Citat:
Har "idioten" fått utbrott under intervjuer och skadat andra journalister? Är "idioten" känd för att vara fysiskt agressiv? Har "idioten" en historia av misshandelsärenden? PM hade blivit osams med ALLA journalister som hade intervjuat honom tidigare. Med detta i bakhuvudet skulle jag inte ha velat låsa in mig i en plåtburk ensam tillsammans med galenpannan och hoppas att just JAG skulle bli ett undantag av regeln.. (jag vet att intervjun i princip var gjord redan men ändå).
Varför utsätta sig för risken? Vad fick KW att tro att hon inte var irriterande i PM:s ögon när nu alla andra journalister hade varit det innan henne?
Vad hjälper det med ”vittnen” som står på land ifall idioten får ett utbrott på det öppna havet? Vart ska KW fly då om det vill sig illa och han börjar kasta saker? Ska hon hoppa överbord?
Det handlar inte om att KW borde ha insett att hon riskerade att bli styckmördad utan att hon borde ha insett att hon utsatte sig för risken för att PM skulle ha ballat ur och båttrippen skulle ha blivit en riktigt obehaglig upplevelse.
KW måste ändå ha vetat att PM inte var som alla andra. Hon måste ha läst ett och annat om honom och vetat exempelvis hur osams han var med sin konkurrent plus att ingen journalist innan henne hade lyckats ”tämja” honom.
Varför utsätta sig för risken? Vad fick KW att tro att hon inte var irriterande i PM:s ögon när nu alla andra journalister hade varit det innan henne?
Vad hjälper det med ”vittnen” som står på land ifall idioten får ett utbrott på det öppna havet? Vart ska KW fly då om det vill sig illa och han börjar kasta saker? Ska hon hoppa överbord?
Det handlar inte om att KW borde ha insett att hon riskerade att bli styckmördad utan att hon borde ha insett att hon utsatte sig för risken för att PM skulle ha ballat ur och båttrippen skulle ha blivit en riktigt obehaglig upplevelse.
KW måste ändå ha vetat att PM inte var som alla andra. Hon måste ha läst ett och annat om honom och vetat exempelvis hur osams han var med sin konkurrent plus att ingen journalist innan henne hade lyckats ”tämja” honom.
SVAR: NEJ.
Så varför skulle hon oroa sig för att just hon skulle bli undantaget som drabbades?
Ditt inlägg är väldigt gapigt och fånigt men du har faktiskt en poäng här som du kanske inte tänkte på från början.
KW verkar ju ha gillat utmaningar i sitt arbete som journalist. Kanske var det just det du beskrev om att "Madsen hade blivit osams med ALLA journalister som tidigare intervjuat honom" - som var det hon såg som sin utmaning? Försöka se till PM kände ett förtroende för henne som journalist, se till att reportaget förflöt så friktionsfritt som möjligt så att hon som "första" journalist skulle kunna ge en så komplett bild av honom som möjligt, utan någon osämja. Kanske t.o.m därav hon lät sig lockas med i ubåten.
(Ska tilläggas att jag själv inte vet hur mycket sanning det är i ditt påstående om att han blivit osams med alla journalister innan)
Nu blev det tyvärr så att KW, d.v.s hennes kvarlevor, visat den kompletta bilden av honom ändå.
På värsta tänkbara sätt.