HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2017-12-06, 20:36
Moderator
Inlägg raderade. Håll er till ämnetoch lägg ned språkdebatten. // Mod
2017-12-06, 20:38
Medlem
Bulkninjas avatar
De kommer att tvingas ta jobb som personlig assistent eller vårdbiträde eftersom ingen jävel har nytta för dem. Men till skillnad från vanligt outbildat folk så kommer de att ha lika stora studielån som en civilingenjör.
Detta kommer de dock själva att uppfatta som att de är diskriminering och att de har orättvist låg lön i jämförelse med läkare och civilingenjörer eftersom det har ju lika lång utbildning
Citera
2017-12-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Ok lugnt!

Och nej tyvärr, ingen cool slang.

Måste bara fråga, om man finner den svarta mannen på festen lite mer intressant, får man något epitet då också?

Jag har liite svårt att förstå din logik "ibland" om den är allvarligt menad. Eller kanske inte jättesvårt, därav tipset.

jag skulle säga är det bara hudfärgen som du finner intressant...så hmmm ja.
är det andra saker som att hen är snygg...intressant eller dylikt så nej.

Jag raljerar ofta i mina svar här inne...och flitig användare av ironi, liknelser och vända på "stekarna"
Det gör att jag uthärdar dumheterna lättare.
men jag kan lova dig jag är en seriöst feminist.
Citera
2017-12-06, 20:41
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Om arbetsmarknaden blir dålig i Sverige.
Så tror jag att dessa feminister och genusvetare kommer att ha en strålande karriär i mellanöstern. Där är det ett stort behov av jämställdhetsarbete och forskning.

Visst vore det frestande att skicka genustomtarna på export. Särskilt till Mellanöstern som ”tack” för allt slödder de skickat hit. Dock måste man beakta att export av genustomtar kan komma att betraktas som en krigsförklaring.
Citera
2017-12-06, 20:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Höll på att smälla av i en våldsam skrattattack men insåg att du har rätt.

Feminismen har kuvat den Svenska mannen att jobba skiten av sig för att vara en god producent och skattebetalare allt för att vara kvinnan till lags och föda statsapparaten.

Så länge Svenske mannen är kuvad att göra det så kommer givetvis landet klara sig hyffsat.
(Kvinnor jobbar i princip uteslutande i tärande offentlig sektor).

Skönt dock att man själv stämplat ut från vansinnet.
Tärande?
Som skolor sjukvård barnuppfostran?
Citera
2017-12-06, 20:46
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Visst vore det frestande att skicka genustomtarna på export. Särskilt till Mellanöstern som ”tack” för allt slödder de skickat hit. Dock måste man beakta att export av genustomtar kan komma att betraktas som en krigsförklaring.

Hahaha, kanske det. Men alternativet finns fortfarande. Det är en öppen arbetsmarknad där. Ingen konkurrens heller.
Citera
2017-12-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFantasy
Eller...

så går vi en framtid till mötes där det inte har någon betydelse om det är en man eller kvinna som kom med en bra idé.

En framtid där det är en person som betyder något och inte ett kön.

Är väl för tusan med feminism som kön numera spelar mer roll än någonsin. Nu ska det ju ständigt läggas tyngd på om det är en man eller kvinna, för lite kvinnor inom A för många män inom B för att sedan bara vända kappa och säga "nej kön är en social konstruktion" och allt hen-snack. Era argument haltar rejält.
Senast redigerad av Einharjar 2017-12-06 kl. 20:55.
Citera
2017-12-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag skulle säga är det bara hudfärgen som du finner intressant...så hmmm ja.
är det andra saker som att hen är snygg...intressant eller dylikt så nej.

Jag raljerar ofta i mina svar här inne...och flitig användare av ironi, liknelser och vända på "stekarna"
Det gör att jag uthärdar dumheterna lättare.
men jag kan lova dig jag är en seriöst feminist.

Svar ja? Vet du vilket?

(Jag är kille så du vet)

Väldigt sen extra redigering i väntan på svar. Är du alltså av uppfattningen att om hudfärg är av betydelse så är det rasistiskt? (Tänker på "etnisk mångfald" mm.) (Jag antar alltså här att ditt svar ja = rasist.)
Senast redigerad av hodde 2017-12-06 kl. 21:07.
Citera
2017-12-06, 20:54
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Detta är snarare en fråga för antifeminister och rasisterna på forumet.

Hur kommer det gå för människor som envisas simma runt i samma korkade inställning av att ens egen grupp är den bästa och att just man själv förtjänar privilegier som man menar andra inte ska förtjäna, enbart baserade på gammal möglig historia och likaså mögliga ideologier/ religioner.

Blablabla, du sitter och debatterar mot någon projicerad saudiarab igen?

Det här är vad alla vettiga människor i forumet vill ha; meritokrati, samma möjligheter men olika utfall ska respekteras då "grupper" inte är lika varandra, upphörandet av offermentalitet och att folk istället tar ansvar för de själva som individer, staten ska inte vara med och köra folkuppfostran.

Du är förövrigt den mögligaste ideologen i forumet.

Citat:
Hur går det för dessa i en värld där Kina går om USA? Där Europa/ västvärlden förlorar sin kulturella, politiska, vetenskapliga och ekonomiska försprång och andra områden på klotet tar över stafettpinnen?

Vad har det med något att göra? Jag kan en del kinesiska och känner att jag är beredd på omställningen. Är du beredd på förändringen som komma skall? Tror du kineserna kommer bry sig närmvärt om identitetspolitik och feministisk trams? Nope, de kommer köra på med deras businessmentalitet och ultrakapitalism i kommunistisk täckmantel, suga naturresurser och köpa upp våra länders teknologi, köra genetisk provning av skolbarn, hård disciplinerad utbildning, och köra sin rasmedvetna politik där ickekineser inte kan få medborgarskap.

Offertänk fungerar inte på kineser och östasiater.

Citat:
Hur går det för dessa när ingen kvinna längre går med på deras bild av manlig överlägsenhet?
manliga sexuella privilegier, manliga abretsprivilegier och därför vägrar leva i partnerskap?

Fråga dem istället.

Så återgår du från att prata om Kina som ny mästerfolk till att prata om trams som kineser inte bryr sig om.

Hur kommer det gå när män vägrar ingå i partnerskap och knullar runt som de önskar, när till och med omegan bryter sig loss från moraliska paradigm och börjar knulla sexrobotar importerade från Kina eller köpa sexuella tjänster i typ Östeuropa?

När svenska företagarmän flyttar bort från Sverige i dagens globaliserade Värld för att betala mindre skatt utomlands och undvika kvotering av inkompetenta kvinnor i deras företag?

Tänkt på det?

Privilegier har man i feodala samhällen och kanske några rikemansbarn kan räknas ditt i vårat samhälle, i en meritokrati måste du skapa själv din rikedom. Tror du Minecraft-skaparen Markus Persson åkt kälke genom livet? Vad var det för privilegie han hade som fick honom att sälja sitt företag, sin ide för 40 miljarder kronor?

Varför kan ingen kvinna skapa ett spel för barn i en källare och sedan tjäna så mycket pengar? Saknar ni kreativitet eller är det initiativförmåga som ni saknar?
Citera
2017-12-06, 20:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Tärande?
Som skolor sjukvård barnuppfostran?

Tärande=använder resurser
Närande=tillskapar resurser

Ovan utgör en helt korrekt uppdelning där tärande avser den offentliga sektorn medan närande avser den privata. Jag vet förstås att vänstermänniskor har oerhört svårt att förstå det här med att resurser inte bara finns där utan måste anskaffas/tillskapas.
Citera
2017-12-06, 20:59
Medlem
Citat:
du menar detta är din "sakfråga"?

"Detta gör att jag inte vill ha invandring, för jag vet ju inte hur man ska kunna veta vilka det är som våldtar innan dom kommer in. Och det var ju betydligt bättre innan så varför inte gå tillbaka till det?

Men du som föredrar dessa våldtäkter och inte kategoriserar människor du kan väl förklara för mig hur vi ska ta itu med detta problem kring att invandrare är högt överrepresenterade inom våldtäkter och särskilt gruppvåldtäkter.

Men jag gissar på att du inte ens vågar ta i denna fråga för du har inga bra svar, förutom att kalla mig rasist och sätta mig i ett fack.
"

Jag har redan svarat på denna med en motfråga 2 ggr.
män är ännu mer överepresenterade, FETT överrepresenterade tom. Kvinnor vet inte vilka män heller som kommer våldta.
Vad gör vi åt detta? Jo vi driver social normförändring, för vi inser att vi kan inte slänga ut män eller utrota män, eller leva utan män etc etc.
På exakt samma sätt resonerar jag kring invandrare, de är överrepresenterade inom ditt och datt...
men det beror inte på att de är invandrare just utan på andra faktorer som ingår i invandring, men som också existerar bland svenskar...ex manlighetsnormer. Betydligt mer inttelligent då att angripa dessa istället för stackars invandrarkvinnor, barn, män sm INTE våldtagit en fluga i sina liv etc.
allright? fått svar nu?

Om det beror på faktorer som ingår i invandring varför ska vi då vilja ha invandring är min fråga.

Om vi tar in en grupp människor som för med sig massa ondska och den enda lösningen som finns är "Vi måste ändra normerna" då är inte jag direkt trygg i att det kommer sluta eller bli bättre.

Så min lösning att vi stänger gränsen är fortfarande den bästa. Ska jag lita på att dessa invandrare kommer automatiskt bli som oss svenskar? Om hur lång tid då? 20 30 40 50 år?

När kommer dom sluta skjuta ihjäl varann utanför min dörr så jag kan gå ut och känna mig trygg i mitt egna land?

Hur länge ska jag behöva leva med dessa barbarer innan dom ändrats av dina "normer" ?

Ska jag stå ut lite till, se på när några fler kvinnor blir gruppvåldtagna och lita på att allt kommer bli bra till slut?

Det är jävligt naivt

Om du på riktigt vill stödja invandrare se då till att rikta hård kritik emot dessa som inte beter sig och säg att dom ska straffas hårt och bli utvisade om dom så rör en tjej på fel sätt.

Kom inte med något jävla normtrams och att det kommer bli bra vi måste va tålmodiga, för mitt tålamod med dessa gruppvåldtäkter är slut för länge sen.
Senast redigerad av Skamligt 2017-12-06 kl. 21:04.
Citera
2017-12-06, 21:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Tärande=använder resurser
Närande=tillskapar resurser

Ovan utgör en helt korrekt uppdelning där tärande avser den offentliga sektorn medan närande avser den privata. Jag vet förstås att vänstermänniskor har oerhört svårt att förstå det här med att resurser inte bara finns där utan måste anskaffas/tillskapas.
Om du anser att "skatt är stöld" kan vill flytta diskussionen någon annanstans, men att anse att uppfostra barn och lappa ihop människor för tärande, blir bara konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in