2017-12-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Så du är Flashbacks "hitdog" som har blivit tränad i att vräka ur sig otidigheter nästan utan upprepning.

Inte en massa filmer, jag länkade till två.
Tror knappast att jag behöver precisera likheterna mellan kabbalism och det du kallar modern kosmologi. Kosmologi är kabbalism och i grund och botten, samma primitiva numerologifixerad ockultism, som kabbalisterna hade med från Nordafrika när de infiltrerade Europa på medeltiden.

Filmerna är upplagda på YouTube men det betyder inte att en privatperson intervjuat så kallade Astrofysiker och rabbiner skolade i kabbala, källorna är officiella sionistkontrollerade medier.

Nej, du vet inte hur gravitation påverkar ljus, du vet inte ens vad är för kraft du talar om, att sedan hävda att en oförklarliga kraft också kröker tid och rum gränsar till idioti.

Så du är anhängare av att det sker utbytte av gravitoner mellan fotoner och materia? Imponerad, det betyder ju att du leker med de stora grabbarna!
Vad är nu en graviton? Vad är det för form av information bär den med sig till fotoner
så att ljuset böjs när budet anländer? Eller anser du att jag är för dum för att begripa komplexa argument?

Du är en ignorant inbilsk idiot som okritiskt sväljer allt nonsens sekten matar dig med och du är så full av skit, att du ilsket angriper alla som påpekar att du har råkat svälja skit!

En intellektuell nolla som är oförmögen att greppa helhetsbilden och kan helt enkelt inte förstå att vi utnyttjas av krafter bortom vår kontroll. En nyttig idiot, en shabbos goy!
Försök nu att förstå, din patetiska stackare, i grund och botten är det inte frågan om jordens form, det går mycket djupare än så.

Angående Einstein, det utfördes flertal experiment på slutet av 1800-talet som indikerade att det var etern som roterade kring jorden och inte tvärtom, så den geocentriska världsbilden och en platt jord var åter på tal.
Glob elitisternas svar, för att mota Olle i grind var lanseringen relativitets teorin som avskaffade etern. Ett försök att slutgiltigt avgöra debatten, men det lyckades inte helt.
Einstein, med status som förra århundradets geni och kulten kring Einstein är skapad och marknadsförd av sionistkontrollerade medier.
Sen får du ju anse att "supergeniet" Einstein förutsade ditt och datt, men det är konstruerad historia. Många påstår att han till och med stal den numera världsberömda formeln E = mc², som är relativitetsteorins varumärke.

Är det inte lite korkat att hänvisa till Eddington, det är ju ingen hemlighet att han förfalskade sina mätningar. Inte ens här lyckades du pricka rätt!

Faktum är att det är meningen att det som kallas astrofysik skall vara obegripligt och ogripbart för gemene man, det är liksom meningen att man skall känna sig dum och som du säger underlägsen, om man inte finner logik i svamlet. Samtidigt är det ett sätt att väcka beundran för köpta charlataner som kan glänsa med sin fantastiska "intelligens" och därigenom skapa en form av auktoritets dyrkan.
Det är en tydlig trend, framför allt i USA där astrofysiker har kändisstatus, det är mer än pinsamt att se publiken yla och gasta när de äntrar scenen vid så kallade vetenskapliga tillställningar.
Det är i grund och botten ingenting annat än simpel härskarteknik.

Nu var ju inte min tanke med klippen att du skulle lyssna på musiken och agera som musikkritiker, men det kanske förklarar varför du missade det väsentliga.
Är medveten om att röriga bilder och flimmer kan vara störande för mentalt instabila individer, med tillfällig sinnesförvirring som följd.
Det där var riktigt mycket svammel, korkade påhopp, idiotier och rena lögner! Tänk vad du kan!
Däremot inte ett enda dugg som förklarar hur den platta jorden fungerar. Tänk vad du INTE kan! Och att du är "för dum för att begripa komplexa argument" vet vi alla andra sedan gammalt!

Astrofysik går till stor del att begripa för en person med vanliga gymnasiekunskaper. Att du inte begriper något av den visar bara att du är så dum som du har visat hela tiden i den här tråden.

Vetenskapen har sedan länge avvisat att etern existerar, och det efter experiment som inte kan påvisa att den finns.

Citat:
Ja, densitet förklarar allt som tillskrivs gravitation med undantag för rymden och globmodellen. Varför skulle nu inte en fjäder och en peng kunna falla med samma hastighet i vakuum, utan gravitation?
Är du nu säker på att du medvetet kan släppa en peng, och låta den falla fritt?
Underlägsen vem, dig eller dina förare?
Det där har du tjatat fram otaliga gånger, men du har aldrig behagat svara på den självklara frågan Hur får denna mytiska, mystiska "densitetskraft" sin riktning? Densitet är en egenskap hos materialet, den har ingen riktning.
Citera
2017-12-11, 19:35
Medlem
Citat:
Som vanligt, svepande intetsägande svar. Vi tar väl en sak i taget, så kan vi ju se om vi kommer till klarhet. Sidan jag hänvisade till innan försöker debunka den platta jorden genom att visa jordens uppåtgående krökning Vad är det som höjer horisonten enligt dig, klart synlig på alla bilder. Försök nu att hålla dig till frågan! Skickar länken på nytt för säkerhets skull.
https://www.metabunk.org/soundly-proving-the-curvature-of-the-earth-at-lake-pontchartrain.t8939
Wow! Du har ju så rätt!
Jag har aldrig sett det tidigare när jag tittat på de här bilderna, men det är ju en uppåtgående kurvatur. Jorden, eller vattnet går upp ifrån observatören. Enligt bollmodellen befinner man sig ju alltid på högsta punkten av bollen, men detta innebär ju att alla observatörer befinner på en lägre punkt än horisonten. Vilket är omöjligt enligt bollmodellen. Debunkaren debunkar sig själv!
Citera
2017-12-11, 19:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Wow! Du har ju så rätt!
Jag har aldrig sett det tidigare när jag tittat på de här bilderna, men det är ju en uppåtgående kurvatur. Jorden, eller vattnet går upp ifrån observatören. Enligt bollmodellen befinner man sig ju alltid på högsta punkten av bollen, men detta innebär ju att alla observatörer befinner på en lägre punkt än horisonten. Vilket är omöjligt enligt bollmodellen. Debunkaren debunkar sig själv!
Bara i din fantasi. Att det ser ut så på någon av dessa bilder beror bara på hur man riktat kameran. Självklart finns ingen uppåtgående kurvatur utan den högsta punkten är där den som plåtat står.
Citera
2017-12-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Bara i din fantasi. Att det ser ut så på någon av dessa bilder beror bara på hur man riktat kameran. Självklart finns ingen uppåtgående kurvatur utan den högsta punkten är där den som plåtat står.
Plåtat nedåtgående kurvatur uppåt? Är det så du menar detta gått till?
Citera
2017-12-11, 20:01
Medlem
Citat:
Wow! Du har ju så rätt!
Den iakttagelsen beror på att kameran har riktats neråt, men naturligtvis är både Sebban och du alltför korkade för att inse det!
Debukarens debunkare har debunkat sig själv.
Citera
2017-12-11, 20:03
Medlem
Citat:
Plåtat nedåtgående kurvatur uppåt? Är det så du menar detta gått till?
Nej, vinklat kameran neråt.
Din kommentar bevisar än en gång att du är korkad.
Citera
2017-12-11, 20:08
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
(Rent trams och rappakalja bortklippt ur citatet)

Ja, densitet förklarar allt som tillskrivs gravitation med undantag för rymden och globmodellen. Varför skulle nu inte en fjäder och en peng kunna falla med samma hastighet i vakuum, utan gravitation?
Är du nu säker på att du medvetet kan släppa en peng, och låta den falla fritt?
Underlägsen vem, dig eller dina förare?
Den här irrläran har tydligen fastnat i de få hjärnceller du har. Plattskallar brukar påpeka att flytkraft (buoyancy) förklarar hur saker beter sig. Det är bara det att formeln för flytkraft innehåller faktorn tyngdacceleration. Dvs gravitation. Ingen gravitation ingen flytkraft. Ingen gravitation och heliumballongen blir kvar där vi släpper den. Stenen blir kvar där vi släpper den. På grund av tyngdaccelerationen, dvs gravitationen, stiger ballongen och faller stenen när vi släpper dem.

Du kan inte bortförklara det.
Citera
2017-12-11, 20:25
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
En gång för länge länge sedan trodde alla människor att jorden var platt. För vid en snabb titt tycks den ju vara platt.
Något lite senare var det några kloka åldermän som faktiskt konstaterat att jorden är platt.

Detta chockerande fakta måste döljas och hållas hemlig för vanligt folk. Så man hittade på att jorden var en sfär för att lugna massorna.

Men varför ramlar vi inte av en glob, frågade en uppkäftig tvivlare. Åldermännen var tvugna att hitta på en magisk och mystisk kraft som håller saker och ting på plats. Man kallade kraften Gravitation. Nu hade man en förklaring till detta.

Sedan dess har regeringar och vetenskapsmän över hela världen fortsatt lyckats lura i oss att jorden är rund. Ingen av dessa hundratusentals människor har någonsin skvallrat eller råkat pratat vid sidan om munnen, eller försagt sig.

Denna gigantiska mörkläggning kommer att pågå till den dagen då någon kommer fram till kanten och ser ut i rymden.

Som tur är har ingen människa ännu kommit fram till denna kant...

Jag tyckte inte jag fick någon respons från er som tror att jorden är platt. Kan ni inte kommentera min lilla historia. Vore intressant att få veta hur ni resonerar kring mitt resonemang.
Citera
2017-12-11, 20:37
Medlem
Citat:
Jag tyckte inte jag fick någon respons från er som tror att jorden är platt. Kan ni inte kommentera min lilla historia. Vore intressant att få veta hur ni resonerar kring mitt resonemang.
Din lilla historia ser för mig inte ut som ett resonemang. Men din fråga kanske är, vad händer om kanten upptäcks? Är det slutet på denna diskussion? Kanske men en annan diskussion tar ju genast vid.
Citera
2017-12-11, 20:55
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Din lilla historia ser för mig inte ut som ett resonemang. Men din fråga kanske är, vad händer om kanten upptäcks? Är det slutet på denna diskussion? Kanske men en annan diskussion tar ju genast vid.

Nja. Jag tänkte mer att ni skulle kommentera följande del i historien....

"Något lite senare var det några kloka åldermän som faktiskt konstaterat att jorden är platt.

Detta chockerande fakta måste döljas och hållas hemlig för vanligt folk. Så man hittade på att jorden var en sfär för att lugna massorna. "

Om ni kan förklara detta så vinner ni över mig i plattjordstänket!
Citera
2017-12-11, 21:04
Medlem
Arg-Vikings avatar
Citat:
Nja. Jag tänkte mer att ni skulle kommentera följande del i historien....

"Något lite senare var det några kloka åldermän som faktiskt konstaterat att jorden är platt.

Detta chockerande fakta måste döljas och hållas hemlig för vanligt folk. Så man hittade på att jorden var en sfär för att lugna massorna. "

Om ni kan förklara detta så vinner ni över mig i plattjordstänket!

Och varför skulle man bli lugnare av att jorden är rund undrar jag.
Finns ju såklart ingen logik i skallen på sådana som lever kvar i stenåldern.
Ganska svårt att ta in. Finns det verkligen folk som tror att jorden är platt fortfarande?
Nä kan inte stämma.. dom måste vara troll allihop. Nää...

Har någon träffat en flat-earth människa någon gång? Var den personen blåst överlag? Religiös? Är rätt nyfiken.

Kan bara tänka mig att smått psykotiska svagt sinnade konspirations haschtomtar som isolerat sig från nyheter och tittar på youtube för mycket skulle tro något som detta. Alt. Valfri blåst blondin.
Senast redigerad av Arg-Viking 2017-12-11 kl. 21:15.
Citera
2017-12-11, 21:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arg-Viking
Och varför skulle man bli lugnare av att jorden är rund undrar jag.
Finns ju såklart ingen logik i skallen på sådana som lever kvar i stenåldern.
Ganska svårt att ta in. Finns det verkligen folk som tror att jorden är platt fortfarande?
Nä kan inte stämma.. dom måste vara troll allihop. Nää...

Har någon träffat en flat-earth människa någon gång? Var den personen blåst överlag? Religiös? Är rätt nyfiken.

Kan bara tänka mig att smått psykotiska svagt sinnade konspirations haschtomtar som isolerat sig från nyheter och tittar på youtube för mycket skulle tro något som detta. Alt. Valfri blåst blondin.

De flesta i tråden som tror på en platt jord är religiösa. De tror på en skapelse med jorden i centrum och kan inte acceptera en bild där jorden är en planet i ett ofantligt universum och där människan inte är skapelsens krona. De har helt enkelt mycket svårt för att inte vara i centrum.

Så illa kan det går när man låter tro gå före kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in