2017-12-04, 16:07
Medlem
Hej, jag har hört mycket gott om t ex HiQ och Cybercom, att de tar väldigt bra hand om sin personal, anordnar mycket aktiviteter med mera och jag undrar vad det finns för fler sådana företag i Malmö? Har letat lite på nätet men vet inte riktigt vad det är man ska leta efter. Tänkte om det finns folk i området som kan berätta om sina erfarenheter eller kanske bara rykten om hur det är på diverse företag?
Citera
2017-12-04, 18:36
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blork
Hej, jag har hört mycket gott om t ex HiQ och Cybercom, att de tar väldigt bra hand om sin personal, anordnar mycket aktiviteter med mera och jag undrar vad det finns för fler sådana företag i Malmö? Har letat lite på nätet men vet inte riktigt vad det är man ska leta efter. Tänkte om det finns folk i området som kan berätta om sina erfarenheter eller kanske bara rykten om hur det är på diverse företag?

Vad är din bakgrund, d.v.s. vilken typ av tjänst mer exakt är du intresserad av?
Citera
2017-12-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Vad är din bakgrund, d.v.s. vilken typ av tjänst mer exakt är du intresserad av?

Utvecklare, mestadels OOP i form av Java och C# men även C.
Citera
2017-12-05, 10:30
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Utvecklare, mestadels OOP i form av Java och C# men även C.

Beror ju såklart lite på mer exakt vad du är intresserad av med Massive Entertainment tycker jag är ett otroligt spännande bolag om man gilla spel. De växer kraftigt och söker hela tiden folk vad jag vet. Vill du hålla på med "vanlig" programmering i privat sektor är Consid ett intressant företag som har ett bra rykte, även Addpro till viss del. Håll dig borta från drakar som EVRY och CGI.
Citera
2017-12-05, 11:00
Medlem
Pratbubblas avatar
Citat:
Om du ändå vill jobba som konsulterande programmerare, så varför inte köra eget? Med OOP i form av Java och C# men även C i CV:t borde det inte vara svårt att hitta jobb om man är duktig och har kontakter. Jag känner en snubbe på ett företag som heter Kvadrat (i "Mellansverige", vill inte säga mer än så). Det finns nere i Malmö också, vet jag. Är visst en sammanslutning av ensamkonsulter som har en egen säljorganisation och admin. Vitsen är att man är sin egen, ingen chef tvingar en till ett uppdrag. Risken tar du själv, men tiden på bänken verkar vara kort (eller så länge man själv vill). De verkar ha ett jäkla drag med utbildningar, konferenser och resor. Om jag skulle driva eget nuförtiden hade jag nog funderat på nåt sådant istället för en anställning.
Citera
2017-12-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping

Jag är ekonom i grunden men vill sala om och jobba med utsatta kvinnor istället.
Citera
2017-12-18, 11:18
Medlem
Citat:

HiQ är ett konsultbolag. Både HiQ och Netlight är de sämsta att jobba för då de byggt upp en sektliknande kultur.

Äldre konsulter går till andra bolag som betalar mer än vanlig knegarlön, eller kör konsult själv (krävs att du är väldigt senior dock).

Kolla på spelbolag och mediabolag om du söker "hippa" bolag.
Citera
2017-12-18, 11:35
Cybercom och HiQ är äckliga konsultbolag och utsugare. Undvik!
Citera
2017-12-18, 17:40
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Om du pysslar med Java kanske Purple Scout är något för dig. Sigma har också en del Javautveckling.
Citera
2018-02-03, 19:59
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Cybercom och HiQ är äckliga konsultbolag och utsugare. Undvik!

Har jobbat med Cybercom, fy vilken negativ atmosfär. Alla är falska som spelar hippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in