2017-12-07, 16:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, inte för 2500 år sen din historielösa nolla.
Under järnåldern var det fullt av kringströvande småpåvar som utmanade de större husen om makten och "herrarna" fick nöja sig med att inte få stora stenrösen och rikedomar med sig ner i graven. Men det är fortfarande en tid av störst och starkast vinner.

Nu missade jag säkert din historiebeskrivning, fröken "du är inkompetent så länge jag håller tyst", men hugg i nu, ska vi ta en match i vår historia?
Citera
2017-12-07, 16:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Wolfgang Amadeus Mozarts syster var ett precis lika stort underbarn som han var. Så varför är det så få dom hört talas om henne? Jo hon blev giftasvuxen och då kan hon givetvis inte bara strunta i att gifta sig och fortsätta utveckla sina musikaliska kunskaper för att bli en berömd kompositör. Vem skulle försörja henne så hon kunde göra det?
Vad tröttsamt med en "om hästen bara haft juver och spenar, så hade vi kunnat kalla henne för kon".

Du börjar låta lite som vår hustomte Lurpack med ditt desperata önsketänkande.

Kan teorin vara en efterhandskonstruktion?
Vad har vi för "bevis" för att hon var en stor kompositör?

Och oooooo, hon drabbades av "THE PATRIARCHY"!!!
Kan ni tänka er vilken chock detta är för mig?
Citera
2017-12-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Under järnåldern var det fullt av kringströvande småpåvar som utmanade de större husen om makten och "herrarna" fick nöja sig med att inte få stora stenrösen och rikedomar med sig ner i graven. Men det är fortfarande en tid av störst och starkast vinner.

Nu missade jag säkert din historiebeskrivning, fröken "du är inkompetent så länge jag håller tyst", men hugg i nu, ska vi ta en match i vår historia?

För 2500 år sedan gjordes det inga vetenskapliga framsteg i norden. Framstegen gjordes främst i Grekland, där fria män hade en massa slavar som slavade åt dem och ett rangel till hustru som skulle hålla sig i ett rum längst bak i huset där man slapp se och höra henne. Mat skulle hon ju helst inte ha heller och det var inte ovanligt att kvinnorna dog av svält och sjukdomar.

Att män besitter en fördel i form av våldsmonopol är jag väl medveten om, det är med den ni kommer att fortsätta att förtrycka kvinnor med till tidens ände.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-07 kl. 16:36.
Citera
2017-12-07, 16:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
För 2500 år sedan gjordes det inga vetenskapliga framsteg i norden. Framstegen gjordes främst i Grekland, där fria män hade en massa slavar som slavade åt dem och ett rangel till hustru som skulle hålla sig i ett rum längst bak i huset där man slapp se och höra henne. Mat skulle hon ju helst inte ha heller och det var inte ovanligt att kvinnorna dog av svält och sjukdomar.
...och samtidigt i Afrika?

Jag visste väl att detta skulle bli lite över ditt huvud.
Vi hade inte vad vi skulle kunna kalla för någon civilisation. Vi hade en lång kallperiod som gjorde det mycket svårt att bo här och fornminnen börjar inte dyka upp förrän när mindre samhällen började dyka upp och kristningarna började.

Mellanöstern var då civilisationens vagga, men utmanades från norr av Romare och greker. Helt riktigt. Du får 1,5/5 poäng.
Citera
2017-12-07, 16:37
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Bravo! Heja Zhang! Sporten kräver dock varken styrka eller uthållighet, liksom konstsim.
Rörelsen är relativt liten och kräver mest av allt närvaro/koncentration och konsekvent skjutteknik.

Och massor av träning.
Kvinnor kan mycket väl bli fantastiska med de premisserna.
Under andra förhållanden blir det svårare. Håller du med?

Sån Jävla pansarvecketklassiker!

Ja vännen, kvinnor kan sällan slå män i atletiska tävlingar. Det var bara precis det du hävdat hela tiden. Va!? Att du skulle ha sagt att det var uteslutet utom möjligen om det gällde konstsim! Hur kan någon påstå att du skulle sagt en sån sak!

https://minfil.org/zcHbjdd0be/20171207_162641.jpg

("Fan jag hade RÅfel igen! Men jag låtsas som ingenting och så påstår jag något självklart som om jag är nyskapande och hoppas ingen märker något!)
Citera
2017-12-07, 16:37
Medlem
Citat:
...och samtidigt i Afrika?

Jag visste väl att detta skulle bli lite över ditt huvud.
Vi hade inte vad vi skulle kunna kalla för någon civilisation. Vi hade en lång kallperiod som gjorde det mycket svårt att bo här och fornminnen börjar inte dyka upp förrän när mindre samhällen började dyka upp och kristningarna började.

Mellanöstern var då civilisationens vagga, men utmanades från norr av Romare och greker. Helt riktigt. Du får 1,5/5 poäng.

I Afrika kom ju många slavar ifrån och det fanns nog en del Afrikaner som gjorde sig förmögna på att sälja andra Afrikaner, män som kvinnor.

Kvinnor hölls med en blygsam rang snäppet över dessa slavar.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-07 kl. 16:45.
Citera
2017-12-07, 16:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Sån Jävla pansarvecketklassiker!

Ja vännen, kvinnor kan sällan slå män i atletiska tävlingar. Det var bara precis det du hävdat hela tiden. Va!? Att du skulle ha sagt att det var uteslutet utom möjligen om det gällde konstsim! Hur kan någon påstå att du skulle sagt en sån sak!

https://minfil.org/zcHbjdd0be/20171207_162641.jpg

("Fan jag hade RÅfel igen! Men jag låtsas som ingenting och så påstår jag något självklart som om jag är nyskapande och hoppas ingen märker något!)
Jag har ett förslag. Surfa vidare till "vart hittar jag Diplom som bekräftar att jag är årets rövhål?"
Printa ut ett med ditt namn och häng där du kan betrakta den varje dag. Den är du definitivt värd.

Jag sitter inte och slickar mina sår. Jag har inga som helst problem att medge när jag haft fel. För mig finns ingen vinst i att föra fram felaktigheter och inte utmanas för dem.
Det lär jag mig ingenting på och mitt liv är alldeles för kort för att inte ens försöka.

Du vet, kunskap är makt.

Btw, blev diplomet fint?
Citera
2017-12-07, 16:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
I Afrika kom ju många slavar och det fanns nog en del Afrikaner som gjorde sig förmögna på att sälja andra Afrikaner, män som kvinnor.

Kvinnor hölls med en blygsam rang snäppet över dessa slavar.
Ja, det är ingen större skillnad mot idag. Kufr säljs på marknadsplatser precis som vanligt och när det börjar gå för bra kommer "darkie" att rasera det som Mugabe och kära iväg whitey, eller Subsaharas afrika idag, där Nigeria, Mali och flera andra ställen är fullkomligt livsfarligt att lägga sig i deras inre angelägenheter. Se även Haiti.
Zaida Catalan hade kunnat berätta mer om läget i Kongo också, men något hände.

Vad sägs om att hålla sig här och i nutid? Eller här för 2500 år sedan? Eller nånstans däremellan, dvs med någon som helst relevans till ämnet?
Det vi kan dra som lärdom är att makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut. Idag i Sverige börjar feminismen få absolut makt och varken greker eller romare har återhämtat sig på 2000 år.
Det är vad feminismen kommer leda till här också.
Citera
2017-12-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ja, det är ingen större skillnad mot idag. Kufr säljs på marknadsplatser precis som vanligt och när det börjar gå för bra kommer "darkie" att rasera det som Mugabe och kära iväg whitey, eller Subsaharas afrika idag, där Nigeria, Mali och flera andra ställen är fullkomligt livsfarligt att lägga sig i deras inre angelägenheter. Se även Haiti.
Zaida Catalan hade kunnat berätta mer om läget i Kongo också, men något hände.

Vad sägs om att hålla sig här och i nutid? Eller här för 2500 år sedan? Eller nånstans däremellan, dvs med någon som helst relevans till ämnet?
Det vi kan dra som lärdom är att makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut. Idag i Sverige börjar feminismen få absolut makt och varken greker eller romare har återhämtat sig på 2000 år.
Det är vad feminismen kommer leda till här också.

Nutid? Det var ju historia vi talade om, närmare bestämt historia för 2500 år sen. Varför börjar du prata om saker för att sen gå ifrån ämnet hela tiden?

Ja, vi kan hålla oss till Sverige för 2500år sedan och som vi redan konstaterat hände det inte så mycket mer än att vikingarna gav sig ut på plundringståg och slogs inbördes med varandra likt islamister.
Citera
2017-12-07, 16:54
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Du vet ju själv att även om du såg det själv skulle du aldrig erkänna att det var kvinnor du såg. Du skulle aldrig erkänna kvinnors jämbördighet med män. Sluta låtsas.

Tror du inte vi lärt oss se igenom såna som du än? Kvinnor kan aldrig få en rättvis behandling av såna som du. Och allt för många män är som du. Därför har vi slutat försöka få jämställdhet den "rätta" vägen. Vi har en helt annan strategi nu.

Varför är det så få av er som fattar vad vi håller på med?

De från min sida som fattar vad ni sysslar med förkastar så klart nonsens som ”jämställdhet” och ”jämlikhet”. Men jag tror att du och dina gelikar missar en viktig sak. Ni kan aldrig vinna i slutändan utan istället riskerar ni att förlora...allt. Den maktposition ni uppnått hittills har ni nämligen fått av män. Det gäller liksom att fatta var den verkliga makten alltid ligger, stumpan.
Citera
2017-12-07, 17:01
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Att de slutade med det de var bra på.
Notera gärna att vi hade mycket färre brott och ett väl fungerande samhälle på toppen av världen.
Nu lever vi i en bubbla med pyspunka som håller på att dyka.

De säger att svensk ekonomi går jävligt bra, men kolla löneutvecklingen i länderna runt omkring eller i länder som är progressiva på riktigt. Som inte lever på att dygdsignallera med uttryck som "humanistisk stormakt".

Det här är några av dom faktiska uppfinningar kvinnor stått för: Injektionsspruta, The computer Algorithm, Några av dom viktigaste framstegen i telekommunikation, Spread Spectrum Communication Technology, CCTV, centralvärme med gas, kevlar, COBOL, stamcellsisolering, compiler, vaquumförpackning.

Vilken tid är det du refererar? Du vet: när kvinnor gjorde det dom skulle och vi hade färre brott? Kan du säga runt typ vilka decennium du pratar om?
Citera
2017-12-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
De från min sida som fattar vad ni sysslar med förkastar så klart nonsens som ”jämställdhet” och ”jämlikhet”. Men jag tror att du och dina gelikar missar en viktig sak. Ni kan aldrig vinna i slutändan utan istället riskerar ni att förlora...allt. Den maktposition ni uppnått hittills har ni nämligen fått av män. Det gäller liksom att fatta var den verkliga makten alltid ligger, stumpan.

Samtidigt är det kvinnor som fött sönerna som sedan blivit männen med makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in