Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Intervjuerna går ju att begära ut, något som länkats tidigare i tråden. Vad tycker du själv att anonyma vittnen skulle ge dig? Det är ju något som du kritiserar gällande Hanjours flygning.
Det skulle ge mig en inblick i hur frågorna och svaren formulerades med avseende på vad, när och hur. Naturligtvis är 100% transparens att föredra givet allmänintresset, men om nu inte det låter sig göras så ser jag fortfarande inte något rimligt godartat skäl till att inte de anonymiserade vittnesmålen presenteras i sin helhet. Så att därmed uppdragsgivarna, det amerikanska folket, själva kan försäkra sig om att intervjuerna säger det de påstås säga, samt att frågor och övrig metod motsvarar grundkraven på neutrala, öppna och kontrollerade förhållanden.
Varför? Därför att dessa ”1000” vittnesmål om sanningsenligt återgivna är omöjliga att förena med de hundratals vittnesmål och indikationer som idag finns publicerade bl.a. på nätet och därmed möjliga att kontrollera för vem som helst som vill veta.
Du väljer hellre att lita på en partsinlaga som utan att redovisa underlaget säger att det förhåller sig si eller så, istället för att lita på allt det som finns tillgängligt för allmänheten och som säger precis det omvända?
Har alla dessa vittnen och videografer ingått i någon slags konspiration, menar du?
Citat:
Ja, och om NIST skriver i sin rapport att inga vittnen hört explosioner tyder det enligt mig på att det är precis det som vittnena uppgett.
Se ovan. Förklara gärna vitsen med att presentera underlag till en slutsats. Alternativt varför det inte är viktigt.
Citat:
Nej, synskhet låter som en dålig metod tycker jag. Betoningen på ordet hemligstämplat ligger just på ordet hemligt. Det tror jag du förstår också.
Bra. Men varför hemligstämplar man inte enkom personuppgifterna och publicerar själva vittnesmålen om nu anonymitet kan anses ett legitimt skäl?
Har du någon hypotes om vad det kan bero på?
Citat:
Fast nu finns det ju inga som helst bevis för att en sådan operation skulle ha ägt rum. Alltså är det rena gissningar från din sida. Aldrig har en byggnad som WTC i en stad som New York på ett sådant hemligt sätt blivit apterad med bomber. Så hur kan du vara så säker på att det är enkelt? Är det du som är synsk nu? Eller TROR du att det är enkelt?
Nja, nu kastar du om bevisbördan. Det är Du som behöver visa att aptering av sprängmedel/incendiaries skulle var så svår att genomföra så att man kan utesluta sådana utan att ens behöva genomföra forensiska tester/studier på relevanta rasmassor.
Jag har dessutom listat en stor mängd argument för att det inte alls hade varit så omöjligt som du vill göra gällande och t.o.m. länkat till en animerad video som visar en möjlig variant på hur det kan ha gått till.
Så att vi inte tappar bort kärnan i frågeställningen. Argumenten för att det skulle varit snudd på omöjligt att i hemlighet aptera byggnaderna måste ha ett bevisvärde STÖRRE än det forensiska tester/studier hade kunnat ge.
Är det så, menar du?
Citat:
Aha. Så du har gått från att "tyckande inte hör hemma i en argumentation" till "tyckande utan fakta hör inte hemma i en argumentation" till "tyckande utan specifika argument" hör inte hemma i en argumentation. Enklast är nog om du slutar försöka sätta regler för diskussionen. Även jag börjar bli trött på det. Om du inte kan hålla dig ifrån detta kanske du i alla fall kan hålla dig fast vid reglerna du sätter och inte byta om dem?
Du förstår mycket väl vad jag menar. Att t.ex. påstå att hemliga apteringar av byggnaderna är ”jättesvårt” med få eller inga specifika argument som stöd, är vad jag menar med ”tyckande”.
Och nej, jag sätter inga regler för diskussionen. Jag berättar för dig vad jag förväntar mig om du vill att jag ska ta dig på allvar.
Valet är ditt.
Citat:
Jag håller som sagt med om att det har inträffat. Men jag håller inte med om att det är orsaken till andra världskriget. Och det gör inga historieböcker eller historiker heller. Åtminstone inte som jag stött på. Så NEJ. Orsaken till andra världskriget var inte en false flag, och jag tror faktiskt inte att du är så historielös att du tror det heller.
Osäker på vad du menar med ”orsaken” här. Om en engelsk sjökapten bestämmer sig för att anfalla ett spanskt skepp och därpå hissar den spanska flaggan för att maskera sin attack till dess han kommer tillräckligt nära så är givetvis inte falsk-flaggan ”orsak” till attacken.
Samma sak gäller i fallet med Tredje rikets anfall av Polen. Man iklär fångar tyska uniformer, klär sig själva i polska diton. Smyger över gränsen i skydd av mörkret och attackerar därpå sitt eget land och skjuter ihjäl fångarna utklädda till tyska soldater. Vips så har man en ”legitim” anledning att anfalla Polen och det med ett ”galvaniserat” tyskt folk i ryggen.
Men, självklart så var ju inte falsk-flaggan ”orsak” till att Tyskland invaderade Polen, den var ett verktyg i ett försök att legitimera anfallet inför en undrande omvärld. Att sedan tyskarna, som enda folk i världen var det enda som ”köpte” falsk-flaggan är en annan femma. Men, det var det viktigaste målet, att få hemmaopinionen helt på sin sida innan man drog igång invasionen.
Att England och Frankrike i egenskap av Polens viktigaste allierade INTE köpte falsk-flaggan så KAN det har varit en missbedömning från nazisternas sida, men det var i så fall underordnat, man hade invaderat Polen hur som helst. Försöka duger.
Så, vad menar du med ”orsakat”?