2017-12-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Verkar som att hon snart är helt ensam:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/familjen-overger-johanna-moller/

Tack för ditt inlägg.

Johanna Möller kommer aldrig begripa och tycka och inse att hon har gjort något som helst fel. Eller varför hon skulle vara olämplig som förälder. En person med den diagnos hon troligen har (bl.a psykopati), har inte samma sätt att tänka som vanligt folk. De har helt andra referensramar och tänker bara på sig själva, ALLTID och i alla lägen.

De som inte tänker likadant är idioter och förtjänar att utnyttjas. Det gäller även de egna barnen och övrig släkt, bekanta och nära vänner - om de har såna, vilket är ovanligt. De begriper inte att det de gör är omoraliskt, eftersom de saknar just moral, empati, skam- och skuldkänslor och självinsikt. Men de vet att andra har nåt som kallas det....föraktligt och svagt i deras ögon.
Citera
2017-12-10, 19:25
Medlem
EndastJag01s avatar
Det måste ju vara lille Yes och jajamänsan som slipper ha JM som vårdnadshavare.
Vilken lättnad!
Även om pappa fastnat i hennes garn så kan de nog klara ut det på egen hand. Nu är ingen fast i garnen...
Citera
2017-12-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det måste ju vara lille Yes och jajamänsan som slipper ha JM som vårdnadshavare.
Vilken lättnad!
Även om pappa fastnat i hennes garn så kan de nog klara ut det på egen hand. Nu är ingen fast i garnen...

Förutom de 3 äldsta vuxna barnen som tvingas leva med efterdyningarna av sin märkliga barndom :-(....men tvillingarna kanske går att rädda till ett normalt liv.
Citera
2017-12-11, 14:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tidigare skönhet och mjukhet hos JM? Där har vi olika uppfattningar (trots att jag har försökt bortse från brottet, därvidlag). Hon ser i.a.f inte trevlig ut. Hatisk framförallt. Tänk om hon blev frisläppt, hemska tanke: det var nog många som då hade fått se om sin säkerhet - inte minst Wenna.

Näringsbrist lider hon inte av. Det serveras bra mat på häkten och i fängelser. Lite d-vitamin i brist på dagsljus kanske hon får, men ingen cava och jätteräkor - eller oxfile'.

14/12, 15/12 och 16/12 blir intressanta rättegångsdagar då bl.a JM själv ska höras.
Det har passerat en del foton i tråden där, åtminstone jag, kunnat skönja en skönhet. Den här t ex:
https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2017/05/johna.jpg

Tack för påminnelsen om datumen.
Citera
2017-12-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det har passerat en del foton i tråden där, åtminstone jag, kunnat skönja en skönhet. Den här t ex:
https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2017/05/johna.jpg

Tack för påminnelsen om datumen.

Ja där ser hon bra ut. Måste vara en gammal bild.
Lite fel om datumen. 18/12 är den intressanta dagen då JM & 2 andra ska höras.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-11 kl. 15:07.
Citera
2017-12-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ja där ser hon bra ut. Måste vara en gammal bild.
Lite fel om datumen. 18/12 är den intressanta dagen då JM & 2 andra ska höras.
Okej.
Du får rapportera på kvällen då, den 18/12.
Kommer nog inte så mycket intressant ur hennes mun då ändå.
Citera
2017-12-11, 16:34
Medlem
Vad hette tvillingsonen till Johanna?
Tvillingdottern vet jag vad den heter.
Kom inte ihåg vad sonen heter.
Citera
2017-12-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad hette tvillingsonen till Johanna?
Tvillingdottern vet jag vad den heter.
Kom inte ihåg vad sonen heter.

Adam. (Adam och Laura)
Citera
2017-12-11, 18:01
Medlem
Citat:
Adam. (Adam och Laura)
Okej så vad det ja, stackars barn.
Citera
2017-12-11, 18:27
Medlem
Citat:
Okej.
Du får rapportera på kvällen då, den 18/12.
Kommer nog inte så mycket intressant ur hennes mun då ändå.

Säkert inte, men jag "imponeras" ändå av hennes tro på att hon själv är både intelligent och intellektuell och kan förmedla det till andra (inte minst till rätten). Intelligent och intellektuell behöver man verkligen inte vara för att vara en bra människa, men att försöka skylta med nåt man inte har, i tron att andra ska tro att man är klok, det är bara pinsamt. Som när hon svänger sig med psykologisnack som inte har den minsta verklighetsförankring.

Det kan, av den orsaken, bli mycket intressant att höra vad hon kommer säga nu.
Citera
2017-12-11, 19:11
Medlem
Citat:
Säkert inte, men jag "imponeras" ändå av hennes tro på att hon själv är både intelligent och intellektuell och kan förmedla det till andra (inte minst till rätten). Intelligent och intellektuell behöver man verkligen inte vara för att vara en bra människa, men att försöka skylta med nåt man inte har, i tron att andra ska tro att man är klok, det är bara pinsamt. Som när hon svänger sig med psykologisnack som inte har den minsta verklighetsförankring.

Det kan, av den orsaken, bli mycket intressant att höra vad hon kommer säga nu.
Hon sitter ju där hon sitter ändå även om hon framförhåller sig själv som intelligent och med sitt psykologiflum och supermamma och tycka synd om sig själv prat.
Citera
2017-12-11, 20:18
Medlem
Citat:
Hon sitter ju där hon sitter ändå även om hon framförhåller sig själv som intelligent och med sitt psykologiflum och supermamma och tycka synd om sig själv prat.

Ja, vi får hoppas det - så att HR inte ändrar straffet till typ 18 år (12 med tredjedelsrabatten) och att hon kommmer ut när hon är 54. Då är hon snart i full färd med sitt vanliga liv och tjafs igen och familjen/släkten får aldrig ro.

En person med en sån störning som JM uppenbarligen har, går inte att bota. Även om somliga kanske tror det. Jag säger återigen; man kan inte bota något som inte finns = empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in