET de är, de som vill att Madsen ska slippa fängelse?
Det finns vissa människor som saknar empati och då inte har förmågan att ge och ta på ett för andra normalt sätt. Empatin lärs in i tidig ålder, har inlärandet gått snett och empatin saknas som vuxen kan den inte längre läras in. Den som aldrig plågas av dåligt samvete tillåter sig då att behandla andra på ett känslokallt sätt. Empati är förmågan att förstå hur andra mår och känner, finns stort mått av empati finns även gränser och spärrar i sitt eget handlande mot andra, kort och gott, brist på empati formar en svår människa att umgås med. Du förstår nog vilken personlighetstyp jag tänker på...
Verkar som att de som numera ingår i Madsens fanclub passar in där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Man får hoppas att det inte går att styrka dödsorsaken så att han inte kan bli dömd för mord, utan endast griftefridsbrottet (och sedan antagligen något mindre enligt sjölagstiftningen också, om åsidosättande av befälhavaransvar eller liknande formulering).
Jag förmodar att detta inte var seriöst menat? Om du skulle ha lagt ner lite tid på att läsa på om hur sexualsadister fungerar istället för att lägga all energi på att förtala offret och höja mördaren till skyarna så skulle du inte uttala dig så fruktansvärt infantilt och osmakligt.
En sexualsadist som gått över gränsen och förverkligat sin fantasi och dödat - han fortsätter oftast med det, d.v.s om han inte åker fast. Han får "mersmak" av sitt dåd och fantasierna ger honom inte längre den kick och den kontroll han är ute efter. Tvångstankarna och drifterna gör att han måste döda igen. Men, det kanske det kan vara värt för MördarMadsen är ju så "kreativ och inspirerande", eller hur?