Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
om du träffar på en svart man på en fest, bedömer du honom som lika intressant att ge dig i kast att prata med som om han varit vit?
svarar du ja så är du inte rasist svarar du däremot nej så är du förmodligen lite rasistisk i dina fördomar.
kallar du dessutom medvetet svarta för "negrer" 2017 i Sverige så är rasiststämpeln där direkt.
Vilken sakfråga?
att invandrare våldtar och därför inte ska få lov vistas i vårt land?
Män våldtar betydligt mer än invandrare...ska de få lov vistas i vårt land?
Du kan väl läsa mitt inlägg för guds skull?
Jag skrev ju sakfrågan där längst ner, ska jag behöva upprepa mig eller kan du inte gå tillbaka och läsa om inlägget? Det finns ju fortfarande där?
Mitt avslut var som jag sa, du kommer inte kunna bemöta denna kritik emot att invandrare är övereprenterade och vad du vill göra åt detta.
För du kommer bara sätta mig i ett fack och kalla mig för rasist.
Och det är precis vad du gjort nu 2 inlägg i rad.
Varje gång undvikit sakfrågan och hävt ur dig rasistanklagelser, även om dom varit indirekta i mångt och mycket så ska du inte tro att jag är helt efterbliven.
Så hade jag rätt i mitt påstående? Ja.
Kan du inte föra seriös debatt utan att sätta folk i fack och häva ur dig rasistanklagelser och undvika frågorna? Ja.
Tror vi var klara där. lycka till oseriösa debattör. Jag har inget mer att säga till folk som är så ohederliga och oseriösa som du är, blir mest irriterad på er om jag ska va ärlig.