2017-12-06, 18:05
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ulf Malmros säger att han hyllar #metoo-rörelsen, men att det som nu händer honom är chockerande.
Så går det när man hyllar en dildo. Man får den upp i röven.
Citera
2017-12-06, 18:07
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Har du access till inlägget? Kan du inte citera det i sin helhet och kanske lite kommentarer också? Från vilken användare postades kommentaren? Det måste ju vara hennes personliga användare då hon är identifierad av Aftonbladet.

Citatet finns i en artikel på SvD från i fredags: LÄNK

”.. Tidigt 90-tal. Jag är 20, jobbar på den coola ungdomskanalen. Under en utekväll träffar jag en kille som har fått göra lite film på kanalen. Klockan i baren börjar bli mycket. När taxin kommer säger han att han tappat sina nycklar. Ja, du får sova hos mig. Inga som helst vibbar uppstår. Han får en filt och en soffa i vardagsrummet.

Jag har druckit ett par drinkar och sover tungt i min säng i rummet bredvid. På natten vaknar jag av att trosorna skär upp i skrevet. I töcknet fattar jag till slut att jag är fasthållen. Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals och ömsom skriker, ömsom väser ett mantra i mitt öra: ’Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’. Jag tar mig loss. Allt går så fort. Han är ute ur lägenheten. Jag duschar i två timmar men kan inte gråta.

Jag anmäler inte. Jag slutar på kanalen, hans karriär börjar. I dag är han en hyllad film- och tv-regissör som gör goa komedier. Under åren har jag med ojämna mellanrum fått höra att jag inte är ensam om att vara utsatt för denne mans bitvis dolda, helsjuka kvinnobild. I dag upphör min skam. Kanske 25 år för sent, men ändå...”

Samma fetade mening finns med i Våldtäktsbladets artikel från idag: LÄNK

Alltså måste det vara inlägget ovan.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-12-06 kl. 18:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tycker att #metoo är bra, men det här visar verkligen dess baksida. I stort sett vilken kvinna som helst kan peka ut random kändis som man vill förstöra livet för eller som man känner sig oförrättad av utan att vederbörande kan försvara sig. Hur försvarar man sig mot något som påstås hänt för 25 år sedan? För när det gäller #metoo är man verkligen skyldig tills man kan bevisa motsatsen.

Man kan ju undra varför du tycker det är bra när du ser med egna ögon hur det spårar ur? Vi som förstod att detta skulle ske från första början kan bara skaka på huvudet åt alla idioter som har stöttat detta. Har man någon som helst koll på hur feminister/kvinnor agerar i detta landet förstod man direkt vad detta skulle leda till. Ni som tycker detta varit någonting bra, har ni ingen förmåga alls till logiskt tänkande?
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Ja, det finns otaliga artiklar om det på nätet. Du kanske har en sökmotor själv, eller är det svårt för dig att söka information på egen hand, kanske? Prova, det är en del i att få sanningen istället för ens egna fördomar om saker och ting, och hur man själv vill att det skall vara.

De som kommer med aparta påstående har att styrka dem, så varsågod!
Citera
2017-12-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Just detta är ju dock inte ett argument.

Jag blev misshandlad för 14 år sedan. Har inte berättat det för någon trots att jag vet vem snubben var. Det är inget jag tänker på eller påverkar mitt liv idag.

Men om han t ex blir statsminister någon dag så kanske jag anmäler den jäveln. Vem vet.

Oavsett så påverkar inte "hon har inte anmält" sanningshalten.

Däremot så kan det ju vara ljug oavsett. Vem vet.

Varför blir det mer rättfärdigat att anmäla om personen skulle bli statsminister, du har ju uppenbarligen inte släppt det.
Detta är ju sådana här argument som är felet med hela #metoo-soppan. Anmäler man inte innan preskibitionstiden är över har man fan inget att säga. Samma med de som outar och sen inte anmäler (Moa Hjelmer).
Citera
2017-12-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Staffan Heimerson var helt rätt ute.Detta #metoospektakel är värre än stalins utrensningar snart..
Jag har försvarat Heimerson i andra trådar, och tyckte SOO agerade helt fel i det fallet, men snälla -- sluta trivialisera Stalins brott mot mänskligheten. Den dagen miljoner män är dödade, miljontals familjer förstörda, och ett helt samhälle slaget i spillror får ni dra fram Stalin-kortet. Först då.

Gällande ämnet så fattar jag inte varför alla plötsligen går på UMs linje utan minsta tvekan. Själv vet jag absolut nada om fallet, men om JCA eller Soran gått ut hårt som UM ("Här är jag! Jag är oskyldig!") skulle folk plötsligen tagit deras parti på fem röda sekunder? Själv ser jag samma 'ord mot ord' här som i de fallen.

Taktisk seger för UM, åtminstone. Sen återstår att se om sanningen kommer fram.
Citera
2017-12-06, 18:13
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Inhoppare säsong 2, Alice Bah Kunke?

Stämmer visserligen in på det Ulf skriver då hon var 23/24 vid tillfället inte 20.
Men att det faktiskt skulle vara henne sätter jag som en rejäl högoddsare. Minister som sitter och skriver i anonyma facebook-grupper? Näh.
Citera
2017-12-06, 18:17
Medlem
Studsbolls avatar
Det här MeToo-tramsandet har börjat bli tröttsamt. Snart är det väl någon som påstår att de blev nypta i röven på en julfest 1967. Det verkar som om MeToo skjutit sig själv i foten; mängder med påstådda händelser långt tillbaks i tiden där den anklagade inte har en chans att motbevisa det som påstås. De som verkligen blivit utsatta kommer inte bli trodda i framtiden efter detta ivriga ropandet om vargen kommer. Bra att han motanmält.
Citera
2017-12-06, 18:19
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
De som kommer med aparta påstående har att styrka dem, så varsågod!
Kan inte du komma med bevis för att det är vanligt att ljuga om våldtäkter?
Citera
2017-12-06, 18:19
Medlem
mrtowlies avatar
Hon kan ju även ha jobbat bakom kameran som assistent / kaffeflicka eller liknande.
Citera
2017-12-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Ja, det finns otaliga artiklar om det på nätet. Du kanske har en sökmotor själv, eller är det svårt för dig att söka information på egen hand, kanske? Prova, det är en del i att få sanningen istället för ens egna fördomar om saker och ting, och hur man själv vill att det skall vara.
DU har det alltså inte. Föga oväntat.
Citera
2017-12-06, 18:20
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
Gällande ämnet så fattar jag inte varför alla plötsligen går på UMs linje utan minsta tvekan. Själv vet jag absolut nada om fallet, men om JCA eller Soran gått ut hårt som UM ("Här är jag! Jag är oskyldig!") skulle folk plötsligen tagit deras parti på fem röda sekunder? Själv ser jag samma 'ord mot ord' här som i de fallen.
Anfall är bästa försvar!
Jag förstår vad du menar men det faktum att han anmäler kvinnan för förtal, till skillnad från Soran som kör på taktiken total radiotystnad, gör att han känns aningen mer trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in