2017-12-09, 17:11
Medlem
Delta99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det är uppenbart att TS trollar. Det roligaste var att så många gick på det och blev avundsjuka. "Sabrera istället för att vaska", den var bra. Sabrera är ju för fan ett sätt att öppna champagnen, inte ett sätt att destruera den. Antagligen har killen läst nån artikel i typ Slitz om rikas livsstil och blivit inspirerad. 5-10 miljoner per 5 år lät dock inte så himla mycket, det är ju vad en flitig lastbilschaufför i USA tjänar.

Ja eller hur, inlägget som öppnade tråden var alldeles för mycket även för en nyrik lottomiljonär.
Citera
2018-01-28, 19:09
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delta99
Ja eller hur, inlägget som öppnade tråden var alldeles för mycket även för en nyrik lottomiljonär.

Reagerade direkt på att han strök skjortor själv, det gör inte mångmiljonärer!
Citera
2018-01-28, 21:13
Bannlyst
Bara faktumet att TS startar en tråd om det visar att han inte är överklass. En överklassperson skulle aldrig starta en tråd om sin sociala status. På sin höjd är man övre medelklass som vill men inte kan, om man startar en tråd som denna.
Citera
2018-02-01, 13:27
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Reagerade direkt på att han strök skjortor själv, det gör inte mångmiljonärer!

Nu är ju TS i och för sig ett troll och tramsare, men det är klart som fan att "mångmiljonärer" stryker sina egna skjortor. Varenda småhåla har ett gäng mångmiljonärer (d.v.s folk med flera miljoner = över två, tre miljoner). De flesta som ägt sitt boende i några år är mångmiljonärer. Är halva Sveriges befolkning anställda som skjortstrykare, eller vad missar jag?
Citera
2018-02-01, 13:56
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Nu är ju TS i och för sig ett troll och tramsare, men det är klart som fan att "mångmiljonärer" stryker sina egna skjortor. Varenda småhåla har ett gäng mångmiljonärer (d.v.s folk med flera miljoner = över två, tre miljoner). De flesta som ägt sitt boende i några år är mångmiljonärer. Är halva Sveriges befolkning anställda som skjortstrykare, eller vad missar jag?

Om vi bortser från primärbostadens värde vid förmögenhetssammanställningen och inriktar oss på "miljonärer" med en placeringsbar förmögenhet på säg över 20 miljoner (alltså en sådan "miljonär som TS låtsas vara) så stryker inte en enda av dessa som jag känner personligen sina skjortor själv!
Citera
2018-02-01, 14:01
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Om vi bortser från primärbostadens värde vid förmögenhetssammanställningen och inriktar oss på "miljonärer" med en placeringsbar förmögenhet på säg över 20 miljoner (alltså en sådan "miljonär som TS låtsas vara) så stryker inte en enda av dessa som jag känner personligen sina skjortor själv!

OK, jag känner rätt många med den typen av förmögenhet (varav flera med mycket klart större förmögenheter) och ingen av dem lämnar in "vardagstvätt" för tvätt och strykning. Det är så klart en fråga om boende också. Bor man i Stockholm innerstad och har en tvätt i samma hus är det såklart smidigare än om man har en halvtimmes bilfärd till närmaste inrättning.
Citera
2018-02-01, 14:39
Medlem
gulguls avatar
Citat:

Har de utvecklat ädlingshandleder? Tror du verkligen på fullaste allvar att alla mångmiljonärer lejer bort skötseln av all tvätt och strykning?
Citera
2018-02-01, 15:25
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulgul
Har de utvecklat ädlingshandleder? Tror du verkligen på fullaste allvar att alla mångmiljonärer lejer bort skötseln av all tvätt och strykning?

Jag är mångmiljonär och tvättar/stryker inte mina skjortor själv och det gör inte de flesta av mångmiljonärerna jag umgås med heller!

Det jag vill ha sagt är att miljonärer av den sort TS utger sig för att vara i regel inte stryker sina skjortor själv!

Haters gonna hate!
Citera
2018-02-02, 19:02
Medlem
Stryker väldigt sällan, men hade jag varit mångmiljonär så hade givetvis nån annan fått ta hand om strykning, städning och tvätt. Nu fick jag lust att bli mångmiljonär...
Citera
2018-02-04, 14:22
Medlem
Jag vet inte vad som är sorgligast med den här tråden - hur tråkigt OPs skämt är eller hur många som verkar ta det på allvar.
Citera
2018-04-05, 18:15
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FF05FER
Jag vet inte vad som är sorgligast med den här tråden - hur tråkigt OPs skämt är eller hur många som verkar ta det på allvar.

Lugn nu! Det går att göra en tråd givande även om den har en trollstart!
Citera
2018-04-05, 18:34
Medlem
gulguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jul208
Stryker väldigt sällan, men hade jag varit mångmiljonär så hade givetvis nån annan fått ta hand om strykning, städning och tvätt. Nu fick jag lust att bli mångmiljonär...

Varför? Om du vore mångmiljonär skulle du veta att det är mycket viktigt att inte dra på sig onödiga kostnader (som att betala någon klåpare så att denne kan stryka sönder dina skjortor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in