2017-12-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Både Expressen och Aftonbladet skriver om nedkomsten. Dock ingenting om anklagelserna. Intressant är att Expressen som tidigare skrivit om "Krogprofilen" benämner AT som "Nöjesprofilen" I dagens artikel.

Men på mixmegapol facebook skrivs ingenting om nedkomsten. Vem har integritet och vem låtsas att allt är frid och fröjd är ganska enkelt att lista ut
Citera
2017-12-07, 17:51
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Så synd. (för mig)
Typiskt Sverige att det ska göras grundliga utredningar om allt.

Men du har ju alltid Flashback där det går att påstå vad som helst
Citera
2017-12-07, 18:27
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Men på mixmegapol facebook skrivs ingenting om nedkomsten. Vem har integritet och vem låtsas att allt är frid och fröjd är ganska enkelt att lista ut
Mixmegapol har nog bekymmer med herr ATs titel; "vår pappalediga programledare"...? "Nja, han är ju pappaledig, men är han en av våra programledare nu och i framtiden...och 'våra' indikerar att han har jobbet kvar och så är kanske inte fallet...ännu..."

Det är arbetsrättsligt sett känsligt att kicka någon i anslutning till en föräldraledighet då det skulle kunna tolkas som att föräldraledigheten är anledningen till uppsägningen och då kan det kosta pengar för arbetsgivaren, särskilt om anledningen är att AT betett sig som ett as på "sitt andra jobb" men inte på MixMegapol.
Senast redigerad av magpie 2017-12-07 kl. 18:46.
Citera
2017-12-07, 18:31
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Om jag startar ett fakekonto och skriver att X har antastat mig. Får den personen sparken då?

Nej. X kan ju sannolikt med fog bemöta falska anklagelser till skillnad från Timellarna, Virtanen, Ismail, Cantwell, Efs...någonting med flera.
Citera
2017-12-07, 19:11
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Är han borta från radion eller? Han var ju med på reklamtavlor i tunnelbanan för ett par dagar sedan iallafall...
Nope dom är utbytta mot Måns s och nån mörkhyad brud
Citera
2017-12-07, 19:16
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Personligen är jag på Riche ett par ggr om året. Känner dock andra som är där oftare och varken jag eller ngn annan har någonsin känt oss exkluderade av AT. Jag har aldrig träffat människan annat än på Riche och han har varit mycket trevlig mot oss iaf. Men det verkar ju finnas andra uppfattningar. Oavsett så med tanke på kommentarer o likes på hans Insta så verkar en stor del av kändissverigr/innesthlm tycka att caset mot honom är svagt. Det finns ganska många bland gratulanter och påhejare som aldrig skulle skriva så och riskera egen cred i annat fall. Bevisen har han betett sig märkligt och olämpligt.. men det är en tunn linje mellan vad som är värt en stor uthängning eller inte..

Jag är väl där ungefär lika ofta som du och som gäst har jag aldrig upplevt honom som ett problem. Rätt udda figur men rolig på ett rätt märkligt sätt. Jag kommer inte ihåg om detta hände mig där med honom eller om det var någon annan stans så för enkelhetens skull betrakta detta som ett fiktivt exempel;

Kommer med ett liten grabbgäng där alla är rätt salong, får ett stissigt ello ello och full fart för att hitta ett bord för oss. Sisådär i förbifarten grabbar han mig på bollarna och säger, jaha jaha det var dags att tömma förstår jag! Jaja det ska nog ordna sig!

Sånt tycker jag själv är rätt kul, mest för att det är så oväntat och inget jag någonsin i mitt liv skulle få för mig att göra själv. Och om det funkar med gäster, vilket det ha verkat göra, så är det ju inte problematiskt på något vis. Men om han gör likadant med sin personal så är det naturligtvis oacceptabelt, alldeles oavsett vilket "härligt gäng" han tycker dom är.
Citera
2017-12-07, 19:56
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jag är väl där ungefär lika ofta som du och som gäst har jag aldrig upplevt honom som ett problem. Rätt udda figur men rolig på ett rätt märkligt sätt. Jag kommer inte ihåg om detta hände mig där med honom eller om det var någon annan stans så för enkelhetens skull betrakta detta som ett fiktivt exempel;

Kommer med ett liten grabbgäng där alla är rätt salong, får ett stissigt ello ello och full fart för att hitta ett bord för oss. Sisådär i förbifarten grabbar han mig på bollarna och säger, jaha jaha det var dags att tömma förstår jag! Jaja det ska nog ordna sig!

Sånt tycker jag själv är rätt kul
, mest för att det är så oväntat och inget jag någonsin i mitt liv skulle få för mig att göra själv. Och om det funkar med gäster, vilket det ha verkat göra, så är det ju inte problematiskt på något vis. Men om han gör likadant med sin personal så är det naturligtvis oacceptabelt, alldeles oavsett vilket "härligt gäng" han tycker dom är.

Nej men så bra att du gillar det. Du kanske kan utbilda personal och övriga gäster så att alla fattar hur kul det är. Hälsa Anders förresten
Citera
2017-12-07, 20:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Både Expressen och Aftonbladet skriver om nedkomsten. Dock ingenting om anklagelserna. Intressant är att Expressen som tidigare skrivit om "Krogprofilen" benämner AT som "Nöjesprofilen" I dagens artikel.

Anledningen till att det är relativt tyst tror jag är att AT´s case är lite för svagt, åtminstone än så länge. Vad jag har hört från stammisar på Riche så är det inte alls så att alla är lättade över att AT äntligen försvunnit, utan det finns nog lite olika uppfattning om "straffvärdet" på hans beteende. Det stämmer att han genom åren bettet sig burdust och olämpligt men många verkar ändå ha sett honom som ett "kul" inslag och någon sorts inventarie.. Det finns ju bara ett ordentligt case mot honom och det är Hammars. Som dessutom är preskriberat.
Blir det inte mer än detta så kan han nog komma tillbaka efter något år. Kanske med ngn liten intervju "AT bemöter anklagelserna" etc bla bla.

Jo han kan nog rida ur stormen om han sköter sina kort rätt. Idag satt t.ex Martina Haag hos Maloo och pratade om sin nya bok och hon ska snart vara med i På Spåret. Inte ett år ens efter hon blev dömd för ringa misshandel av en gravid kvinna. Moneybrother blev hyllad i Så mycket bättre nyligen och det efter han blivit dömd för just sexuellt ofredande. Så Anders kan nog komma tillbaka så länge det allvarliga stannar vid detta Hammar där han kanske har en annan version om vad som hände.

Dock kommer det nog bli en rekordlång pappaledighet och sedan får han hoppas att denna MeToo kampanj glömts bort inom någon halvår och mer minns som att det var en massa oskyldiga män som sattes dit av hämndlystna och bittra kvinnor.
Citera
2017-12-07, 20:47
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Tycker du? Jag tycker att den och några trådar till pekar på vådan av att göra "stjärnor" av restaurangpersonal - köksdrängar och betjänter för att uttrycka det något krasst och tillspetsat.

Han är skön, han bor i Birkastan och han lever tillsammans med en kvinna som inte är något man hittar på en bar i Pattaya. Är det konstigt att han är hatad? Har hört rykten om att han brukar stå och småprata med tonårstjejer och har han inget i bagaget där så är han clean. En riktig sexpsykopat hade aldrig lämnat tonårstjejer i fred.
Citera
2017-12-07, 20:50
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men du har ju alltid Flashback där det går att påstå vad som helst

Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Nej. X kan ju sannolikt med fog bemöta falska anklagelser till skillnad från Timellarna, Virtanen, Ismail, Cantwell, Efs...någonting med flera.
Jag kanske är lite för ironisk och långsökt för att det ska gå fram vad jag menar.
Citera
2017-12-07, 22:15
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej men så bra att du gillar det. Du kanske kan utbilda personal och övriga gäster så att alla fattar hur kul det är. Hälsa Anders förresten

Du måste jobba på din läsförståelse. Jag sa att det funkar för mig. Och att hans uppträdande uppenbarligen gjort det i allmänhet eftersom han varit en uppskattad figur hos gäster såvitt jag förstår det. Själv tycker jag just ingenting om personen då jag aldrig träffat honom utom yrkesrollen. Jag skulle gissa att han skulle gå mig på nerverna om han är lika stissig privat, jag föredrar lugnare människor.

Jag tvivlar på att han gör liknande saker med alla, då hade han rykt för länge sedan - uppenbarligen om han gjort det med en tråkboll som du.

Efter det skrev jag att det är oacceptabelt att göra på samma sätt mot personal men du läste väl inte så långt, det var ju ett enormt långt inlägg på säkert uppemot 20 rader.

Sen antyder du att jag skulle kunna hälsa peronen ifråga? Jag, som jag skrev, besöker riche kanske 2-3 ggr om året, måsåvara de senaste 20 åren eller så. Något personligt förhållande till någon av bröderna har jag inte och jag tror inte någon av dom skulle känna igen mig.

Men det var roligt att du blev så bestört av att jag endast försökte beskriva hur jag uppfattat personens ifrågas beteende. Det var mest tänkt som en hjälp för dom i tråden som inte själva har vetat. Jag får väl för din läsförmågas skull upprepa att jag inte ens kommer ihåg ifall det var just där mitt exempel tog plats - härav fiktivt. Men det är något jag skulle kunna tro om AT att göra.
Citera
2017-12-07, 22:50
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman

Sånt tycker jag själv är rätt kul, mest för att det är så oväntat och inget jag någonsin i mitt liv skulle få för mig att göra själv. Och om det funkar med gäster, vilket det ha verkat göra, så är det ju inte problematiskt på något vis. Men om han gör likadant med sin personal så är det naturligtvis oacceptabelt, alldeles oavsett vilket "härligt gäng" han tycker dom är.

Gordon Ramsay brukar också ta ett rejält grepp mellan benen på sina gäster. Det blir ju mer familjärt och avslappnat då. Eller kanske inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in