2017-12-09, 13:28
Medlem
"Tänk hund, tänk häst, tänk båt"
Vad var det Jenven ville ha sagt utan att säga det rakt ut?
Hund - Thom*as St*enberg
Häst - Kl*as Malmgr*en
Båt - ?
Gemensam nämnare?
Helena och Urb*an Ahl*in?
UrA kusin med KM
UrA vän med TS, båda lärare
TS Helenas hundkompis
Helena förtjust i TS. PR retade henne för det.
Efter att TS kom på tal i tråden dolde TS sina vänner på Facebook.* MRö och TS hade varandra som vänner på fb men det upphörde vid denna tidpunkt.. Betyder det något?
Åter igen, båt. Vem var på båten på dagen? Det kan vara nyckeln till den gemensamma nämnaren.

Roffeboy skriver i inlägg 14415, "Det måste ju vara många med mig som haft TS som gympalärare genom åren!?

Han var en klurig filur, han var en sån som vände kappan efter vinden. Han var som två (minst) personer beroende på i vilken sammanhang och vem han pratade med. Han var en helt ok lärare, men ytterst speciell. Vet att många tjejer upplevde honom som 'sliskig' även om de ansåg honom vara 'snygg'."

Och i inlägg 14421, " Minns honom som lynnig. Han kunde säga en sak medan hela hans uttryck sa nåt annat. Men just detta att han växlade sitt sätt snabbt, kan inte beskriva tydligare. Det är ju ett bra tag sen."
Citera
2017-12-09, 13:42
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tror också att det "låg i luften". Jag tror att Helena nämnde i telefon att "någon" var kärvänlig. Jag tror också att hon sa namnet. Men det nekas ju till det av Ulrika eller polisen. Därför bad hon henne att ta taxi. Dom visste väl hur denne man är. Det verkar inte som helenas familj vill/vågar gå till botten med detta. De verkar jävligt rädda. Någon skrev ju här att helenas syster inte vågade ha sina barn ute i trädgården själva. Att hon är nojig. Då förstår man att dom tiger. Så länge dom tiger kommer inget hända. Dom klämmer på informationen. Jag kan inte tycka synd om dom faktiskt. Inte när det gått 25 år och dom sytt ihop käften.Då förblir det olöst.

Ligger nog en hel del i det Twiggy!
Citera
2017-12-09, 14:15
Medlem
Grandpas avatar
Nu ska jag inte förstöra något men det börjar bli ganska trevligt att läsa tråden igen!
Inga hugg o slag på länge!
Citera
2017-12-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Åter igen, båt. Vem var på båten på dagen? Det kan vara nyckeln till den gemensamma nämnaren.

Jag tror inte på att kopplingen finns där. Helena rörde sig i kretsar med flitiga seglare som H*nr*k J*ng*rt och M*ka*l Br$nnh*g*n, men har väldigt svårt att tro på inblandning därifrån.

Hur det var med ev. koppling till superseglaren P*r Åh*b* vet jag inte.
Citera
2017-12-09, 14:51
Medlem
Twiggygirls avatar
Sammanfattningsvis så förstår jag ingenting i detta spel som polis, radio skaraborg och Helenas familj håller på med. Vill inte snacka skit om familjen, men vad vill dom? Vad vill dom att Mariestadsborna ska "börja minnas" efter 25 år...Samtliga nämnda VET namnet och släpper det inte. Men varför släppa det egentligen? Om det vore en känd person typ M.R, vilket det tydligen inte är, skulle jag förstå. För då får han sitt straff på det viset. Men detta är en "obetydlig" person som alla är rädda för uppenbarligen. Men då får dom fortsätta med det då. Be inte allmänheten om hjälp. Hjälp med VAD? ENDAST Gm VET vad som hände.
Hur många i Sveriges historia har blivit dömd för mord UTAN EN FUNNEN KROPP? Det går inte att få fast nån utan erkännande eller kroppen. Jag förstår åklagaren. Vilket skadestånd gm skulle få. Nä, jag tycker de inblandade medierna samt Helenas familj ska sluta att lägga ut "beten". De är skyldiga till att oskyldiga hängs ut här. Och DNA-testet, hur gick det? Dumheter alltihop. Lägg ner det! BW har haft lång tid på sej att "plocka" honom, som någon sa. Trams!I Mariestad går det inga rykten INGEN har hört nåt av de jag frågat. Vore pilot en "kändis" så skulle det vara ute nu.
Citera
2017-12-09, 15:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Hund - Thom*as St*enberg
Häst - Kl*as Malmgr*en
Båt - ?
Gemensam nämnare?
UrA kusin med KM
TS Helenas hundkompis
Efter att TS kom på tal i tråden dolde TS sina vänner på Facebook.* MRö och TS hade varandra som vänner på fb men det upphörde vid denna tidpunkt.. Betyder det något?

Roffeboy skriver i inlägg 14415, "Det måste ju vara många med mig som haft TS som gympalärare genom åren!?

Han var en klurig filur, han var en sån som vände kappan efter vinden. Han var som två (minst) personer beroende på i vilken sammanhang och vem han pratade med. Han var en helt ok lärare, men ytterst speciell. Vet att många tjejer upplevde honom som 'sliskig' även om de ansåg honom vara 'snygg'."

Och i inlägg 14421, " Minns honom som lynnig. Han kunde säga en sak medan hela hans uttryck sa nåt annat. Men just detta att han växlade sitt sätt snabbt, kan inte beskriva tydligare. Det är ju ett bra tag sen."

Min fetning: Med tanke på Jenvéns uttalande tycker jag att den fetade sammanfattningen som du har gjort är mycket intressant.
Citera
2017-12-09, 15:17
Medlem
Citat:
Sammanfattningsvis så förstår jag ingenting i detta spel som polis, radio skaraborg och Helenas familj håller på med. Vill inte snacka skit om familjen, men vad vill dom? Vad vill dom att Mariestadsborna ska "börja minnas" efter 25 år...Samtliga nämnda VET namnet och släpper det inte. Men varför släppa det egentligen? Om det vore en känd person typ M.R, vilket det tydligen inte är, skulle jag förstå. För då får han sitt straff på det viset. Men detta är en "obetydlig" person som alla är rädda för uppenbarligen. Men då får dom fortsätta med det då. Be inte allmänheten om hjälp. Hjälp med VAD? ENDAST Gm VET vad som hände.
Hur många i Sveriges historia har blivit dömd för mord UTAN EN FUNNEN KROPP? Det går inte att få fast nån utan erkännande eller kroppen. Jag förstår åklagaren. Vilket skadestånd gm skulle få. Nä, jag tycker de inblandade medierna samt Helenas familj ska sluta att lägga ut "beten". De är skyldiga till att oskyldiga hängs ut här. Och DNA-testet, hur gick det? Dumheter alltihop. Lägg ner det! BW har haft lång tid på sej att "plocka" honom, som någon sa. Trams!I Mariestad går det inga rykten INGEN har hört nåt av de jag frågat. Vore pilot en "kändis" så skulle det vara ute nu.

De vet men håller tyst. Hade det varit i början av utredningen så hade jag förstått familjen men efter 25 år.. Det kommer aldrig att bli löst pga detta beteende. De får skylla sig själv. Antingen går man all in och ser till att lösa det och då lägger man alla kort på bordet eller så fortsätter man att peta lite grand i ärendet utan att komma någonstans. Hade jag varit syster och haft information så hade jag för Helenas skull gått ut och berättat allt jag visste för att få en lösning. Sen hade polisen fått bötfälla mig bäst de ville om jag gjorde en lagöverträdelse. Är inte systern värd det? Så jo ni anhöriga och nära borde tänka om. Det är NI som kan lösa det men ni verkar inte riktigt vilja det..
Citera
2017-12-09, 17:24
Medlem
Citat:
Hund - Thom*as St*enberg
Häst - Kl*as Malmgr*en
Båt - ?
Gemensam nämnare?
UrA kusin med KM
TS Helenas hundkompis

Äntligen.....mkt läsvärt det senaste i tråden...

Ang citerade inlägget...så påminner personlighets beskrivningen om en man som påstods sej veta.......
Citera
2017-12-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, varför ville polisen det, men inte åklagaren? Brukar inte polis och åklagare samarbeta och stå på samma sida? Någon som vill spekulera om varför?

Det är polisen som påstod det. De kan skylla på åklagaren. Ingen kommer att kontrollera om det stämmer. Åklagaren kommer att vara tyst.
Citera
2017-12-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Ja, i "Veckans brott" säger Ulrika i en ganska snubblande ordkavalkad att de aldrig tog taxi. Men just den här kvällen bad hon Helena att ta en taxi. Låg det något "hotfullt" i luften sedan en tid tillbaka som föranledde Ulrika att be Helena att göra just detta?

Har ställt frågan förrut och inte fått något svar: har HA gått ensam hem någon tidigare kväll/natt? Eller var det första gången? I så fall är det inte så konstigt om systern tyckte att hon skulle ta taxi.
Citera
2017-12-09, 22:16
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:

Instämer helt!

Vet inte hur många ggr jag skrivit:
Om jag vore H' Syster ,Kusin,Vän skulle jag osv osv.

Men no,inget händer.

Du skriver så väl, Twiggy vad även jag känner.

Systrarna familj vet mkt väl.

Och även jag har svårt att tycka synd om dem längre,jag har ledsnat.

Det är DERAS syster ,vän kusin ect,hjälp till för fan!

Och jag vet att ni läser här,så kom för fan inte och gnäll om att ni liiider och vill ha allmänhetens hjälp.

Jag skulle skämmas om jag var er!
Citera
2017-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Instämer helt!

Vet inte hur många ggr jag skrivit:
Om jag vore H' Syster ,Kusin,Vän skulle jag osv osv.

Men no,inget händer.

Du skriver så väl, Twiggy vad även jag känner.

Systrarna familj vet mkt väl.

Och även jag har svårt att tycka synd om dem längre,jag har ledsnat.

Det är DERAS syster ,vän kusin ect,hjälp till för fan!

Och jag vet att ni läser här,så kom för fan inte och gnäll om att ni liiider och vill ha allmänhetens hjälp.

Jag skulle skämmas om jag var er!

Bra sammanfattat - de är så jäkla dåligt av systrar och övriga släktingar - och du Kl*s som läser här maniskt - vad fasiken är problemet - tror du folk kommer glömma? Det sociala mediat är starkt - så du kommer var "stämplad" hela livet - så skaffa nu din advokat som du pratade om i Radio Skaraborgs inlägg - vet du hur många som får bära ditt straff nu bland din släkt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in