2017-12-09, 01:33
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Exakt!

Är helt säker på att "något låg i luften"

Varför skulle hon annars göra det?

Detta med "taxin" säger ju oxå en hel del....

Jag tror också att det "låg i luften". Jag tror att Helena nämnde i telefon att "någon" var kärvänlig. Jag tror också att hon sa namnet. Men det nekas ju till det av Ulrika eller polisen. Därför bad hon henne att ta taxi. Dom visste väl hur denne man är. Det verkar inte som helenas familj vill/vågar gå till botten med detta. De verkar jävligt rädda. Någon skrev ju här att helenas syster inte vågade ha sina barn ute i trädgården själva. Att hon är nojig. Då förstår man att dom tiger. Så länge dom tiger kommer inget hända. Dom klämmer på informationen. Jag kan inte tycka synd om dom faktiskt. Inte när det gått 25 år och dom sytt ihop käften.Då förblir det olöst.
Citera
2017-12-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Ja, i "Veckans brott" säger Ulrika i en ganska snubblande ordkavalkad att de aldrig tog taxi. Men just den här kvällen bad hon Helena att ta en taxi. Låg det något "hotfullt" i luften sedan en tid tillbaka som föranledde Ulrika att be Helena att göra just detta?

Behöver inte vara någon anledning till Ulrikas uppmaning. Ett sätt att berätta att hon var rädd om sin lillasyster.
Kretsen runt H vet mer än tråden säger. Pilot har varit identifierad länge, kanske långt innan radio serien. Vilka mer kan han dra med sej ner? Varför vill man få fram sanningen och samtidigt haka på rykten och spä på vissa genom åren. De som hade vetskapen kunde förhindrat mycket.
Citera
2017-12-09, 02:37
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tror också att det "låg i luften". Jag tror att Helena nämnde i telefon att "någon" var kärvänlig. Jag tror också att hon sa namnet. Men det nekas ju till det av Ulrika eller polisen. Därför bad hon henne att ta taxi. Dom visste väl hur denne man är. Det verkar inte som helenas familj vill/vågar gå till botten med detta. De verkar jävligt rädda. Någon skrev ju här att helenas syster inte vågade ha sina barn ute i trädgården själva. Att hon är nojig. Då förstår man att dom tiger. Så länge dom tiger kommer inget hända. Dom klämmer på informationen. Jag kan inte tycka synd om dom faktiskt. Inte när det gått 25 år och dom sytt ihop käften.Då förblir det olöst.

Håller med till fullo!
Citera
2017-12-09, 03:36
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HagelBrakaren
Råkade stöta på KM idag. Mera intetsägande människa har jag ej varit med om. Det syns på han att det inte är ok. KM har det svårt nu. Han är utfryst av sina arbetskamrater på Bravida och även vissa syskon vill ej ha med han att göra. Vi får se hur länge han klarar detta utan att det slår slint. Lycka till Klas Malmgren.
.

Det enda och bästa för hans egna del att göra är att erkänna (om han nu är skyldig?) och sitta några år på kåken (och spela TV-spel) för att sen ta sina pengar (han har väl pengar?) och dra till Thailand några år.
Sen när han kommer tillbaks är han förmodligen så pass bortglömd att han klarar sig rätt hyfsat.

Det är enda vettiga vägen jag kan se för honom att göra.
Citera
2017-12-09, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Hen menar att det blir snurrigt med två UA. UrA (talman) och UlA (syster) är bättre.

Sedan har jag tidigare nämnt att det vore lättare för alla (oavsett om det föreligger mycken eller liten förkunskap) att hänga med ifall det maskades med *, snarare än att det fortsatte droppas tjogvis med initialer, men detta verkar flertalet här inte vara särdeles pigga på att åtgärda.
Jag förstod det sen...håller med angående initialer det är svårt att hänga med vem det åsyftas på ibland.
Citera
2017-12-09, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tidigt i tråden talades det om en högstadielärare - alltså långt långt innan KM kom på tal. Tidiga påstående brukar vanligtvis ligga nära sanningen
Intressant. Jobbade inte UrA med det vid den tidpunkten? Är Kla* och Ura lika till utseendet?

Låter mer som UrA passar in på den som var "på" osv...
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-12-09 kl. 06:31.
Citera
2017-12-09, 07:21
Medlem
FedupFlorences avatar
https://mariestadstidningen.se/skaraborg/2017/12/08/nya-anklagelser-mot-urban-ahlin

Vi inte vet något om sanningshalten i påstådda anklagelser - och man bör vara försiktig i dessa tider. Det tecknas ändå en karaktär som UrA själv, dock i andra ordalag, inte helt dementerar.
Citera
2017-12-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
https://mariestadstidningen.se/skaraborg/2017/12/08/nya-anklagelser-mot-urban-ahlin

Vi inte vet något om sanningshalten i påstådda anklagelser - och man bör vara försiktig i dessa tider. Det tecknas ändå en karaktär som UrA själv, dock i andra ordalag, inte helt dementerar.

Intressant, men som du skrivet - än är det ju inte utrett. Skulle det ligga något i anklagelserna och framförallt OM det finns sexuella övertoner börjar jag bli intresserad av att veta mer om var han var under mordnatten.
Citera
2017-12-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Intressant, men som du skrivet - än är det ju inte utrett. Skulle det ligga något i anklagelserna och framförallt OM det finns sexuella övertoner börjar jag bli intresserad av att veta mer om var han var under mordnatten.

Någon kanske skulle tipsa DN att gräva vidare eftersom de nu nystar om UrA. 😀
Citera
2017-12-09, 10:11
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Någon kanske skulle tipsa DN att gräva vidare eftersom de nu nystar om UrA. 😀

Varför inte, gör det

Men nu har han ju fått en egen tråd till här på FB oxå, så....

(FB) Talman Urban Ahlin och MeToo

Gamla tråden :

(FB) Urban Ahlin (S) anklagas för sextrakasserier
Senast redigerad av Norren 2017-12-09 kl. 10:19.
Citera
2017-12-09, 11:34
Medlem
Greenskys avatar
Nu när UrA ändå blir utfrågad angående sextrakasserier kanske någon (reporter?) kan fråga honom ifall det var han som hjälpte till att tipsa sin kusin angående att: Om man inte har någon advokat blir man inte offentliggjord?
Citera
2017-12-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Nu när UrA ändå blir utfrågad angående sextrakasserier kanske någon (reporter?) kan fråga honom ifall det var han som hjälpte till att tipsa sin kusin angående att: Om man inte har någon advokat blir man inte offentliggjord?

Allt för det egna syftet att inte äventyra sin politiska karriär?!

Det här osar...!

Vill ändå få klarlagt om UrA var på Stadt. Om det visar sig att han var där, måste polisen se honom som högintressant för utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in