2017-12-07, 21:55
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Var har förstoringsglas-ikonen för sökning tagit vägen?

PS Har provat att stänga av adblock och Stylish etc
På mobil:
Du hittar sökrutan längst upp i hamburgermenyn till vänster.
Dvs, knappen med dom tre strecken uppe till vänster.

Använder du dator så finns förstoringsglaset där det varit innan, och även sökrutan där den var även i den gamla versionen.
Citera
2017-12-07, 21:59
Medlem
Citat:
Var har förstoringsglas-ikonen för sökning tagit vägen?

PS Har provat att stänga av adblock och Stylish etc
Testa att zooma in eller ut, vissa ikoner försvinner om man zoomar för mycket eller lite.
Citera
2017-12-08, 01:39
Medlem
-X-hellfires avatar
Det har alltid funkat innan i Windows xp med Firefox 48.

Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
På mobil:
Du hittar sökrutan längst upp i hamburgermenyn till vänster.
Dvs, knappen med dom tre strecken uppe till vänster.

Använder du dator så finns förstoringsglaset där det varit innan, och även sökrutan där den var även i den gamla versionen.
Har fått fram den nu enligt nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Testa att zooma in eller ut, vissa ikoner försvinner om man zoomar för mycket eller lite.
Tack, var på Zoom 133% och reset till 100% fortfarande inget förstoringsglas, men höll inne Ctrl och zoomade in och ut och därefter dök det upp. Det beror också på hur brett firefox-fönstret var, testade och ändrade sidbredden och på samma sätt det förvann/och dök upp förstoringsglas-ikonen.

Kan det vara någon ikon som saknas i en viss storlek?
Citera
2017-12-08, 01:44
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Det har alltid funkat innan i Windows xp med Firefox 48.

Har fått fram den nu enligt nedan.

Tack, var på Zoom 133% och reset till 100% fortfarande inget förstoringsglas, men höll inne Ctrl och zoomade in och ut och därefter dök det upp. Det beror också på hur brett firefox-fönstret var, testade och ändrade sidbredden och på samma sätt det förvann/och dök upp förstoringsglas-ikonen.

Kan det vara någon ikon som saknas i en viss storlek?

Nej, det har att göra med att designen är dynamisk, den ändrar sig efter skärmstorlek, plattform och webbläsarzoom, mm.
Endel saker ändrar plats, andra blir större/mindre beroende på detta.
Citera
2017-12-08, 01:55
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Nej, det har att göra med att designen är dynamisk, den ändrar sig efter skärmstorlek, plattform och webbläsarzoom, mm.
Endel saker ändrar plats, andra blir större/mindre beroende på detta.
Det vet jag, har läst om den nya flashbackdesignen.
Däremot försvinner förstoringsglas-ikonen som sagt vid olika zoom och sidbredd på fönstret.

Undrade varför den försvann, men det kan kanske en tekniker svar på?
Citera
2017-12-08, 12:24
Medlem
-X-hellfires avatar
Här är en länk till ett galleri med hur det ser ut när förstoringsglas-ikonen inte bara flyttar på sig utan försvinner helt.
fb-search-1 är 100% , fb-search-2 är 133% med några olika valda sidbredder.
https://postimg.org/gallery/oa6pio6e/
Senast redigerad av -X-hellfire 2017-12-08 kl. 12:32.
Citera
2017-12-08, 22:48
Medlem
Finns det något sätt att se mer än 50 inlägg per sida när man trycker på "Mina inlägg"?
Citera
2017-12-09, 00:29
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Finns det något sätt att se mer än 50 inlägg per sida när man trycker på "Mina inlägg"?

Nej, finns inget sätt att se fler än 50.
Citera
2017-12-09, 00:52
Medlem
Citat:
Nej, finns inget sätt att se fler än 50.
Bara för att vara övertydlig. Jag tänker inte på någon inställning utan med en modifierad URL. Ungefär som man kan öka antalet prenumerationer per sida från 20 till vad man vill med följande URL:

Vanliga:
https://www.flashback.org/subscription.php

Och med 200:
https://www.flashback.org/subscription.php?do=viewsubscription&pp=200&folder id=0&sort=lastpost&order=desc&page=1
Citera
2017-12-13, 18:21
Medlem
st0ckiss avatar
Hur kan en tråd som (FB) Beställa på faktura trots betalningsanmärkningar 2017 få existera?
Användare sitter och annonserar om vilka sidor de lyckas lura på pengar, vägrar dela med sig utan att få något i gengäld och sitter och grönar/rödar andra användare i tråden.

Bluff och båg hela tråden och diskussionsämnet är noll när det ser ut som det gör.
Citera
2017-12-21, 00:16
Avslutad
Tja!

Finns det nån möjlighet att se vilka användare som postat i en viss tråd? Jag antar att svaret är nej; åtminstone lyckas inte jag med det.

För att precisera: ponera att vi har en ganska fet tråd med flera hundra eller tusen inlägg på många sidor. Det skulle då vara najs att kunna trycka på nån knapp och direkt se en lista med alla som postat i tråden.

Har ju varit en del klagomål angående överskådligheten i AB&K. Vilket jag håller med om: feta trådar där blir snabbt svåra att följa om man vill ha snabb information. Kunde man se vilka som postat skulle det problemet delvis minska, åtminstone för min del: jag skulle direkt gå till vad exempelvis Troian skrivit, eftersom jag av erfarenhet vet att han har rätt bra koll, eller kanske Mogna Meloner (eller modsen överhuvudtaget, även om jag ogärna smörar för dem).

Eller är det detta som "kompislistan" är till för?

Finns det nått snabbt svar på detta, eller är det rent av värt att starta en tråd i forumsförslag?
Senast redigerad av fryskyl 2017-12-21 kl. 00:59.
Citera
2017-12-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tja!

Finns det nån möjlighet att se vilka användare som postat i en viss tråd? Jag antar att svaret är nej; åtminstone lyckas inte jag med det.

För att precisera: ponera att vi har en ganska fet tråd med flera hundra eller tusen inlägg på många sidor. Det skulle då vara najs att kunna trycka på nån knapp och direkt se en lista med alla som postat i tråden.

Har ju varit en del klagomål angående överskådligheten i AB&K. Vilket jag håller med om: feta trådar där blir snabbt svåra att följa om man vill ha snabb information. Kunde man se vilka som postat skulle det problemet delvis minska, åtminstone för min del: jag skulle direkt gå till vad exempelvis Trojan skrivit, eftersom jag av erfarenhet vet att han har rätt bra koll, eller kanske Mogna Meloner (eller modsen överhuvudtaget, även om jag ogärna smörar för dem).

Eller är det detta som "kompislistan" är till för?

Finns det nått snabbt svar på detta, eller är det rent av värt att starta en tråd i forumsförslag?
Klicka på valfritt nick och välj; hitta alla inlägg av X i detta ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in