2017-12-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johanna är en extremt vidrig och ond varelse som en gång hade ett vackert skal. Onskan tog över de få mänskliga drag hon eventuellt hade och den enda känsla hon kan förnimma är en egen självömkan.

Nu är hon ett DET och allt det vackra yttre är borta. Hennes fula inre syns numer på utsidan och den saknade förmågan till omtanke för andra är total. Hon är sannolikt oerhört frustrerad över att HR innebär inte många möjligheter för henne att få uttala sig och det värsta av allt är att medias intresse för henne är avsvalnat. Hon får inte många rader skrivna i pressen, så hennes tro om att hon var attraktiv för media blev nog en snopen näsknäpp när hon fått inse att hon inte är hett stoff längre. Undrar hur många sidor brev hon varje dag önskar få se citerade i de media hon får tillgång till. Besvikelse är nog en känsla hon faktiskt kan känna då och den gror till ett starkt avgrundshat till alla som inte dansar efter hennes pipa.

Undrar hur mycket av Johannas gener och tankesätt det finns i dottern JB? Hur mycket vet hon eller vad har hon hjälpt till med? Av det som framgått i FUP och på TR, så verkar tjejen helt klart ha en störning. Är hon eller blir hon lika ondsint och farlig som sin mor? Kommer hon att öppna munnen och berätta i HR? Kommer JJ, hennes medmisstänkte partner eller brorsan DB komma på bättre tankar och säga hur det egentligen ligger till med vad och hur de varit behjälpliga Johanna med? Fick JB:s och JJ:s barn Million namnet för att mormor aldrig skulle glömma att hon är skyldig dem en utlovad miljon?
Hursom så ser de nog inga anledningar till att berätta, så i fallet Aki kommer det nog gå minst en mördare lös. Tragiskt för de efterlevande.

Efter att ha läst en BUP-utredning angående JB så kan jag skönja tydliga tecken på att hon är som JM.
Citera
2017-12-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Frågan om han dog en naturlig död eller inte är oväsentligt. Det som ska bedömas är om Arbogakvinnan hade delaktighet i hans död.

Men den frågan är knappast helt oväsentlig; om det kan slås fast att Aki dog en naturlig död så har ju inget brott begåtts? Och man bedömer väl sedan inte om/hur någon har varit delaktig i ett naturligt dödsfall?
Citera
2017-12-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, Jessica Wenna är värd all beundran. Jag är mycket imponerad och trodde inte från början att hon skulle vara så skicklig och skarpsinning som hon är. Och, vilket tålamod! Att orka lyssna på JM:s gnäll-äckel-lögn-egoistiska-prat och ändå bibehålla koncentration, skärpa och fokus - i alla lägen. Efter långa, lögnaktiga, självömkande utlägg av JM så kommer bara Wenna med någon snärtig, rak fråga eller kommentar som totalt SÄNKER allt JM sagt. Wenna får det svåra att verka så lätt.
Det är ju HON som är SUPERWOMAN hehe
Respekt

Håller med till 100% när det gäller Wenna. Hon är otroligt skicklig och har hela tiden lyckats parera JMs lögner och manipulationsförsökpå bästa sätt.
Citera
2017-12-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Hon blir aldrig frikänd, hoppas hon ruttnar bakom murarna. Om några år är hon nog religös och vill ha medlidande. Ren ondska är hon. Nu är det slut på ungsnopp och utlandsresor. Tyvärr får hon bättre mat inom murarna än våra pensionärer på ålderdomshem som byggt upp vårat land.

Hon kommer nog börja brevväxla med Helge Fossmo eller någon annan livstidsdömd tönt. Sen skriva långa brev och överklaganden om att de ska få träffas och t.o.m gifta sig. Det skulle inte förvåna mig det minsta.
Citera
2017-12-04, 14:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon kommer nog börja brevväxla med Helge Fossmo eller någon annan livstidsdömd tönt. Sen skriva långa brev och överklaganden om att de ska få träffas och t.o.m gifta sig. Det skulle inte förvåna mig det minsta.

Madsen är väl mitt i prick. De är på ungefär samma plats i sin mentala utveckling också, kan man tänka, medan Fossmo framstår som för länge sedan bruten och möjligen rent av har erkänt, om jag inte missminner mig.

Sen kan ju "fördomsgalaxen" gotta sig åt deras romans i sin perverterade himmel.

Möjligen måste de båda egocentriska trollen JM och PM göra en mental kraftansträngning och gå halva vägen var för att "gnista ska uppstå", och vad passar då bättre än reaktorkammaren på Barsebäck? Kanske går att bogsera ut hela härket i Kategatt eller Nordsjön nånstans och förankra det där. Båda gillar ju sjöutsikt...

Med lite tur så börjar de smida planer på hur de ska livet av varandra. Utan att någon bryr sig... Kan kanske lyckas den gången.
Citera
2017-12-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Madsen är väl mitt i prick. De är på ungefär samma plats i sin mentala utveckling också, kan man tänka, medan Fossmo framstår som för länge sedan bruten och möjligen rent av har erkänt, om jag inte missminner mig.

Sen kan ju "fördomsgalaxen" gotta sig åt deras romans i sin perverterade himmel.

Möjligen måste de båda egocentriska trollen JM och PM göra en mental kraftansträngning och gå halva vägen var för att "gnista ska uppstå", och vad passar då bättre än reaktorkammaren på Barsebäck? Kanske går att bogsera ut hela härket i Kategatt eller Nordsjön nånstans och förankra det där. Båda gillar ju sjöutsikt...

Med lite tur så börjar de smida planer på hur de ska livet av varandra. Utan att någon bryr sig... Kan kanske lyckas den gången.

:-) Vet inte varför, men jag tror inte att Madsen skulle gilla JM, men däremot skulle nog Fossmo gilla henne. Men han kanske är för gammal för hennes smak?
Citera
2017-12-04, 15:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
:-) Vet inte varför, men jag tror inte att Madsen skulle gilla JM, men däremot skulle nog Fossmo gilla henne. Men han kanske är för gammal för hennes smak?

Min föreställningsförmåga gör dessvärre halt långt innan Fossmo blir aktuell för någon form av tankeverksamhet därvidlag. Motvilligt kan jag konstatera att JM och PM trots allt verkar gilla i praktiken värnlösa offer i en guldfiskskål eller kräftbur av lite skiftande dimensioner. Man får väl ta det för någon form av bekräftelse på att de ville återuppliva eller kanske "uruppsätta" ett scenario där den tilltänkta inte tackar nej och går sin väg.

Jag inbillar mig att med rätt medicinering kanske man då ändå kunde få de två att finna varandra.... även om det skulle kräva ganska mycket av båda i termer av att acceptera en person som accepterar dem tillbaka... Hemska tanke!

Biten med att göra sig av med offret blir kanske den svåraste utmaningen för ett hållbart förhållande... Men meningsskiljaktigheter i ett förhållande ska man ju inte försöka förinta utan bejaka, då det stimulerar naturligt gränssättande och en dynamisk och mogen självbild...

Ha ha ha.
Citera
2017-12-04, 16:01
Medlem
Citat:
Tror inte och har aldrig trott att det finns någon inspelning, men vi får väl se...
Nu lär det nog inte komma någon inspelning och tröja, kom ingen till tingsrättsförhandling en.
Nåja hon sitter där hon sitter nu zombien Johanna och även Mohammed.
Citera
2017-12-04, 17:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Min föreställningsförmåga gör dessvärre halt långt innan Fossmo blir aktuell för någon form av tankeverksamhet därvidlag. Motvilligt kan jag konstatera att JM och PM trots allt verkar gilla i praktiken värnlösa offer i en guldfiskskål eller kräftbur av lite skiftande dimensioner. Man får väl ta det för någon form av bekräftelse på att de ville återuppliva eller kanske "uruppsätta" ett scenario där den tilltänkta inte tackar nej och går sin väg.

Jag inbillar mig att med rätt medicinering kanske man då ändå kunde få de två att finna varandra.... även om det skulle kräva ganska mycket av båda i termer av att acceptera en person som accepterar dem tillbaka... Hemska tanke!

Biten med att göra sig av med offret blir kanske den svåraste utmaningen för ett hållbart förhållande... Men meningsskiljaktigheter i ett förhållande ska man ju inte försöka förinta utan bejaka, då det stimulerar naturligt gränssättande och en dynamisk och mogen självbild...

Ha ha ha.
"Rätt medicinering kanske kan få dem att finna varandra"? Haha, vilka piller hade du i åtanke som skulle kunna bita på dessa två?

Tror att en romans mellan JM och PM skulle falla redan på planeringsstadiet.
PM har inget som som attraherar Mördar-Johanna.

1. Han har inga pengar, tigger sig runt precis som JM.
2. Han lär bli misstänksam om hon frågar om de ska gifta sig och sen teckna livförsäkring.
3. Är ingen hon kan utnyttja för några gentjänster för sexet. Inga hållhakar kan hon få, han vill ju inte föröka sig.
4. Är inget ensamkommande flykting-"barn" hon kan använda sig av på diverse skitiga uppdrag.
5. Han är en ful och störd uppfinnarjocke och mördare.

Nä, Madsen går fetbort för Mördar-Johanna.

Däremot så kanske hon börjar skriva mer "intima" brev till Kaj Linna. Han har det som krävs. En jävla massa pengar och frihet. Och så tror hon nog att han kan hjälpa henne att lösa det lilla dilemmat med hennes kommande livstidsdom. Många små målade hjärtan och glada gubbar blir det nog som dekoration i dessa brev. Kanske hon börjar med detta redan på julaftonskvällen när hon sitter där i sin ensamhet. Och tycker så förbannat synd om sig själv. Hur kunde allt bli så himla orättvist? Kanske hon t.o.m fäller en äkta tår i det ögonblicket?
Skojade! Ingen tår, nu överdrev jag allt.
Citera
2017-12-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Rätt medicinering kanske kan få dem att finna varandra"? Haha, vilka piller hade du i åtanke som skulle kunna bita på dessa två?

Tror att en romans mellan JM och PM skulle falla redan på planeringsstadiet.
PM har inget som som attraherar Mördar-Johanna.

1. Han har inga pengar, tigger sig runt precis som JM.
2. Han lär bli misstänksam om hon frågar om de ska gifta sig och sen teckna livförsäkring.
3. Är ingen hon kan utnyttja för några gentjänster för sexet. Inga hållhakar kan hon få, han vill ju inte föröka sig.
4. Är inget ensamkommande flykting-"barn" hon kan använda sig av på diverse skitiga uppdrag.
5. Han är en ful och störd uppfinnarjocke och mördare.

Nä, Madsen går fetbort för Mördar-Johanna.

Däremot så kanske hon börjar skriva mer "intima" brev till Kaj Linna. Han har det som krävs. En jävla massa pengar och frihet. Och så tror hon nog att han kan hjälpa henne att lösa det lilla dilemmat med hennes kommande livstidsdom. Många små målade hjärtan och glada gubbar blir det nog som dekoration i dessa brev. Kanske hon börjar med detta redan på julaftonskvällen när hon sitter där i sin ensamhet. Och tycker så förbannat synd om sig själv. Hur kunde allt bli så himla orättvist? Kanske hon t.o.m fäller en äkta tår i det ögonblicket?
Skojade! Ingen tår, nu överdrev jag allt.

:-) Kan förstå ditt resonemang till viss del. Men Kaj Linna satte stopp redan vid JM:s första försök till kontakt. Han är nog klokare än att ge sig in i något med JM. Dessutom är han frikänd från mordmisstankar. Det är hon som anser att hon behöver hans hjälp, i sin desperation. Men varför skulle han hjälpa henne?
Citera
2017-12-04, 17:42
Medlem
afKnollentotts avatar
Ptja.... säga vad man vill om ärendet.... men Fahlander är alltså entledigad. Västeråspolisen fortsätter som förr . Vid tiden, eller strax före AP´s död handlades "alla" hans pengar upp på bankkortet i E-Tuna...., det handlades OCKSÅ på kortet i Arboga. Var det före eller efter ? tidsmässigt...... Kortet var / blev "tomt" redan i E-tuna...

När lämnade JM´s föräldrar, det nu, omtalade sommarvistet G-liden ?
Citera
2017-12-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nu lär det nog inte komma någon inspelning och tröja, kom ingen till tingsrättsförhandling en.
Nåja hon sitter där hon sitter nu zombien Johanna och även Mohammed.

MR sa i ett tidigt skede att han hade grävt ner tröjan i en skogsdunge. Han borde ha visat VAR den ligger och ha blivit vallad dit av polisen för länge sen, om det nu var sant, Man ska nog inte tro allt vad MR säger. Han är verkligen ingen duvunge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in