Citat:
Ursprungligen postat av
blork
Hej, jag har hört mycket gott om t ex HiQ och Cybercom, att de tar väldigt bra hand om sin personal, anordnar mycket aktiviteter med mera och jag undrar vad det finns för fler sådana företag i Malmö? Har letat lite på nätet men vet inte riktigt vad det är man ska leta efter. Tänkte om det finns folk i området som kan berätta om sina erfarenheter eller kanske bara rykten om hur det är på diverse företag?
Om du ändå vill jobba som konsulterande programmerare, så varför inte köra eget? Med OOP i form av Java och C# men även C i CV:t borde det inte vara svårt att hitta jobb om man är duktig och har kontakter. Jag känner en snubbe på ett företag som heter Kvadrat (i "Mellansverige", vill inte säga mer än så). Det finns nere i Malmö också, vet jag. Är visst en sammanslutning av ensamkonsulter som har en egen säljorganisation och admin. Vitsen är att man är sin egen, ingen chef tvingar en till ett uppdrag. Risken tar du själv, men tiden på bänken verkar vara kort (eller så länge man själv vill). De verkar ha ett jäkla drag med utbildningar, konferenser och resor. Om jag skulle driva eget nuförtiden hade jag nog funderat på nåt sådant istället för en anställning.