2017-12-09, 19:24
Medlem
FedupFlorences avatar
Trots att vi har byggt upp vårt samhälle efter hur människor i stort handlar är det ibland svårt att förstå enskilda människors handlingar. Man vill ibland tro att man kan förstå andra någotsånär utifrån sin egen horisont och kemi. Är man en välfungerande realistist och tom av svartsint karaktär tror man sig kanske iaf möjligtvis kunna förstå vad som föranledde den här gärningen. Men har du inte kemin för våld vet du egentligen inte någonting. Och har du lust för våld och brist på empati behöver du ändå inte veta någonting om Madsen.

Vi ser till de studier som finns men individerna som kan observeras är för få för att ge en applicerbar kunskapsbild. Individer liknande Madsen har sannolikt alltid funnits och lär sannolikt alltid finnas. En del har blick för psykiatri och är inte intresserade av en minuts frivilligt umgänge med någon som slår an ens eget obehag. Någon annan försörjer sig på att leta och skriva historier och går kanske därför längre än den som kan "klocka ut" skulle göra. Jag hade inte lagt en minut med P.M. i hans båt men jag kan inte se något som kan lastas K.W.
Citera
2017-12-09, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej det sa jag inte. Men den eventuellt upplevda triggern kan mest ha funnits i Madsens hjärna. Eller så sade Wall chokladpudding och så var det en signal för honom. Tror vi aldrig kommer bli klara över motivet här. Det av Madsen upplevda motivet.

Jag har under en period av livet regelbundet träffat en man som strax därefter debuterade som sexualsadistisk styckmördare. Det är anekdotisk bevisföring, jag vet, men jag vet hur det kan vara. Där uppgav mördaren att det inte fanns nån trigger, utan mordet skedde utom hans egen kontroll. Säkert ett sätt att slippa ta ansvar för handlingen, och jag tror inte vi kommer få så många svar från Madsen angående motiv.

Tror inte att det är så enkelt att allt hände helt plötsligt i Madsen,s skeva hjärna, något i KW,s väsen eller handlingar gjorde att han gick igång.

Klart att de som gör sådana här vidriga handlingar försöker urskulda sig med att det bara hände helt plötsligt men det är inte trovärdigt och framförallt så är valet av offer tydliga spår på att något sparkar igång dem, vad det nu kan vara får väl psykiatrikerna gräva fram menjag tror inte på att det bara plötsligt händer med vilken som helst, det är något hos offret som triggar dem.
Citera
2017-12-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det är svårt sia om vad som kunde hindrat PMs överfall - förutom att hon aldrig satt sig i hans plåtgrotta.
PM ser ju inte så stor och stark ut - risken att ett överfall misslyckas var nog betydligt större enligt PMs kalkylerande om KW inte varit helt ensam med honom. Var upprinnelsen att PM blev avvisad när han förväntade sig sex med KW, så hade nog inte denna förväntan uppstått om fler, t ex pojkvännen, varit med ombord.

I USA är skjutvapen mycket vanliga - det är lätt att tvinga någon under vapenhot eller till och med döda någon utan att ens vara nära vederbörande. PM verkar inte haft något skjutvapen enligt vad som framkommit.
Kniv lär vara det vanligaste mordvapnet i Sverige. På köksavdelningen på ett stort möbelvaruhus var det en man som slet till sig en kniv och mördade en man och en kvinna mitt bland kunder.

I en liten trång plåtburk och med en så pass förhärdad GM som PM, hur lätt hade han inte kunnat gå bakom ryggen på pojkvännen och skurit av honom halsen bakifrån? Och sedan hade det bara varit PM och Kim kvar. Jag tycker nästan att det låter trovärdigare om PM påstått att han satt av dem tillsammans och troligt då att de försvunnit tillsammans på någon gemensam utflykt. Dessutom så hade ju ingen ringt till polis och larmat om de anhöriga trott att de var tillsammans. Kanske först under Fredagen. Men då hade PM varit hemma för länge sedan. Duschat och hunnit göra av sig med mordkläder. Hade han sänkt Nautilus utan att vara eftersökt så hade polisen inte väntat honom i land. Så jag tror inte det spelat någon roll om Kim hade haft pojkvännen med sig på Nautilus alls. Lite mer jobb för PM men för övrigt fler fördelar för honom.
PS. PM förväntade sig inte sex med KW. PM tycks vara sexualsadist/lustmördare. Sexualsadistens fetisch är lidande.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-09 kl. 20:08.
Citera
2017-12-09, 20:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror inte att det är så enkelt att allt hände helt plötsligt i Madsen,s skeva hjärna, något i KW,s väsen eller handlingar gjorde att han gick igång.

Klart att de som gör sådana här vidriga handlingar försöker urskulda sig med att det bara hände helt plötsligt men det är inte trovärdigt och framförallt så är valet av offer tydliga spår på att något sparkar igång dem, vad det nu kan vara får väl psykiatrikerna gräva fram menjag tror inte på att det bara plötsligt händer med vilken som helst, det är något hos offret som triggar dem.

Det har ju varit några diskusjoner tidigare i tråden angående det at Kim Wall hadde rött hår, något som Madsens mor också hadde. Det var vel också några bilder av en rödhårig kvinna från denna pervoklubb Madsen freventerade.( kommer inte ihåg så noga).
Citera
2017-12-09, 20:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
JAG LÅSER TRÅDEN FÖR ATT STÄDA!

Det är otroligt tråkigt när nästan alla inlägg de senaste dagarna i denna tråd är OT. Eftersom alltför många har svårt att fatta vad tråden handlar om måste jag rensa så in i helvete ikväll. Här kommer ett antal ämnen som otroligt nog inte har med tråden att göra:

- att man som kvinna alltid ska anta att män är onda varelser som vill våldta och döda kvinnor. Det gör nämligen du. Det är därför du fått alla dina barn genom jungfrufödsel.
- att kvinnor därför aldrig någonsin borde vara ensamma med män.
- att konstgjord befruktning och celibat är bäst.
- att kvinnor alltid ska ha med sig en manlig livvakt på jobbet.
- att kvinnor inte borde bli journalister utan istället jobba med manikyr.
- att vara kvinnlig journalist i just Norden är ett av världens farligaste jobb. Det dödas nämligen mer kvinnliga journalister i sitt jobb än kvinnor i relationer.
- att du är rädd för att gå ut på kvällen på fast mark i en tråd som handlar om ett mord i en båt.
- att du minsann aldrig skulle åka ubåt med en man. Och upprepa det i minst 3 inlägg per dag.
- att du är världsbäst i ditt yrke och har minst 2 högskoleutbildningar.
- att du är/var världsbäst som föräldrar.
- att om ditt barn ändå t ex blivit narkoman så är det så klart inte ditt fel.
- att om någon annans barn blivit lustmördat av en dåre, så är det ändå så klart offrets föräldrars fel. I synnerhet om de uppfostrat henne till att bära kjol och ha sex.
- att KW:s pojkvän så klart inte sörjer för de hade ju inte varit ihop i 10 år, utan han festar och knullar säkert runt nu just nu, för det skulle du göra efter ett så kort förhållande.
- att allt är MEMA-männens fel att KW är död även fast ingen sådan befann sig på ubåten.

Har du behov av att diskutera några av dessa ännen samt #metoo och feminism, så får du välja ett annat delforum. Gör du det i den här tråden får du som vanligt skylla dig själv om du får en varning.

/MOD
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-12-09 kl. 21:00.
Citera
2017-12-09, 21:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
MEN FÖR BÖVELN!

Över 80 inlägg borttagna det senaste dygnet av mig. Och en hel mängd av varningar utdelade. Finns bara ett ord att säga i det här läget:

SKÄRPNING!

/MM

Citera
2017-12-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför vinkade de av henne då?

Fick de vara med på intervjun - men inte på ubåtsfärden? Eller fick de inte vara med på något av dessa, men valde ändå att komma till hamnen för att vinka av Kim för att sen återvända hem igen?

Det låter ju lite märkligt..

Och hur skulle Madsen ha motiverat att de inte fick följa med på ubåtsturen om nu intervjun redan var avklarad och det fanns onekligen plats för dem båda ombord?

Det blir intressant att få läsa FUP en vacker dag.
Citera
2017-12-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Inte ens om man googlat i augusti hade man hittat en hel del suspekt. Madsen verkade vara en kuf, svår att samarbeta med, eldsjäl, och en något udda sexualitet. I n g e t av detta är alarmerande på något enda sätt.

Madsen har aldrig varit åtalad för eller dömd för våldtäkt eller något annat våldsbrott, enligt denna googling.

Ingen människa hade kommit till skada vare sig av Madsen eller ubåten.
Att Madsens mörka sidor skall ha varit googlingsbara, före eller under ett tidigt skede av den här historien, är en trådsanning.
Citera
2017-12-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
I och för sig så var det Arbogafallet jag tog upp i mitt exempel för att visa skevheten i vad som är okey att diskutera och inte.

Någonstans gnager tvivlet på hur KW tänkte och värderade situationen som hon utsatte sig för, visst hon var ung och unga människor är mer riskbenägna men det verkar som om all riskanalys från kvinnor lyser med sin frånvaro vilket är obehagligt.
(Min fetning) OK my bad.
Citera
2017-12-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fick de vara med på intervjun - men inte på ubåtsfärden? Eller fick de inte vara med på något av dessa, men valde ändå att komma till hamnen för att vinka av Kim för att sen återvända hem igen?

Det låter ju lite märkligt..

Och hur skulle Madsen ha motiverat att de inte fick följa med på ubåtsturen om nu intervjun redan var avklarad och det fanns onekligen plats för dem båda ombord?

Det blir intressant att få läsa FUP en vacker dag.

I mina ögon ser själva utkikstornet ganska trångt ut på bild. Knappast plats för fler än 2 personer däruppe. Kan det ha varit orsaken och att PM sa det till dem, för att slippa dem? Att pojkvännen och kompisen helt enkelt inte fick plats där uppe?

Men sen hände något mer, antagligen i huvudet på PM...och han gav utlopp för en het önskan han hade burit på länge?

Om de närstående åkte hem eller satt och väntade är inget vi vet ännu, eftersom i.a.f pojkvännen verkar ha yppandeförbud men det är verkligen intressant. Var det inte så att pojkvännen skulle ha hämtat KW klockan 22.00? Är en aning osäker på det, men har en stark känsla av att ha läst detta i ett tidigt skede. Han kan ha trott att det ändå var lugnt. PM och KW var "lite försenade".

Vi vet inte heller hur länge efter avfärden som KW smsade eller ringde sin pojkvän innan förbindelsen bröts. Kanske hon hann smsa att hon började bli rädd och osäker?

Därför hade just deras mobiler varit av värde att hitta. Även vad som kan ha funnits på PMs mobil....Men vad vet vi?

Denna månad, antagligen före jul, är FUP klar och då får vi nog veta lite mer.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-09 kl. 22:54.
Citera
2017-12-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Att Madsens mörka sidor skall ha varit googlingsbara, före eller under ett tidigt skede av den här historien, är en trådsanning.

Det är väl vad man kan tänka sig, eftersom hant.o.m har erkänt att har styckat KWs kropp. Varför skulle han annars ha gjort det??? Plus de upplysningar som kommit fram om hans udda böjelser, efter att han greps?
Citera
2017-12-09, 22:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Det är den där boken Djursing - or what's his face - skrev om Madsen. det är väl där den ohyggligt uppförstorade verktygskastarepisoden nämns. Kanske även Madsens vana att bli osams med journalister också. Hans öppna förhållande? Intresset för icke-vanilj-sex? Möjligt, men inget av de grejerna tänder ju några varningslampor när det kommer till risken att bli mördad.

Dessutom ska man veta att den där Djursing har ju också en agenda, han vill ju rita en bild av Madsen. Jag har inte läst boken, men det verkar ju inte vara en hyllningsbiografi. Han har velat visa upp Madsen med iaf några brister.

Jag tror att om man kollade upp Madsen sommaren 2017 så fanns det inget avskräckande, om man inte råkar vara en extremt konflikträdd och osäker människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in