2017-12-08, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Sydkorea ?

Saudiarabien håller utlänningar som slavar genom att beslagta deras pass.
De har korsfästelse i straffskalan.
Offentliga halshuggningar, tvångsgifte, piskstraff m.m.
Varför finns det inte en enda kyrka i saudiarabien och vad händer om en muslim blir kristen i Jemen ?

Varför försöker inte USA kollapsa Saudiarabien ?

Jag ser att du hann redigera ditt inlägg efter min senaste citering.
Vad har Saudiarabien och Jemen med gränspassage att göra?
Jag bara visar att det är omöjligt för jemene man att lämna Nordkorea utan att riskera dödsstraff eller bli dömd till ett liv i arbetsläger
Citera
2017-12-08, 11:19
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag ser att du hann redigera ditt inlägg efter min senaste citering.
Vad har Saudiarabien och Jemen med gränspassage att göra?
Jag bara visar att det är omöjligt för jemene man att lämna Nordkorea utan att riskera dödsstraff eller bli dömd till ett liv i arbetsläger

Du frågade hur många länder som vaktade gränsen. Sverige vaktade gränsen under andra världskriget. Eftersom det pågår krig så är situationen med gränsen inte helt ovanlig.

I saudiarabien där det varit fred får din arbetsgivare beslagta ditt pass och våldta dig och du får aldrig åka hem. Anmäler du honom blir du dömd till fängelse, piskstraff, stympning, halshuggning, korsfästelse.

Varför försöker inte USA kollapsa Saudiarabien ?
Citera
2017-12-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Detta är så falskt beteende, om de nu bryr sig så mycket om folket, varför inför de då sanktioner som främst drabbar folket? Man borde göra i princip tvärtemot vad man gör nu om man nu bryr sig om folket.

Vad har ens Nordkorea gjort? De kommer med hot ja, visst,de har utfört missil och kärnvapentest ja. Men om nu detta är så illa, hur illa är inte USA och de andra då? USA kommer med hot de också, de utför missil och kärnvapentest de också, och de kommer inte bara med hot och tester utan de har också faktiskt attackerat ett flertal länder i modern tid, vilket inte nordkorea har gjort. Det känns som en väldigt inkonsekvent bedömning

USA är skurken i detta drama utan tvekan. De är inför sanktioner, de är utanför Nordkoreas gränser och provocera. Vi vet alla hur USA hade agerat om de hade fått samma behandling som Nordkorea har fått.

Du bör nog läsa igenom hela denna tråd!

Det kriminella beteende som Nordkorea uppvisat och gjort sig skyldig till bara inom de mänskliga rättighetsområdena,
och deras sätt att göra "Affärer" på, kvalificerar dom tillta bli satta i "Karantän",
till dess dom gjort rätt för sig samt ändrar sin regim.

Tycker Du det är rätt att vi här i väst indirekt skall finansiera deras kärnvapen och militär, genom att dom fullständigt,
och iskallt underlåter att betala sina utlandsskulder?

Hade pengar dom "Blåst" väst på, gott till befolkningen och human och demokratisk utveckling, hade man möjligtvis kunnat tänka sig en avskrivning, MÖJLIGTVIS.

Listan kan göras ofantligt lång över de internationella lagar NK konstant bryter emot och har gjort.
Citera
2017-12-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Du bör nog läsa igenom hela denna tråd!

Det kriminella beteende som Nordkorea uppvisat och gjort sig skyldig till bara inom de mänskliga rättighetsområdena,
och deras sätt att göra "Affärer" på, kvalificerar dom tillta bli satta i "Karantän",
till dess dom gjort rätt för sig samt ändrar sin regim.

Tycker Du det är rätt att vi här i väst indirekt skall finansiera deras kärnvapen och militär, genom att dom fullständigt,
och iskallt underlåter att betala sina utlandsskulder?

Hade pengar dom "Blåst" väst på, gott till befolkningen och human och demokratisk utveckling, hade man möjligtvis kunnat tänka sig en avskrivning, MÖJLIGTVIS.

Listan kan göras ofantligt lång över de internationella lagar NK konstant bryter emot och har gjort.

LEMMOR, hade du skrivit det här publikt i Nordkorea skulle du vara död före dagens utgång. Det hade nog i.o.f de flesta av oss här i tråden varit...
Citera
2017-12-08, 11:34
Medlem
Citat:
Hur kan du lägga skulden på Nordkorea för detta när amerikanerna evakuerade den sydkoreanska byn till en fälla ?

Om amerikanerna hade gjort ingenting hade kanske nordkoreanerna eller kineserna mördat bönderna men antagligen inte eftersom de var kommunister och inte sällan själva fattiga bönder.

Stalinpropaganda!

Jag har ju redan förklarat för Dig, att Du inte kommer någonvart år 2017 med den agenda Du företräder.

Förutsättningar finns inte, för att Du någonsin har rätt i att rättfärdiga Nordkorea.
Citera
2017-12-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Putin är en statsman som upprätthåller korrekta relationer med vänligt sinnade folk och har som ambition att fördjupa samarbetet mellan de båda broderfolken – varigenom de fredsbevarande krafterna stärks.

DFR Korea och Ryssland upprätthåller dessutom rättstatens principer. I dagarna har de undertecknat ett utlämningsavtal för kriminella så att rättsäkerheten garanteras oavsett nationella gränsdragningar.

"Pyongyang, December 6 (KCNA) -- A treaty of extradition of those given a verdict of deprivation of freedom between the DPRK and the Russian Federation was signed in Moscow on Dec. 5.

Present at the signing ceremony from the DPRK side were the delegation of the Central Court of the DPRK headed by President Kang Yun Sok and DPRK Ambassador to Russia Kim Hyong Jun and from the Russian side were Minister of Justice Alexandr Konovalov and those concerned. The treaty was inked by Kang Yun Sok and Alexandr Konovalov."

Vilka fabler! Trovärdighet noll! De uppgifter och citat Du lämnar ovan, saknar oberoende och obunden källanalys. Lögner!
Citera
2017-12-08, 11:45
Medlem
Citat:
Du har helt klart en poäng, men det ska ju faktiskt poängteras att det är betydligt lättare att lämna sverige. Men du har fortfarande en poäng, att det är normalt att folk vill/måste lämna ett land av olika anledningar, och att man dra för stora växlingar av att folk flyr nordkorea.

Nordkorea lär knappast vara något paradis på denna jord, men det finns många fattiga länder (och invånare i fattiga länder tendera vilja lämna sitt land för söka lyckan någon annanstans, inget unikt för nordkorea precis) och mycket av fattigdomen beror på väst politik och attityder emot nordkorea.

Fel! Den situation NK befinner sig i, är HELT självförvållad!

Den flagranta DESSINFORMATION som Secunden bedriver i denna tråd, måste motsägas å det skarpaste!
Senast redigerad av LEMMOR 2017-12-08 kl. 12:02.
Citera
2017-12-08, 11:47
Medlem
Citat:
Betydligt lättare?
Det är tillåtet för svenskar att lämna Sverige
Det är otillåtet för norkoreaner att lämna Nordkorea.

Vad är det som Du och SecundusSilent inte förstår?

Inte VILL förstå, vill jag tillägga. Secundens syfte är inte sanningen, utan medvetet döljande av fakta.

Det kallas för DESSINFORMATION!
Citera
2017-12-08, 11:52
Medlem
Citat:
Jag förstod det och jag skrev det också, du förstod uppenbart inte vad jag skrev, utan du ignorera vad jag skrev och läser in det du vill läsa istället.

Som sagt självklart påverkar det siffran som lämnar landet om det är tillåtet eller inte (det kan dock poängteras att de som väl lämnar får nog mer hjälp utanför nordkorea än vad du som svensk får om du lämnar sverige). Poängen är att folk uppenbart vill lämna sverige och att folk lämnar oavsett om det är tillåtet eller inte, det skulle gälla för sverige också. Några procent av de 50 000 som lämnar sverige idag skulle lämna sverige även om det inte var tillåtet, hur många är omöjligt att säga, kanske mindre kanske mer än i nordkorea, dock är det ett faktum att många vill och också lämnar sverige.

Men låt oss säga att många fler vill lämna nordkorea än vad det finns svenskar som vill lämna sverige. Det är ganska så naturligt fenomen i fattiga länder att folk vill lämna landet för åka till ett rikare land, så varför fokusera ni så mycket på nordkorea när det gäller detta? Nordkorea är verkligen inget paradis som sagt, men ni överdriver eran demonisering av landet. De är inte mycket värre än något annat land och mycket av fattigdomen är en följd av västvärldens politik emot dem, så att ni låtsas bry er så mycket om hur hemskt det är där känns så fruktansvärt falskt, då ni är en stor orsak till varför de har det svårt. Tror du att sanktioner etc gör folket en tjänst?

Om Du tar Dig tid, och sätter Dig in i Nordkoreas förflutna, bara i handelsrelationer och mänskliga rättigheter, så får Du en förklaring till västvärldens bemötande.

Vi har BIDRAGIT till deras finansiering av militära uppbyggnaden och kärnvapen programmet.

Bara det borde räcka som skäl till att sätta NK under "Tvångsförvaltning"!
Citera
2017-12-08, 12:00
Medlem
Citat:
LEMMOR, hade du skrivit det här publikt i Nordkorea skulle du vara död före dagens utgång. Det hade nog i.o.f de flesta av oss här i tråden varit...

Med all säkerhet.

Men, jag förblir hellre en hatad - mordhotad försvarare av sanningen och demokrati,
än att vara en omtyckt och ratificerad företrädare för lögner och diktatur!
Citera
2017-12-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Med all säkerhet.

Men, jag förblir hellre en hatad - mordhotad försvarare av sanningen och demokrati,
än att vara en omtyckt och ratificerad företrädare för lögner och diktatur!
Romantiskt och ädelt. Vilken hjälte.
Jag bryr mig om det jag kan göra. Min familj, folket på firman, städtanten. De allra flesta NK skulle lämna landet om de kunde. Flyktingar kommer in i Kina och är tacksamma att vlket skitjobb som helst och leva papperslösa i Kina. Visst råkar vissa illa. Den Koreanska maffianär stark i nordöstra Kina
Citera
2017-12-08, 12:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
SVD hade en artikel nyligen om en nordkorean som ville fly tillbaka till nordkorea men han fick inte för Sydkorea. Han sa att allt i Sydkorea handlade om pengar.

Hur många nordkoreaner passerar Nordkoreas gräns varje år ?
De är till och med här och plockar bär.
Kul att dom är här också.
Då borde man kunna få kontakt och få dem att berätta om sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in