Citat:
Ursprungligen postat av
Neurosia
Jag tror nog att min utredning gått rätt till. Skillnaden mellan adhd addition var mina ögonrörelser.
Jag har aldrig varit intresserad av informationen och svårigheter att ta in information via hörseln ingår för mig.
Möjligt, eller så är det bara slutsatsen som varit korrekt. Tvekar inte en sekund att du har ADHD. Men jag tycker ändå man kan ifrågasätta varför han sätter en diagnos som inte funnits sen 70 talet.
Du förklarar ögonrörelser och information via hörsel. Det är ju väldigt luddig beskrivning. Sa din läkare så?
Med andra ord går det inte att prata med dig för du uppfattar inte ljud. Då borde du nog kolla hörseln eller om det finns någon skada i ditt i de centra som kontrollerar hörseln...
Jag kan sätta 100 spänn om du spelar cs så uppfattar du all nödvändig information som du behöver uppfatta.
Isf har du inget problem med att uppfatta ljud. Du är som alla andra och svävar iväg i egna tankar hela tiden i situationer som är tråkiga obekväma och lite ångestladdade. Blir lätt att andra ljud liksom dimmas ner då.
Jag är likadan helt plötsligt när någon pratar med mig börjar jag ex tänka på att skägget klias och jag måste raka mig, sen tänker jag att jag tycker jag har ganska snygg skäggväxt och sen börjar jag tänka på en kompis som inte inte har något skägg alla, sen börjar jag tänka på den sjuka historien han drog om arab sen tänker jag på vad fan får någon att bli självmordsbombare och sen tänker jag när jag var liten och gjorde egna bomber hur kul det va och om jag hade kunnat gjort det bättre idag sen kommer jag på att de var då jag fick min första flickvän så håller det på så sen nånstans i det här surret så börjar farsans röst helt plötsligt höras lite vagt och jag kommer på ajust det han snackar med mig och jag har inte hört ett jävla ord.
Eller så kan de va så att jag tänker väldigt ingående om ett och samma ämne. Alla med adhd har det så.
Ett tips om du verkligen måste koncentrera dig ex vid möten
få i dig flytande druvsocker i flytande form
Juice brukas rekommenderas men jag föredrar vanlig 50cl redbull och man ska sippa hela tiden. Kom inte dit med magen full du ska ha tom mage så du har så mycket blod som möjligt i hjärnan.
Ladda gärna en 20-30minuter innan att få i dig socker. Men små klunkar det är viktigt. Jag dubblar även min cs dos då jag inte äter varje dag så har jag reserver.
Strattera är jävligt värt att få utskrivet med.
Men rätta mig om jag har fel.
Vad exakt var utmärkande med dina ögonrörelser och dess samband till diagnosen?