2017-12-08, 17:26
Bannlyst
Funderar på att skaffa en SUV. Det finns ekonomisk möjlighet att skaffa min favorit, BMW X3. Men vågar inte. Har inte tillgång till garage och tror inte jag kommer våga skaffa en sån bil om den ska parkeras på gata under natten. De kanske inte lyckas sno bilen men det är inte kul att gå till bilen på morgonen och se att däck eller färddatorn har försvunnit. BMW har fått mycket kritik avseende hur inbrottsäker den är. Och vad hjälper ett larm nuförtiden?

Så jag börjar fundera på skaffa en lite mindre "risky" SUV. En som kanske är lite billigare/inte lika eftertraktat märke/lite mer inbrottssäker. Tips på det?
Citera
2017-12-08, 17:33
Medlem
Topppis avatar
En Volvo XC60 är väl ett perfekt val isf? Hög säkerhet och den gamla modellen säljs ju rätt billigt just nu innan de nya XC60s 2017 modellerna börjar rulla ut. Om du inte har budget för en helt ny dvs.
Citera
2017-12-08, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
En Volvo XC60 är väl ett perfekt val isf? Hög säkerhet och den gamla modellen säljs ju rätt billigt just nu innan de nya XC60s 2017 modellerna börjar rulla ut. Om du inte har budget för en helt ny dvs.

Har aldrig varit en fan av Volvo bilar. Tvärtom. Har aldrig gillat deras design.
Sen måste jag förstås erkänna att det är väldigt bra kvalité på de bilarna. Och också detta att det brukar toppa lista på inbrottssäkra bilar.
Tanken är att skaffa en helt ny, förmånsbil. Då tänker jag mest hur fan säkert kan detvara att ha en sån jätte attraktiv och helt ny bil stående på gatan på nätterna.
Citera
2017-12-08, 19:15
Medlem
Snapcounts avatar
Mercedes GLC tycker jag ser bra ut.., men vänta lite till. En facelift skall vara på väg till 2019 modellen.

(skaffa ett rattlås, eller kombinera med att flytta i.o.m att du har pengar till ny SUV)
Citera
2017-12-08, 19:25
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Har aldrig varit en fan av Volvo bilar. Tvärtom. Har aldrig gillat deras design.
Sen måste jag förstås erkänna att det är väldigt bra kvalité på de bilarna. Och också detta att det brukar toppa lista på inbrottssäkra bilar.
Tanken är att skaffa en helt ny, förmånsbil. Då tänker jag mest hur fan säkert kan detvara att ha en sån jätte attraktiv och helt ny bil stående på gatan på nätterna.

Det är ju en av de mest säkra bilar du kan köpa. Även fast du köper en helt ny så kommer inte volvo sticka i ögonen på någon, och mig veterligen så har de knappt problem med inbrott likt Audi,Bmw osv.

Kör själv en XC60 av förre årets modell och är supernöjd. Har dock inte prövat Audi lr BMW suv:ar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in