2017-11-23, 04:19
Medlem
Har hovrätten meddelat dom än?

Det är upprörande hur lätt föräldrar kommer undan med att ha ihjäl sina barn, eller underlåta att skydda dem när de vet att partnern är opålitlig.
Citera
2017-11-23, 09:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Har hovrätten meddelat dom än?

Det är upprörande hur lätt föräldrar kommer undan med att ha ihjäl sina barn, eller underlåta att skydda dem när de vet att partnern är opålitlig.

Ja, det händer upprörande ofta. Och NÄR det blir straff, så blir straffet lägre än när en vuxen människa har dödat en annan, icke-besläktad vuxen människa. Jag begriper inte detta - att döda sitt eget, hjälplösa lilla barn borde ju ses som det absolut värsta brott man kan begå? Men det är precis som att barn och särskilt då spädbarn ses som mindre värda? Försumbara? Kan det vara något gammalt som sitter i sedan den tiden, då spädbarnsdödligheten var stor och alla räknade med att en stor del av dem skulle dö ändå, så att man försökte att inte utveckla känslor för dem?
Citera
2017-11-23, 21:03
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
varför mamman inte är med vet väl admin i den gruppen.....fråga där. Dom vet ju allt !😕😈

Vad har du emot gruppen? Sedan Micke Bergström försvann så har det blivit en väldigt bra grupp
Senast redigerad av janibollen 2017-11-23 kl. 21:12.
Citera
2017-11-24, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det händer upprörande ofta. Och NÄR det blir straff, så blir straffet lägre än när en vuxen människa har dödat en annan, icke-besläktad vuxen människa. Jag begriper inte detta - att döda sitt eget, hjälplösa lilla barn borde ju ses som det absolut värsta brott man kan begå? Men det är precis som att barn och särskilt då spädbarn ses som mindre värda? Försumbara? Kan det vara något gammalt som sitter i sedan den tiden, då spädbarnsdödligheten var stor och alla räknade med att en stor del av dem skulle dö ändå, så att man försökte att inte utveckla känslor för dem?
Ja det är förskräckligt.
Små barn som behöver a l l t. Totalt utlämnade och fullkomligt hjälplösa. Sin egen avkomma. Skaka och klämma och bryta och göra illa tills de lär sig att inte ens skrika.

Det är så mycket jag vill säga om det här att jag inte säger mer alls. Sveket av domstolarna, den sk lagen, som ens lyssnar på svammel om konstiga sjukdomar när föräldrarna uppenbarligen vanskött och misshandlat ihjäl. En hungrig liten flicka. Lilla livet, det mest värdefulla som finns.

Tillsammans och i samförstånd, med uppsåt eller av oaktsamhet.
Citera
2017-11-26, 14:55
Medlem
Citat:
Det är märkligt. I USA kan rättsläkare som sitter i rätten och sår tvivel genom att säga att det alltid finns en möjlighet att den här-eller-den-här ovanliga diagnosen kan varit inblandad, tjäna mycket pengar. Men så kan det ju inte vara i Sverige? Jo om de misstänkta varit rika eller haft rika anhöriga som betalat under bordet, men så är det ju definitivt inte i detta fallet. Vad får dessa "rättsläkare" ut av att hindra rättvisan från att ha sin gång..?

Alla sakkunniga vittnen, kallade av någondera parten i Sverige får ekonomisk ersättning av Staten. Så i Sverige uppfattas det som "gratis". Så slutsatsen för de svenska förhållanden är nog mest "äran" att ha fått igenom sin framställan. Vad rättsläkaren som kallades av Försvaret får ut av sina påhitt i detta fall är antagligen berömmelse bland medlemmarna i Advokatsamfundet som är offentliga biträden för de åtalade. Advokaterna ifråga vet förstås vilka som "tillhör" den här "sekten" som hjälper misstänkta och åtalade att slippa fällande domar. Med "sekten" menar jag de som konsekvent misstror barn, barns utsagor och symtom. I USA har vi en hel samling med advokater och sakkunniga som släpper de mindre lönande fallen till förmån för sådana som betalar mest och bäst. I Sverige är det mer en fråga om makt och ära.
Citera
2017-11-26, 17:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Ja det är förskräckligt.
Små barn som behöver a l l t. Totalt utlämnade och fullkomligt hjälplösa. Sin egen avkomma. Skaka och klämma och bryta och göra illa tills de lär sig att inte ens skrika.

Det är så mycket jag vill säga om det här att jag inte säger mer alls. Sveket av domstolarna, den sk lagen, som ens lyssnar på svammel om konstiga sjukdomar när föräldrarna uppenbarligen vanskött och misshandlat ihjäl. En hungrig liten flicka. Lilla livet, det mest värdefulla som finns.

Tillsammans och i samförstånd, med uppsåt eller av oaktsamhet.

Det är ännu mer obegripligt när man har barn själv, tror jag...

Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Alla sakkunniga vittnen, kallade av någondera parten i Sverige får ekonomisk ersättning av Staten. Så i Sverige uppfattas det som "gratis". Så slutsatsen för de svenska förhållanden är nog mest "äran" att ha fått igenom sin framställan. Vad rättsläkaren som kallades av Försvaret får ut av sina påhitt i detta fall är antagligen berömmelse bland medlemmarna i Advokatsamfundet som är offentliga biträden för de åtalade. Advokaterna ifråga vet förstås vilka som "tillhör" den här "sekten" som hjälper misstänkta och åtalade att slippa fällande domar. Med "sekten" menar jag de som konsekvent misstror barn, barns utsagor och symtom. I USA har vi en hel samling med advokater och sakkunniga som släpper de mindre lönande fallen till förmån för sådana som betalar mest och bäst. I Sverige är det mer en fråga om makt och ära.

Det är så man mår illa...
Citera
2017-11-27, 04:14
Medlem
Citat:
Det är ännu mer obegripligt när man har barn själv, tror jag...

Justitia är en korrumperad bluff
Citera
2017-11-27, 16:29
Medlem
Citat:

Jag tror inte att de får mer än vad poliser och andra vittnen får: Reseersättning och förlust av arbetsinkomst max 300:-. Fast sen kan de självklart skriva intyg på Försvarets begäran och då kanske ersättningarna hamnar i Försvarets kostandsdebiteringar (plus moms).
Citera
2017-12-07, 20:27
Medlem
Stupido86s avatar
Fattar inte varför mamman aldrig är på förhandlingarna.
Pappan sitter där trots sjukdomar, dåligt mående och obehag.
Men mamman klarar inte ens av det.
Köper inte hennes dåliga mående, hon vill måla upp sig som ett offer och jag kräks.

Hon har ju mått toppen resten av tiden.
Vet att flera har sett henne hänga på Liseberg och hon verkar leva livet som ingenting har hänt.
Om man lyssnar på rykten så ska ju hon ha gått vidare helt och hållet nu..
Nån som kan bekräfta det?
Citera
2017-12-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Fattar inte varför mamman aldrig är på förhandlingarna.
Pappan sitter där trots sjukdomar, dåligt mående och obehag.
Men mamman klarar inte ens av det.
Köper inte hennes dåliga mående, hon vill måla upp sig som ett offer och jag kräks.

Hon har ju mått toppen resten av tiden.
Vet att flera har sett henne hänga på Liseberg och hon verkar leva livet som ingenting har hänt.
Om man lyssnar på rykten så ska ju hon ha gått vidare helt och hållet nu..
Nån som kan bekräfta det?
Sant....har ändrat mig i vad jag tror....erika snyftar av sig på andras bekostnad och får betalt för sitt agerande...ni kommer få en chock som heter duga snart....så ni som verkligen tror gott om e får på skallen snart! Lovar!
Citera
2017-12-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det som gör mig så otroligt trött är att hans vänner och släkt (även om ni två inte hör till dem) sitter och skriver skit om Erika. Jag har läst hela FUP vilket åtminstone en av er inte har. Läser man den och reflekterar hur det med största sannolikhet gått till så kan man säga att Erika litade för mycket på Alex, vilket hon inte borde göra. Hon fick från början höra hur fantastisk han var med barn.. Hon kände sig dum för att hon inte var lika lyckad

Hon skulle följa sina instinkter mer, men det tragiska var/är att hon hade ingen här nere förutom Alex släkt. När det gäller hennes övriga "sk närstående" finns där så mycket i övrigt att önska så jag blir förbannad.

Jag hade aldrig skrivit förgående inlägg om det inte varit en ren smutskampanj mot henne och ett sätt att höja Alex. Det hans släkt och vänner gör är definitivt inte till hans fördel. Jag tror att fler som läst FUP kommer att bli förbannade till sist.

Den som systematiskt sitter och skriver och förvränger verkligheten är chris 7209 och det ska h*n fan inte ha gjort oemotsagt.
Tycker du ska öppna ögonen nu och fundera på om erika verkligen är lammungen i detta....du kommer få en överaskning som heter duga snart...då förstår du nog att hon inte är någon lammunge utan stora stygga vargen....vänta o se😉😉😉😉😀😀😀😈
Citera
2017-12-10, 10:48
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Sant....har ändrat mig i vad jag tror....erika snyftar av sig på andras bekostnad och får betalt för sitt agerande...ni kommer få en chock som heter duga snart....så ni som verkligen tror gott om e får på skallen snart! Lovar!

Citat:
Tycker du ska öppna ögonen nu och fundera på om erika verkligen är lammungen i detta....du kommer få en överaskning som heter duga snart...då förstår du nog att hon inte är någon lammunge utan stora stygga vargen....vänta o se😉😉😉😉😀😀😀😈

Oj, du låter arg. Vad menar du med att hon får betalt?
Sen viktigaste av allt, vad kommer hända?

Alltid ansett att Erika har lika mycket om inte mera skuld i att Hailey dog.
Ett scenario är att hon visste om att Alex skadade henne långt innan hon dog.
Eller så är hon så smart och manipulativ som många vittnat om och är den som skadat Hailey. Sen gjort allt för att lägga över skulden på Alex...

Men berätta mer om Erika nu och vad det är som kommer hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in