2017-12-08, 22:33
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
DFR Korea skjuter inte folk som lämnar landet (det skjuter dock på desertörer vilket alla kända militära makter i krig gör). Istället vill DFRK att än fler av de egna medborgarna skall pröva sina vingar utomlands i arbete och studier, men FNs sanktioner har nu satt in bromsklossar för detta – förutom att USA och dess vasallstater redan dessförinnan har börjat se till så att inte dessa koreaner får resa utomlands.

Vem är det egentligen som värnar de mänskliga rättigheterna? DFRK, som inte alls har något emot att dess medborgare reser utomlands, eller USA och dess vasallstater som vill hindra detta?

Jag kallar det inte ”frihet” att fly Sverige som inte längre kan ta hand om sina egna invånare, utan istället prioriterar att vara Bryssel och Washington underdånig.
Är det Kina och Sovjet som hindrar utresandet?
Jag har läst om elstängsel och vakter som skjuter de som försöker gå över gränsen.
Jag trodde det var NK som hindrade folk.
Är det fel?
Citera
2017-12-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Så FN har, enligt dig, monopol på vad som är rätt och fel. Vad är det som ger dem den rätten? Är FN din gud? Ditt resonemang är lika efterblivet som trollet du besvarar.

Jag håller med om att Nordkorea gör fel men det har ingenting med FN:s konventioner att göra. Nordkorea gör fel för att de bryter mot icke-aggressionsprincipen, vilket alla stater och FN gör. Nordkorea gör det dock i en aldrig tidigare skådad utsträckning, därför är den Nordkoreanska regimen den som mest förtjänar att förintas.

Du kommer aldrig få svar på alla dina frågor av Secundus och du behöver inte oroa för att han ska försvinna. Han håller bara för öronen och fortsätter sprida sin dynga. När han har gjort bort sig tillräckligt kommer han tillbaka under nytt nick. Släpp bomben LEMMOR!

Vad som är rätt och fel brukar vi i den demokratiska världen ha ganska god koll på.
FN ger ingen rätt att ge rätt, men FNs medlemsstater har kommit överens om vad som är rätt och fel. Tråkigt att att du uppfattar mitt svar som efterblivet, men Nordkoreas behandling av sina medborgare strider mot alla internationella överenskommelser och lagar.
Citera
2017-12-08, 22:47
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Nej jag har inga problem med det. Har man begått ett brott ska man lagföras och straffas, oavsett i vilket land brottet har genomförts.

Mitt problem är att länder som begår de mest flagranta och vidriga brott mot de mänskliga rättigheterna inte straffas tillräckligt.

Enligt de flesta internationella organisationer ligger Nordkorea på topp när det gäller brott mot mänskligheten.

Har du läst om de Nordkoreanska fånglägerna?
Mer än 200000 människor sitter internerade under vidriga omständigheter, liknande de som Tyskland uppförde under WW2, för att de enligt det Nordkoreanska styret inte tänker rätt.
Utöver dessa fångläger finns det fängelser för de som vi kallar brottslingar. Förhållanden där är inte bättre men man separerar de från de s.k oliktänkande.
Nordkorea genomsyras av ondska mot befolkningen och brott mot mänskliga rättigheter därför är det bra att vi har dessa diskutioner i en fri värld.
Hade vi haft den här diskutionen i Nordkorea hade vi blivit mördade utan rättegång.
Jag har läst att även släkten kan straffas för något en anhörig har gjort, sånt kan väl inte vara sant?
Citera
2017-12-08, 22:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Om Secunden har någon ända liten gnutta av sanningsinsikt och samvete, i sin "Förljugna retorik", skulle jag i det läge han nu befinner sig gällande fångläger och övriga läger i Nordkorea, i denna tråd, revidera sina uppgifter.

Jag sitter på en "Bomb" i detta ärende, (dessutom självbevittnad) som jag starkt överväger att lägga ut här i denna tråd.
Jag hoppas du fortsätter att bidra.
Vi är många som bara läser.
Senast redigerad av pollenper 2017-12-08 kl. 23:00.
Citera
2017-12-08, 23:25
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag har läst att även släkten kan straffas för något en anhörig har gjort, sånt kan väl inte vara sant?

Kanske . Hur ska vi kunna veta ?
Det heter Songbun och de japanska kolonisatörerna var lägst i rang.

Många av dina frågor rör förmodligen hur långt tillbaka i tiden man ska gå .
Ska man isåfall bortse ifrån alla mord och annat som Sydkoreas olika diktaturer har begått ,t.ex. upproret i Kwangju (Gwangju Uprising) ?

Självklart anklagas alla som mördats i Sydkorea för att vara nordkoreanska agenter precis som de i nordkorea anklagas för att var amerikanska och sydkoreanska agenter.
Citera
2017-12-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag hoppas du fortsätter att bidra.
Vi är många som bara läser.

Absolut, jag kommer att fortsätta, (med all den tid jag kan avsätta) Du kan fortsätta att läsa.
Citera
2017-12-08, 23:55
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Om Secunden har någon ända liten gnutta av sanningsinsikt och samvete, i sin "Förljugna retorik", skulle jag i det läge han nu befinner sig gällande fångläger och övriga läger i Nordkorea, i denna tråd, revidera sina uppgifter.

Jag sitter på en "Bomb" i detta ärende, (dessutom självbevittnad) som jag starkt överväger att lägga ut här i denna tråd.

Mytomanin känner inga gränser ser jag. Men varför inte tjäna några tiotusentals dollar genom att sälja världsnyheten till New York Times istället för att droppa den gratis bland i huvudsak intellektuella imbeciller på FB?
Citera
2017-12-09, 00:04
Medlem
SecundusSilents avatar
Det låter på nedanstående artikel i South China Morning Post som att Ryssland och Kina går lite olika vägar.

Ryssland ökar samarbetet med DFR Korea, medan Kina under press från USA minskar det. USA har inga påtryckningsmekanismer mot Ryssland då handeln mellan Ryssland och USA är helt marginell och USA är troligen mer beroende av Ryssland än tvärtom, t ex då det gäller jetmotorer för rymdraketer.

Ryssland kan därför i princip strunta i vad Washington säger. Den ryska exporten till DFRK har också fördubblats. Ryssland verkar dessutom även i retoriken mer realistisk än Kina, där den förra inte talar om avveckling av DFRKs kärnvapen. Detta framhåller en akademiker vid det kinesiska kommunistiska partiets skola. Dessutom påstår han att Ryssland "skyddar" DFRKs kärnvapenprogram. Mannen är således en dåre som använder denna formulering och borde avskedas från skolan då han uppenbart är köpt av CIA.

Den kinesiska delegaten som Trump twittrade så mycket om, och som sändes till DFRK, fick inte ens träffa kamrat Kim Jong Un - vilket inte alls var förvånande. Kineserna är knäppa om de tror att Kim tar emot en delegat på mellannivå i detta sammanhang. Sänd Xi Jinping nästa gång och Kim tar emot honom! Kim Jong Un är således en formidabel ledare som inte låter sig hunsas av stormaktsfasoner.

Kim är dessutom ett föredöme i kampen mot imperialismen och för alla nationer som slåss för nationellt självbestämmande och den mänskliga rättigheten för folket att suveränt avgöra nationens utveckling utan utländsk inblandning. Genom kärnvapenprogrammet bidrar han dessutom till att undvika att USA anfaller landet. Det blir inget nytt Irak, Afghanistan, Libyen och Syrien i DFRK och detta får vi tacka den respekterade ledaren Kim Jong Un för, som för denna insats borde erhålla Nobels Fredspris!

SCMP:
“Zhang Liangui, an expert on North Korean issues at the Communist Party’s Central Party School, said Russia’s increasing involvement with North Korea was “noteworthy”. “Russia is clearly shielding North Korea with its sympathetic stance towards [its] nuclear programmes,” he said. While both China and Russia favoured a “freeze for freeze” plan with North Korea – meaning Pyongyang halts its nuclear and missile programmes in exchange for Washington and Seoul suspending their military exercises – Moscow had not emphasised the goal of moving towards denuclearisation, Zhang said.
http://www.scmp.com/news/china/diplomacy-defence/article/2123562/could-russia-replace-china-power-broker-north-korea
Citera
2017-12-09, 00:07
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Mytomanin känner inga gränser ser jag. Men varför inte tjäna några tiotusentals dollar genom att sälja världsnyheten till New York Times istället för att droppa den gratis bland i huvudsak intellektuella imbeciller på FB?

Varför inte känna lustans trädgård på nära håll och flytta till ditt Shangri-la. Ditt västhat och tillika din nordkoreanska gunst är som bäst ett dåligt skämt. Ingen västerlänning med IQ över dess skostorlek tar dig på allvar så bara dra åt helvete, alias Anus Mundi, alias NordKorea
Citera
2017-12-09, 00:32
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Varför inte känna lustans trädgård på nära håll och flytta till ditt Shangri-la. Ditt västhat och tillika din nordkoreanska gunst är som bäst ett dåligt skämt. Ingen västerlänning med IQ över dess skostorlek tar dig på allvar så bara dra åt helvete, alias Anus Mundi, alias NordKorea

"Västhat"?
Jag hatar den imperialism som Väst står för. Jag älskar den intellektuella tradition som växte fram i Väst, men det finns intellektuella traditioner av rang också i andra delar av vår värld.

Men nu lever jag ju i väst och med hjälp av det rationella tänkandet som är en produkt av upplysningen, sedan vidareförd i en mängd kritiska linjer, så rannsakar jag alla era anti-DFRK argument och finner dem lätta som fjädrar, saknande de mest grundläggande konceptuella samt empiriska hållpunkter som man kan förvänta sig av sådana som älskar vad förnuftet i Väst står för.

Jag menar, har någon av er ens försökt definiera ”mänskliga rättigheter”; försökt ge dem en begreppsmässig inramning, så som DFRK explicit har gjort och vars skrift om de mänskliga rättigheterna jag tidigare har länkat till och dessutom argumenterat för? Har någon av er kunnat göra troligt att alla påståenden i rapporterna från UD, FN eller Amnesty är något annat än obevisad propaganda? Nej, ingen har kunnat göra det.

Det verkar som att jag personligen företräder det kritiska förnuft, som är ett av västerlandets främsta kännetecken, medan mina motdebattörer är auktoritetsbundna intellektuella krymplingar – vilket iofs kan vara förståeligt, då de uppenbart aldrig har satt sig in i vad Väst står för då det kommer till det kritiska förnuftet – troligen därför att de är hjärntvättade sedan födseln och aldrig velat ta sig ur denna tvätt trots att alla förutsättningar i princip finns, inte sant?
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-12-09 kl. 00:37.
Citera
2017-12-09, 01:52
Medlem
Citat:

Du ger intryck av att vara frustrerad och något instabil, börjar Du få ont om "Go-Go Juice" och "Kalla fötter"?

Var Du har Din "Politiska hemvist", och står ideoligiskt någonstans, har Du visat med all önskvärd tydlighet, för mig, och för alla andra som följt denna tråd. Naturligtvis även för de som helt, eller delvis delar Din ideologi och människosyn.

Den till synes totala avsaknaden av rättspatos Du uppvisar, känns för mig mycket besvärande.

Det är Ditt val, att år 2017, ha den, i mina ögon mycket extrema filosofi och politiska tro Du redovisar.
För mig är det dock förbluffande, att man i denna samtid, kan ha den form av "Särbegåvning" Du besitter.

Om Du vill fortsätta att förnedra Dig själv, och försvara regimen i Nordkorea, såsom Du gjort med besläktade regimer,
tex Mugabes Zimbabwe och andra diktaturer, så är det ok för mig.

Var dock så pass rakryggad, och erkänn vidrigheterna i Nordkorea, som Du mycket väl vet försiggår där.
Vi vet ju ändå, att Du är en iskall cyniker, så åtminstone den rådigheten kan man begära av Dig.

Men, Du skall vara fullständigt klar över, att Du kommer inte för en "HALV SECUND", (ursäkta) att bli oemotsagd.
Du kommer inte heller att komma undan med lögner och falsk propaganda, och bli svaret skyldig på mina och andras
frågor här i tråden, inte så länge jag har ett tangentbord i närhet i alla fall!

Jag tycker vi skall överlåta till andra att bedöma, vem av oss som står för mytomanin, i denna tråd.

Den frihet Du tar Dig att kalla vissa här på FB, för imbecilles, vad grundar Du det på?

Eller är det normen hos Dina "Kamrater", att förnedra och likvidera opponenter verbalt också,
och inte bara i de verkliga lägren i Nordkorea?

Jag förbehåller mig rätten, att släppa "Bomben" när jag så behagar, och först efter det att Du svarat på de obesvarade frågor Du har utestående här i tråden.
Citera
2017-12-09, 06:02
Medlem
Citat:
Jag påstår varken att min skola är "fin" eller "hederli

Å andra sidan finns också i västerlandet en tradition av auktoritetstro och fördomar, en förnekelse av upplysningens landvinning - på sina håll ett hyllande av den västerländska kolonialismens förslavande av andra folk samt ett försvar av den rasism som gick hand i hand med denna kolonialism. Här finner vi t ex den mörkblå och bruna politiska högern, som gärna lyfter upp propaganda som sanning, eller snarare anammar positionen att sanningen är helt oviktig.
. den v .

Nord Korea är ett mycket rasiskt land. Över hela landet bilder på DET RENA FOLKET.

Putin bygger vidare på gamla tsar kolonialism, därför stödjer de NK.

Den transiberiska järnvägen första slutstation var Dalian, i nordöstra Kina. Ryssarna kallade staden Port Arthur. Om Japanerna hade förlorat sjöslaget vid Port Arthur 1905 hade troligen hela nordöstra Kina och Korea blivit en del av Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in