2017-12-07, 09:03
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?

Vad menar du med "när det hela går söderut"? Menar du om feminismen upphör att existera och genusvetenskapen bevisas grundad på felaktigheter? Eller menar du när zombieapokalypsen kommer?
Citera
2017-12-07, 09:28
Medlem
Chics avatar
I dagsläget har många av de stora problem att få jobb inom det de utbildats till, så kanske redan där har det grott ett frö där de ifrågasätter sitt val av utbildning och distanserar sig lite från hela ideologin en smula.
Citera
2017-12-07, 09:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Haha! Ja, som du då som tror att det räcker att säga nej.
Vad gör du själv? Säger ifrån och går sen lungt vidare?
Tre nivåer, beroende på hur akut hot jag utsätts för. Det första är munlädret, det andra är eskaleringen till "är du säker på att du är rätt ute" och det tredje är direkt aktion.
Sen tar man konsekvenserna efteråt. Det svåra är att sluta medan det finns något kvar.
Citera
2017-12-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Poängen var ju att du framhöll ett etniskt homogent land, opåverkat av feminism och andra vänsterliberala idéer, som framgångsexempel på bekostnad av t.ex. det urspårade Sverige. Då kan du inte svara på något helt annat.

vilket land har jag framhållit?
Citera
2017-12-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Så du menar att kvinnor i grupp inte är mer känslosamma, klena och sämre än män på allt? Seriöst? Det finns ingen sport/yrke/whatever i hela världen där en kvinna är bäst.

En kvinna som tränar kan vara starkare än en man som inte gör det, men om mannen tränar faller det platt (oftast). Och det gäller det mesta.

Just precis...kvinnor i grupp är inte mer känslosamma än män i grupp...känslor är ett av de sätt vi människor tänker på ( mer effektivt än logik ex.) och används därför av alla.
Klenhet finns det massor av aspekter på annat än ren muskelmassa...ex. imunförsvar, dödlighet, seghet (där kvinnor enligt nuvarande forskning klår män, dvs män är klenare)
Och vet du finns massor med yrken där kvinnor slår män på tassarna.
Citera
2017-12-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Så ge mig en anledning till varför vi ska tillåta en grupp män som är grovt överrepresenterade i sexbrott att bo i just Sverige, fröken feminist.

Ge mig en anledning varför vi ska tillåta könet män att existera lite överallt, och du får svaret.
Citera
2017-12-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Jo du är empatistörd och har förmodligen även andra mentala problem.

Jag har i över fem års tid försökt att stötta vår familjemedlem efter att hon blev utsatt för en gruppvåldtäkt av två afrikaner. Tror mig jag är emot kvinnovåld och har sett vad som kan hända med en människa efter att ha blivit utsatt för något sånt. Men sådana som du jämställer en gruppvåldtäkt med en klapp på baken, vilket enligt mig inte riktigt är samma sak...

Jag har i perioder fått stötta ekonomiskt med hyra och mat och har grottat ner mig i medicinering, psykvård osv. Tro mig jag är emot kvinnovåld, men tror också att en stor del av detta kvinnovåld skulle kunna undvikas om vi tog in färre människor från kulturer mindre utvecklade än vår. Där är vi uppenbarligen oense.

Tror också att den hetsjakt mot vita män, där personer som du uppenbarligen är drivande, kan leda till en del mycket negativa effekter, både för enskilda personer men även för vårt samhälle i stort.

Försök att fundera på att det ofta finns flera olika sätt att se på saker och ting.

Att ha ett kliande behov av att klistra: "mentala problem" på de man diskuterar med är nog just
exempel på ".......problem".
Sug på den en stund.

Du är emot kvinnovåld, men så fint...tar du också hand om alla traffickingoffer (som svenska män knullar mot betalning lite överallt) alla kvinnor som sitter på div. kvinnohus, alla barn till mördade mödrar? alla offer för sexuellt våld från svenska män? etc etc?
eller tror du dessa bara försvinner poof! för att vi vägrar invandring?

Och vidare tar du också hand om alla de där kvinnorna som utsätts för sexuellt våld i alla världens flyktingläger, som iom att du mfl vägrar invandring kommer bli permanenta?

Börja tänk! i lite mer vidare banor än den trånga tunnel du verkar sitta i och ftta att "kvinnor" är inte bara dina grannar eller nära familj...ok?
Citera
2017-12-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Hade genusläran verkligen varit vetenskaplig så hade den aldrig kunnat inhysa den mängd tomtar som du själv medger huserar där. Den kan inte på något vis jämföras med psykologi utan utgör en gren av sociologin och har därmed marxistiska rötter. Och då är vi framme vid vad genusläran egentligen är. Nämligen politik med vetenskaplig täckmantel.

Tycker du använder ganska dålig retorik och faller handlöst för logiska fallasier.
Jag antar att det du säger är sant, huruvida någonting har marxistiska rötter eller ej förändrar inte om det är en vetenskap och den metodik du använder inom vetenskapen.
De flesta vetenskaper är en gren av en annan, likt: Fysik > Kemi > biologi > Psykologi / Etologi...
Man använder helt enkelt nya formler och förenklingar av verkligheten för att förklara händelseförlopp. Att skriva en avhandling i cellbiologi och endast använda fysikens språk skulle ta upp VÄLDIGT många sidor av uträkningar.

Hur som helst så förändrar inte härkomsten av någonting huruvida det är en vetenskap eller ej. Genusvetenskap, sociologi och psykologi är samtliga mjuka vetenskapliga fält.

EDIT: För att förenkla vad jag menar med dina logiska fallasier så säger du ungefär såhär: Sådär tyckte Hitler så du har fel.
Citera
2017-12-07, 11:14
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Det finns ingen sport/yrke/whatever i hela världen där en kvinna är bäst.

Är du verkligen allvarlig nu? Ingen sport, inget yrke, ingenting? Ja, jag fattar ju att du inte menar att vara förälder eller barnskötare eller såna bagatellartade grejer. Men annars, på riktigt? Ingenting?
Citera
2017-12-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Är du verkligen allvarlig nu? Ingen sport, inget yrke, ingenting? Ja, jag fattar ju att du inte menar att vara förälder eller barnskötare eller såna bagatellartade grejer. Men annars, på riktigt? Ingenting?

Tbh förmodligen inte faktiskt. Skulle isåfall vara något yrke eller sport där kvinnor är fruktansvärt överrepresenterade, förmodligen uppemot 100,000:1. Kvinnor har helt enkelt inte motivationen till att bli bäst då det inte ökar deras fitness speciellt mycket.

EDIT: Hur skulle du kvantifiera vilken barnskötare eller förälder som är bäst?
Citera
2017-12-07, 11:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fakta i dessa saker är att män är överrepresenterade både inom sexuella trakasserier, makt och chefsposter, det är alla uttryck för samma sak, en maktobalans mellan könen som både skapar och beror på saker som ex. sexuella trakasserier. Och det är fan fakta och inget "feminsitiskt genusdravel".

Maktobalans? Du får då visa upp att chefer kör med mer sexuella trakasserier än typ medelsnubben utan makt i förorten?

Denna koppling mellan makt och sexuella trakasserier är definitivt feministmarxistisk dravel, det finns givetvis sexuella trakasserier överallt där det finns sexuella varelser (samt överkänsliga varelser) i samhället, från skolan till bland hemlösa till lesbiska fotbollstjejer till chefer till rastlösa arbetslösa invandrarungdomar.

Att något existerar överallt betyder dock inte att de är särskilt omfattande, bara att ifall alla landets kvinnor tillsammans börjar skriva i en kollektiv samling av allt som hänt de senaste 40 åren inom olika branscher så kommer man få ihop historier. Ungefär som jag tillsammans med alla andra män i landet kan få ihop tusentals historier om slagsmål, misshandel, fylleri och bedrägeri inom alla branscher, typ under hashtag #tekniskkollaps vilket inte betyder att det är vilda västern inom valfri teknikföretag i Sverige.

Sedan så ska du inte tro att kvinnor kan få makt utan att vara i framkanten när det gäller innovation; att ni bara har 6% av alla patentansökan och några fåtal procent av startade företag visar ju på vilken absolut misslyckande det varit att få kvinnor att "våga", kanske just feminismens offertänk sätter barriärer?

För det kom ju upp någon gång att svenska kvinnor är näst sämst i Europa på att starta företag medan kvinnor i Sydeuropa var bäst.

Ni kan ju inte få makt utan att gå ut och försöka äga framtidens ideer och produkter. Ni kan ju inte bara hoppas på att män eller staten ska lyfta fram er till chefsposition, eller hur?

Ni kan ju iförsig bli chef inom kommun och politik utan att ha så mycket kompetens, men inom den stenhårda marknadsekonomin kommer man inte undan med att vara en jubelidiot som Stefan Löfven eller Mona Sahlin.
Citera
2017-12-07, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Islam är Sveriges framtid.

Så är det. För en gångs skull så håller jag med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in