2017-12-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Brottsbalken!

Vet du överhuvudtaget vad du håller på med gouaold? Det här handlar om författningsreglerad verksamhet som omges av ett tydligt regelverk. Det är ingen jävla lekstuga för arroganta aktivister.

I slutändan kokar det ner i grundlagens krav på saklighet och opartiskhet (1 kap. 9 § regeringsformen).

HUR menar gouaold att förvaltningens partiska och okritiska förhållande till #jagärhär är förenligt med grundlagen?
Om regeringens höga representanter är inblandade i att störa den politiska ordningen på det här sättet (försöka påverka valrörelsen med hjälp av #jagärhär) borde det väl till och med kunna räknas som grov korruption?
Citera
2017-12-05, 21:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Om regeringens höga representanter är inblandade i att störa den politiska ordningen på det här sättet (försöka påverka valrörelsen med hjälp av #jagärhär) borde det väl till och med kunna räknas som grov korruption?
Absolut. Men vad jag ville påtala är att det kommer senare i kedjan. Jag tycker att det begås uppenbara brott mot grundlagen, förvaltningslagen och en rad lagar och bestämmelser för olika verksamheter. Det borde räcka för att åtala de ansvariga. Brottsbalken tillkommer OVANPÅ detta.

Givetvis måste de ansvariga ställas till svars för ALLA brott och försummelser som de har gjort sig skyldiga till.
Citera
2017-12-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Absolut. Men vad jag ville påtala är att det kommer senare i kedjan. Jag tycker att det begås uppenbara brott mot grundlagen, förvaltningslagen och en rad lagar och bestämmelser för olika verksamheter. Det borde räcka för att åtala de ansvariga. Brottsbalken tillkommer OVANPÅ detta.

Givetvis måste de ansvariga ställas till svars för ALLA brott och försummelser som de har gjort sig skyldiga till.
Visst är det så. Det är riktigt obehagligt det här. Bara Strandhälls och Johanssons agerande mot Janouch igår var ju helt sjukt. Eller när Löfven läxade upp Janouch för att hon diskuterade utvecklingen i Sverige i tjeckisk TV. Vårt land framstår som något slags u-landssemidiktatur. Det skulle behövas valobservatörer utifrån nästa år.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-12-05 kl. 22:04.
Citera
2017-12-05, 22:04
Medlem
Gabriel2017s avatar
Som jag ser det, så agerar #jagärhär ombud, för regeringen,
man jagar "hatet", men egentligen försöker man tysta dissidenter.
Genom att använda sig om ombud försöker regeringen kringgå grundlagen,
JÄH gör jobbet med att förfölja kritiker, och försöka stoppa dem.
Nu tror jag det inte spelar så stor roll, man kan aldrig tysta kritik, eller kritiker.
Det kommer alltid att finnas, oavsett hur man jagar "hatarna" på nätet.
Vid kommande val så tror jag att folk röstar efter vad de upplever i sin vardag,
inte vad som skrivs på socialamedier, eller på "hatsidorna".
Citera
2017-12-05, 22:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Hanif Bali erbjuder sig att förklara vad som är problemet med #jagärhär för Helmerson.

https://twitter.com/hanifbali/status/938037351598739456

Helmerson svarar ungefär som #jagärhär brukar göra:

https://twitter.com/Erik_Helmerson/status/938044396561485826
Hanif Bali, Katerina Janouch och Ann Heberlein vittnar alla om hur de fått sina Facebookkonton avstängda efter konfrontationer med aktiva inom #jagärhär. I deras fall rör det sig om människor med möjlighet att agera offentlig och ta strid. Hanif Bali vittnar om att Facebook fick backa, att de bad om ursäkt.

Men de flesta saknar den plattform Bali har. Frågan är hur många människor #jagärhär i sitt samarbete med Facebook stängt ned i all tysthet? I Helmersons tråd vittnar en person hur han efter en diskussion med en person aktiv inom #jagärhär fick sitt konto avstängt. Det som fällde honom var ett inlägg han skrev för många år sedan. I inlägget argumenterade han emot att använda ordet "negerboll". Ordet fick honom avstängd:
https://twitter.com/mobluse/status/938018187517538304

På twitter har vi sett andra nämna liknande historier - de har argumenterat med #jagärhär och blivit avstängda.

Det är Facebook som ytterst ansvarar för detta - men bilden ger att en del i #jagärhär faktiskt ägnar sig åt att jaga meningsmotståndare vilket inte givet är samma sak som människor som ägnar sig åt hat och hot.
Citera
2017-12-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Nu tror jag det inte spelar så stor roll, man kan aldrig tysta kritik, eller kritiker.
Vid kommande val så tror jag att folk röstar efter vad de upplever i sin vardag,
Exakt. "Censur på entreprenad" såg jag någon kalla det. Hoppas att du har rätt i att det inte kommer att fungera.
Citera
2017-12-05, 22:18
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men de flesta saknar den plattform Bali har. Frågan är hur många människor #jagärhär i sitt samarbete med Facebook stängt ned i all tysthet? I Helmersons tråd vittnar en person hur han efter en diskussion med en person aktiv inom #jagärhär fick sitt konto avstängt. Det som fällde honom var ett inlägg han skrev för många år sedan. I inlägget argumenterade han emot att använda ordet "negerboll". Ordet fick honom avstängd:
https://twitter.com/mobluse/status/938018187517538304

Allt som ofta ser man personer i grupper som "Stå upp för Sverige" och "Medborgarna för Sverige (MFS)" berätta att de blivit släppta ur Facebook fängelse.
Oftast rör det sig om 24h men även 7 dagar respektive 30 dagar.
Själv har jag blivit blockad 2 ggr på rad i 30 dagar i båda fallen. Och båda fallen har varit i trådar med massvis med JÄH sektmedlemmar.
Att man blir anmäld är säkert. Tråkigt att de ljuger om det, deras förtroende blir inte bättre av att de ljuger om det uppenbara, då det i mina fall var skitsaker men i diskussion med sektens medlemmar.
Men mörkertalet är enormt.
Citera
2017-12-05, 22:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Instämmer med Nebeltag ovan: Hoppas att du har rätt i att det inte kommer att fungera.

Men fan tro’t. Och vad ska politikerna kunna göra egentligen? Rötan som genomsyrar medierna och förvaltningen måste bort. Nuvarande politiker är bara pajasar i sammanhanget såvitt jag kan bedöma.

#Jagärhär, deras gelikar och hela den smutsiga byken måste dras fram i ljuset och avslöjas. Att bara rösta på SD kommer inte att hjälpa ett dugg. Tror jag.
Citera
2017-12-05, 22:36
Medlem
Robert Hedström, #jagärhärmoderator som var med och tog emot priset Årets initiativ idag, gillade nyligen ett inlägg på Twitter där moderaten Ann Heberlein, den borgerliga debattören Rebecca Weidmo Uvell och författaren Katerina Janouch kallas "högerextremister". Det här är helt vansinnigt.

Robert Hedström tar emot priset:

https://twitter.com/Herosir/status/938153935864557568

Tweeten som Hedström tryckte "gilla" på (se gilla-markeringarna längst ned):

Citat:
Det är sådana företeelser som var upphov till att #jagärhär bildades.
Som en hel del har märkt är ju #jagärhär utsatt för en ren propagandakampanj från #högerextremister som bl.a. @AnnHHeberlein , @katjanouch @GranskningSve @RebeccaWUvell Det offentliga samtalet är till för alla.
https://twitter.com/StenVedhuggaren/status/934359546964922374
Citera
2017-12-05, 22:52
Moderator
Tinuviels avatar
En av #jagärhär:s arvoderade talare Mattias Lathi Davidsson‏ (@Klokryparen) illustrerar den arrogans och översittarattityd som präglar bemötandet av meningsmotståndare. Tillsammans med Mats Leijon raljerar han under #populistparadoxen (där de vill visa hur kritiker till invandringspolitiken motsäger sig själva).

Mellan sig bollar de meningar där de förvrider och förlöjligar andra människors argument varvid Mattias L Davidsson skriver följande:
Citat:
När de säger att färre döda i våld bara beror på bättre akutvård och i nästa andetag hävdar att landet är fullt av ”no-go-zones” dit varken polis, brandkår eller ambulanser (!) vågar sig längre #populistparadox ping @MatsLeijon
https://twitter.com/Klokryparen/status/937975536558792704

Vi har alltså en ledande person i #jagärhär som raljerar över det faktum att människor med akuta sjukdomstillstånd får vänta i smärta och ångest för att ambulans inte kan nå dem obehindrat. Att andra får se sina hem brinna upp medan brandkåren tvingas avvakta poliseskort i närheten.

Jag skulle vilja fråga Mattias Lahti Davidsson om han minns händelsen 2009 när en mamma och hennes fem barn dog i en brand i Rinkeby? Familjen hade lyckats ta sig ut och låg svårt rökskadade i trapphuset. Ambulans anlände men medan ambulansmännen bar ut familjen stals all deras medicinska utrustning. De stod där med en döende familj och kunde inget göra, kunde inte hjälpa.

När du, Mattias Lathi Davidsson raljerar kring no-go-zoner är det detta du raljerar över din vidriga, vidriga människa. Du borde skämmas ögonen ur dig.

Hyckleriet är därtill stötande. #jagärhär säger sig sträva efter sakliga samtal och ett nyanserat diskussionsklimat allt medan en officiell företrädare för #jagärhär, en av deras arvoderade talare ägnar sig åt att raljera, förvanska och förlöjliga sina meningsmotståndare på twitter.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-12-05 kl. 23:17.
Citera
2017-12-05, 23:12
Moderator
Tinuviels avatar
Hanif Bali twittrar på:
Citat:
Att Facebook har som policy att anställa lilahåriga SJW:s är en sak - att makten att få inlägg att hamna på deras radar är i händerna på en regeringsunderstödd nätmobb är en annan.
Citat:
Det räcker med en anonym vidrighet gentemot min motdebattör för att det ska bli massmedial uppmärksamhet - men när hundratals jagärhär-troll härjar är det självklart den enskildas ansvar och överträdelse.

Hoppas att ni får plats med båda måttstockarna där solen ej skiner.
https://twitter.com/hanifbali/status/938157356139143169

För övrigt ska det bli intressant att se vad Helmerson skriver om #jagärhär (och Facebook?) även om det kanske inte finns anledning att hoppas på för mycket.
Citera
2017-12-05, 23:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En av #jagärhär:s arvoderade talare Mattias Lathi Davidsson‏ (@Klokryparen) illustrerar den arrogans och översittarattityd som präglar bemötandet av meningsmotståndare. Tillsammans med Mats Leijon raljerar han under #populistparadoxen (där de vill visa hur kritiker till invandringspolitiken motsäger sig själva).

Mellan sig bollar de meningar där de förvrider och förlöjligar andra människors argument varvid Mattias L Davidsson skriver följande:

Vi har alltså en ledande person i #jagärhär som raljerar över det faktum att människor med akuta sjukdomstillstånd får vänta i smärta och ångest för att ambulans inte kan nå dem obehindrat. Att andra får se sina hem brinna upp medan brandkåren tvingas avvakta poliseskort i närheten.

Jag skulle vilja fråga Mattias Lahti Davidsson om han minns händelsen 2009 när en mamma och hennes fem barn dog i en brand i Rinkeby? Familjen hade lyckats ta sig ut och låg svårt rökskadade i trapphuset. Ambulans anlände men medan ambulansmännen bar ut familjen stals all deras medicinska utrustning. De stod där med en döende familj och kunde inget göra, kunde inte hjälpa.

När du, Mattias Lathi Davidsson raljerar kring no-go-zoner är det detta du raljerar över din vidriga, vidriga människa. Du borde skämmas ögonen ur dig.

Bortsett från detta är hyckleriet stötande. #jagärhär säger sig sträva efter sakliga samtal och ett nyanserat diskussionsklimat allt medan en officiell företrädare för #jagärhär, en av deras arvoderade talare ägnar sig åt att raljera, förvanska och förlöjliga sina meningsmotståndare på twitter.
Nu kommer Kallfusion kanske att protestera (se mitt tidigare inlägg 20/9) men jag tycker att frågan om ren ondska måste väckas. VAD är det annars för mekanismer som driver människor som Mattias Lathi Davidsson och Mats Leijon att agera på det sätt som upprepas gång på gång? VAD finns kvar förutom ondska? Sjukdom? I så fall vilken sjukdom? Jag fattar INTE detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in