2017-12-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werner53
Det tråkiga med BSF är att man
inte vet om tjejerna är kära eller
bara vill "vinna" och åka på en resa.

Man kan ju diskutera om de är kära eller inte och om mycket är för att man vill vara med i tv men för resans skulle tror jag ytterst få anmäler sig. Väldigt mycket jobb och ansträngning för chansen att "vinna" en resa för 3-4000:-. Är man så sugen på att resa är det ju bara att ta en sista minuten.

Intressant också att (minst) två deltagare i årets säsong gått ut i tidningen med berättelser om hur vinklat pragrammet är. Precis som jag tidigare sagt när folk hällde skit över Jörgen och Liselotte för deras beteende. Det är otroligt lätt att vinkla personer och sammanhang för att få den bild man vill ha, lägg till att man ställer ledande frågor och pressen det innebär med ett stort tv-team. De filmar ju säkert minst 8 timmar per dag vilket sedan blir någon minut per person. Man klipper sedan in beteenden, svar, miner osv helt ur sitt sammanhang och vips så kan man förstärka en persons drag extremt mycket. Man klipper ju naturligtvis också bort sådant som motsäger den bilden. Även om man vet att allt på tv är lite vinklat så tror jag inte man förstår hur extremt lätt och förföriskt man kan göra detta om man inte själv jobbat med det. Små nyanser och klipp som man inte ens tänker på förstärker ett visst intryck trots att det egentligen skulle kunna varit precis tvärtom.
Senast redigerad av ikkenicke 2017-12-07 kl. 15:12.
Citera
2017-12-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tyckte också det lät mer som det var någon annan än Charlotte som var där. Rentav så att det är någon annan än dom som var med i serien. Det var mest på tonfallet och ordvalet det lät så.
Kul dock givetvis om han träffat rätt.

Jag fattar inte heller snacket om att Jörgen skulle vara så rik. En stor gård är inte per automatik detsamma som mycket pengar.

Therese kommentar om att Jörgen är en annan "under ytan" känns ju bara som en konstruktion efter att han betett sig som ett svin genom serien. Jag kan förövrigt inte fatta hur hans referenser beträffande hur han vill att en dam ska se ut har ändrats sig så att han väljer Therese.

Erik hade ju fått höra av Charlotte strax innan inspelning att hon inte kunde vara med och det var ju hans uppenbara favorit hela tiden så det är förvisso ett regelbrott men ändå logiskt att han ville hålla uppe den kontakten. Lite skrämmande dock när han säger att han är förälskad i en tjej han aldrig träffat...

Jag reagerade på ommöbleringen, vi snackar alltså om att hon efter mindre än en vecka på gården börjar möblera om? Vilken människa gör så?
Givetvis skrämmande.
Det är lite olika varningsklockor beträffande Erica och Liselotte dock. Jag hade inte pallat med någon så osäker som Liselotte samtidigt är Ericas överkörningar inget jag köpt heller...

Jag tycker i övrigt det var fel av Jocke, det känns inte som ett landet-kompatibelt par...

Ja kanske det är så att det är någon annan tjej än Charlotte som är hos Erik, det kanske inte klickade mellan dem när dem väl träffades den där helgen. Men blir spännande att se vem det är och det viktiga är ju att Erik slutligen blir lycklig.
Citera
2017-12-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Man kan ju diskutera om de är kära eller inte och om mycket är för att man vill vara med i tv men för resans skulle tror jag ytterst få anmäler sig. Väldigt mycket jobb och ansträngning för chansen att "vinna" en resa för 3-4000:-. Är man så sugen på att resa är det ju bara att ta en sista minuten.

Intressant också att (minst) två deltagare i årets säsong gått ut i tidningen med berättelser om hur vinklat pragrammet är. Precis som jag tidigare sagt när folk hällde skit över Jörgen och Liselotte för deras beteende. Det är otroligt lätt att vinkla personer och sammanhang för att få den bild man vill ha, lägg till att man ställer ledande frågor och pressen det innebär med ett stort tv-team. De filmar ju säkert minst 8 timmar per dag vilket sedan blir någon minut per person. Man klipper sedan in beteenden, svar, miner osv helt ur sitt sammanhang och vips så kan man förstärka en persons drag extremt mycket. Man klipper ju naturligtvis också bort sådant som motsäger den bilden. Även om man vet att allt på tv är lite vinklat så tror jag inte man förstår hur extremt lätt och förföriskt man kan göra detta om man inte själv jobbat med det. Små nyanser och klipp som man inte ens tänker på förstärker ett visst intryck trots att det egentligen skulle kunna varit precis tvärtom.

Åh fasen jag trodde resan paren fick av TV 4 var värd mer än 3-4000kr.
Citera
2017-12-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja kanske det är så att det är någon annan tjej än Charlotte som är hos Erik, det kanske inte klickade mellan dem när dem väl träffades den där helgen. Men blir spännande att se vem det är och det viktiga är ju att Erik slutligen blir lycklig.

Jag hoppas inte det blir Alma bara för hon förtjänar verkligen någon bättre. Bli nobbad av någon som han bara sms:at med och nu är kär i. Precis som han säger så har han förälskat sig i en fantasi.

Finns många betydligt trevligare killar där ute.
Citera
2017-12-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Jag hoppas inte det blir Alma bara för hon förtjänar verkligen någon bättre. Bli nobbad av någon som han bara sms:at med och nu är kär i. Precis som han säger så har han förälskat sig i en fantasi.

Finns många betydligt trevligare killar där ute.

Jag tror inte det är Alma, tror hennes känslor är för sårade av Eriks diss så jag tror inte hon skulle ge sig i lag med honom igen. Funkar det inte med Charlotte får han leta vidare. Tror Alma kommer hitta en fin kille på annat sätt vad det lider.
Citera
2017-12-07, 15:16
Medlem
Citat:
Åh fasen jag trodde resan paren fick av TV 4 var värd mer än 3-4000kr.

Ja de kanske de gör, menar mer att man kan få en motsvarande resa för det priset. Något par åker ju till Frankrike tex, dit kan du ju flyta för några hundralappar ToR. Eller så tar du en sista minuten till Grekland/Spanien för några tusen.
Citera
2017-12-07, 15:20
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werner53
Det tråkiga med BSF är att man
inte vet om tjejerna är kära eller
bara vill "vinna" och åka på en resa.
Så är det ju med alla såna här problem dock, är ju precis samma sak med Bachelor, eller Ensam mamma söker. Går aldrig veta om dem vill "vinna" bara eller blir kära for real.
Citera
2017-12-07, 15:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja iofs, det kan ju vara så att det inte funkade med Charlotte och att han sen dejtat någon annan som han har på gården när Linda kommer, eller kanske rent av Alma som han har tagit tillbaka så att säga. Men tror hon blev för sårad för att kunna tänka sig gå tillbaka till Erik.
Jag tror faktiskt att Alma hade kunna komma tillbaka. Hon uppfattar ju Eriks intresse för Charlotte som en "fantasi", att han har skapat en drömbild utifrån ett första intryck som sedan kanske inte håller i verkligheten och det kan ju faktiskt stämma. Hon kan därför kan ha visst överseende med Eriks agerande och vara ok med att komma tillbaka, efter att det visat sig att hon faktiskt hade rätt (om det nu blir så).

Citat:
Angående Erica så är jag lite rädd att du kan ha en poäng. Hon säger ju redan nästa vecka att det är inte samma sak med Marcus i Frankrike som på gården, hon märker att nåt inte är som det ska, hon börjar tvivla om det verkligen är rätt med henne och Marcus. Vore ju väldigt trist om hon drar nu när Marcus äntligen är kär efter 9 år som singel och med all otur han haft med tjejer.
Erica och Marcus har aldrig varit rätt... Det är det som är själva poängen. Marcus har dåligt omdöme och väljer fel tjejer.
Han har ett bättre liv som singel än som en toffel.

Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Johan (?) känns hopplöst förälskad i en tjej som inte är alls lika intresserad, men det kanske bara framstår så i rutan. Tror inte det håller tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av StarWolf
Johan och Sofie. Kan hålla upp till ett år. Mkt konstigt par i mina ögon. Hon kommer dra.
Jag tycker inte heller att de är en solklar matchning direkt men det verkar i alla fall hålla fortfarande eftersom de lämnat en hälsning på BSF's facebooksida:
https://www.facebook.com/bondesokerfru/videos/vb.120261524664389/1795421167148408/?type=3&theater
Citera
2017-12-07, 15:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag tyckte också det lät mer som det var någon annan än Charlotte som var där. Rentav så att det är någon annan än dom som var med i serien. Det var mest på tonfallet och ordvalet det lät så.
Kul dock givetvis om han träffat rätt.
Jag har en liten förhoppning ändå om att det är Alma som kommit tillbaks.

Citat:
Erik hade ju fått höra av Charlotte strax innan inspelning att hon inte kunde vara med och det var ju hans uppenbara favorit hela tiden så det är förvisso ett regelbrott men ändå logiskt att han ville hålla uppe den kontakten. Lite skrämmande dock när han säger att han är förälskad i en tjej han aldrig träffat...
Jag blev förvånad när han sa att han var förälskad. Håller med om att det är lite skrämmande.
Trodde Erik var lite mer försiktig än så.

Citat:
Jag reagerade på ommöbleringen, vi snackar alltså om att hon efter mindre än en vecka på gården börjar möblera om? Vilken människa gör så?
Givetvis skrämmande.
Det är lite olika varningsklockor beträffande Erica och Liselotte dock. Jag hade inte pallat med någon så osäker som Liselotte samtidigt är Ericas överkörningar inget jag köpt heller...
Erica gör så - och detta är alltså tjejen som Marcus "sökt efter hela livet".
Skulle det, mot förmodan, bli något långvarigt dem emellan så kommer det inte finnas någon Marcus kvar. Hela hans identitet kommer att gå förlorad medan Erica tar över allt.

Liselott har en hel del att jobba på men jag uppfattar i alla fall inte henne som falsk, sur eller elak på samma sätt som jag gör med Erica.

Citat:
Jag tycker i övrigt det var fel av Jocke, det känns inte som ett landet-kompatibelt par...
Jag blev överraskad över hans val. Ser inte någon direkt kemi dem emellan.
Även om alla Jockes tjejer verkar vara trevliga så kan det ju helt enkelt bara vara så att ingen av dem är rätt för honom egentligen.
Citera
2017-12-07, 15:55
Medlem
Markus & Erika, rätt så uppenbart att Erika skulle vinna. Dock är Erika alldeles för bitchig för tillmötesgående Markus. Kommer inte hålla länge, någon månad.

Dennis & Liselott, tror ändå på Liselott annars skulle hon redan vara bortvald. Annie är lite för elegant för Dennis och jag tror han mer kan identifiera sig med Liselott.

Jocke och tjej, Känns lite som det kvittar vilken tjej han väljer. Förhållandet kommer att hålla beroende på hur mycket tjejen anpassar sig efter honom. Tror det blir den andra tjejen än Caroline, i alla fall störst chans att det håller med henne då hon är redo att kompromissa mer än Caroline. Ok förhållandet kommer ej att hålla oavsett...

Johan & Sofie, tror faktiskt att det kommer att hålla för detta par. Johan är etablerad och kan erbjuda ett relativt bekvämt liv för Sofie. Visst Sofie är söt och yngre men knappast så pass mycket att hon kan göra ett mycket bättre val.
Citera
2017-12-07, 16:23
Medlem
dialektikers avatar
Jo Markus kommer nog gå med på allt när det gäller Erika och bli en riktig toffel. Men hon kanske trivs i den rollen?

Även om det inte håller så har han fått till det med en brud Alltid nåt. Var han inte otroligt försagd förra säsongen och fick knappt till konversationer med det kvinnliga könet?
Jag minns inte men det verkade så på återblickarna?
Då är det ju positivt att han fått till både lite konversation och några skjut med lite kvinnlig fägring om ni förstår hur jag menar.
(Även om det nu inte skulle hålla i längden, det skulle vara lika bra då, för hon kommer styra honom med järnhand resten av livet om hon blir kvar )
Citera
2017-12-07, 16:29
Medlem
dialektikers avatar
Erik är väl ändå rätt oattraktiv när han håller på och velar. Håller med tjejerna som tyckte han var skum när han höll fast vid någon drömbild, av någon han inte träffat. Men de kanske hade haft kontakt irl fast programmet ville inte avslöja det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in