Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-02, 18:32
  #1
Medlem
Fordazs avatar
Mål:
Att gå upp så många kg som möjligt under en 30-dagars period utan att lägga på sig allt för mycket fett.
Jag kommer att fortsätta kuren efter dessa 30 dagar, kommer dock inte att logga dem här.
Före och efter-bilder kan ges till betrodda medlemmar via wickr, pma.

Prepp:
1250mg Test E e5d
50mg Dbol ed
30 iu Slin (Novorapid) (10iu pre / 20iu post workout) 4-5d/w
(Melanotan-2)

Tidigare prepperfarenhet:
Test c/e/p
Anavar
Anadrol
Dbol
Tren E
Susta 250
Susta 350
Osv...


Kost och insulin:
Här kommer mystiken in..
Tänker nämligen hålla kosten hemlig och inte berätta så mycket mer än att jag har rätt bra koll på vad jag pysslar med. Kan dock berätta att jag ligger på mellan 8-10 g kolhydrater per enhet insulin.


Träning:
5-6d per vecka
Varierande träning med låg och högreps varje pass, dropsets, supersets, trisets, 21s osv. God återhämtningsförmåga, så kör generellt sett väldigt krävande pass.

Har tidigare haft rätt hyfsad form på 99 pannor och omkr 7-8%bf, men diverse omständigheter i livet gjorde att det inte blev någon träning, alls.
Nu har jag gått vidare och har vart igång med träningen igen sedan slutet av oktober för att komma tillbaks lite innan jag börjar med preppen.


Start: 80.3kg (2017/12/02)


Redo?
Citera
2017-12-02, 20:12
  #2
Medlem
jag följer haha kötta för i helvete !!!!
Citera
2017-12-03, 01:10
  #3
Medlem
Ett tips är att mäta midjan så du får se var vikten lägger sig.
Citera
2017-12-06, 18:31
  #4
Medlem
Hur går det här vännen?

Dbol = Massa vatten
Test = Lite vatten, sen långsamt.

Inte det bästa om du vill ha "rena" resultat under 30 dagar, men som du skrev, du har ju en längre resa så test e är ju helt logiskt med det i tankarna, sen beror det givetvis på din kost och om du frontar Test, lär den komma igång mkt snabbare.

Om jag hade gissat, 30 dagar, 4kg utan problem utan massa fett/vatten, det borde inte vara helt omöjligt.
Citera
2017-12-06, 20:03
  #5
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Som LotN redan var inne på känns inte upplägget så särskilt optimalt egentligen men då sagan om vad som är planerat efter dessa 30 dagar är okänt är det ju svårt att avgöra om det här valet kanske har andra fördelar.

Ett par spontana tips om du vill maxa utväxlingen på 30 dagar är att kombinera snabba prepp istället för att gå väldigt högt på ett preparat, i synnerhet testo skulle jag säga, men om man vill dra i sig över grammet så skulle nog varenda vettig bodybuilder förespråka fler injektioner för att inte skjutsa på blodfetterna i onödigt höga peakar. 1ml test e 250mg ed, vilket ger 1,7g lite drygt i veckan, är en inte alltför ovanlig modell för grunden i många tyngre gubbars kurer.

Förstår att du inte är så sugen på att lägga om kursen nu men ett bra tips om du vill ha ett optimalt upplägg för maximal viktökning (fokus LBM givetvis inte bloat) är att stacka test prop, mast propp, NPP eller tren A samt oxar eller anavar. Vill man inte gå riktigt så långt så skulle en stack på 500mg test prop ew, NPP på 8mg/kgkv ew samt oxar 25-50mg ed ge ALLA med en fräsch kropp och rätt näringsrutiner en rejäl viktökning. Att gå så högt på testot som över grammet ger bara högt blodtryck och taskiga blodvärden enligt de flesta som har koll på fysiologi, endokrinologi och BB.


Ska dock bli kul å se hur detta går! Kör hårt å glöm inte spenaten.


Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-09, 13:47
  #6
Medlem
Fordazs avatar
Update #1 - Dag 1/30

Vad vore en planerad kur utan lite influensa och extrem stress på företaget?
Typiskt att det sker just nu, men är glad över att jag inte hann börja med preppen.
Jag har, pga detta, under den senaste veckan inte haft varken haft tid eller energi att pysa iväg till gymmet, så kurstarten blir därför flyttad till idag istället.
Lite småsurt när man har peppat sig själv inför det här. Feber, sömn och återhämtning är det som agendan har bestått av de senaste dagarna.
Trist, men det kunde vart värre!

Det blir en liiiiten ändring av den planerade kuren:
Testot kommer inte spikas var 5e dag, då det som Popeye själv säger, inte finns någon vits med det när det ligger så pass högt, samt att jag slipper spika 2 områden vid samma tillfälle - rätt skönt. Är absolut inte nålrädd, men tycker det är fruktansvärt tråkigt att spika..

Så, detta blir det nya upplägget:
500mg Test E EoD (1000mg 2x front)
50mg Dbol ED
30iu Slin ED (Novorapid) (10 iu pre + 20 iu post workout)
(Melanotan-2)


Hur som haver, nu är kroppen frisk och redo för att slaktas. På riktigt.

50mg ryssar och första stick på 1000mg tidigt imorse.
Rygg och vader på schemat.

BW kurstart: 80.3kg (2017-12-09)
BW nu: 80.3kg (+0.0kg) (2017-12-09)
Dagar kvar: 30


NU JÄVLAR KÖR VI!!!
Citera
2017-12-09, 14:37
  #7
Medlem
Fordazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
jag följer haha kötta för i helvete !!!!
Kul med finbesök! Det vet du att jag gör !

Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Ett tips är att mäta midjan så du får se var vikten lägger sig.
Hehe, jo då, håller att koll på midjemåttet
Målet är ju, som tidigare nämnt, att se hur mycket jag kan öka under dessa 30 dagar men
Form > Kroppsvikt, alla dagar i veckan

Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Hur går det här vännen?

Dbol = Massa vatten
Test = Lite vatten, sen långsamt.

Inte det bästa om du vill ha "rena" resultat under 30 dagar, men som du skrev, du har ju en längre resa så test e är ju helt logiskt med det i tankarna, sen beror det givetvis på din kost och om du frontar Test, lär den komma igång mkt snabbare.

Om jag hade gissat, 30 dagar, 4kg utan problem utan massa fett/vatten, det borde inte vara helt omöjligt.
Ja hade kuren enbart varat i 30 dagar så kan jag hålla med om att det hade funnits mycket bättre alternativ. För mig är frontning en självklarhet, så kanske borde ha skrivit det.
Räknar med att lägga på mig en del vatten och räknar även med det i viktuppgången då det är svårt att veta hur mycket av det som är LBM, men har åtminstone turen med mig att vattnet lägger sig på rätt ställen.
Ser oftast bara större ut, men tappar inte så mycket konturer (om jag inte går apeshit på carbs och kollisar då, moonface deluxe )

Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Som LotN redan var inne på känns inte upplägget så särskilt optimalt egentligen men då sagan om vad som är planerat efter dessa 30 dagar är okänt är det ju svårt att avgöra om det här valet kanske har andra fördelar.

Ett par spontana tips om du vill maxa utväxlingen på 30 dagar är att kombinera snabba prepp istället för att gå väldigt högt på ett preparat, i synnerhet testo skulle jag säga, men om man vill dra i sig över grammet så skulle nog varenda vettig bodybuilder förespråka fler injektioner för att inte skjutsa på blodfetterna i onödigt höga peakar. 1ml test e 250mg ed, vilket ger 1,7g lite drygt i veckan, är en inte alltför ovanlig modell för grunden i många tyngre gubbars kurer.

Förstår att du inte är så sugen på att lägga om kursen nu men ett bra tips om du vill ha ett optimalt upplägg för maximal viktökning (fokus LBM givetvis inte bloat) är att stacka test prop, mast propp, NPP eller tren A samt oxar eller anavar. Vill man inte gå riktigt så långt så skulle en stack på 500mg test prop ew, NPP på 8mg/kgkv ew samt oxar 25-50mg ed ge ALLA med en fräsch kropp och rätt näringsrutiner en rejäl viktökning. Att gå så högt på testot som över grammet ger bara högt blodtryck och taskiga blodvärden enligt de flesta som har koll på fysiologi, endokrinologi och BB.


Ska dock bli kul å se hur detta går! Kör hårt å glöm inte spenaten.


Mvh,

-Alfred

Hej!
Det är alltid kul att läsa dina inlägg, konstruktiv kritik eller beröm och motivation, och bra skrivet med utförlig information!
Har en långsiktig plan, så tror mitt upplägg kan fungera rätt bra, men är medveten om att jag hade kunnat maximera 30 dagar på flertal vis.
Hade jag klarat av det så hade jag förmodligen slängt in både oxar och tren i mixen, men mår inte alls bra av oxar och tren blir det mycket utav senare i kuren!
Möjligt att jag skriver en rapport om den fortsatta kuren, men har aldrig fört logg över kurandet tidigare så vill se vilken respons jag får och se om jag trivs med att skriva kurrapporter innan jag lovar för mycket.
Har dock läst din kommentar och tog mig en funderare ang att spika mindre mängder men oftare, och kom fram till att det ligger mycket i det du säger, så det blev faktiskt en ändring där!
Kul att du tar dig tid och läser och svarar! Spenaten är ju en stapel, hur skulle jag kunna glömma den ?
Citera
2017-12-09, 22:31
  #8
Medlem
får jag fråga av ren egen nyfikenhet varför du har endast ett intag av dianabol när du ändå kör 50 mg?

finns det något syfte med det?

om inte, vore det inte mer optimalt att sprida ut till åtminstonde 2 - 3 intag per dag då dianabol har half life på endast 3-5 timmar om jag minns rätt nu vilket är extremt kort även för en oral AAS och då givetvis med grund tanke att få jämnare nivåer
__________________
Senast redigerad av Max-gainz 2017-12-09 kl. 22:34.
Citera
2017-12-10, 07:36
  #9
Medlem
Fordazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
får jag fråga av ren egen nyfikenhet varför du har endast ett intag av dianabol när du ändå kör 50 mg?

finns det något syfte med det?

om inte, vore det inte mer optimalt att sprida ut till åtminstonde 2 - 3 intag per dag då dianabol har half life på endast 3-5 timmar om jag minns rätt nu vilket är extremt kort även för en oral AAS och då givetvis med grund tanke att få jämnare nivåer

Jag har visst en del att lära om att skriva rapport, det märker jag nu.
Skall försöka skriva mer utförligt för att inte skapa någon onödig förvirring
Jag delar vanligtvis upp doseringen på dbol till 3-4 ggr/dag beroende på dosering - Högre dosering = Fler doseringstillfällen, pga de anledningarna du nämnde. Det var en ren tillfällighet att det endast blev 1 intag.
Jag vet att det råder delade åsikter om huruvida man skall inta Dbol - Vissa förespråkar att inta allt innan träning, andra väljer att dela upp doseringen i ett flertal lika stora doser och vissa tar bulken av dosen innan träning och sedan resterande utspritt över dagen.
Alternativ 2 fungerar bra på mig, identiska doser utspritt över dagen.
Citera
2017-12-10, 14:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordaz
Jag har visst en del att lära om att skriva rapport, det märker jag nu.
Skall försöka skriva mer utförligt för att inte skapa någon onödig förvirring
Jag delar vanligtvis upp doseringen på dbol till 3-4 ggr/dag beroende på dosering - Högre dosering = Fler doseringstillfällen, pga de anledningarna du nämnde. Det var en ren tillfällighet att det endast blev 1 intag.
Jag vet att det råder delade åsikter om huruvida man skall inta Dbol - Vissa förespråkar att inta allt innan träning, andra väljer att dela upp doseringen i ett flertal lika stora doser och vissa tar bulken av dosen innan träning och sedan resterande utspritt över dagen.
Alternativ 2 fungerar bra på mig, identiska doser utspritt över dagen.


ahh okej då är jag med ^^

ahh när man skriver rapport så är det ju trevligt om man skriver det så utförligt som möjligt just för att det är extremt svårt för någon annan att förstå sig på hur seriöst allting ska tas i skrift språk, sen vill man ju givetvis få så bra översikt som möjligt då det är fler än mg doseringar utav vissa prepp som kan ge eventuella konsekvenser osv...

sen kan det också vara smart om du har någon nybörjare som läser din tråd och får för sig att göra samma sak :P givetvis är du inte ansvarig för det men ändå ^^

inte meningen att slå dig på fingrarna utan som sagt enbart av nyfikenhet :P
Citera
2017-12-10, 21:37
  #11
Medlem
Fordazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
ahh okej då är jag med ^^

ahh när man skriver rapport så är det ju trevligt om man skriver det så utförligt som möjligt just för att det är extremt svårt för någon annan att förstå sig på hur seriöst allting ska tas i skrift språk, sen vill man ju givetvis få så bra översikt som möjligt då det är fler än mg doseringar utav vissa prepp som kan ge eventuella konsekvenser osv...

sen kan det också vara smart om du har någon nybörjare som läser din tråd och får för sig att göra samma sak :P givetvis är du inte ansvarig för det men ändå ^^

inte meningen att slå dig på fingrarna utan som sagt enbart av nyfikenhet :P

Absolut, du har helt rätt i det du säger, mycket värt att tänka på!
Du slår mig inte på fingrarna Konstruktiv kritik är bra!
Citera
2017-12-10, 21:57
  #12
Medlem
Att blasta igång dom där sakerna samtidigt i dom doserna låter som ett bra sätt att bli en vattenballong. Särskilt med tanke på att du inte nämnt någon AI.

Och jag menar inte bara lite svullen, utan verkligen vattenballong som orsakar alla möjliga problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback