2015-09-12, 19:36
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Du ska få ett tips, sluta droppa "Armani". Varför får du tamejhoppsan lista ut själv
Citera
2015-09-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fllushy
Har varit ute och rest cirka 1,5 år Australien och Asien.

Kul!

Citat:
Spanat in lite företag osv

Vad menar du med spanat in? Har du stått utanför och glott på byggnaden? Har du varit där för att företaget vill rekrytera dig? I vilket sammanhang har du "spanat in" lite företag?

Citat:
Italienska resturanger längs havet med kvalitéts vin av olika sorter osv.
Det är inte kvalitetsviner du tänker på då? Du vet, icke särskrivet...

Citat:
Fokus i dagsläge ligger mer på bank miljöer osv,
Menar du att du vill arbeta på bank? Då är det inte en bra början att särskriva.

Citat:
tänkte dra på något EU parlament toppmöte i lettland då mycket högt uppsatta Private Equity företag m.m skulle underhålla mig lite, men det sket sig på grund av olika anledningar.
Återigen: sluta särskriv. Du framstår som en 12-åring. Hur menar du med att du skulle "dra på något EU-toppmöte"? Du vet att du inte bara kan klampa in på ett EU-toppmöte som åskådare va?

Citat:
Träffade några av mina vänner självklart när jag kom hem, en av dem hade köpt en lägenhet för några mille

Som vilken lägenhet som helst då i Stockholm. Jag vet studenter som köpt lägenhet för "några mille". Det säger ingenting.

Citat:
hade det grymt trevligt med lite Dom Pérignon av årsmodell 2004, tilltugg osv, mycket klassiskt och trevligt folk.

Nämen, har du lyckats googla fram att 2004 är den "bästa" årgången? För ja, det heter årgång, inte årsmodell. Det är inte en jävla bil. Definiera "klassiskt folk".

Citat:
Ha det fint!

Detsamma!
Citera
2015-09-12, 21:21
Bannlyst
...
Citera
2015-09-13, 11:59
Medlem
Maunss avatar
Citat:
Hejsan gott folk!

jag vill påbörja inlägget med att inte gå ut med för mycket detaljer om vem jag är men kan stolt berätta att dem kallar mig Greven.

Faktum är att jag har ett överflöd med pengar och tänkte berätta lite om vad jag gör osv och hur man går tillväga för att komma fram till min nivå.
Först och främst bör man lära sig att stryka skjortan på rätt sätt, har man en massa t-shirts osv så är det bara att kasta dem. Kläder är väldigt viktigt då det skapar en slags av image av vem du är. Kan tillägga att jag är delägare i några Armani affärer världen runt så det är väll det minsta problemet för mig.
När jag ska gå ut på klubbar i Stockholm är Stureplan något som fungerar då V på Compagniet är en självklarhet samt att hyra stället till mina andra rika vänner, då inkluderas självklart vaskning på mycket hög nivå, pengar flödar osv. Men det är något som är standard till skillnad mot när vi jobbar på duktigt i franska rivieran på yachten som står i Monaco vilket är mer eller mindre skattefritt. Kan tillägga att jag brukar delvis ta privat planet dit då det går snabbast men har även tillgång till helikopter osv, men privat ska det vara. Där har vi fina klubbar men ingen speciell som jag fastnat på då vi brukar dra till Nikki Beach i St.tropez några timmar från Monaco. Och då ska jag tala om för er att då är sprut med champagne ett faktum. Självklart finns det många som vill åt dina pengar vilket är betydligt vidrigt, klass är något man föds med som sagt, brukar vara mitt motto.
Folk jobbar vardagligen för mig samt andra och det är väll dem jag kan säga har lyckats, här är det inget rövslickande för att få en månadslön som man "köper öl för och super med en vidrig standard framför tvn" men många förstår liksom inte grejen i det hela och är mer eller mindre fast i en liten ond cirkel vilket är oerhört sorgligt, eftersom vi är dem som får den stora biten av kakan.
Brukar även käka riktigt god mat på några av Italiens bästa restauranger då Italiens vit tryffel på det vällagade köttet är en självklarhet. Kan tillägga att det är den dyraste och att det finns olika typer av tryffelsvamp med olika standarder. Damer finns det gott om, allt från modeller och mycket prostituerade självklart då man bör vara vaksam och skydda sig om man nu har pengarna till ett kvalitativt ligg så att säga. Kan tillägga att kubanska cigarrer brukar jag även börja dagen med, 1 bloss eller 2 av märket Cohiba som är min favorit just nu.
Ett Ae kort "Americanexpress" är något som jag använder mig ut av har väll även några andra av den billigare varianten som ligger hemma och skräpar någonstans, men ska du ut på privata fester i st.tropez osv så bör man vara säker på att man har med sig det svarta kortet, då det skapar där igen en image.
När det kommer till att vaska champagne osv tycker jag det är väldigt 1900 talet då jag själv kör med sabrering vilket jag tycker är en självklarhet om man nu lever under det moderna 2000 talet, och det är faktiskt 2013 till dem som hamnat en bit efter.
För att komma upp till den nivå som jag är i krävs tålamod och vilja i ett arbete som man är säker på kan leda till framgång inom en minimum på 5 år då du bör få in inkomster på en ungefärlig summa 5 till 10 miljoner svenska kronor då privata affärer är inkluderat. Faktum är att många tror att dem blir rika på att lägga in pengar på banken och tillåter sig själva att gå på denna typ av skam vilket jag då tycker man får skylla sig själv då det tyder på en hög nivå av ointelligens, vilket borde vara logiskt att om man satsar en viss summa på t.ex. en fastighet så lär den gå upp 10 gånger mer än om du har pengarna på banken och lägger ditt förtroende för så kallad "ränta" osv. Hur som helst så lever jag ett oerhört bra liv, mår mycket bra och tänkte att jag för en gångs skull bjuda lite på mig själv, vilket var syftet med detta inlägg.
Önskar er lycka till och våga tro på er själva!

Klass är något man föds med!

Mvh Greven!

Måste citera det du skriver om kvalite ligg" Påstår du att du ser lite sämre ut och behöver köpa sex för att ligga, eller är det så att du kör lite som mig att det ska vara så bara. att man måste få spänning och att det är så. Men en skala på 1-10 hur snygg är du?
Citera
2015-09-16, 02:59
Medlem
Doc.Kleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Kul!

Vad menar du med spanat in? Har du stått utanför och glott på byggnaden? Har du varit där för att företaget vill rekrytera dig? I vilket sammanhang har du "spanat in" lite företag?

Det är inte kvalitetsviner du tänker på då? Du vet, icke särskrivet...

Menar du att du vill arbeta på bank? Då är det inte en bra början att särskriva.

Återigen: sluta särskriv. Du framstår som en 12-åring. Hur menar du med att du skulle "dra på något EU-toppmöte"? Du vet att du inte bara kan klampa in på ett EU-toppmöte som åskådare va?

Som vilken lägenhet som helst då i Stockholm. Jag vet studenter som köpt lägenhet för "några mille". Det säger ingenting.

Nämen, har du lyckats googla fram att 2004 är den "bästa" årgången? För ja, det heter årgång, inte årsmodell. Det är inte en jävla bil. Definiera "klassiskt folk".

Detsamma!

Hahaha fy fan vad jag skrattade åt dina sköna svar på hans sagor! Tack och återigen tack för detta, "klampa in på ett eu-möte som åskådare"
Citera
2015-09-16, 03:04
Medlem
Doc.Kleins avatar
Förresten TS, vart utbildade du dig? Vad har du gjort i dina ungdomsår för att ta dig dit du är nu?
Du skriver "osv" väldigt ofta. I nästan varje mening verkar det som. Inget fel med att använda sig av samma akronym hela tiden antar jag. Undrar bara ifall du själv tänkt på att just detta kan ge folk intrycket av att du har lite svårigheter med att beskriva ditt lyxliv... osv

Därför undrar jag. Känns som att du skulle ha gått på någon fin privatskola i Monaco, men du formulerar dig på ett sätt som får mig att tro att du är uppvuxen i någon liten ort där traktor-rally och inavel är en del av vardagen osv osv osv...
Citera
2015-09-16, 10:12
Medlem
Frolmlansts avatar
Om du nu skall få för dig att ljuga så kunde du ju i alla fall göra det lite snyggare. Ni som går med olika namn såsom "Greven" på Stureplan är skrytiga brackor och uppkomlingar. Bara den obefintliga ödmjukheten i ditt första inlägg visar på en bristande kultur och bildning. Sedan är din språkhantering under all kritik. Jag tror säkert du har pengar, men du beter dig som en osofistikerad lottomiljonär.

Innan du börjar ifrågasätta, jag anser mig inte tillhöra någon överklass, däremot har jag fått en viss uppfostran i hur man beter sig och så känner jag några stycken som eventuellt skulle kvala in i begreppet "old money".
Citera
2015-09-17, 11:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Eftersom du frågar på ett mycket trevligt sätt så tänkte jag gå ut med lite uppdate på mitt liv i dagsläge.

Har varit ute och rest cirka 1,5 år Australien och Asien. Spanat in lite företag osv, legat vid stränderna haft det riktigt bra, några Italienska resturanger längs havet med[b] kvalitéts vin av olika sorter osv.

Fokus i dagsläge ligger mer på bank miljöer osv, tänkte dra på något EU parlament toppmöte i lettland då mycket högt uppsatta Private Equity företag m.m skulle underhålla mig lite, men det sket sig på grund av olika anledningar.

Träffade några av mina vänner självklart när jag kom hem, en av dem hade köpt en lägenhet för några mille, hade det grymt trevligt med lite Dom Pérignon av årsmodell 2004, tilltugg osv, mycket klassiskt och trevligt folk.

Varit och festade lite i Nederländerna också , grymt trevligt.

Annars kör man på som vanligt, men inte lika intensivt ganska lätt att fastna i bubblan.

Ha det fint!

Men du har fortfarande inte lärt dig att skriva ihop..? Eller att länders namn stavas med stor bokstav i början - dock inte när landets namn är omgjort till ett adjektiv?
Citera
2015-09-17, 11:36
Medlem
Merwinnas avatar
Förresten måste jag säga, att även om alltihop skulle vara sant, så skulle det tyckas mig ett mycket ytligt och meningslöst liv.
Citera
2015-10-27, 22:48
Medlem
Citat från TS:
"Först och främst bör man lära sig att stryka skjortan..."
Redan där föll du. Överklass eller ej, om man har hyfsat gott om pengar så lämnar man in sina skjortor till tvätt och hämtar ut dem prydligt strukna.
Finns ingen anledning att lära sig stryka dem själv alltså.
Citera
2017-11-09, 17:52
Medlem
HasseBanans avatar
Är hemskt nyfiken på hur det gått för dig TS, såhär några år efteråt. Kan vi få en uppdatering snart? Mycket kul tråd förresten
Citera
2017-11-10, 02:38
Medlem
Skattebrotts avatar
Det är uppenbart att TS trollar. Det roligaste var att så många gick på det och blev avundsjuka. "Sabrera istället för att vaska", den var bra. Sabrera är ju för fan ett sätt att öppna champagnen, inte ett sätt att destruera den. Antagligen har killen läst nån artikel i typ Slitz om rikas livsstil och blivit inspirerad. 5-10 miljoner per 5 år lät dock inte så himla mycket, det är ju vad en flitig lastbilschaufför i USA tjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in