2017-12-11, 17:53
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
Det var mot Linköping.
Aha, ok.
Citera
2017-12-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
SS är ju mytomaner som ljugit om AIKs överlägsenhet år efter år. Alla vet att AIK är slut.

Slut är dom inte alls, men hungern verkar vara borta för en hel del där.
Citera
2017-12-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Kanske du kan förklara för mig just vilka lögner man hittar på Sverigescenen?

Ok.
Jag har hunnit samlat mig efter helgen såhär.

Vart vill du att vi ska börja?

Den färskaste lögnen på SS.

En fågel kvittra i mitt öra om fighten emot ryssarna att det var över på närmare 30 sek än 1 minut.
Frågan är varför de inte berättar den fullständiga sanningen utan förvränger den till sin fördel?

Jag antar att du är ganska ny på scenen, men det är verkligen inte ofta Fb erkänner sitt nederlag utan att babbla om att man kom i 30 cm uppförsbacke eller att man kom i tät dimma och glömt linserna hemma blaaaaa blaaaaa blaaaaa.

Fan att filmen inte längre finns på Youtube. FB påstod att de höll jämt emot Lech Poznan vid Fridhemsplan, men där filmen visade något helt annat.... Haha. Därför hoppas man att en rulle från stäket kommer fram där folk kan räkna sekunderna.

Sista dravlet som var här på fb var om ett övertramp ifrån kgb emot 2 fb killar. Har knappt nämnts på SS och enligt min mening varför det inte nämnts någon "dravvel historia" om det, är för att det finns film....

Tack och lov att man inte är involverad längre...
Senast redigerad av Horknullarn 2017-12-11 kl. 19:58.
Citera
2017-12-11, 20:53
Medlem
Jag gillar att WM, i en rapport om sitt box mot Berlin, lyckas nämna AIK fler gånger än BFC... Känner ni er pressade? Känner ni också att en Firman Boys seger över WM hänger i luften?

Btw, gammalt topic men när Bajen skulle möta ryssarna back in the days, va inte de också Zenit St.Petersburg man skulle möta då? Nån bajare kan väl bekräfta
Citera
2017-12-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolnaBoyz
Jag gillar att WM, i en rapport om sitt box mot Berlin, lyckas nämna AIK fler gånger än BFC... Känner ni er pressade? Känner ni också att en Firman Boys seger över WM hänger i luften?

Btw, gammalt topic men när Bajen skulle möta ryssarna back in the days, va inte de också Zenit St.Petersburg man skulle möta då? Nån bajare kan väl bekräfta

Det var det, 2005? Bussen blev stoppad vid norska gränsen. De hade haft match mot Rosenborg och bajen skulle möta Vålerengen i Royal League. Upp emot 100 poliser med helikopter stoppade sonika bussen och följde med oss till svenska gränsen.

Att wm skulle känna sig pressade av Firman Boys?
Senast redigerad av Horknullarn 2017-12-11 kl. 21:29.
Citera
2017-12-11, 22:13
Medlem
Citat:
Dom kom ju utanför er pub, precis som vi gjorde häromdagen i KRAFTIGT numerärt underläge, det finns utmärkta klipp på youtube.
AIK levde mycket på sitt namn dom skapade (välförtjänt på 90-talet).
Men Firman boys precis som AIKs ligist och firmakultur är nog pasé tråkigt nog.

Jag tror att vi i GBG hade kunnat samla ihop 30 man bara som hade sopat hela FB rent på fem röda, så sanslös inaktiva och urusla. Tråkigt för ni hade något bra en gång i tiden.

WM är väl bra på scenen, men i förorten är ni inte så tuffa. Varför då? Inte tillräckligt många? Det va inte så längesedan ett par WM fick tillsägelse att tagga från Gamlestaden eller ta konsekvenserna, rör er inte där ni inte hör hemma. Spela tuffa på arenan istället. Funkar inte lika bra på gatan. Men gais är räddast här i Göteborg, dom håller sig borta från våra områden och dom vet varför.
Citera
2017-12-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgubbe
WM är väl bra på scenen, men i förorten är ni inte så tuffa. Varför då? Inte tillräckligt många? Det va inte så längesedan ett par WM fick tillsägelse att tagga från Gamlestaden eller ta konsekvenserna, rör er inte där ni inte hör hemma. Spela tuffa på arenan istället. Funkar inte lika bra på gatan. Men gais är räddast här i Göteborg, dom håller sig borta från våra områden och dom vet varför.

Att använda vapen istället för nävar är jävla tufft va? Fegt är bara förnamnet
Citera
2017-12-12, 04:07
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Absolut kommer det bli så.
Engelsmännen kommer att åka ner med en trupp, frågan är hur arrangerat det kommer att bli.

Någon allsång i häktet med nationalsången som låt kommer vi nog tyvärr inte få uppleva igen från svensk sida.

Nä, för någon svensk 'ooligan-allsång från häktet lär det inte bli i Ryssland i första taget. Det har du fan rätt i.
För nytt för Rysslands-VM är att alla supportrar måste skaffa ett fan-ID. Och utan det kommer man inte ens in på arenan - eller ens in i Ryssland. Visumkrav annars.

Om man nu överhuvudtaget då får tag i en biljett vill säga ... som verkar krångligare och mer svårt än att vinna på lotto ...

Och om inte det räcker; så står den ryska hårdföra Pappa Batong-sten-ansikte-polisen beredda med sitt vapen klara att klappa till och det stenhårt; och dom lägger ju inte några fingrar emellan - för här ska ju fan inga huliganer statuera några onda exempel (och det har Putin sagt!).

Så lycka till alla presumtiva huliganer.

Lär ju bli en "trevlig" resa på alla sätt och vis.

Men, nä Camp Sweden får nog stå upp för Sverige nuförtiden: https://www.youtube.com/watch?v=QTXWM56iqmc
Citera
2017-12-12, 16:48
Medlem
Citat:
AIK levde mycket på sitt namn dom skapade (välförtjänt på 90-talet).
Men Firman boys precis som AIKs ligist och firmakultur är nog pasé tråkigt nog.

Jag tror att vi i GBG hade kunnat samla ihop 30 man bara som hade sopat hela FB rent på fem röda, så sanslös inaktiva och urusla. Tråkigt för ni hade något bra en gång i tiden.

Ni försöker framställa som Wm att dom står stand by och bara väntar, men du borde veta att det inte är så det sett ut senaste tiden, och då pratar vi inte några 30 vs 30-uppgörelser. Förutom det kringresande mma-sällskapet blir det helt plötsligt inte lika enkelt med planerna med riktiga nummer

Du kan prata hur mycket du vill om slut hit och ohungriga dit, när det väl kommer är det hela AIK som kommer, eller du tror att alla som är att räkna med flytt till månen senaste två åren?
Citera
2017-12-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Ni försöker framställa som Wm att dom står stand by och bara väntar, men du borde veta att det inte är så det sett ut senaste tiden, och då pratar vi inte några 30 vs 30-uppgörelser. Förutom det kringresande mma-sällskapet blir det helt plötsligt inte lika enkelt med planerna med riktiga nummer

Du kan prata hur mycket du vill om slut hit och ohungriga dit, när det väl kommer är det hela AIK som kommer, eller du tror att alla som är att räkna med flytt till månen senaste två åren?

En fråga då till dig som verkar veta. (För ändock verkar detta "Kringresande mma sällskapet") kunna vara 12 vs 25 och ändå plocka skalper emot stora stygga FB. Hur kan det komma sig? Då ni kör mot ajax med yxor och håller jämnt emot Zenit i EN minut, obs läses med saltkaret öppet, men ni kan inte ta ner 12 ynka WM när det är 25 st närvarande Aik. Låter för mig väldigt väldigt skumt. Nästan som att en hund ligger begraven....

Men jo, jag är av den bestämda åsikten att räkna nummer aldrig var en bra grej som infördes på scenen. Är av den bestämda åsikten att fria nummer ska gälla, det man kan ställa på tå för dagen är det som räknas. Men senast det blev box emellan WM och FB med fria nummer så åkte väl FB? Rätta mig gärna om jag har fel.

Och på min tid (låter riktigt gammal nu) så ställdes aldrig någonsin box in, det är också något av en ny företeelse som jag inte gillar....
Senast redigerad av Horknullarn 2017-12-12 kl. 19:54.
Citera
2017-12-13, 04:38
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Och på min tid (låter riktigt gammal nu) så ställdes aldrig någonsin box in, det är också något av en ny företeelse som jag inte gillar....
Jag har i och för sig varit med om att YCG ställt in box halvtimmen innan det skulle smälla. Anledningen som angavs då var att de tyckte att det var varmt så de hade åkt och badat. YCG bör väl dessutom räknas som äldre numera?
Citera
2017-12-13, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Jag har i och för sig varit med om att YCG ställt in box halvtimmen innan det skulle smälla. Anledningen som angavs då var att de tyckte att det var varmt så de hade åkt och badat. YCG bör väl dessutom räknas som äldre numera?

Som sagt. (Jag är uppenbarligen gammal) men jag har aldrig kört YCG eller något yngre tjafs i mitt liv.
Det började komma yngre ligor när jag var aktiv men jag var tydligen för gammal för det redan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in