Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nej det vet vi inte eftersom de dels kan ha förklarat videon ifråga, t.ex. med att ljudet är en byggnad som kollapsar, en förklarad explosion utomhus, att ljudet är pålagt/förstärkt, att ljudet är en annan förklarad explosion/smäll alternativt att de aldrig fått in materialet för analys...
Bra, då har du länk till det underlaget?
Citat:
NIST concluded that blast event inside the building did not occur and found no evidence supporting the existence of a blast event.
Och? Hur kom man fram till det här? Data? Metod? Var finns underlaget?
Citat:
In addition, no blast sounds were heard on the audio tracks of video recordings during the collapse of WTC 7 or reported by witnesses.
Inte? Det finns en mängd vittnesmål på Y-tuben, missade NIST dessa? Det finns åtminstone tre misstänkta ”blast events” inspelade och också dessa tillgängliga på Y-tuben, missade man även dessa, menar du?
Citat:
Smällen ifråga var på för oss ospecificerad plats, skedde av för oss okänd anledning, cirka 7 timmar innan WTC 7 kollapsade.
Hur vet du att det var 7 timmar innan och hur vet du att det inte var en förberedande/misslyckad sprängning?
Citat:
Så vad menar du NIST har fel om?
Jag menar att NIST’s försäkran om att inga sprängmedel/incendiaries inte grundar sig på väl beprövade forensiska tester av relevant rasmaterial utan second guessing’s grundade i en förutfattad mening om att inga sprängmedel/incendiaries användes.
Dvs, när du skriver att explosionen/smällen ”gissningsvis” kommer från x eller y så är det just i avsaknad av forensiskt grundade fakta. Och, eftersom jag även vet att du är helt tillfreds med NIST’s hantering av utredningen, så frågar jag igen:
- Tycker du att det är bättre att ”gissa” än att faktiskt ta reda på hur något faktiskt förhåller sig?