2017-12-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt
Så med andra ord, eftersom jag inte kategoriserar människor i fack är jag inte rasist enligt dig?

Jag avslutade inte med att anklaga dig för att kalla mig rasist.

Jag avslutade med att du inte kommer kunna bemöta min sakfråga med något annat än att kalla mig rasist.

Förstår du skillnaden?

Din debattteknik är för övrigt väldigt svår att bemöta då den är så pass lurig.

Tog mig faktist en stund att inse vad du gjort. Tycker du det är ett hederligt sätt att bemöta meningsmotståndare på?

Edit: Får jag gissa tror jag inte du bryr dig så mycket, du har ingen respekt för folk som tycker fel sak.
Citera
2017-12-06, 20:16
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hej pungsparken...

jo men skilj på varför/ hur och orsak.

att skilja på åsikter....du tillhör "facket" socialdemokrat och du moderat..
eller rasist eller antirasist
är ju inte så felaktigt som
skilja på svarta och vita ex. via massa fördomsfullt skit = rasism.

Jag diskuterar med rasister dagligen på detta forum. Att jag gravt föraktar deras ståndpunkter är ju en sak jag är helt berättigad till att göra. Sitta och kränka dem via trams/ personangrepp/ hat är det däremot inte.

Fast om man kan hänvisa till sånt som statistisk fakta och vetenskapliga bevis så rör det sig ju inte om fördomar. Ni feminister har ju inga problem att generalisera och dra slutsatser utifrån överrepresentation när det gäller MÄN och exempelvis våldtäkter. Men så fort vi påpekar icke-vitas överrepresentation när det gäller våldtäkter så sparkar ni bakut och kacklar om ”fördomar” och ”inte alla” etc.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Mental härdsmälta blir det för dem när det röda pillret slår med full effekt. Hela deras världsbild är byggd på lögner. Men det finns nog en och annan som kan komma ut på andra sidan med förståndet i behåll.

Här är en som visar er vägen tjejer, Lauren Rose:

Equal gender representation NOW
https://www.youtube.com/watch?v=PZZatr8ZXpU

C I V I C N A T I O N A L I S M
https://www.youtube.com/watch?v=6cnyPwAuVLo
Senast redigerad av PK-befriad 2017-12-06 kl. 20:20.
Citera
Medlem
Citat:
översätt prakjakt tack.

Praktjakt är en frekvent användare på forumet, trodde du kände till personens poster då du verkar hänga på fb för jämnan.

En användare som spelar "dum meningsmotståndare" i brist på bättre svenska.
Senast redigerad av hodde 2017-12-06 kl. 20:20. Anledning: motståndare->meningsmotståndare
Citera
2017-12-06, 20:17
Medlem
Mess avatar
Citat:
snarare har ju feminismen bidragit till att Sverige idag är ett av världens mest framstående länder ...ekonmiskt...kulturellt och politiskt.

Höll på att smälla av i en våldsam skrattattack men insåg att du har rätt.

Feminismen har kuvat den Svenska mannen att jobba skiten av sig för att vara en god producent och skattebetalare allt för att vara kvinnan till lags och föda statsapparaten.

Så länge Svenske mannen är kuvad att göra det så kommer givetvis landet klara sig hyffsat.
(Kvinnor jobbar i princip uteslutande i tärande offentlig sektor).

Skönt dock att man själv stämplat ut från vansinnet.
Senast redigerad av Mes 2017-12-06 kl. 20:24.
Citera
2017-12-06, 20:18
Medlem
Citat:
Så med andra ord, eftersom jag inte kategoriserar människor i fack är jag inte rasist enligt dig?

Jag avslutade inte med att anklaga dig för att kalla mig rasist.

Jag avslutade med att du inte kommer kunna bemöta min sakfråga med något annat än att kalla mig rasist.

Förstår du skillnaden?

om du träffar på en svart man på en fest, bedömer du honom som lika intressant att ge dig i kast att prata med som om han varit vit?

svarar du ja så är du inte rasist svarar du däremot nej så är du förmodligen lite rasistisk i dina fördomar.

kallar du dessutom medvetet svarta för "negrer" 2017 i Sverige så är rasiststämpeln där direkt.

Vilken sakfråga?
att invandrare våldtar och därför inte ska få lov vistas i vårt land?
Män våldtar betydligt mer än invandrare...ska de få lov vistas i vårt land?
Citera
2017-12-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Praktjakt är en frekvent användare på forumet, trodde du kände till personens poster då du verkar hänga på fb för jämnan.

En användare som spelar "dum motståndare" i brist på bättre svenska.

jag hänger bara på feminsitforumet...ingen annanstans...ingen aning om vem hen är.

synd! jag trodde jag fått fatt i någon ny cool slang.

men "dum motståndare" känner jag ju till flertalet, det tenderar vara de jag inte svarar.
och jag hänger inte på fb för jämnan, jag har dock extremt många som svarar mig, och jag skriver snabbt, därav min historik.
Citera
2017-12-06, 20:24
Medlem
Citat:
om du träffar på en svart man på en fest, bedömer du honom som lika intressant att ge dig i kast att prata med som om han varit vit?

svarar du ja så är du inte rasist svarar du däremot nej så är du förmodligen lite rasistisk i dina fördomar.

kallar du dessutom medvetet svarta för "negrer" 2017 i Sverige så är rasiststämpeln där direkt.

Vilken sakfråga?
att invandrare våldtar och därför inte ska få lov vistas i vårt land?
Män våldtar betydligt mer än invandrare...ska de få lov vistas i vårt land?

Du kan väl läsa mitt inlägg för guds skull?

Jag skrev ju sakfrågan där längst ner, ska jag behöva upprepa mig eller kan du inte gå tillbaka och läsa om inlägget? Det finns ju fortfarande där?

Mitt avslut var som jag sa, du kommer inte kunna bemöta denna kritik emot att invandrare är övereprenterade och vad du vill göra åt detta.

För du kommer bara sätta mig i ett fack och kalla mig för rasist.

Och det är precis vad du gjort nu 2 inlägg i rad.

Varje gång undvikit sakfrågan och hävt ur dig rasistanklagelser, även om dom varit indirekta i mångt och mycket så ska du inte tro att jag är helt efterbliven.

Så hade jag rätt i mitt påstående? Ja.

Kan du inte föra seriös debatt utan att sätta folk i fack och häva ur dig rasistanklagelser och undvika frågorna? Ja.

Tror vi var klara där. lycka till oseriösa debattör. Jag har inget mer att säga till folk som är så ohederliga och oseriösa som du är, blir mest irriterad på er om jag ska va ärlig.
Citera
2017-12-06, 20:25
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?

Om arbetsmarknaden blir dålig i Sverige.
Så tror jag att dessa feminister och genusvetare kommer att ha en strålande karriär i mellanöstern. Där är det ett stort behov av jämställdhetsarbete och forskning.
Citera
2017-12-06, 20:28
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Detta är snarare en fråga för antifeminister och rasisterna på forumet.

Hur kommer det gå för människor som envisas simma runt i samma korkade inställning av att ens egen grupp är den bästa och att just man själv förtjänar privilegier som man menar andra inte ska förtjäna, enbart baserade på gammal möglig historia och likaså mögliga ideologier/ religioner.

Hur går det för dessa i en värld där Kina går om USA? Där Europa/ västvärlden förlorar sin kulturella, politiska, vetenskapliga och ekonomiska försprång och andra områden på klotet tar över stafettpinnen?

Hur går det för dessa när ingen kvinna längre går med på deras bild av manlig överlägsenhet?
manliga sexuella privilegier, manliga abretsprivilegier och därför vägrar leva i partnerskap?

Fråga dem istället.

Vad snackar du om? Kina är väl inte feministiskt?
Citera
2017-12-06, 20:31
Medlem
Citat:
jag hänger bara på feminsitforumet...ingen annanstans...ingen aning om vem hen är.

synd! jag trodde jag fått fatt i någon ny cool slang.

men "dum motståndare" känner jag ju till flertalet, det tenderar vara de jag inte svarar.
och jag hänger inte på fb för jämnan, jag har dock extremt många som svarar mig, och jag skriver snabbt, därav min historik.

Ok lugnt!

Och nej tyvärr, ingen cool slang.

Citat:

Måste bara fråga, om man finner den svarta mannen på festen lite mer intressant, får man något epitet då också?

Jag har liite svårt att förstå din logik "ibland" om den är allvarligt menad. Eller kanske inte jättesvårt, därav tipset.
Citera
2017-12-06, 20:36
Medlem
Citat:
Du kan väl läsa mitt inlägg för guds skull?

Jag skrev ju sakfrågan där längst ner, ska jag behöva upprepa mig eller kan du inte gå tillbaka och läsa om inlägget? Det finns ju fortfarande där?

Mitt avslut var som jag sa, du kommer inte kunna bemöta denna kritik emot att invandrare är övereprenterade och vad du vill göra åt detta.

För du kommer bara sätta mig i ett fack och kalla mig för rasist.

Och det är precis vad du gjort nu 2 inlägg i rad.

Varje gång undvikit sakfrågan och hävt ur dig rasistanklagelser, även om dom varit indirekta i mångt och mycket så ska du inte tro att jag är helt efterbliven.

Så hade jag rätt i mitt påstående? Ja.

Kan du inte föra seriös debatt utan att sätta folk i fack och häva ur dig rasistanklagelser och undvika frågorna? Ja.

Tror vi var klara där. lycka till oseriösa debattör. Jag har inget mer att säga till folk som är så ohederliga och oseriösa som du är, blir mest irriterad på er om jag ska va ärlig.

du menar detta är din "sakfråga"?

"Detta gör att jag inte vill ha invandring, för jag vet ju inte hur man ska kunna veta vilka det är som våldtar innan dom kommer in. Och det var ju betydligt bättre innan så varför inte gå tillbaka till det?

Men du som föredrar dessa våldtäkter och inte kategoriserar människor du kan väl förklara för mig hur vi ska ta itu med detta problem kring att invandrare är högt överrepresenterade inom våldtäkter och särskilt gruppvåldtäkter.

Men jag gissar på att du inte ens vågar ta i denna fråga för du har inga bra svar, förutom att kalla mig rasist och sätta mig i ett fack.
"

Jag har redan svarat på denna med en motfråga 2 ggr.
män är ännu mer överepresenterade, FETT överrepresenterade tom. Kvinnor vet inte vilka män heller som kommer våldta.
Vad gör vi åt detta? Jo vi driver social normförändring, för vi inser att vi kan inte slänga ut män eller utrota män, eller leva utan män etc etc.
På exakt samma sätt resonerar jag kring invandrare, de är överrepresenterade inom ditt och datt...
men det beror inte på att de är invandrare just utan på andra faktorer som ingår i invandring, men som också existerar bland svenskar...ex manlighetsnormer. Betydligt mer inttelligent då att angripa dessa istället för stackars invandrarkvinnor, barn, män sm INTE våldtagit en fluga i sina liv etc.
allright? fått svar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in