2017-11-22, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
En festival utan manliga artister, musiker, scenbyggare, elektriker, ljudtekniker? Det blir ingen festival och blir det av ändå så kommer både musik o ljud att vara kasst!

Jo, har tidigare varit lite inne på samma tankegång. Den som lever får se hur det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inga män alls alltså. Inte som scenbyggare, tekniker, roddare etc. Eller?🤔 Någonting säger mig att detta kvinnokoncept inte kommer att funka helt fullt ut..
Men det är nog inte heller tanken; det handlar nog mer om en av EK lägligt inkastad brandfackla i övergreppsdebatten som stärker hennes varumärke som mediefigur.

Är det förresten inte lite märkligt att alla män skall uteslutas: varför inte välkomna tex ensamkommande, de begår ju inga övergrepp? Hur tänkte EK kring det?
Citera
2017-12-06, 12:00
Medlem
brutefishs avatar
Studieförbundet Studiefrämjandet meddelar idag att de går in och stöttar musikfestivalen Statement festival som arrangeras för icke-cis-män i Göteborg sista helgen i augusti nästa år.

http://gaffa.se/nyhet/123862/statement-festival-far-uppbackning/
Citera
2017-12-06, 18:44
Medlem
Orm Ondes avatar
"Vem fan är Emma Knyckare?", heter tråden.

Jag hade faktiskt hört hennes namn tidigare, med tanke på att det är så ovanligt lade jag det på minnet, men i vilket sammanhang hon nämndes har jag ingen aning om. Men med tanke på hennes namn borde hon platsa bra som socialdemokratisk finansminister.
Citera
2017-12-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
En festival utan manliga artister, musiker, scenbyggare, elektriker, ljudtekniker? Det blir ingen festival och blir det av ändå så kommer både musik o ljud att vara kasst!

Det hon inte tänkt på är att utesluta någon pga kön är olagligt och diskriminering. En anonym anmälan till DO skulle sätta käppar i hjulet för hela grejen. Lika olagligt som att t ex förbjuda tillträde för judar, muslimer eller kvinnor. Det enda som är lagligt numera är en Henn utan åsikter, religion men självklart tillhörande yttersta vänsterkanten.
Citera
2017-12-06, 22:00
Medlem
Vi väntar med spänning på resultatet av den "mansfria festivalen". Kanske är Emma nästa kvinnliga radiopersonlighet att drabbas av masspsykosen #metoo? Jag har lite info som kan tyda på det. Vore väl smaskens för flashback?!

Citera
2017-12-06, 22:16
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varfagel
Vi väntar med spänning på resultatet av den "mansfria festivalen". Kanske är Emma nästa kvinnliga radiopersonlighet att drabbas av masspsykosen #metoo? Jag har lite info som kan tyda på det. Vore väl smaskens för flashback?!

Ja men ut med språket då.
Citera
2017-12-06, 23:12
Medlem
En patetisk nolla som har insett att det är vid feminismen som pengarna och lovorden finns.
Citera
2017-12-07, 12:32
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Det hon inte tänkt på är att utesluta någon pga kön är olagligt och diskriminering. En anonym anmälan till DO skulle sätta käppar i hjulet för hela grejen. Lika olagligt som att t ex förbjuda tillträde för judar, muslimer eller kvinnor. Det enda som är lagligt numera är en Henn utan åsikter, religion men självklart tillhörande yttersta vänsterkanten.

Ähh! Låt dem ha sin kvinnofestival. Det kommer som sagt bli dålig musik, dåligt ljud, dålig organisation etc.

Jag anar dock att kvinnorna kommer anlita män till ljud, scenbygge, organisation, etc. lite lagom hyckleri som vanligt dvs.
Citera
2018-01-01, 17:01
Medlem
Tycker inte om snusande feminister i P3,
Fan va osexigt med brudar som
Snusar
Citera
2018-01-02, 00:45
Medlem
Qlipps avatar
Emma har producerat åsikt igen:

Citat:
"Vore coolt med en samtyckeslag"

http://lund.lokaltidningen.se/2017-12-26/-Vore-coolt-med-en-samtyckeslag-445056.html
Citera
2018-01-15, 20:12
Medlem
Emma Knyckare är en osexig manhaftig härunderarmarna feminist av absolut värsta sort

Helt befriad från IQ
Citera
2018-07-06, 13:13
Medlem
Schnyggves avatar
Blir less bara jag ser denna kossa på bild! Varför är exakt alla radikalfeminister överviktiga och fula för? Är det så enkelt att dom alltid varit lite utanför och nudå äntligen hittat en grupp, ett sammanhang med likasinnade? Där deras efterblivna åsikter och teorier, betyder något?

Nu granska DO denna festival: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1kbJnM/do-granskar-mansfria-festivalen

Kommer till 99, 8% att godkännas! vilket är helt sinnesjukt egentligen, visst det är en klyscha, men vad hänt om jag vill arrangera Somaliefri festival osv...är också en folkgrupp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in